Постанова
від 10.10.2017 по справі 812/675/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 жовтня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/675/17

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Басової Н.М.

при секретарі судового засідання: Солошенка П.В.,

представника позивача - ОСОБА_1

представник відповідача - не прибув,

представники третьої особи - не прибули,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Відділу освіти Білокуракинської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Олександропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Білокуракинська районна рада Луганської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - Позивач) до Відділу освіти Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області (далі - Відповідач), третя особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Олександропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Білокуракинська районна рада Луганської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії (а.с.4-11).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 10.10.2017 за клопотанням представника позивача здійснено заміну неналежного відповідача та замінено Відділ освіти Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області на належного - Відділ освіти Білокуракинської селищної ради (а.с.119).

З урахуванням заміни неналежного Відповідача по справі Позивач остаточно просив суд:

- визнати незаконною бездіяльність Відділу освіти Білокуракинської селищної ради щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області;

- зобов'язати Відділ освіти Білокуракинської селищної ради вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач послався на те, що правовстановлюючі документи на земельну ділянку під Олександропільською загальноосвітньою школою І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області, яка знаходиться у будинку 4 по вулиці Соколовського у с.Олександропіль Білокуракинського район Луганської області відсутні. Зокрема, згідно з інформацією, наданою відділом Держгеокадастру у Білокуракинському районі, земельна ділянка під Олександропільською ЗОШ знаходиться в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області, кадастровий номер земельної не визначався, правовстановлюючі документи відсутні.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціювання школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Позивач зазначає, що Відповідачем порушено вимоги Земельного кодексу України та Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

На підставі викладеного, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судове засідання, призначене на 10.10.2017, прибув представник позивача - прокурор відділу ювенальної юстиції прокуратури Луганської області ОСОБА_1, яка підтримала заявлені позовні вимоги, просила задовольнити їх в повному обсязі з підстав зазначених в позовній заяві.

У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.99), надав заяву від 05.10.2017 №178, в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі та зобов'язується в подальшому вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Олександропільською ЗОШ І-ІІ ступенів (а.с.117-118).

Представники третьої особи в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.100, 102).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина 1 статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом "а" частини 2 статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Судом встановлено, що відповідач - Відділ освіти Білокуракинської селищної ради, код ЄДРПОУ 41445553 є органом місцевого самоврядування, зареєстрованим 07.07.2017 №13641020000000479 (а.с.123-124).

Третя особа - Олександропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради, код ЄДРПОУ 26341075, зареєстрований в якості комунальної організації (установа, заклад) 27.12.2002, 20.12.2007 №13641200000000293 Білокуракинською районною Державною адміністрацією Луганської області, місцезнаходження: 92220, Луганська область, Білокуракинський район, с.Олександропіль, вул.Соколовського, будинок 4 (а.с.13-14, 120-122).

Рішенням Білокуракинської селищної ради Луганської області від 26.07.2017 №30/5 з 01.08.2017 прийнято заклади освіти та майно відповідно із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Білокуракинського району у комунальну власність Білокуракинської селищної територіальної громади (а.с.106).

Перелік закладів освіти, які передаються у комунальну власність Білокуракинської селищної територіальної громади підтверджується додатком №1 до рішення сесії селищної ради №30/5 від 26.07.2017, серед якого є Олександропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради (а.с.107).

Рішенням Білокуракинської селищної ради від 23.08.2017 №31/3 на підставі акту прийняття-передачі від 01.08.2017 Олександропільську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області та майно передано в оперативне управління та на баланс відділу освіти Білокуракинської селищної ради (а.с.108-112).

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини 2 цієї ж статті, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 1 статті 50 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини 3 вказаної статті, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами 3 та 6 статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до п.1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-VI з послідуючими змінами (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з частиною 3 статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Як слідує з довідки з відділу Держгеокадастру у Білокуракинському районі Луганської області від 10.03.2017 №8-28-99.1-371/15-17 земельна ділянка в межах населеного пункту села Олександропіль Білокуракинської селищної ради (колишня Олександропільська с/р) Білокуракинського району Луганської області, на якій розміщена Олександропільська ЗОШ І-ІІ ступень в Державному земельному кадастрі не зареєстрована, кадастровий номер не визначався. Категорія земель буде визначена при реєстрації земельної ділянки (а.с.50).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області було прямо передбачено розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідач визнав позов у повному обсязі та зобов'язався вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, про що надіслав відповідну заяву (а.с.117-118).

У частинах 3, 4 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, лише зазначив про причини порушення термінів щодо їх оформлення, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області підлягають задоволенню.

Також, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Суд приймає доводи Відповідача щодо не стягнення судового збору, у зв'язку з тим, що останній є орган державної влади, відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи викладене, законних підстав для стягнення з Відділу освіти Білокуракинської селищної ради витрат на сплату судового збору у розмірі 3200,00 грн. у суду немає.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Відділу освіти Білокуракинської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Олександропільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Білокуракинська районна рада Луганської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Відділу освіти Білокуракинської селищної ради щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області.

Зобов'язати Відділ освіти Білокуракинської селищної ради вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Олександропільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської районної ради Луганської області в межах населеного пункту с.Олександропіль Білокуракинського району Луганської області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 13 жовтня 2017 року.

Суддя ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено14.10.2017
Номер документу69516213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/675/17

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні