Рішення
від 09.10.2017 по справі 910/13171/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.10.2017Справа №910/13171/17

За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Максмед Інтернешнл доФілії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: 1. Публічне акціонерне товариство Українська залізниця 2. Державне підприємство Прозорро 3. Товариство з обмеженою відповідальністю В.Н.В. 4. Публічне акціонерне товариство Дніпровагонмаш провизнання незаконним та скасування рішення Суддя Босий В.П.

Представники сторін:

від позивача:Молічева Ю.К. від відповідача:не з'явився від третьої особи 1:не з'явився від третьої особи 2:не з'явився від третьої особи 3:не з'явився від третьої особи 4:не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Максмед Інтернешнл звернулось до господарського суду міста Києва з позовом до Філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця про визнання незаконним та скасування рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю, на думку позивача, підстав для визнання незаконним та скасування рішення тендерного комітету Філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця про відміну торгів, оформленого протоколом розгляду тендерних пропозицій №1794 від 01.08.2017 р., а також зобов'язання відповідача продовжити в установленому порядку процедуру закупівлі (оголошення UA-2017-04-26-000231-с від 26.04.2017 р.).

Ухвалою господарського суду міста Києва від 11.08.2017 р. порушено провадження у справі та призначено її до розгляду на 04.09.2017 р., залучено до участі у справі Публічне акціонерне товариство Українська залізниця , Державне підприємство Прозорро , Товариство з обмеженою відповідальністю В.Н.В. та Публічне акціонерне товариство Дніпровагонмаш в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

31.08.2017 р. представником відповідача до канцелярії суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував з огляду на те, що пропозиція позивача як учасника процедури закупівлі не відповідала вимогам п. 4.11 додатка №8 тендерної документації та не могла бути допущена до участі в аукціоні, що і стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 04.09.2017 р. судом в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Максмед Інтернешнл про вжиття заходів до забезпечення позову відмовлено повністю.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 04.09.2017 р. розгляд справи відкладено на 09.10.2017 р. у зв'язку із неявкою представників треті осіб та неподанням витребуваних доказів.

Представник позивача в судове засідання з'явилася, надала пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримала повністю.

В судове засідання представник відповідача не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, а його пояснення по суті спору були заслухані судом в попередньому судовому процесі.

Представники третіх осіб в судове засідання не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були належним чином повідомлені, що підтверджується відмітками на звороті ухвали суду.

В судовому засіданні судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У судових засіданнях складалися протоколи згідно статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Філією Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2017-04-26-000231-c) із закупівлі вантажного напіввагону загального призначення у кількості 500 од. (код предмета закупівлі ДК 021:2015: 34620000-9 - рейковий рухомий склад); місце поставки товару: 02092, Україна, Київська обл., Київ, Алма-Атинська, 74; строк поставки товару: до 31 грудня 2017 року; розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 608 400 000,00 грн.; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 20 червня 2017 року; дата та час розкриття тендерних пропозицій: 01 серпня 2017 року; дата та час проведення електронного аукціону: 01 серпня 2017 року.

04.07.2017 р. на засіданні тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця було розглянуто пропозицію ТОВ Максмед Інтернешнл процедури закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од.

За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Максмед Інтернешнл тендерним комітетом встановлено, що пропозиція позивача відповідає технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям, вимогам тендерної документації та може бути допущена до аукціону.

Відповідно до результату розгляду тендерної пропозиції позивача тендерний комітет вирішив допустити до участі в аукціоні учасника ТОВ Максмед Інтернешнл до процедури закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од. Відповідне рішення тендерного комітету оформлено протоколом №1519 від 04.07.2017 р.

Також, окрім ТОВ Максмед Інтернешнл до аукціону було допущено наступних учасників: ПАТ Дніпровагонмаш та ТОВ В.Н.В. .

01.08.2017 р. на засіданні тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця було вирішено відмінити процедуру відкритих торгів за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од. (оголошення UA-2017-04-26-000231-c від 26 квітня 2017) на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі у зв'язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Зазначене рішення оформлене протоколом про відміну торгів №1794 від 01.08.2017 р.

Як вбачається зі змісту вказаного протоколу, пропозиція ТОВ Максмед Інтернешнл не відповідає вимогам п. 4.11. Додатка №8 тендерної документації, внаслідок чого тендерним комітетом визначено про необхідність відмінити процедуру закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од. (оголошення UA-2017-04-26-000231-c від 26 квітня 2017 року).

Спір у справі виник у зв'язку з наявністю, на думку позивача, підстав для визнання незаконним та скасування рішення тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця про відміну торгів, оформленого протоколом №1794 від 01.08.2017 р.

Зокрема, позивач вказує, що вказане рішення відповідача про відміну торгів є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки визначені замовником невідповідності тендерної пропозиції позивача вимогам п. 4.11. додатка №8 тендерної документації є необґрунтованими.

Крім того, позивач зазначає, що замовником в установленому законом порядку було розглянуто пропозиції всіх учасників, в тому числі і позивача, та прийнято рішення про відповідність його пропозицій технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям, вимогам тендерної документації та допущено до аукціону. Відповідне рішення щодо пропозиції позивача оформлене протоколом засідання тендерного комітету за №1519 від 04.07.2017 р., а повторний розгляд тендерних пропозицій замовником, як зазначає позивач, законом не передбачений, і, відповідно, відповідач порушив порядок проведення закупівлі.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлюються Законом України Про публічні закупівлі , метою якого забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Частиною 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону України Про публічні закупівлі закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

У відповідності до п. 28 ст. 1 вказаного Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі);

Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій (ст. 20 ЗУ Про публічні закупівлі ).

Статтею 11 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості (ч. 1). Тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом (ч. 3). Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови (ч. 4).

Згідно із ч. 1, ч. 4 ст. 10 Закону України Про публічні закупівлі замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.

Оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов'язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро.

Як встановлено судом, філією Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2017-04-26-000231-c) з закупівлі вантажного напіввагону загального призначення 500 од. у кількості (код предмета закупівлі ДК 021:2015: 34620000-9 - рейковий рухомий склад).

Приписами статті 16 Закону України Про публічні закупівлі встановлено кваліфікаційні критерії до учасників.

Зокрема, згідно із ч. 1, ч. 2 ст. 16 Закону України Про публічні закупівлі замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Частиною 3 статті 16 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про публічні закупівлі розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни / приведені ціни тендерних пропозицій.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України Про публічні закупівлі оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

04.07.2017 р. на засіданні тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця було розглянуто пропозицію ТОВ Максмед Інтернешнл процедури закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од.; за результатами розгляду пропозиції учасника ТОВ Максмед Інтернешнл тендерним комітетом встановлено, що пропозиція позивача відповідає технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям, вимогам тендерної документації та може бути допущена до аукціону.

Частиною 1 статті 31 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації.

За змістом п. 29 ст. 1, ст. 22 Закону України Про публічні закупівлі тендерною документацією є документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.

В пункті 1 розділу 6 Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 100 од. (надалі - Тендерна документація) визначено, що замовник відміняє торги в разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Таким чином, у замовника виникає право на відміну торгів в разі неможливості усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Згідно із протоколом №1794 про відміну торгів від 01.08.2017 р. на засіданні тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця було вирішено відмінити процедуру відкритих торгів за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од. (оголошення UA-2017-04-26-000231-c від 26 квітня 2017) на підставі ч. 1 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі у зв'язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Прийняття зазначеного рішення обґрунтоване тим, що пропозиція ТОВ Максмед Інтернешнл не відповідає вимогам п. 4.11 Додатка № 8 тендерної документації, внаслідок чого тендерним комітетом визначено про необхідність відмінити процедуру закупівлі за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 34620000-9 - Рейковий рухомий склад вантажний напіввагон загального призначення у кількості 500 од. (оголошення UA-2017-04-26-000231-c від 26 квітня 2017 року).

Вимоги до тендерної документації встановлені ст. 22 Закону України Про публічні закупівлі , згідно з п. 3 ч. 2, ч. 3 ст. 22 якого тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

В пункті 1 розділу 3 Тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з:

інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям; інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону;

інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) відповідно до Додатка № 8;

документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі);

інформацією про субпідрядника (субпідрядників);

повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів.

В Додатку №8 до Тендерної документації Інформація про технічні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація; перелік технічних вимог) наведено відомості щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію.

Пунктом 4.11 технічні вимоги Додатку №8 до Тендерної документації встановлено, що несучі елементи важільної передачі гальма повинні виготовлятися з низьколегованих сталей класу міцності не нижче 325 МПа при товщині металу менш 20мм, класу міцності не нижче 295 МПа при товщині металу більш 20мм, класу міцності не нижче 265 МПа при товщині металу більш 30мм.

Як встановлено судом, пунктом 1.2.2 Технічних умов на напіввагони моделі 12-9044 (ТУ У 35.2-04726120-008:2005) наданих у складі пропозиції учасника ТОВ Максмед Інтернешнл , передбачено, що несучі металоконструкції рами та деталі гальмової важільної передачі для напіввагонів повинні виготовлятися зі сталі марок 09Г2Д, 09Г2С 14 категорії по ГОСТ 19281 класу міцності не нижче 295 МПа.

З наведеного вбачається, що позивачем було запропоновано напіввагони, для яких несучі металоконструкції рами та деталі гальмової важільної передачі виготовляються зі сталі класу міцності не нижче 295 МПа із посиланням на ГОСТ 19281, в той час як Тендерною документацією клас сталі, з якої виготовляються вказані комплектуючі напіввагонів, поставлено в залежність від товщини металу. Будь-яких посилань на ГОСТ 19281 зазначені технічні вимоги не містять.

При цьому, як вбачається зі змісту ГОСТ 19281, положеннями останнього передбачено можливість застосування при товщині металу менш 20мм класу сталі міцність якого може становити 265 МПа, 295 МПа, а також 325 МПа, тобто ГОСТ 19281 містить альтернативні визначення класу міцності сталі. В той час, як технічними вимогами Додатку №8 до Тендерної документації чітко визначено, що при товщині металу менш 20мм несучі елементи важільної передачі гальма повинні виготовлятися виключно з низьколегованих сталей класу міцності не нижче 325 МПа.

З огляду на наведене вище, пропозиція ТОВ Максмед Інтернешнл не відповідала умовам тендерної документації у цій частині технічних вимог Додатку №8 до Тендерної документації.

За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість висновків тендерного комітету філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця , наведених у протоколі №1794 про відміну торгів від 01.08.2017 р. щодо невідповідності пропозиції ТОВ Максмед Інтернешнл вимогам п. 4.11 Додатка №8 Тендерної документації.

Оскільки наведені вище невідповідності тендерної пропозиції позивача технічним вимогам Тендерної документації були виявлені після розгляду тендерних пропозицій та допущення до участі в аукціоні всіх учасників торгів, суд вважає правомірним прийняття тендерним комітетом філії Дарницький вагоноремонтний завод Публічного акціонерного товариства Українська залізниця рішення, оформленого протоколом розгляду тендерних пропозицій № 1794 від 01.08.2017 р., про відміну торгів підставі ч. 1 ст. 31 Закону України Про публічні закупівлі у зв'язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Статтею 20 Господарського кодексу України передбачено, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб'єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, про захист яких подано позов, суд з'ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення і відповідно ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судового рішення про відмову в позові.

Статями 4-2, 4-3 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Згідно зі ст. ст. 33-34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона з допомогою належних та допустимих доказів повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Судовими доказами, за визначенням ст.ст. 32-36 Господарського процесуального кодексу України, слід вважати документи, які можуть підтвердити або спростувати обставини, що мають значення для правильного рішення справи.

Виходячи із змісту ст. ст. 15, 16 Цивільного кодексу України, ст.20 Господарського кодексу України та Господарського процесуального кодексу України, застосування певного способу судового захисту вимагає доведеності належними доказами сукупності таких умов: наявності у позивача певного (інтересу); порушення (невизнання або оспорювання) такого права (інтересу) з боку відповідача; належності обраного способу судового захисту (адекватність наявному порушенню та придатність до застосування як передбаченого законодавством), і відсутність (недоведеність) будь-якої з означених умов унеможливлює задоволення позову.

Тобто, відповідно до положень Господарського процесуального кодексу України обов'язок доведення факту порушення або оспорювання прав і охоронюваних законом інтересів покладено саме на позивача.

Враховуючи викладене вище, підставою для звернення до суду є наявність порушеного права (охоронюваного законом інтересу), і таке звернення здійснюється особою, котрій це право належить, і саме з метою його захисту. Відсутність обставин, які б підтверджували наявність порушення права особи, за захистом якого вона звернулася, чи охоронюваного законом інтересу, є підставою для відмови у задоволенні такого позову.

За таких обставин, з огляду недоведеність позивачем наявності порушеного суб'єктивного права, на захист якого поданого позов, позовні вимоги ТОВ Максмед Інтернешнл з підстав, заявлених у даній позовній заяві, є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Максмед Інтернешнл відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 11.10.2017 р.

Суддя В.П. Босий

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.10.2017
Оприлюднено15.10.2017
Номер документу69519025
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/13171/17

Рішення від 09.10.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

Ухвала від 11.08.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Босий В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні