Рішення
від 02.10.2017 по справі 548/1297/17
ХОРОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 548/1297/17

Провадження № 2/548/654/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02.10.2017 року м. Хорол

Хорольський районний суд Полтавської області в складі :

головуючого - судді Миркушіної Н.С.,

при секретарі - Комаренко В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хорол цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області про визнання права власності на земельну ділянку,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області про визнання права власності на земельну ділянку, в обгрунтування якого вказав, що 11 листопада 1996 року колективному сільськогосподарському підприємству ім. Шевченка с. Грушино Хорольського району Полтавської області видано Державний акт на право колективної власності на землю Серія ПЛ № 00020, що зареєстрований в Книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за № 1. Згідно даного Державного акту КСП ім. Шевченка виділено у колективну власність землі загальною площею 2 343, 3 гектарів сільськогосподарського використання, розташованих на території Грушинської сільської ради.

Після паювання земель КСП ім. Шевченка позивача з невідомих причин не було включено до основного списку.

Загальними зборами членів КСП імені Шевченка Хорольського району Полтавської області, проведеними 02 лютого 2000 року (копія виписки з протоколу № 2 загальних зборів членів КСП ім. Шевченка ) затверджено додатковий список претендентів на земельну частку (пай) по КСП ім. Шевченка та позивача включено до даного списку на одержання земельного паю за № 152.

В судове засідання позивач ОСОБА_1 не з"явився, в позовній заяві до суду прохав розглянути справу за його відсутності.

Відповідач ОСОБА_2 сільська рада Хорольського району Полтавської області в судове засідання свого представника не направила, подала заяву про розгляд справи за відсутності представника сільської ради, зазначивши, що сільська рада позов визнає повністю.

Суд, дослідивши матеріали справи, з"ясувавши позицію сторін, взявши до уваги визнання відповідачем позову, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі рішення Хорольської РДА від 28.04.2000 року № 139, головою Хорольської РДА 06 грудня 2000 року ОСОБА_1 було видано Сертифікат на право на земельну частку (пай) Серія ПЛ № 0038930, який зареєстровано 08.12.2000 року у Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай) за № 390.

Вказаним Сертифікатом підтверджено, що позивачу, як члену КСП, належить право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності КСП ім. Шевченка розміром 5, 49 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості).

Листом відділу у Хорольському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області за вих. № 549/116-17 від 22.08.2017 року повідомлено, що станом на 01.01.2013 року державний акт на право власності за земельну ділянку взамін сертифіката на право на земельну частку (пай) серія ПЛ № 0038930 на ОСОБА_1 по Грушинській сільській раді не видавався.

По КСП ім. Шевченка на території Грушинської сільської ради проведено уточнення розміру і вартості земельної частки (паю) згідно схеми організації території земельних часток (паїв) в межах розпайованих земель КСП та затверджено розпоряджень розпорядженням Хорольської РДА № 139 від 28.04.2000 року, згідно якого розмір земельної частки (паю) станом на

01.01.2017 року з урахуванням коефіцієнту індексації - 4, 7964, та коефіцієнту - 1, 756 (Постанова КМУ № 1185 від 31.10.2011 року) становить - 225 094, 10 грн.

Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначені Законом України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) .

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону, право на земельну частку (пай) мають: колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку; громадяни спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом.

Основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.

Як роз'яснено у п. 24 постанови Пленуму Верховного Суду України Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ від 16 квітня 2004 року № 7 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Верховного Суду України № 2 від 19.03.2010 року) Сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості) та видачі державного акта про право власності на землю.

Пунктом 17 "Перехідних положень" ЗК 2001 року, в якому зазначається, що сертифікати на право володіння земельною часткою (паєм), і отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при пред'явленні ними вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства.

Сертифікати на право отримання земельної частки (паю) є дійсними до виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі їм державних актів на право власності на землю.

Згідно роз'яснень Верховного суду України від 01.09.2003 року Про практику розгляду судами земельних спорів після уточнення і затвердження списків таких осіб, обміру одержаних земель було визначено розмір та вартість частки, що припадає на кожного члена колективу, і кожному з них видано відповідний документ - сертифікат про право власності на визначену частку (пай). Власник сертифіката набув право за власним бажанням виділити свою частку, тобто вимагати відведення належної йому частки землі в натурі. При реалізації цього права замість сертифіката, який підлягає передачі державній адміністрації, власник отримує інший документ - державний акт на право приватної власності на конкретну ділянку землі.

Земельна частка (пай) є правом на умовну земельну частку в гектарах з відповідною грошовою оцінкою без виділення у загальному масиві земель.

Стаття 3 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) передбачає, що підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку(пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської,селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Положення ст.5 вказаного Закону встановлює, що сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості): розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості); уточняють списки осіб, які мають право на земельну частку (пай); розглядають та погоджують проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); організовують проведення розподілу земельних ділянок між особами, які мають право на виділення їм земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), в порядку, визначеному цим Законом; при чому сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.

З приводу виділення земельної ділянки у натурі (на місцевості), позивач, як власник земельної частки (паю) згідно Сертифікату на право на земельну частку (пай) Серії ПЛ № 0038930, звернувся до ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області із заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Рішенням 17 сесії шостого скликання ОСОБА_2 сільської ради № 365 від 01.06.2017 року надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для посвідчення права власності на земельну частку (пай), однак, у зв'язку з відсутністю вільної ділянки в схемі розпайованих земель колишнього КСП ім. Шевченка рекомендовано вирішити дане питання в судовому порядку.

Згідно відомостей в Національно кадастровій системі на території ОСОБА_2 сільської ради (колишня Грушинська сільська рада) знаходиться вільна земельна ділянка в комунальній формі власності загальною площею 5,4799 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Площа земельної ділянки 0, 4500 га - кадастровий номер 5324881500:00:007:0008 та 5,0299 га - кадастровий номер 5324881500:00:014:0026 (лист відділу у Хорольському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 22.08.2017 року № 550/116-17).

Право комунальної власності на земельну ділянку площею 5,0299 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5324881500:00:014:0026 за ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області зареєстровано 30.08.2017 року (номер запису про право власності : 22119267) на підставі рішення Хорольського районного суду Полтавської області від 12.11.2012 року справа № 1628/2257/12, провадження № 2- о/1628/54/12, рішення 17 сесії 8 скликання ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області від 01.06.2017 року та довідки відділу у Хорольському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 06-06/222 від 30.08.2017 року (копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу : 96027701 від 01.09.2017 року ).

Право комунальної власності на земельну ділянку площею 0,45 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5324881500:00:007:0008 за ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області зареєстровано 30.08.2017 року (номер запису про право власності : 22119516) на підставі рішення Хорольського районного суду Полтавської області від 12.11.2012 року справа № 1628/2257/12, провадження № 2- о/1628/54/12, рішення 17 сесії 8 скликання ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області від 01.06.2017 року та довідки відділу у Хорольському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області № 06-06/222 від 30.08.2017 року (копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу : 96029091 від 01.09.2017 року ).

Пунктом 3 Постанови КМУ Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) № 122 від 04.02.2004 року визначено, що у разі виявлення після розробки проекту факту невключення одного чи кількох громадян, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку, спадкоємців права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом, інших громадян та юридичних осіб України, які відповідно до законодавства набули право на земельну частку (пай), до списку власників земельних часток (паїв), на підставі якого був складений проект, сільська, селищна, міська рада чи райдержадміністрація може прийняти рішення (розпорядження) про: коригування проекту землевпорядною організацією з метою забезпечення громадян необхідною кількістю земельних ділянок (на підставі відповідного договору); надання зазначеним громадянам земельних ділянок із земель запасу чи резервного фонду у розмірі відповідної земельної частки (паю).

У разі неприйняття сільською, селищною, міською радою чи райдержадміністрацією рішення (розпорядження) щодо коригування проекту або надання таких ділянок із земель запасу чи резервного фонду питання вирішується у судовому порядку.

Земельна ділянка площею 0, 4500 га - кадастровий номер 5324881500:00:007:0008 та площею 5,0299 га - кадастровий номер 5324881500:00:014:0026, цільове призначення яких є ведення товарного сільськогосподарського виробництва, згідно Класифікації видів цільового призначення, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 року (Секція К, Розділ 16, Підрозділ - 16.00) є землями запасу, до яких відносяться земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам.

З огляду на те, що ОСОБА_2 сільською радою жодних рішень про коригування проекту розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) та надання земельної ділянки із земель запасу чи резервного фонду у розмірі, належної позивачу земельної частки (паю), не приймалось, єдиним способом захисту його права на неї, є судовий захист.

Згідно з ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Відповідно до п. 2 ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.

Відповідно до Витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний № 96027701 від 01.09.2017 року та індексний № 96029091 від 01.09.2017 року за ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області зареєстровано право власності, відповідно: на земельну ділянку площею 5,0299 га, номер запису про право власності: 22119267, кадастровий номер: 5324881500:00:014:0026, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада; - на земельну ділянку площею 0,45 га, номер запису про право власності : 22119516, кадастровий номер: 5324881500:00:007:0008, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада.

Таким чином, вказані земельні ділянки вже сформовані та зареєстровані у Державному земельному кадастрі, їм присвоєні кадастрові номери: 5324881500:00:014:0026 та 5324881500:00:007:0008.

З огляду на викладене, для надання ОСОБА_1 у власність вказаних земельних ділянок не потрібно розробляти технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), затверджувати і реєструвати її.

Згідно ст. 1 Закону України Про Державний земельний кадастр , кадастровий номер земельної ділянки індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно до п. 6 ст. 16 цього Закону, кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чн користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Статтею 24 Закону визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Згідно ст. 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно п. 29 Постанови Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 року Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру , кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється. У разі поділу чи об'єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.

Пунктом 116 вказаної Постанови передбачено, що внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку, здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги. У разі коли до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про зареєстровану раніше земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, такі відомості (зміни до них) вносяться до неї після її відкриття відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Згідно п. 130 Порядку, відомості (зміни до них) про нового власника, користувача земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухому майно вносяться до Поземельної книги Державним кадастровим реєстратором відповідно до пункту 113 цього Порядку.

Відповідно пункту 113 Постанови, після отримання від органу державної реєстрації прав інформації в порядку інформаційного обміну Державний кадастровий реєстратор протягом двох робочих днів з моменту її отримання вносить інформацію про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно до Поземельної книги в електронній (цифровій) та паперовій формі.

З 01.01.2013 року державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться органами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та нотаріусами, як спеціальними суб'єктами, на яких покладено функції державного реєстратора прав.

Частиною другою статті 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Відповідно до абзацу першого пункту 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1141, державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Отже, для реалізації свого законного права позивачу, як власнику права на земельну частку (пай) відповідно до Сертифіката на право на земельну частку (пай) Серія ПЛ № 0038930, на виділення земельної ділянки в натурі (на місцевості), необхідно вирішити питання щодо скасування державної реєстрації права власності на спірну земельну ділянку за ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області у зв'язку із передачею цього майна в натурі законному власнику права на земельну частку (пай) та визнати позивача власником земельних ділянок: площею 5,0299 га, кадастровий помер:5324881500:00:014:0026 та площею 0,45 га, кадастровий номер: 5324881500:00:007:0008, цільове призначення яких - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Новоавраміської сільської ради Хорольського району Полтавської області.

Згідно зі ст. 392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Відповідно до ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Отже, з огляду на наведене, беручи до уваги неможливість оформлення прав у встановленому законом порядку, враховуючи визнання відповідачем позову, що не суперечить закону, не порушує законних прав чи інтересів інших осіб, суд вважає, що позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області про визнання права власності на земельну ділянку, слід задовольнити.

Керуючисьст.ст. 16, 391,392 ЦК України, ст.ст. 79-1, 152, 158 ЗК України, ст.ст. 1, 3, 5 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , ст.ст. 1, 16, 24 Закону України Про державний земельний кадастр , Постанова КМУ Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) № 122 від 04.02.2004 та ст.ст. 7, 10, 118-120 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області про визнання права власності на земельну ділянку, - задовольнити повністю.

Визнати за ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, право власності на: - земельну ділянку площею 5,0299 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер: 5324881500:00:014:0026, що розташована на території ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області; - земельну ділянку площею 0,45 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер

5324881500:00:007:0008, що розташована на території ОСОБА_2 сільської ради Хорольського району Полтавської області.

Передати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, як власнику права на земельну частку (пай), відповідно до Сертифіката на право на земельну частку (пай) Серія ПЛ № 0038930, в натурі земельні ділянки: - земельну ділянку площею 5,0299 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер: 5324881500:00:014:0026, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада шляхом скасування права комунальної форми власності за ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області на земельну ділянку площею 5,0299 га, номер запису про право власності: 22119267, кадастровий номер: 5324881500:00:014:0026, цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада; - земельну ділянку площею 0,45 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 5324881500:00:007:0008, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада шляхом скасування права комунальної форми власностіза ОСОБА_2 сільською радою Хорольського району Полтавської області на земельну ділянку площею 0,45 га, номер запису про право власності: 22119516, кадастровий номер: 5324881500:00:007:0008, цільове призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована за адресою: Полтавська область, Хорольський район, ОСОБА_2 сільська рада.

Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду Полтавської області шляхом подачі до Хорольського районного суду в 10-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. Особи, що брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 10 днів з дня отримання копії цього рішення.

Головуючий:

СудХорольський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення02.10.2017
Оприлюднено11.10.2017
Номер документу69446684
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —548/1297/17

Рішення від 02.10.2017

Цивільне

Хорольський районний суд Полтавської області

Миркушіна Н. С.

Ухвала від 08.09.2017

Цивільне

Хорольський районний суд Полтавської області

Миркушіна Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні