ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" жовтня 2017 р. Справа № 809/1301/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Матуляка Я.П.,
при секретарі Мула Х.О.,
за участю:
представника позивача - Єлізарової У.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Головного управління ДФС в Івано-Франківській області,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс",
про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, -
ВСТАНОВИВ:
29.09.2017 Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс" про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Позовні вимоги мотивовано тим, за відповідачем рахується податковий борг зумовлений несплатою податкових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 3 687,80 грн., орендної плати з юридичних осіб в сумі 86 091,68 грн. та податку на нерухоме майно в сумі 344,46грн. Вказаний борг стягнуто судовим рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду по справі №809/1501/16 за позовом Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс" про стягнення заборгованості в сумі 40 226,53 гривень. Вжиті заходи щодо стягнення заборгованості не призвели до погашення боргу. У зв'язку із цим податковий орган звернувся до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс".
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав наведених у позовній заяві. Позов просила задовольнити у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явилася, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду, поштова кореспонденція адресована відповідачу повернулася до суду з відміткою "за зазначеною адресою не проживає". Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався, свого представника у судове засідання не направила.
За змістом частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши та оцінивши подані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, зареєстроване, як юридична особа та взяте на облік, як платник податків 11.09.2006 (а.с.9-12).
Як встановлено в судовому засіданні згідно довідки про борг, відповідачем допущено утворення податкового боргу в розмірі 90 123,94 гривень (а.с.13).
Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Положенням пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України зазначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Судом встановлено, що Державна податкова інспекція у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області виставила інкасові доручення на розрахункові рахунки у банках за №№ 308, 309, 310, 311, 312, 313, від 28.07.2017, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс", однак в зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунках платника, останні повернулися без виконання (а.с.33-39).
Податковий борг виник за наслідками несплати відповідачем податкових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 3 687,80 грн., орендної плати з юридичних осіб в сумі 86 091,68 грн. та податку на нерухоме майно в сумі 344,46грн, та стягнутого за судовими рішеннями по справі №809/1501/16 (а.с.18-19).
Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України (в редакції чинній на час дії спірних правовідносин), стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем не сплачено у встановлені строки податковий борг, а судове рішення про стягнення суми вказаного податкового боргу з рахунків у банках, що обслуговують відповідач та за рахунок готівки, що йому належить не виконані.
Відповідно до підпункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.
У відповідності до пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно пункту 87.2 статті 87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
За приписами пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Положенням пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України визначено право податкової застави, яке виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу (підпункт 89.1.1, 89.1.2 вказаної статті Кодексу).
Відповідно пункту 89.2 зазначеної статті Податкового кодексу України, з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.
Пунктом 89.3 статті 89 зазначеного Кодексу встановлено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
У зв'язку з наявністю у Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс" податкового боргу, Державною податковою інспекцією у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області відповідно до статті 89 Податкового кодексу України прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 8055/10/09-15-17-150/3672 від 07.07.2016 (а.с.24).
На підставі вищенаведеного рішення Державною податковою інспекцією у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області складено Акт опису майна у податкову заставу платника податків за № 23 від 07.07.2016 (а.с.25).
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Таким чином, основними умовами для звернення до суду з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків є наявність податкового боргу, відсутність коштів у платника податків, що перебувають у його власності та перебування майна платника податків у податковій заставі.
Згідно абзацу 2 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Враховуючи, що податковий борг у розмірі 90 123,94 гривень відповідачем не погашено, його стягнення з рахунків відповідача та за рахунок його готівки не відбулося, суд приходить до висновку про наявність підстав для надання дозволу на погашення податкового боргу в розмірі 90 123,94 гривень за рахунок майна відповідача, що знаходиться в податковій заставі, в межах суми податкового боргу.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Надати Головному управлінню ДФС в Івано-Франківській області дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансКомСервіс Плюс" (код 34519563), що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 07.07.2016, в межах суми боргу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Матуляк Я.П.
Постанова складена в повному обсязі 17.10.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2017 |
Оприлюднено | 17.10.2017 |
Номер документу | 69534848 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Матуляк Я.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні