Ухвала
від 06.10.2017 по справі 757/58875/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/58875/17-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження ОСОБА_3 , розглянувши в приміщенні суду в м. Києві клопотання №42017000000001807 від 02.06.2017 про призначення документальної позапланової виїзної перевірки, -

В С Т А Н О В И В :

05.10.2017 року в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання №42017000000001807 від 02.06.2017 про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЕКОТЕК» (код ЄДРПОУ 32136485).

Згідно норми ч. 1 ст. 107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання з підстав в ньому викладених.

Обґрунтовуючи внесене клопотання сторона кримінального провадження вказує, що службові особи окремих суб`єктів господарювання, які мають ліцензії у сфері поводження з відходами, зокрема ТОВ «ЕКОТЕК» (код ЄДРПОУ 32136485) з метою отримання вказаних ліцензій надали до Міністерства екології та природних ресурсів України завідомо неправдиві офіційні документи щодо наявної матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

ТОВ «ЕКОТЕК» 29.04.2011 отримано ліцензію у сфері поводження з небезпечними відходами. Відповідно до наданих для отримання вказаної ліцензії документів товариство зареєстровано за адресою: м. Харків, вул. Матросова, 8-А, а виробниче обладнання знаходиться за адресою: Харківська обл., смт Пісочин в`їзд Шевченка, 3.

Перевірити достовірність відомостей, поданих ТОВ «ЕКОТЕК» (код ЄДРПОУ 32136485) до Мінприроди, щодо наявної матеріально-технічної бази можливо виключно шляхом проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання зазначеним суб`єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

Досягнути мети кримінального провадження в інший спосіб (шляхом проведення огляду, досліджень документів тощо) неможливо, оскільки перевірка потребує не лише спеціальних знань у сфері природоохоронного законодавства, але й необхідність на місці оглядати та досліджувати матеріально технічну базу суб`єкта господарювання.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», об`єктом підвищеної небезпеки є об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. До потенційно небезпечних об`єктів належать об`єкти, на яких можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини, біологічні препарати, а також інші об`єкти, що за певних обставин можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Згідно п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 808 «Про затвердження переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку», поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) відноситься до діяльності, що становить підвищену екологічну небезпеку.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснює орган ліцензування.

Згідно з п. 4.7 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України (Мінприроди), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 № 32, Мінприроди відповідно до покладених на нього завдань проводить ліцензування операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, виробництва особливо небезпечних хімічних речовин та здійснює контроль за додержанням суб`єктами господарювання ліцензійних умов.

Згідно із ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом, у т.ч. витребування та отримання від органів державної влади, підприємств, установ та організацій, висновків ревізій та актів перевірок тощо.

Разом із тим, на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, оскільки виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надано повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.

Водночас, відповідно до статті 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», до 31 грудня 2017 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю), зокрема, за рішенням суду.

За таких обставин, у кримінальному провадженні слідчий має звернутись до слідчого судді з клопотанням про проведення позапланової перевірки господарської діяльності з питань дотримання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

Прокурор вважає недоцільним виклик у судове засідання з розгляду цього клопотання представників ТОВ «ЕКОТЕК», оскільки не виключена можливість зміни або знищення документів, а також спотворення або знищення речей та об`єктів, які необхідні слідству.

Заслухавши доводи прокурора у судовому засіданні, дослідивши матеріали провадження за клопотанням, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Cлідчий суддя вважає, що з метою забезпечення повноти та всебічності досудового розслідування кримінального провадження необхідно провести зазначену у клопотанні прокурора позапланову перевірку.

Керуючись ст. 84,91, 93, 99, 309 КПК України, ст. 3 Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», п. 3 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснює орган ліцензування слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Призначити позапланову перевірку додержання ТОВ «ЕКОТЕК» (код ЄДРПОУ 32136485) ліцензійних умов господарської діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами за період з 29.04.2011 по 06.10.2017 року, проведення якої доручити фахівцям Міністерства екології та природних ресурсів України.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.10.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу69472472
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення документальної позапланової виїзної перевірки

Судовий реєстр по справі —757/58875/17-к

Ухвала від 06.10.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Карабань В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні