ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.10.2017
Справа № 904/8173/17
За позовом Приватного підприємства "Трейдальянс", м. Дніпро
до Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, м. Дніпро
про стягнення 53 943,00 грн.
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Представники:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: не з'явився
С У Т Ь С П О Р У:
Приватне підприємство "Трейдальянс" звернулося до господарського суду із позовом, яким просить стягнути з Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради заборгованість у розмірі 53 943,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору № 53-Т16 від 12 грудня 2016 року в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.
Позивач у судове засідання, призначене для розгляду справи 10 жовтня 2017 року, не з'явився, явку повноважного представника не забезпечив, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином.
05 жовтня 2017 року до господарського суду від Приватного підприємства "Трейдальянс" надійшло клопотання, яким позивач підтримує позовні вимоги повністю та просить провести судове засідання без участі уповноваженого представника.
Відповідач, Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради, у судове засідання, призначене для розгляду справи 10 жовтня 2017 року, не з'явився, явку повноважних представників не забезпечив, витребуваних господарським судом документів не надав, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином (рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (ухвали суду) міститься в матеріалах справи).
У відповідності до п.3.9.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011, №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
За таких обставин, а також беручи до уваги, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, суд згідно зі статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними матеріалами.
Розгляд справи був відкладений з 20 вересня 2017 року на 10 жовтня 2017 року.
У судовому засіданні 10 жовтня 2017 року оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
12 грудня 2016 року між Приватним підприємством "Трейдальянс" (продавець) та Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради (покупець) укладений договір №53-Т16, відповідно до умов якого (п.1.1.) продавець зобов'язується протягом дії цього договору передати товар – Устаткування електричне по коду 27.90.1 Устаткування електричне, інше (39710000-2 електричні побутові прилади) для дитячих садків та шкільних навчальних закладів м. Дніпро КФК070802, у кількості згідно із Специфікацією (додаток 1), яка є невід'ємною частиною цього договору (надалі - товар).
Покупець зобов'язаний прийняти товар та сплатити за нього на умовах, встановлених цим договором. Обсяги закупівлі можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків (п.1.3 договору).
Відповідно до п. 7.1 договору цей договір набуває чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31 грудня 2016 року та до повного виконання зобов'язань щодо оплати за поставлений товар. Договір може бути достроково розірваний за взаємною згодою сторін та в інших випадках передбачених чинним законодавством України (п. 7.2 договору).
Вартість та порядок розрахунків врегульовано сторонами у розділі 2 договору.
Так, загальна вартість товару за цим договором становить 791 004,00 грн. (сімсот дев'яносто одна тисяча чотири гривні 00 копійок), у т.ч. ПДВ 20% - 131 834,00 грн. У вартість товару включені витрати на страхування, транспортування, сплатну митних тарифів, податків та інших зборів і обов'язкових платежів щодо товару. Вартість товару протягом дії договору залишається не змінною і коригуванню не підлягає, лише в менший бік при наявності можливості зменшення вартості з боку продавця (п. 2.1 договору).
Оплата вартості товару здійснюється покупцем у національній валюті України – гривнях на поточний (розрахунковий) рахунок продавця при наявності фінансування (п.2.2 договору).
Усі розрахунки проводяться у безготівковому вигляді за формою платіжного доручення на підставі рахунка-фактури та видаткової накладної. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за товар здійснюється протягом 3 банківських днів з дати отримання покупцем бюджетного фінансування на свій реєстраційний рахунок (п.п. 2.3, 2.4 договору).
Товар вважається оплаченим покупцем після надходження коштів на поточний рахунок продавця в повному обсязі (п. 2.5 договору).
Відповідно до п. 3.1 договору передача товару за цим договором здійснюється однією партією. Номенклатура і кількість товару, що складає партію, товару, зазначається в специфікації.
Доставка товару здійснюється продавцем за адресою, яка вказана в технічній специфікації. Постачальник самостійно здійснює поставку, розвантажувальні та збірні роботи, вартість цих послуг окремо не сплачується (п. 3.2 договору).
Датою передачі товару вважається дата отримання товару покупцем та підписання уповноваженими сторонами видаткової накладної (п. 3.3 договору).
За умовами пункту 3.6 договору передача товару покупцю має бути здійснена до 20.12.2016.
12 грудня 2016 року Приватним підприємством "Трейдальянс" та Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради підписано Технічну специфікацію (додаток до договору №53-Т16 від 12.12.2016) (а.с. 13-15) на закупівлю товарів 27.90.1 Устаткування електричне, інше (39710000-2 електричні побутові прилади) для дитячих садків та шкільних навчальних закладів м. Дніпро на загальну суму 791 004,00 грн.
На виконання умов договору №53-Т16 від 12.12.2016 та додатку до нього від 12.12.2016 Приватне підприємство "Трейдальянс" здійснило поставку Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради електричних побутових приладів на загальну суму 791 004,00 грн., що підтверджується видатковими накладними (а.с. 16-57):
№РН-0000070 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн.
№РН-0000071 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн.
№РН-0000072 від 19.12.2016 на суму 27 562,00 грн.
№РН-0000073 від 19.12.2016 на суму 27 562,00 грн.
№РН-0000074 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн.
№РН-0000075 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн.
№РН-0000076 від 23.12.2016 на суму 53 943,00 грн.
№РН-0000077 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн.
№РН-0000079 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн.
№РН-0000080 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000081 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000082 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000083 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000084 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000085 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000086 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000087 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000088 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000089 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
№РН-0000102 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн.
№РН-0000103 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
На виконання умов п. 2.3 договору Приватне підприємство "Трейдальянс" направило на адресу відповідача рахунки-фактури (а.с. 37-57) на оплату поставленого обладнання: № СФ-131 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн., №СФ-132 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн., №СФ-133 від 19.12.2016 на суму 27 562,00 грн., №СФ-134 від 19.12.2016 на суму 27 562,00 грн., №СФ-135 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн., №СФ-131 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн., №СФ-137 від 23.12.2016 на суму 53 943,00 грн., №СФ-138 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн., №СФ-139 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн., №СФ-140 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-141 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-142 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-143 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-144 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-145 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-146 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-147 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-148 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-149 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн., №СФ-150 від 19.12.2016 на суму 29 421,00 грн., №СФ-151 від 19.12.2016 на суму 36 584,00 грн.
За доводами позивача, відповідач частково розрахувався за поставлений товар, сплатив на рахунок позивача 737 061,00 грн., залишок несплаченої суми становить 53 943,00 грн. (неоплаченою є поставка товару за видатковою накладною №РН-0000074 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн.).
15 серпня 2017 року позивач направив на адресу відповідача претензію-вимогу за вих. №18 про сплату заборгованості у розмірі 53 943,00 грн. в семиденний строк, яка останнім залишена без відповіді (а.с. 58).
Позивач посилається на обставини несвоєчасного виконання відповідачем зобов'язань за договором в частині оплати вартості поставленого позивачем відповідачу товару, наявності боргу відповідача за поставлений товар у сумі 53 943,00 грн., що і є причиною спору.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 ГК України).
Стаття 526 ЦК України встановлює вимогу щодо виконання зобов'язань належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 ЦК України).
Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).
Згідно з частиною 2 статті 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару (ч. 2 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Враховуючи умови договору, положення ч.1 ст. 692 Цивільного кодексу України строк оплати обладнання, поставленого позивачем відповідачу, поставка якого підтверджується видатковою накладною №РН-0000074 від 19.12.2016 на суму 53 943,00 грн., є таким, що настав.
Відповідач у встановлені строки свої зобов'язання по оплаті не виконав, доводи позивача, наведені в позовній заяві не спростував.
Отже, вимога позивача про стягнення з відповідача заборгованості за поставлене обладнання у сумі 53 943,00 грн. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Задовольняючи позовні вимоги, суд також враховує, що юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями (частина 1 статті 96 Цивільного кодексу України).
За змістом частини 2 статті 617 Цивільного кодексу України, частини 2 статті 218 Господарського кодексу України та рішення Європейського суду з прав людини від 18.10.2005 у справі "Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України" відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках Державного бюджету України, не виправдовує бездіяльність боржника і не є підставою для звільнення від необхідності виконання зобов'язання та відповідальності за порушення зобов'язання.
Аналогічні висновки містяться в постановах Верховного Суду України від 22.03.2017 у справі № 905/2358/16 та від 15.05.2012 у справі №11/446, постановах Вищого господарського суду України від 12.04.2017 у справі № 927/1039/16, від 08.08.2017 у справі №910/599/17, від 05.09.2017 у справі №908/3196/16, від 26.09.2017 у справі №921/19/17-г/14.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати стягуються з відповідача на користь позивача у сумі 1 600, 00 грн.
Керуючись статтями 1, 33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (49069, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 75, ідентифікаційний код 40506248) на користь Приватного підприємства "Трейдальянс" (49006, м. Дніпро, вул. Філософська, 84, ідентифікаційний код 34915723) заборгованість у розмірі 53 943 (п'ятдесят три тисячі дев'ятсот сорок три) грн. 00 коп., витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у сумі 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп., про що видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Н.М.Євстигнеєва
Повне рішення складено 11.10.2017
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2017 |
Оприлюднено | 17.10.2017 |
Номер документу | 69478912 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні