ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 жовтня 2017 року Чернігів Справа № 825/1383/17
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участю секретаря Терехової Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу
за позовомФізичної особи - підприємця ОСОБА_1 доГоловного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень за участю
представників сторін:
від позивача ОСОБА_1 від відповідачаКочанка О.М., діє на підставі довіреності №1979/9/25-01-10-15 від 23.05.2017
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1.) звернувся до суду з адміністративним позовом до головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ГУ ДФС у Чернігівській області) та просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.08.2017 № 0007441303 та № 0007471303, якими позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень та лютий 2017 року.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що у період з 02.08.2017 по 04.08.2017 відповідачем було проведено камеральну перевірку ФОП ОСОБА_1, за результатами якої встановлено порушення пп. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, а саме зазначено,що придбане пальне не використовувалось в оподаткованих операціях у межах господарської діяльності. Однак позивач зазначає, що залишки дизельного пального протягом вказаного в актах перевірки звітного періоду не використовувались як у господарській так і в межах негосподарської діяльності. Залишки дизельного пального зберігаються на складі підприємства. В свою чергу, п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України передбачає, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг. А п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу передбачає, що нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. Таким чином позивач, вважаючи висновки податкового органу помилковими, надуманими та такими, що не відповідають фактичним обставинам, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Позивач в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі, оскільки ФОП ОСОБА_1 в порушення вимог п. г пп. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України не нарахував податкові зобов'язання за лютий 2017 року та квітень 2017 року, що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту та суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
ФОП ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки НОМЕР_3) зареєстрований Городнянською районною державною адміністрацією 10.05.2011, код основного виду діяльності: 60.24.0 - діяльність автомобільного вантажного транспорту, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця (а.с. 25) та копією довідки головного управління статистики у Чернігівській області № 14\12 від 11.09.2012 (а.с. 26).
Головним управління ДФС у Чернігівській області було проведено камеральні перевірки ФОП ОСОБА_1 з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за лютий 2017 року та за квітень 2017 року, за результатами яких складено акти перевірок від 04.08.2017 № 286\13\2797923877 та № 287\13\2797923877.
Так, камеральною перевіркою з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за лютий 2017 року встановлено порушення п. г п.п.198.5 ст.198 Кодексу, в результаті чого зменшено суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за лютий 2017 року - 15000 грн.
Відповідно до акту перевірки від 04.08.2017 року №286/13/НОМЕР_3 ФОП ОСОБА_1 занижено задекларовані показники в рядках 1 - 9 декларації з ПДВ за лютий 2017 року.
В ході перевірки, на підставі даних показників декларації та Єдиною реєстру податкових накладних, встановлено, що ФОП ОСОБА_3 до складу податкового кредиту було віднесено дизельне паливо (код УКТЗЕД НОМЕР_4) в кількості 5130 літрів за ціною 15,8333333 грн без ПДВ на загальну суму з ПДВ 97470 грн (сума ПДВ 16245 грн) згідно податкової накладної №151 від 09.02.2017 (контрагент - постачальник ПП Торговий дім Фонтекс - Агро (ЄДРПОУ 38510009), яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 23.02.2017.
Протягом звітного податкового періоду - лютий 2017 року ФОП ОСОБА_3 відповідно до показників звітної декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних надано транспортні послуги по перевезенню вантажу за маршрутом м. Дніпропетровськ - м. Чернігів в кількості 1 послуга за ціною 7083,33 грн без ПДВ на зальну суму ПДВ 8500 грн (сума ПДВ 1416,67 грн.) згідно податкової накладної № 1 від 16.02.2017 (контрагент - покупець ТОВ ШЕВЕЛЛ ІНК.УКРАЇНА (ЄДРПОУ 40545287), яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 17.02.2017.
Відповідно до наданої послуги по перевезенню вантажу по податковій накладній № 1 16.02.2017 ФОП ОСОБА_3 використано придбане протягом звітного періоду дизельне паливо у кількості 317,4 літри (сума придбання якого складає у звітному періоді 1005,10 грн ПДВ).
ФОП ОСОБА_3 протягом звітного податкового періоду не здійснено інших операцій з реалізації послуг по перевезенню вантажів згідно даних податкової декларації та ЄРПН, що можуть підтвердити використання в господарській діяльності вказаного в податковому кредиті невикористаного дизельного пального (та включеного в розрахунок бюджетного відшкодування (ДЗ)).
Камеральною перевіркою з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за квітень 2017 року встановлено порушення п. г п.п.198.5 ст.198 Кодексу, в результаті чого зменшено суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за квітень 2017 року - 15000 грн.
Відповідно до акту від 04.08.2017 року №287/13/НОМЕР_3 занижено задекларовані ФОП ОСОБА_3 показники в рядках 1 - 9 декларації з ПДВ за квітень 2017 року, а саме податкові зобов'язання на суму 15696 грн ПДВ.
В ході перевірки, на підставі даних показників декларації та Єдиного реєстру податкових накладних (далі ЄРПН), встановлено, що ФОП ОСОБА_3 до складу податкового кредиту було віднесено дизельне паливо (код УКТЗЕД НОМЕР_4) в кількості 4905 літрів за ціною 16,00 грн без ПДВ на загальну суму з ПДВ 94176 грн (сума ПДВ 15696 грн) згідно податкової накладної № 416 від 19.04.2017 (контрагент - постачальник ПП Торговий дім Фонтекс - Агро (ЄДРПОУ 38510009), яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.05.2017.
Протягом звітного податкового періоду - квітень 2017 року ФОП ОСОБА_3 відповідно до показників звітної декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних надано транспортні послуги по перевезенню вантажу за маршрутом м. Дніпро - м. Чернігів (згідно ЄРПН) в кількості 1 послуга за ціною 7083,33 грн без ПДВ на загальну суму ПДВ 8500 грн (сума ПДВ 1416,67 грн) згідно податкової накладної № 1 від 05.04.2017 (контрагент - покупець не є платником податку на додану вартість відповідно до ЄРПН), яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 12.04.2017.
ФОП ОСОБА_3 протягом звітного податкового періоду після виписки отриманої податкової накладної № 416 від 19.04.2017 (сума ПДВ 15696 грн та яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.05.2017) не надано операцій зі здійснення реалізації послуг по перевезенню вантажів (інших операцій з реалізації товарів/робіт/послуг) згідно даних податкової декларації та ЄРПН, що можуть підтвердити використання в господарській діяльності вказаного в податковому кредиті невикористаного дизельного пального (та включеного в розрахунок бюджетного відшкодування (ДЗ )).
Не погоджуючись з висновками акту перевірки, позивач 10.08.2017 звернувся із запереченнями до ГУ ДФС у Чернігівській області, за результатами розгляду яких останні визнані необґрунтованими.
На підставі актів перевірок № 286\13\2797923877 та № 287\13\2797923877 від 04.08.2017 ГУ ДФС у Чернігівській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007441303 від 21.08.2017, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за лютий 2017 року у розмірі 15000 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 3750 грн, а також податкове повідомлення-рішення № 0007471303 від 21.08.2017, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень 2017 року у розмірі 15000 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 3750 грн.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Відповідно до п.п.75.1.1. п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Відповідно до пункту 200.1. статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту, у відповідності п. 198.3 ст. 198 ПК України, здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
В свою чергу, абз. г пп. 198.5 ст. 198 ПК України передбачає, що платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов'язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, платник податку повинен не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбулось таке придбання, здійснити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за основною ставкою виходячи із вартості придбання таких товарів/послуг, скласти і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну та включити її до рядка 1.1 розділу I Податкові зобов'язання податкової декларації з ПДВ.
Згідно п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пункт 200.4 ст. 200 ПК України передбачає, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Згідно з п.п. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України бюджетним вважається відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V ПКУ.
Таким чином, ФОП ОСОБА_1 в порушення п. г п.п.198.5 ст.198 ПК України не нарахував податкові зобов'язання за лютий 2017 року в сумі 15240 грн та за квітень 2017 року в сумі 15696 грн, що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту, а також суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Чернігівській області прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому у задоволенні позовних вимог фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 необхідно відмовити повністю.
Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області - відмовити.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.О. Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2017 |
Оприлюднено | 17.10.2017 |
Номер документу | 69535600 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні