Рішення
від 12.10.2017 по справі 925/1030/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" жовтня 2017 р. Справа № 925/1030/17

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби Г.М., за участю секретаря судового засідання Кенкеч О.С., розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури, м. Черкаси, вул. Б. Хмельницького, 60

в інтересах держави в особі Білозірської сільської ради Черкаського району, Черкаська область, Черкаський район, с. Білозір'я, вул. Незалежності, 168

до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1

про зобов'язання внести зміни до договору оренди землі,

за участю повноважних представників сторін:

прокурор: Куліш А.А. - прокурор відділу - за посадою;

позивача: участі не брав;

відповідача: участі не брав.

Прокурор звернувся в господарський суд Черкаської області з позовом в інтересах держави в особі Білозірської сільської ради до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з вимогою внесення змін до договору оренди землі.

В судовому засіданні:

Прокурор вимоги позову підтримав. Витребувані документи не надано.

Позивач, належно повідомлений про час і місце розгляду спору, свого представника в судове засідання не направив, документи суду не надав. Ухвала про порушення провадження вручена позивачу 18.08.2017р., про що свідчить розписка в поштовому повідомленні.

Відповідач, належно повідомлений про час і місце розгляду спору, свого представника в судове засідання не направив. Витребувані документи не надано. Адреса реєстрації відповідача відповідає запису в ЄДР на відповідача та адресі в позовній заяві. Суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про час і місце розгляду спору.

Нез'явлення представників сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті за наявними доказами відповідно до вимог ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Інших доказів сторонами не подано.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора позивача, судом встановлені та перевірені доказами такі взаємовідносини сторін та обставини.

14.03.2014р. між орендодавцем Білозірською сільською радою Черкаського району та орендарем ФОП ОСОБА_1 укладено договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі за рахунок земель, не наданих у власність або користування (землі комерційного використання) в адміністративних межах Білозірської сільської ради Черкаського району, в межах населеного пункту с Білозір'я по вул. Куйбишева, 2а.

Відомості про вказаний договір оренди земельної ділянки за кадастровим номером 7124981000:03:004:1138 внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, про що державним реєстратором 13.03.2014р. прийнято рішення №11633669 (номер об'єкту нерухомого майна 313795571249).

Об'єктом Договору є земельна ділянка площею 0,0300 га - землі комерційного використання).

Строк оренди зазначеної земельної ділянки становить 5 років.

Згідно п. 5 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, відповідно до витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с. Білозір'я від 17.12.2013р. №01-09/8823, розробленої Управлінням Держгеокадастру у Черкаському районі, з урахуванням коефіцієнту індексації 3,2 на час укладення договору - становить 16 872 грн.

Відповідно до п. 9 Договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій сумі. Розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою площею 0,0300 га встановлюється у розмірі 12% від її нормативної грошової оцінки, і на час укладення договору становить 2 024,64 грн.

Разом з тим, п. 13 Договору передбачає, що розмір орендної плати переглядається щорічно, зокрема, у разі зміни розміру земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Відповідно до приписів ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 ЦК України).

Згідно ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Відповідно до ст. 15 Закону України Про оренду землі орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду, відповідальності за її несплату є істотною умовою договору.

Статтею 287 Податкового кодексу України встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно з вимогами статті 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Разом з тим, п. 13 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається щорічно, у тому числі у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, а також внаслідок зміни коефіцієнтів індексації.

Відповідно до витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с. Білозір'я від 17.12.2013р. №01-09/8823, що розроблений управлінням Держгеокадастру у Черкаському районі, на час укладення договору оренди вартість земельної ділянки становила 16872 грн.

Водночас, згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель с. Білозір'я Черкаського району Черкаської області №31-28-0.5-6492/15-16 від 10.08.2016р., нормативна грошова оцінка земельної ділянки відведеної в користування на підставі Договору загальною площею 0,0300 га станом на 01.01.2016р. становила 42 660 грн.

З огляду на викладене, Білозірською сільською радою Черкаського району на адресу Відповідача 17.02.2017р. направлено повторне повідомлення про необхідність внесення змін до договору оренди землі від 14.03.2014р. Обставини отримання Відповідачем повідомлення про необхідність внесення змін до договору оренди підтверджуються поштовим повідомленням про вручення до рекомендованого листа від 23.02.2017р. Повідомлення вручено відповідачу ОСОБА_1 особисто.

Разом з тим, нормативно грошова оцінка відведеної в користування Відповідачу земельної ділянки - відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель с Білозір'я Черкаського району Черкаської області №392/0/25-17 від 31.07.2017р. - станом на день надання відповідного витягу становить 45 222 грн.

З урахуванням нормативної грошової оцінки земельної ділянки на день подачі позову (45 222 грн.), розмір річної плати за договором оренди, що укладений між Білозірською сільською радою та ФОП ОСОБА_1 від 14.03.2014р., повинен складати 5 426,64 грн.

Проте, з урахуванням фактичної щорічної зміни нормативної грошової вартості відведеної в користування ФОП ОСОБА_1 земельної ділянки, органом місцевого самоврядування як орендодавцем за договором оренди, в особі Білозірською сільською радою Черкаською району не вжито достатніх заходів з метою внесення відповідних змін до Договору та приведення його у відповідність до вимог Закону.

При цьому необхідно зазначити, що відповідно до п. З ст. 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни; якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Суд враховує, що договір оренди укладений на строк в 5 років, а тому відносини платного використання землі, які з нього випливають, мають триваючий характер.

Звертаючись із позовною заявою про захист державних інтересів, прокурор правомірно та обґрунтовано реалізує конституційну функцію представництва інтересів держави в суді (131 1 Конституції України). При цьому, прокурор є особливим суб'єктом цивільного процесу і його участь у цивільному судочинстві викликана необхідністю виконання функцій представництва інтересів держави у випадках, передбачених законом - приписи ст. 23 Закону України Про прокуратуру в редакцій від 14.10.2014р.

Відповідно до ч. З ст. 23 Закону України Про прокуратуру прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Прокурор підставно відзначає, що ст.ст. 13, 14 Конституції України передбачено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Власність зобов'язує. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Верховний Суд України у постанові від 18.09.2013р. у справі №6-92цс13 висловив правову позицію з цього питання. Верховний Суд зазначив, що вирішуючи питання про справедливу рівновагу між інтересами суспільства і конкретної особи Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі Трегубенко проти України від 02.11.2004р. категорично ствердив, що правильне застосування законодавства незаперечно становить суспільний інтерес (п. 54 рішення).

Суд вважає, що прокурор правомірно звернувся до суду для задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно важливого питання сплати орендної плати за використання земельної ділянки та повноцінного поповнення місцевого бюджету.

Справа розглядається господарським судом Черкаської області за принципом територіальної підсудності за місцем знаходження знаходження земельної ділянки.

Прокурор просить внести до укладеного між Білозірською сільською радою Черкаського району (ЄДРПОУ 26323367) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) договору оренди земельної ділянки від 14.03.2014р. за кадастровим номером 7124981000:03:004:1138, відомості про який внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяження від 13.03.2014р. на підставі рішення державного реєстратора №11633669 (номер об'єкту нерухомого майна 313795571249), такі зміни:

- пункт 5 Договору викласти у наступній редакції:

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с. Білозір'я № 392/0/25-17 від 31.07.2017р., розроблений Міськрайонним управлінням у Черкаському районі та м. Черкасах Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, з урахуванням коефіцієнту індексації 1,519 станом на 31.07.2017р. становить: 45 222 грн. .

- пункт 6 Договору викласти у наступній редакції:

9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі.

Річна орендна плата за користування земельною ділянкою площею 0,0300 га встановлюється в розмірі 12% (дванадцяти відсотків) від її нормативної грошової оцінки, та становить 5426,64 грн. (п'ять тисяч чотириста двадцять шість грн. 64 коп.) за рік .

Ухилення орендаря від внесення змін до договору оренди земельної ділянки стали причиною звернення прокурор та позивача до суду за захистом порушеного права та приведення договору у відповідність з вимогами Закону.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, враховуючи пояснення прокурора, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.

Згідно положень Пленуму ВГСУ від 23.03.2012р. №6 Про судове рішення при прийнятті рішення суд має врахувати майнові інтереси сторін, не надаючи переваги одному учаснику над іншим. Рішення має ґрунтуватися на повній та всебічній оцінці доказів у конкретній справі.

Сторони у справі є суб'єктами господарювання та самостійними юридичними особами, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Місце проведення господарської діяльності сторін відповідає місцю їх реєстрації згідно даних ЄДРПОУ - положення ст. 93 ЦК України.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Конституцією України, Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України Про оренду землі орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за несплату.

Відповідно до ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Таким чином, з наведених вище положень Податкового кодексу України, Закону України Про оренду землі , Закону України Про оцінку земель вбачається, що зазначені законодавчі акти не встановлюють конкретний розмір орендної плати за земельну ділянку, який має бути зазначений у договорі оренди. Податковий кодекс України передбачає лише порядок визначення орендної плати за землю та граничні розміри орендної плати. Також, договором оренди землі мають визначатись форма, умови внесення орендної плати, при цьому строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності повинні встановлюватись відповідно до Податкового кодексу України.

Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.

Верховний Суд України у своїй постанові від 20.11.2012р. №3-53гс12 вказав, що встановлення ст. 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Так, Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні , положення якого набрали чинності з 01.04.2014р., внесено зміни до Податкового Кодексу України та, зокрема, до ст. 288 ПК України згідно якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

В постанові Вищого господарського суду України від 14.05.2015р. №910/23202/14 зазначено, що з метою приведення у відповідність до вимог законодавства істотних умов договорів оренди земельних ділянок, можливо застосовувати норми даного Закону до договорів оренди, які були укладені до набрання ним чинності.

Враховуючи вищевикладене, зміни в Податковому Кодексі України щодо зміни розміру орендної плати є підставою для її перегляду.

Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України у справі №5009/3430/12, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Аналогічне твердження викладене Верховним Судом України у постанові від 03.12.2013р. №3-34гс13, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Відповідно до ч. 1 ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.

Згідно ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно ст. 30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Згідно правових позицій, викладених у постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин визначено, що ст. 30 Закону України Про оренду землі передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Зміна умов договору в цій частині продиктована зміною вимог закону, тому обов'язкова згода орендаря на внесення такої зміни в договір не вимагається.

За таких обставин, нормами законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.

При цьому, рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002р. №15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.

Отже, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому не дотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто за відсутності згоди на зміну умов договору.

Використання землі в Україні є платним та врегульоване положеннями Конституції України, Земельним кодексом України, Законом України Про оренду землі , Податковим кодексом України в частині внесення оплати за користування землею тощо.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження землями в межах населеного пункту здійснюють відповідні сільські, селищні і міські ради. Статтею 83 визначено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст, сіл, селищ, - є комунальною власністю.

Органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції щодо управління комунальним майном територіальної громади с. Білозір'я Черкаського району, до складу якого входить спірна земельна ділянка - є Білозірська сільська рада.

Порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст.ст. 285-287 Податкового кодексу України.

Згідно з положеннями ст. 9 Податкового кодексу України, плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів. Виходячи з положень ст. 69 Бюджетного кодексу України, плата за землю, яка включає в себе земельний податок та орендну плату за земельні ділянки як державної, так і комунальної форми власності, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування. А згідно з положеннями ч. 3 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджети місцевого самоврядування - це бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Таким чином, земельний податок та орендна плата за використання земельних ділянок, які перебувають у державній та комунальній власності, зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетного кодексу України для плати за землю, і має правовий режим обов'язкового платежу.

Згідно з ч. 3 ст. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили, тому вимоги позивача належить задовольнити.

Правовідносини тривають у часі, спірний договір оренди землі не припинений, не розірваний, не визнаний судом недійсним, орендна плата за використання землі є джерелом наповнення бюджету територіальної громади Білозір'я, тому порушене право позивача підлягає захисту від імені держави.

Суд вважає за необхідне внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до укладеного між Білозірською сільською радою Черкаського району (ЄДРПОУ 26323367) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) договору оренди земельної ділянки від 14.03.2014р. за кадастровим номером 7124981000:03:004:1138, відомості про який внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяження від 13.03.2014р. на підставі рішення державного реєстратора №11633669 (номер об'єкту нерухомого майна 313795571249), такі зміни:

- пункт 5 Договору викласти у наступній редакції:

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с Білозір'я від № 392/0/25-17 від 31.07.2017р., розроблений Міськрайонним управлінням у Черкаському районі та м. Черкасах Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, з урахуванням коефіцієнту індексації 1,519 станом на 31.07.2017р. становить: 45 222 грн. .

- пункт 6 Договору викласти у наступній редакції:

9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі.

Річна орендна плата за користування земельною ділянкою площею 0,0300 га встановлюється в розмірі 12 % (дванадцяти відсотків) від її нормативної грошової оцінки, та становить 5426,64 грн. (п'ять тисяч чотириста двадцять шість грн. 64 коп.) за рік .

Позов належить задовольнити повністю.

Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.

Судові витрати належить покласти на відповідача повністю. Згідно ст. 49 ГПК України належить стягнути з Відповідача на користь прокурора 1 600 грн. судового збору.

Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до укладеного між

Білозірською сільською радою Черкаського району, код ЄДРПОУ 26323367, Черкаська область, Черкаський район, с. Білозір'я, вул. Незалежності, 168

та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1

договору оренди земельної ділянки від 14.03.2014р. за кадастровим номером 7124981000:03:004:1138, відомості про який внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяження від 13.03.2014р. на підставі рішення державного реєстратора №11633669 (номер об'єкту нерухомого майна 313795571249), такі зміни:

- пункт 5 Договору викласти у наступній редакції:

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с Білозір'я від № 392/0/25-17 від 31.07.2017р., розроблений Міськрайонним управлінням у Черкаському районі та м. Черкасах Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, з урахуванням коефіцієнту індексації 1,519 станом на 31.07.2017р. становить: 45 222 грн. .

- пункт 6 Договору викласти у наступній редакції:

9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі.

Річна орендна плата за користування земельною ділянкою площею 0,0300 га встановлюється в розмірі 12% (дванадцяти відсотків) від її нормативної грошової оцінки, та становить 5426,64 грн. (п'ять тисяч чотириста двадцять шість грн. 64 коп.) за рік .

Стягнути з Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, номер рахунку в банку невідомий

на користь прокуратури Черкаської області, м. Черкаси, бульв. Шевченка код ЄДРПОУ 02911119, рахунок 35212034003751 в ДКСУ у м. Київ, МФО 820172

судовий збір у розмірі 1 600,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 14.03.2014р. за кадастровим номером 7124981000:03:004:1138, відомості про який внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяження від 13.03.2014р. на підставі рішення державного реєстратора №11633669 (номер об'єкту нерухомого майна 313795571249).

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня прийняття рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказане рішення через Господарський суд Черкаської області.

Повне рішення складено 13.10.2017р.

Суддя Г.М. Скиба

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.10.2017
Оприлюднено15.10.2017
Номер документу69519738
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1030/17

Судовий наказ від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Рішення від 12.10.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 05.09.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

Ухвала від 17.08.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні