Постанова
від 11.10.2017 по справі 817/1117/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 жовтня 2017 р.Р і в н е 817/1117/17

08год. 45хв.

          Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Янчар О.П. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: представник не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Головне управління ДФС у Рівненській області

до Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне"

щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної фіскальної служби у Рівненській області звернулось до суду з позовом до Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне" про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках в сумі 7669903,73 грн.

У судове засідання позивач не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, просив розгляд справи проводити без участі представника контролюючого органу.

Відповідач у судове засідання не з'явився, заперечень проти позову не подав, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також за фактичним місцезнаходженням. Судові виклики повернуті на адресу суду відділенням поштового зв'язку без вручення адресату з відмітками про причини невручення: "за закінченням встановленого строку зберігання" та "по вказаній адресі адресат не розшуканий".

Відповідно до ч. 11 ст. 36 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Судом не визнавалась обов'язковою участь відповідача у судовому засіданні. За таких обставин, відповідно до ч.4 ст.128 КАС України суд вважає за можливе вирішити спір без участі відповідача, на підставі наявних у справі доказів.

З урахуванням приписів ч.6 ст.12, ч.1 ст. 41 КАС України повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд встановив і врахував наступне.

Матеріалами справи стверджено, що Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне" (код ЄДР №38794538) зареєстрований як юридична особа-суб'єкт господарювання та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області (а.с.13-16).

За даними позивача за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 7669903,73 грн.

Суд встановив, що Головним управлінням ДФС у Рівненській області на підставі акта перевірки Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне" від 13.01.2017 №10/17-16-14-00/38794538 прийнято:

податкове повідомлення-рішення від 30.01.2017 №0000461401, яким визначено грошове зобов'язання за платежем "податок на прибуток організацій споживчої кооперації кооперативів та громадських організацій та об'єднань" в сумі 5768213,00 грн. (а.с.10);

податкове повідомлення-рішення від 30.01.2017 №0000471401, яким визначено суму штрафних санкцій 510,00 грн. (а.с.9).

Вищевказані податкові повідомлення-рішення вручені під підпис уповноваженій особі відповідача 31.01.2017, доказів їх оскарження в адміністративному або судовому порядку відповідачем не надано, а судом не встановлено.

Таким чином, грошові зобов'язання, визначені відповідачу податковими повідомленнями-рішеннями 30.01.2017 №0000461401, №0000471401, є узгодженими відповідно до п.56.18 ст.56 Податкового кодексу України та підлягали сплаті у строки, встановлені в статті 57 цього Кодексу, а саме: згідно з п.57.3 у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Сума грошового зобов'язання, визначена такими податковими повідомленнями-рішеннями, у встановленому порядку до бюджету сплачена не була.

Після закінчення встановлених Податковим кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового кодексу).

Пеня, визначена пп. 129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) їх розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п.129.4 ст.129 Податкового кодексу).

За результатами проведеної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства контролюючим органом відповідачу нарахована пеня в сумі 1901180,73 грн., що підтверджується карткою особового рахунку Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне" (а.с.6).

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

42.2. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Відповідач суму податкового зобов'язання в строки, установлені законом, не сплатив. З метою погашення податкового боргу Головним управлінням ДФС у Рівненській області було сформовано та надіслано відповідачу в порядку, встановленому п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України, податкову вимогу форми "Ю" від 16.02.2017 №1873-17 на суму податкового боргу 7669903,73 грн. (а.с.8) і такий документ вважається належним чином врученим відповідно до приписів наведеної норми податкового закону.

Податкова вимога платником податків у встановленому порядку оскаржена не була.

Відповідно до п.59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податку, якому вручено податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника, що виник після надіслання податкової вимоги.

Таким чином, загальна сума податкового боргу складає 7 669 903,73 грн., що підтверджується витягами з картки особового рахунку, інтегрованої картки платника податків, розрахунком суми податкової заборгованості (а.с.5-7). Доказів сплати податкового боргу до бюджету відповідачем не надано, а судом не встановлено.

Стаття 67 Конституції України встановлює обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.

Згідно з п.41.2 цієї статті органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування земельного податку, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно зі статтею 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінивши усі наявні докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв'язку з чим підлягають до задоволення в повному обсязі.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.94 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути кошти з Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Набережний квартал Рівне" (м. Рівне, вул. С.Бандери,26-В, офіс 13, код ЄДРПОУ 38794538), який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу в розмірі 7669903,73 грн. (сім мільйонів шістсот шістдесят дев'ять тисяч дев'ятсот три гривні. 73 коп.).

Податкову заборгованість перерахувати:

по податку на прибуток в розмірі 7669393,73 грн. - на рахунок № 33115317700002 УДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, ЄДРПОУ 38012714, код платежу 11020900, одержувач УК у м. Рівному /м. Рівне/ 11020900;

по адміністративних штрафах та інших санкціях у розмірі 510,00 грн. - на рахунок №31113106700002 УДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, ЄДРПОУ 8012714, код платежу 21081103, одержувач УК у м. Рівному /м. Рівне/21081103.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                   Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2017
Оприлюднено18.10.2017
Номер документу69516419
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1117/17

Постанова від 11.10.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 07.08.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні