Ухвала
від 10.10.2017 по справі 335/11952/17
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/11952/17 1-кс/335/7976/2017 УХВАЛА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2017 р. слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ Вознесенівського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_6 , погодженого прокурором Запорізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні № 12015080060003917 від 28 серпня 2015 р. за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 296, ч. 2 ст. 364 КК України, відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, з трьома вищими освітами, одруженого, має на утриманні малолітню дитину ІНФОРМАЦІЯ_2 , який є приватним підприємцем, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше засудженого вироком Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 11 листопада 2016 р. за ч. 1 ст. 172 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ Вознесенівського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_6 за погодженням з процесуальним керівником звернувся до суду з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до підозрюваного ОСОБА_4 , мотивуючи свої вимоги тим, 05.11.2010 за результатами чергових виборів ОСОБА_4 був обраний на посаду Запорізького міського голови, на якій перебував до чергових виборів 15.11.2015. Таким чином, ОСОБА_4 у вказаний період часу був особою, яка постійно обіймає в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, та, відповідно до примітки до ст. 364 КК України, був службовою особою.

28.10.2009 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 72/167, яким затверджено матеріали вибору місця розташування земельної ділянки (кадастровий номер 2310100000:01:009:0049) орієнтовною площею 0,1209 га (землі комерційного використання) по вул. Українській, 2-д для розташування кафе з літнім майданчиком ТОВ «Тандем Капітал». Цим же рішенням ТОВ «Тандем Капітал» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки для розташування кафе з літнім майданчиком.

В подальшому, на підставі вказаного рішення Запорізької міської ради, землевпорядною організацією ТОВ «Центр землеустрою та геодезії» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Запоріжжя, вул. Українська, 2-д, площею 0,1209 га, для розташування кафе з літнім майданчиком.

Зазначений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Тандем Капітал», у порядку ч. 1 ст. 186-1 Земельного кодексу України, було надано на погодження до Управління Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області, як до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

26.11.2009 за результатами розгляду даного проекту землеустрою Управлінням Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області надано висновок № 01-02/7020и «Про погодження ТОВ «Тандем Капітал» проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Українській, 2-д для розташування кафе з літнім майданчиком».

В ході розробки проекту землеустрою Управлінням Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області було видано акт визначення угідь, цільового призначення та категорії земельної ділянки, яким встановлено, що земельна ділянка, розташована по вул. Українській, 2-д за угіддями відноситься до графи 42 (землі комерційного використання), за цільовим призначенням до земель житлової та громадської забудови, за категорією до земель житлової та громадської забудови.

Рішенням Запорізької міської ради № 61/195 від 23.12.2009 затверджено проект землеустрою та передано в оренду ТОВ «Тандем Капітал» строком на 19 років земельну ділянку (кадастровий номер 2310100000:01:009:0049) загальною площею 0,1209 га (землі комерційного використання), для розташування кафе з літнім майданчиком по вул. Українській, 2-д за рахунок земель Запорізької міської ради.

На підставі вказаного рішення 24.02.2010 між Запорізькою міською радою та ТОВ «Тандем Капітал» укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,1209 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком, строком на 19 років.

21.10.2014 на адресу Запорізької міської ради надійшла заява ОСОБА_7 про надання в оренду земельної ділянки по АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком, у зв`язку із набуттям права власності на нерухоме майно, розташоване на земельній ділянці згідно договору купівлі-продажу від 16.10.2014 № 1085.

Разом з тим, встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради депутатів трудящих № 513 від 02.12.1955 віднесено Запорізькому лісхозу Міністерства сільського господарства УССР в держлісфонд земельну ділянку площею 66 га в районі Кривої бухти для посадки лісу.

До вказаної земельної ділянки також увійшла вищенаведена земельна ділянка площею 0,1209 га, а саме до кварталу 8 виділу 6 Олександрівського лісництва.

Отже, така земельна ділянка відносилась до категорії земель лісогосподарського призначення та перебувала в постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств.

Вилучення та зміна цільового призначення земельних ділянок лісового фонду з 10.04.2008 року прямо заборонено.

Згідно зі ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» з 1 січня 2013 року у державній власності залишаються, зокрема земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук.

Таким чином, земельна ділянка площею 0,1209 га перебуває у державній власності.

Проте, незважаючи на пряму заборону передачі зазначеної земельної ділянки у користування без зміни цільового призначення, без вилучення з постійного користування ДП «Запорізьке лісомисливське господарство», посадовими особами Запорізької міської ради, діяльністю яких на підставі п. 7 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування», безпосередньо керує міський голова, було підготовлено, погоджено відповідно до регламенту ради та внесено до порядку денного чергової сесії міської ради проект рішення «Про надання на умовах оренди гр. ОСОБА_7 земельної ділянки по АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком».

05.11.2014 на черговій сесії Запорізької міської ради шляхом пакетного голосування (без розгляду депутатами, присутніми на сесії) було затверджено рішення «Про надання на умовах оренди гр. ОСОБА_7 земельної ділянки по АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком», відповідно якого ТОВ «Тандем Капітал» припинено право оренди земельної ділянки площею 0,1209 га по АДРЕСА_3 . Також вказаним рішенням надано у користування на умовах оренди строком до 04.03.2029 ОСОБА_7 земельну ділянку по АДРЕСА_3 (кадастровий номер 2310100000:01:009:0049) площею 0,1209 га для розташування кафе з літнім майданчиком в межах, раніше затверджених рішенням міської ради від 23.12.2009 № 61/195, за рахунок земель право користування якими припиняється цим рішенням.

Після оформлення тексту вказаного рішення воно в порядку п. 3 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» було передано ОСОБА_4 для підписання.

Своєю чергою, ОСОБА_4 являючись, відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування другої категорії, будучи згідно п. 1 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» відповідальним за забезпечення на відповідній території додержання вимог Конституції та законів України, не зупинив незаконне рішення «Про надання на умовах оренди гр. ОСОБА_7 земельної ділянки по АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком» на підставі п. 3 ст. 44 Регламенту Запорізької міської ради, як таке, що не відповідає вимогам законодавства, а навпаки, зловживаючи службовим становищем, діючи в інтересах ОСОБА_7 , який відповідно до рішення сесії Запорізької міської ради набув право користування на вищезазначену земельну ділянку, з метою отримання неправомірної вигоди для вказаної фізичної особи, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, підписав зазначене рішення, датоване 05.11.2014, внаслідок чого воно було зареєстровано за номером № 56/57 та набрало чинності.

На підставі зазначеного рішення 04.03.2015 між Запорізькою міською радою та ОСОБА_7 укладено договір оренди землі № 201501000100024. Вказаним договором Запорізькою міською радою передано ОСОБА_7 в оренду земельну ділянку площею 0,1209 га, із кадастровим номером 2310100000:01:009:0049, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 для розташування кафе з літнім майданчиком, строком до 04.03.2029 року. Зазначений договір зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис від 18.03.2015 за № 9114530.

Таким чином, на підставі рішення Запорізької міської ради № 56/57 від 05.11.2014 в користування ОСОБА_7 незаконно передана земельна ділянка площею 0,1209 га, із кадастровим номером 2310100000:01:009:0049, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Згідно витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 10240/05/01 від 29.12.2014 вартість такої земельної ділянки становить 960 961,56 грн. Тобто сума збитків, спричинених державним інтересам, більше ніж у 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.

Таким чином, на думку органа досудового розслідування, своїми умисними діями ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи (а саме ОСОБА_7 ) використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, яке спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Крім цього, 28.11.2012 Запорізькою міською радою було прийнято рішення про надання громадянам ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 та ОСОБА_33 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2,6 га по АДРЕСА_4 , для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки). Після оформлення даного рішення воно було підписано Запорізьким міським головою ОСОБА_4 , зареєстровано за номером №96/149 та видано замовникам, для подальшого виготовлення землевпорядної документації відповідно до «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26.05.2004.

В подальшому, на підставі вказаного рішення Запорізької міської ради, землевпорядною організацією ТОВ «Контур» було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок за адресою: м. Запоріжжя, вул. Ленська, 19, загальною площею 2,5498 га, для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд.

18.12.2012 ТОВ «Контур», у порядку ч. 8 ст. 118 і ч. 2 ст. 186-1 Земельного кодексу України, зазначений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок було надано на погодження до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради, як до виконавчого органу з питань містобудування та архітектури на території м. Запоріжжя. на підставі вище зазначених документів, ТОВ «Контур» було здійснено розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_5 , загальною площею 2,5498 га для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд.

21.12.2012 за результатами розгляду даного проекту землеустрою, Департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради надано висновок № 5875 «Про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки», у якому фактично в абзаці 4 було зазначено, що територія за адресою АДРЕСА_5 , передбачена як садибна забудова тільки в проектних матеріалах внесення змін до генерального плану міста Запоріжжя, а останнім абзацом прямо передбачено, що «Реалізація проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок можлива після затвердження матеріалів проекту внесення змін до генерального плану м. Запоріжжя». Зазначений проект внесення змін до генерального плану м. Запоріжжя, на який здійснюється посилання в даному висновку, Запорізькою міською радою до теперішнього часу не затверджений.

В той же день, 21.12.2012, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_5 , загальною площею 2,5498 га, для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд, відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України, було подано на затвердження до Запорізької міської ради в порядку ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України.

Проте, незважаючи на пряму заборону передачі зазначених земельних ділянок у приватну власність без внесення відповідних змін до генерального плану міста Запоріжжя, 21.12.2012 посадовими особами Запорізької міської ради, діяльністю яких на підставі п. 7 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування», безпосередньо керує міський голова, було підготовлено, погоджено відповідно до регламенту ради та внесено до порядку денного чергової сесії міської ради проект рішення «Про відведення та передачу у власність громадянам, згідно з додаткам, земельних ділянок по АДРЕСА_4 ».

24.12.2012 на черговій сесії Запорізької міської ради шляхом пакетного голосування (тобто без розгляду депутатами, присутніми на сесії, кожного проекту рішення окремо) було затверджено рішення «Про відведення та передачу у власність громадянам, згідно з додатком, земельних ділянок по АДРЕСА_4 », відповідно якого земельні ділянки по АДРЕСА_5 загальною площею 2,5498 га, яким присвоєно кадастрові номери 23101000000:04:042:0347, 23101000000:04:042:0348, 23101000000:04:042:0349, 23101000000:04:042:0350, 23101000000:04:042:0351, 23101000000:04:042:0352, 23101000000:04:042:0353, 23101000000:04:042:0354, 23101000000:04:042:0355, 23101000000:04:042:0356, 23101000000:04:042:0357, 23101000000:04:042:0358, 23101000000:04:042:0359, 23101000000:04:042:0360, 23101000000:04:042:0361, 23101000000:04:042:0362, 23101000000:04:042:0363, 23101000000:04:042:0364, 23101000000:04:042:0365, 23101000000:04:042:0366, 23101000000:04:042:0367, 23101000000:04:042:0368, 23101000000:04:042:0369, 23101000000:04:042:0370, 23101000000:04:042:0371, 23101000000:04:042:0372 передавались із власності територіальної громади м. Запоріжжя у приватну власність громадян ОСОБА_34 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_35 .

Після оформлення тексту вказаного рішення воно в порядку п. 3 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» було передано ОСОБА_4 для підписання.

Своєю чергою, ОСОБА_4 являючись, відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування другої категорії, будучи згідно п. 1 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» відповідальним за забезпечення на відповідній території додержання вимог Конституції та законів України, не зупинив незаконне рішення «Про відведення та передачу у власність громадянам, згідно з додатком, земельних ділянок по АДРЕСА_4 » на підставі п. 3 ст.44 Регламенту Запорізької міської ради, як таке, що не відповідає вимогам законодавства, а навпаки, зловживаючи службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб осіб, які відповідно до рішення сесії Запорізької міської ради набули право власності на вищезазначені земельні ділянки, з метою отримання неправомірної вигоди для вказаних фізичних осіб, використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці підписав вказане рішення своїм особистим підписом, внаслідок чого воно було зареєстровано за номером №103/1 та набрало чинності.

На підставі даного рішення фізичним особам були видані державні акти про право власності на земельні ділянки, і як наслідок із власності територіальної громади м. Запоріжжя у приватну власність були незаконно передані 26 земельних ділянок за адресою АДРЕСА_5 , загальною площею 2,5498 га.

Згідно експертно-грошової оцінки №ОЦ-29 від 21.09.2015 загальна вартість земельних ділянок, переданих у приватну власність на підставі рішення Запорізької міської ради №103/1 від 24.12.2012 на момент прийняття рішення становила 3 511 573 грн. Тобто сума збитків, спричинених інтересам територіальної громади міста Запоріжжя, більше ніж у 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.

Таким чином, на думку органа досудового розслідування своїми умисними діями ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для інших фізичних осіб (а саме ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_36 , ОСОБА_31 , ОСОБА_37 , ОСОБА_33 ) використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, яке спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.

Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_4 , у період з 05.11.2010 по 15.11.2015 перебуваючи на посаді міського голови м. Запоріжжя, 12.09.2014 приблизно о 16.30 годині, знаходячись на санкціонованому мітингу, який відбувався біля Запорізької обласної державної адміністрації, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164, а саме навпроти фасаду адміністративної будівлі, тобто перебуваючи в громадському місці, доступ до якого є вільним для громадян, в присутності сторонніх осіб, висловлюючи явну неповагу до суспільства, ігноруючи загальноприйняті правила і норми поведінки в суспільстві, діючи з виключним цинізмом, маючи умисел на грубе порушення громадського порядку, з хуліганських спонукань, вчинив хуліганські дії відносно ОСОБА_38 при наступних обставинах.

12.09.2014 о 12.00 годині від адміністративної будівлі виконавчого комітету міської ради Запоріжжя по проспекту Соборному до площі Героїв Майдану у м. Запоріжжі відбулась патріотична масова хода «Марш миру».

Цього ж дня з 15.00 години біля Запорізької обласної державної адміністрації, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164, а саме навпроти фасаду адміністративної будівлі, відбувався санкціонований мітинг, під час проведення якого були присутні представники влади, серед яких був міський голова ОСОБА_4 , керівники підприємств міста Запоріжжя, мешканці міста та області, на мітинг були запрошені місцеві та державні телерадіокомпанії.

Під час виступу міського голови ОСОБА_4 з боку присутніх на мітингу мешканців міста Запоріжжя та Запорізької області на його адресу вигукувались слова недовіри: «Ганьба»!

Майже відразу після закінчення своєї промови ОСОБА_4 , маючи умисел на грубе порушення громадського порядку, з мотивів явної неповаги до суспільства, чітко усвідомлюючи що він присутній на санкціонованому мітингу, учасником якого є велика кількість людей, та висвітлюється телерадіокомпаніями, будучі публічною особою, ігноруючи існуючи в суспільстві норми поведінки та спілкування, не маючи на меті переконати учасників мітингу в своїх добрих намірах, вигукнув у бік присутніх на мітингу: «Зараз я вам відповім». Після цього ОСОБА_4 зробив декілька кроків у бік потерпілого ОСОБА_39 , одного з учасників мітингу, та зістрибнувши з трибуни, після чого, діючи умисно, демонстративно, зневажливо, з виключним цинізмом, із застосуванням насилля двома руками штовхнув ОСОБА_39 у плечі, від чого останній майже впав на асфальт, завдавши фізичного болю останньому.

Своїми умисними діями, які виразилися в грубому порушенні громадського порядку з мотивів явної неповаги до суспільства, що супроводжувалося винятковим цинізмом, ОСОБА_4 , на думку органа досудового розслідування, вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 296 КК України.

Враховуючи обсяг пред`явленої підозри та відомості про особу підозрюваної, посилаючись на наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, слідчий просить застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Прокурор у судовому засіданні підтримали клопотання, просили його задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у ньому.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання з тих підстав, що досудове розслідування кримінального провадження здійснюється вже тривалий час з 2015 року, ризики, на які посилається сторона обвинувачення є безпідставними, не підтвердженими жодними доказами та є лише припущеннями. Також посилається на ряд порушень, допущених при повідомленні про підозру, а також на його необґрунтованість.

Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши подані матеріали, слідчий суддя встановив наступне.

СВ Вознесенівського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015080060003917 від 28.08.2015, за ознаками кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 1 ст. 296, ч. 2 ст. 364 КК України, що підтверджується витягом з кримінального провадження.

06.10.2017 ОСОБА_4 о 19:00 год. було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 296, ч. 2 ст. 364 КК України. Зазначене повідомлення про підозру підписане прокурором Запорізької місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_40 .

Вручення повідомлення про підозру здійснене ОСОБА_4 із дотриманням ч. 1 ст. 278 КПК України у порядку, встановленому для вручення повідомлень частиною третьою ст. 111 та ст. 136 КПК України.

Станом на день розгляду клопотання слідчим суддею ОСОБА_4 набув статус підозрюваного у даному кримінальному провадженні.

Надані прокурором матеріали кримінального провадження № 12015080060003917 від 28.08.2015 посвідчують наявність достатніх підстав на даному етапі досудового розслідування вважати висунуту підозру обґрунтованою.

Посилання захисника на відсутність в діях ОСОБА_4 складу злочину, так само як і посилання на вирок Заводського районного суду м. Запоріжжя від 30.05.2017 яким встановленні певні обставини, не можуть враховуватися слідчим суддею, який не наділений повноваженням на даній стадії кримінального процесу оцінювати докази винуватості особи у вчиненні злочину.

Вирішуючи питання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_4 , слідчим суддею враховуються вимоги п.п. 3 і 4 ст. 5 Конвенції про захист прав людини та прецедентна практика Європейського суду з прав людини, а також те, що кримінальні правопорушення, в яких на теперішній час підозрюється ОСОБА_4 , а саме за ч. 1 ст. 296 КК України карається штрафом від п`ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п`яти років, а за ч. 2 ст. 364 КК України є тяжким злочином та карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також слідчим суддею беруться до уваги дані про особу підозрюваного, а саме, що ОСОБА_4 офіційно працевлаштований, є приватним підприємцем, має стабільний дохід, має три вищих освіти, за станом здоров`я скарг не має, за сімейним станом одружений, має на утриманні дитину ІНФОРМАЦІЯ_2 , раніше засуджений вироком Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 11.11.2016 за ч. 1 ст. 172 КК України.

На переконання слідчого судді, ОСОБА_4 має достатні соціальні зв`язки, постійно проживає разом із родиною за адресою: АДРЕСА_2 , добровільно з`явився до суду для розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Відповідно до ч. 1 ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу.

Метою і підставлю застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стороною обвинувачення визначено запобігання ризикам, передбаченим п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Слідчий суддя вважає заявлені ризики необґрунтованим, оскільки органом досудового розслідування не надано жодного доказу на їх підтвердження, та є лише припущеннями, які не можуть бути покладені в основу судового рішення.

При цьому, слід враховувати, що з дня вчинення злочинів, у вчиненні яких підозрюється ОСОБА_4 , пройшло більше двох років (інкриміновані діяння скоєні у 2015 році), кримінальне провадження зареєстроване в ЄРДР 28.08.2015, а тому а тому слідчий суддя вважає, що ОСОБА_4 позбавлений сенсу перешкоджати будь-яким чином проведенню досудового розслідування кримінального провадження, або впливати на його хід.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КПК України слідчий суддя, суд має право зобов`язати підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого органу державної влади, визначеного слідчим суддею, судом, якщо прокурор доведе обставини, передбачені пунктом 1 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктами 2 та 3 частини першої цієї статті.

Проаналізувавши пояснення учасників процесу, надані докази та вищеприведені норми закону, слідчий суддя доходить висновку, що прокурор у судовому засіданні довів наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінальних правопорушень, однак не довів обставини, передбачені пунктами 2 та 3 частини першої статті 194 КПК України, відтак відсутні підстави для застосування до ОСОБА_4 найсуворішого та виключного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, у зв`язку з чим у задоволенні клопотання слід відмовити, зобов`язавши ОСОБА_4 прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду, в межах строку проведення досудового розслідування.

Підсумовуючи викладене, клопотання слідчого слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 177, 178, 181, 183, 184, 192 194, 196, 197, 395 КПК України, слідчий суддя, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ Вознесенівського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_6 залишити без задоволення.

На підставі частини 3 статті 194 Кримінального процесуального кодексу України зобов`язати ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду.

Встановити строк дії ухвали слідчого судді з 10 жовтня 2017 р. до 20 листопада 2017 р. включно.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду Запорізької області протягом 5 днів з моменту проголошення.

Ухвалу прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину у судовому засіданні 10 жовтня 2017 р.

Повний текст ухвали оголошено 12 жовтня 2017 р. о 9 годині 00 хвилин.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу69500761
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —335/11952/17

Ухвала від 10.10.2017

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 10.10.2017

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні