Ухвала
від 19.09.2017 по справі 760/18755/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №1-кс/760/13377/17

Справа №760/18755/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2017 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , детектива ОСОБА_3 , розглянувши в м. Києві клопотання старшого детектива Національного бюро Третього відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_4 , погодженого прокурором третього відділу управління процесуального керівництва, підтримання державного обвинувачення та представництва в суді Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_5 , про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні №42016000000002249 від 02.09.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191, ч.2 ст.209, ч.ч. 3,4 ст.358, ст.366-1, ч.1 ст.368-2 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

До Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого детектива Національного бюро Третього відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_4 , погоджене прокурором третього відділу управління процесуального керівництва, підтримання державного обвинувачення та представництва в суді Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_5 про накладення арешту на земельні ділянки з кадастровими номерами: 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050.

Дане клопотання обґрунтоване тим, що в провадженні слідчої групи детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України знаходиться кримінальне провадження за №42016000000002249 від 02.09.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191, ч.2 ст.209, ч.ч. 3,4 ст.358, ст.366-1, ч.1 ст.368-2 КК України.

13.09.2017 р. ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (діючому депутату Київської міської ради) повідомлено про підозру у вчиненні зазначених кримінальних правопорушень,. Досудовим розслідуванням установлено, що окрім інкримінованих останнім кримінальних правопорушень, вони могли вчинити й інші.

Так, у грудні 2009 року Київської міською радою протиправно виділено 6 (шість) земельних ділянок за адресою АДРЕСА_1 , 2-х, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , особам, які жителями міста Києва не були. 24 грудня 2009 року, Київська міська рада прийняла шість рішень стосовно виділення у приватну власність зазначених земельних ділянок.

Рішенням від 24.12.2009 № 1179/3248 громадянину ОСОБА_8 передано у приватну власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0049.

Рішенням від 24.12.2009 № 1180/3249 громадянці ОСОБА_9 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0050.

Рішенням від 24.12.2009 № 1181/3250 громадянці ОСОБА_10 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0047.

Рішенням від 24.12.2009 № 1184/3253 громадянину ОСОБА_6 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0046.

Рішенням від 24.12.2009 № 1182/3251 громадянину ОСОБА_11 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0048.

Рішенням від 24.12.2009 № 1183/3252 громадянці ОСОБА_12 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0045.

В ході проведення досудового розслідування допитано ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , які повідомили, що жодних дій, направлених на отримання земельних ділянок у м. Києві, вони не вчиняли. Після ознайомлення із формою та змістом заяв на ім`я Київського міського голови ОСОБА_13 щодо виділення їм у власність земельних ділянок, останні повідомили, що вказані документи є підробленими.

13.09.2017, в ході проведення обшуку нежитлових приміщень №1-8 (група приміщень №121), де знаходиться офісне приміщення ОСОБА_7 за адресою: АДРЕСА_3 , було виявлено та вилучено, зокрема: 1) копії рішень Київської міськради від 24.12.2009 щодо виділення у приватну власність зазначених вище земельних ділянок; 2) технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі громадянам ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_8 , розташованих за адресами: АДРЕСА_4 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 .

Також детектив посилається, що в ході досудового розслідування встановлені відомості, які можуть свідчити, що вказані особи клопотань про надання безоплатно у власність земельних ділянок не підписували та не подавали, внаслідок чого порушено вимоги ст. 118 Земельного кодексу України щодо подачі даних клопотань особами, які бажають приватизувати земельні ділянки. ОСОБА_7 , достовірно знаючи, що вищезазначені особи клопотань не підписували та не подавали, подати їх представникам не доручали, що суперечить статті 118 Земельного кодексу України, підготував порядок денний засідання постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування та архітектури, включивши до нього розгляд питань про надання земельних ділянок у власність та засвідчив його своїм підписом, проголосував за вказані рішення, оформив текст протоколу засідання комісії та підписав його. Також ОСОБА_7 проголосував за безоплатне надання земельних ділянок мешканцям села Порошково на сесії Київської міської ради.

Крім того, встановлено, що ОСОБА_6 є двоюрідним братом ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який станом на грудень 2009 року перебував на посаді депутата Київської міської ради та секретаря постійної комісії Київської міської ради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури. ОСОБА_10 є дружиною ОСОБА_6 , а ОСОБА_12 його тещою.

Станом на липень 2017 року власником ділянок, які приватизували ОСОБА_6 та ОСОБА_10 , є ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , помічник ОСОБА_7 . Також встановлено, що ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 видано довіреності на представництво їх інтересів ОСОБА_6 , який у порядку передоручення видав довіреності на представництво інтересів вищезазначених осіб помічниці ОСОБА_7 - ОСОБА_14 .

За таких обставин, існує обґрунтована підозра про вчинення, зокрема, особливо тяжкого кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, що може бути підставою для вжиття заходів забезпечення кримінального провадження.

Отже, органом досудового розслідування зроблено висновок, що невстановлені на цей час особи, за попередньою змовою з посадовими особами Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, від імені ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_8 , без відома та присутності останніх приватизували земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050, розташованих за адресами: м.Київ, вул. Старообухівська, 2-ю, 2-х, 2-т, 2-с, 2-у, 2-р.

За таких обставин, вказані земельні ділянки стали об`єктами кримінально протиправних дій, та були набуті кримінально протиправним шляхом, внаслідок чого відповідають критеріям, викладеним у ст.98 КПК України стосовно речових доказів.

Детектив зазначає, що 18.09.2017 земельні ділянки з кадастровими номерами: 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050, визнані речовими доказами у кримінальному провадженні.

Детектив в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав викладених в клопотанні.

Слідчий суддя на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України вважає за можливе розглянути дане клопотання без повідомлення власника майна, оскільки, це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Заслухавши детектива, дослідивши матеріали клопотання, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно з ч. 2ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимогКПК Українита судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.

За положеннями ч. 2 ст.ст. 173 КПК Українипри вирішенні питання про арешт майна, слідчий суддя, суд, повинен врахувати, зокрема, правову підставу для арешту майна.

З матеріалів клопотання вбачається, що в провадженні слідчої групи детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України знаходиться кримінальне провадження за № 42016000000002249 від 02.09.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191, ч.2 ст.209, ч.ч. 3,4 ст.358, ст.366-1, ч.1 ст.368-2 КК України.

13.09.2017 р. ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (діючому депутату Київської міської ради) повідомлено про підозру у вчиненні зазначених кримінальних правопорушень. Досудовим розслідуванням установлено, що окрім інкримінованих останнім кримінальних правопорушень, вони могли вчинити й інші.

Рішенням від 24.12.2009 № 1179/3248 громадянину ОСОБА_8 передано у приватну власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0049.

Рішенням від 24.12.2009 № 1180/3249 громадянці ОСОБА_9 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0050.

Рішенням від 24.12.2009 № 1181/3250 громадянці ОСОБА_10 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0047.

Рішенням від 24.12.2009 № 1184/3253 громадянину ОСОБА_6 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0046.

Рішенням від 24.12.2009 № 1182/3251 громадянину ОСОБА_11 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0048.

Рішенням від 24.12.2009 № 1183/3252 громадянці ОСОБА_12 у приватну власність передано земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на АДРЕСА_1 , загальною площею 0,08 га. Кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:452:0045.

Отже, невстановлені на цей час особи, за попередньою змовою з посадовими особами Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, від імені ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_8 , без відома та присутності останніх приватизували земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050, розташованих за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 , 2-с, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 .

Постановою старшого детектива Національного бюро Третього відділу детективів Другого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_4 від 18.09.2017 р. визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №42016000000002249 від 02.09.2016, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191, ч.2 ст.209, ч.ч. 3,4 ст.358, ст.366-1, ч.1 ст.368-2 КК України, земельні ділянки з кадастровими номерами: 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050, розташовані за адресами: м. Київ, вул. Старообухівська, 2-ю, 2-х, 2-т, 2-с, 2-у, 2-р.

Відповідно до ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.

Детективом доведено наявність підстав, у зв`язку з якими потрібно здійснити арешт майна, а саме, що вищезазначене майно є речовим доказом у даному кримінальному провадженні, та можуть бути використані, як докази факту та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Враховуючи те, що детективом доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні, то його слід задовольнити, оскільки настання інших наслідків може перешкодити кримінальному провадженню.

На підставі вищевикладеного, клопотання про накладення арешту на майно підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131, 132, 170, 172, 173, 372 КПК України,-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами: 8000000000:90:452:0045, 8000000000:90:452:0046, 8000000000:90:452:0047, 8000000000:90:452:0048, 8000000000:90:452:0049, 8000000000:90:452:0050, які розташовані за адресами: м. Київ, вул. Старообухівська, 2-ю, 2-х, 2-т, 2-с, 2-у, 2-р.

Ухвала про арешт майна виконується негайно детективом.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Апеляційного суду м. Києва. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.09.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу69449076
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/18755/17

Ухвала від 19.09.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні