Постанова
від 31.07.2017 по справі 804/7933/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2017 р. Справа № 804/7933/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Соборному районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Дніпротехтранс", в якому просить:

- стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" на користь держави в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 49 572,31 грн.

- стягнути з відповідача судовий збір на користь ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська у розмірі 1 378,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як платник податків та має податковий борг на загальну суму 49 572,31 грн., яка складається з податку на додану вартість в розмірі 49 572,31 грн.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 804/7933/16 (суддя Барановський Р.А.).

Відповідно до розпорядження Виконуючої обов'язки керівника апарату суду ОСОБА_2 від 22.05.2017 року № 1438 д, у зв'язку із перебуванням судді Барановського Р.А. у відпустці по догляду за дитиною призначено повторний автоматичний розподіл справи № 804/7933/16.

За результатами розподілу справи автоматизованою системою документообігу, вказана справа передана на розгляд судді Кореневу А.О.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 травня 2017 року прийнята до провадження судді Коренева А.О. справа № 804/7933/16 та призначено до розгляду в порядку скороченого провадження.

У визначений ст.183-2 КАС України термін відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області (назва контролюючого органу з Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Державну податкову інспекцію у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області була змінена постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 941) як платник податків, зборів та обовязкових платежів.

Відповідачем до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області були подані податкові декларації з податку на додану вартість, щодо яких виник податковий борг, а саме:

- № НОМЕР_1 від 18.02.2016 року на суму 34 042 грн.;

- № НОМЕР_2 від 16.03.2016 року на суму 823 грн;

- № НОМЕР_3 від 18.04.2016 року на суму 14 995 грн.;

- № НОМЕР_4 від 17.05.2016 року на суму 47 324 грн.;

- № НОМЕР_5 від 16.06.2016 року у сумі 34 083 грн.;

- уточнюючий розрахунок № НОМЕР_6 від 01.06.2016 року у сумі 608 грн.;

- № НОМЕР_7 від 18.07.2016 року у сумі 4 702 грн.;

- № НОМЕР_8 від 16.08.2016 року у сумі 22 412 грн.;

- № НОМЕР_9 від 16.09.2016 року у сумі 37 831 грн.;

- № НОМЕР_10 від 19.10.2016 року у сумі 19 257 грн.

Станом на 01.03.2016 року у підприємства відповідно до КОР рахувалась переплата у сумі 10 014,69 грн. та сплачено до бюджету 156 450 грн.

Таким чином, зв'язку з несплатою узгоджених грошових зобов'язань з податку на додану вартість податковий борг відповідача складає із врахуванням часткового погашення (34 042,00 грн. + 823,00 грн. + 14 955,00 грн. + 47 324,00 грн. + 34 083,00 грн. + 608,00 грн. + 4 702,00 грн. + 22 412,00 грн. + 37 831,00 грн. + 19 257,00 грн. - 10 014,69 грн. - 156 450,00 грн.) складає 49 572,31 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами (картка особового рахунку платника податків) .

На підставі ст.59 Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідачу сформовано податкову вимогу форми "Ю" від 02.08.2016 року № 248-10 на суму 33 262,31 грн., яка була направлена відповідачу засобами поштового звязку.

Доказів оскарження в адміністративному чи судовому порядку вимоги відповідачем не надано.

Таким чином податковий борг Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" становить 49 572,31 грн., що підтверджується картками особового рахунку платника податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктами 9.1.1. та 9.1.3. передбачено, що податок на додану вартість і податок на прибуток належать до загальнодержавних податків.

Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений ним Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно вимог п.15.1. ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно із п. п. 16.1.4 іі.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 20.1.19. п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобовязань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Відповідно до п.п.20.1.34 п.20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Статтею 36 ПК України встановлено податковий обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок платника податків виникає за кожним податком та збором.

Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подасться платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якою здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми, доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (ст. 46 ПК України).

Згідно п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

П. 49.2. ст. 49 ПК України передбачено, що платник податків зобовязаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають обєкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексуподавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Відповідно до п. 49.18 ст. 49 ПК України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: - календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; - календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за. останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України податкове зобов'язання, яке самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає.

Відповідно до п.57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), таз інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків у відповідності із п. 87.2 ст. 87 ПК України, є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 87.9. ст. 87 ПК України передбачено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з п.95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно п. п. 95.4 ст.95 Податкового кодексу орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно п. п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України, пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.

Враховуючи викладене, суд вважає, що факт порушення відповідачем вимог податкового законодавства України доведений.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Виходячи з цього, сплачений позивачем судовий збір за звернення до суду із даним адміністративним позовом стягненню не підлягає.

Таким чином, на день розгляду справи судом, чинне законодавство містить заборону на стягнення з відповідача здійснених судових витрат суб'єктом владних повноважень, будь-який інший порядок повернення суб'єкту владних повноважень здійснених судових витрат законодавством не передбачений.

Оскільки суд при вирішенні вимог, заявлених у позовних заявах та клопотаннях, керується виключно нормами та вимогами, встановленими в нормативних актах, суд не може без наявності відповідної норми перебирати на себе функції законодавчого органу, та в даному випадку встановлювати порядок повернення здійснених судових витрат суб'єкту владних повноважень, що може бути визначено виключно законами України.

Таким чином, на підставі викладеного, з урахуванням відсутності заперечень та доказів оскарження, оскільки відповідач не сплатив в установлені строки заборгованість з податку на додану вартість, суд доходить висновку, що позов Державної податкової інспекції у Соборному районі м. Дніпропетрвська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" в частині стягнення заборгованості підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Соборному районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" про стягнення заборгованості - задовольнити частково.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Дніпротехтранс" (ЄДРПОУ 31687412) на користь держави в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 49 572,31 грн. (сорок дев'ять тисяч п'ятсот сімдесят дві гривні 31 коп.).

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в апеляційної скарги у порядок та у строки, встановлені ст. 183-2, ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України. Постанова, прийнята у скорочену провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2017
Оприлюднено12.10.2017
Номер документу69463377
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7933/16

Постанова від 31.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні