Рішення
від 10.10.2017 по справі 916/1976/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" жовтня 2017 р.Справа № 916/1976/17

За позовом: Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області; Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області; Лиманської районної ради Одеської області; Одеської обласної ради; Головного управління Держгеокадастру в Одеській області

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково"

про стягнення

Суддя Рога Н. В.

Представники:

Від прокуратури: ОСОБА_1 - посвідчення № 031666;

Від позивача (ГУ Держгеокадастру): ОСОБА_2 - на підставі довіреності №31-15-0.6-7157/2-17 від 26.06.2017р., ОСОБА_3 - на підставі довіреності № 31-15-0.6-8704/02-17 від 03.08.2017 р.;

Від позивача (Лиманської районної державної адміністрації Одеської області): не з`явився;

Від позивача (Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області): ОСОБА_4 - на підставі довіреності від 03.01.17 р.;

Від позивача (Лиманської районної ради Одеської області): не з`явився;

Від позивача (Одеської обласної ради): не з`явився;

Від відповідача: ОСОБА_5 - на підставі довіреності від 06.09.2017 р.

В засіданні брали участь :

Від прокуратури: ОСОБА_1 - посвідчення № 031666;

Від позивача (ГУ Держгеокадастру): ОСОБА_3 - на підставі довіреності № 31-15-0.6-8704/02-17 від 03.08.2017 р.;

Від позивача (Лиманської районної державної адміністрації Одеської області): не з`явився;

Від позивача (Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області): ОСОБА_4 - на підставі довіреності від 03.01.17 р.;

Від позивача (Лиманської районної ради Одеської області): не з`явився;

Від позивача (Одеської обласної ради): не з`явився;

Від відповідача: ОСОБА_5 - на підставі довіреності від 06.09.2017 р.

Суть спору : Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області звернулася до господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" (далі - ТОВ "Монаково") про стягнення вартості втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

Представник прокуратури позов підтримує, наполягає на його задоволенні.

Позивач - Головне управління Держгеокадастру в Одеській області позов Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області підтримує у повному обсязі з підстав, викладених у поясненнях, що надійшли до суду 07.09.2017р.

Позивач - Лиманська районна рада Одеської області підтримує позовні вимоги Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області, та згідно листів , що надійшли до суду 01.09.2017р. 28.09.2017р. та 09.10.2017р. просить розглядати справу за відсутністю її представника.

Позивач - Лиманська районна державна адміністрація Одеської області про місце та дату судових засідань був повідомлений належним чином, але, представник Лиманської районної державної адміністрації Одеської області в судові засідання не з'являвся, про поважність причин нез'явлення суд не повідомив, своїх міркувань щодо позову до суду Лиманська районна державна адміністрація Одеської області , на виконання ухвал суду , не надала.

Позивач - Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області, письмових міркувань щодо позову до суду не надав. В судовому засіданні представник Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області позов Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області підтримує у повному обсязі.

Позивач - Одеська обласна рада про місце та дату судових засідань був повідомлений належним чином, але, представник Одеської обласної ради в судові засідання не з'являвся, про поважність причин нез'явлення суд не повідомив, своїх міркувань щодо позову до суду Одеська обласна рада , на виконання ухвал суду , не надала.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Монаково" позов Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області визнає в повному обсязі.

Окрім зазначеного, відповідач звернувся до господарського суду Одеської області з заявою (вх. № 2-5050/17 від 21.09.2017 р.) про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 до 01 вересня 2018 р. Обґрунтовуючи дану заяву, відповідач зазначає, що відповідно до фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва ТОВ "Монаково" не має на рахунку достатньо коштів для виконання зазначеного рішення. Однак, 15 вересня 2015 р. між ТОВ "Монаково" та ТОВ "Кооператив "Рів`єра Сіті" було укладено договір про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), відповідно до якого ТОВ "Кооператив "Рів`єра Сіті" зобов'язується здійснити забудову земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада, кадастровий номер: 5122786400:01:001:3129, у відповідності до погодженого сторонами проекту будівництва, та сплачувати на користь ТОВ "Монаково" орендну плату за користування земельною ділянкою у розмірі 10 000 грн. 00 коп. на протязі строку дії договору (36 місяців з дня укладення договору). Таким чином, до 01.09.2018 р. ТОВ "Монаково" має намір отримати 120 000 грн. 00 коп. Окрім того, ТОВ "Монаково" вказує, що 04 квітня 2017 р. ним було укладено договір купівлі-продажу майнових прав на обєкт нерухомості, що знаходиться на стадії будівництва та знаходиться за адресою: Одеська обл., Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада, кадастровий номер: 5122786400:01:001:3129, на виконання розділу 3 якого ТОВ "Монаково" отримає в майбутньому трьома рівними платежами у період з 26.06.2018 р. по 20.08.2018 р. 1 159 200 грн. 00 коп.

На підставі вищенаведеного, керуючись тим, що станом на 01.09.2018 р. відповідач матиме змогу в повному обсязі виконати рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17, ТОВ "Монаково" просить відстрочити виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 за позовом Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до ТОВ "Монаково" про стягнення втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

Представник відповідача заяву про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 підтримує в повному обсязі, просить її задовольнити.

Представник прокуратури проти задоволення заяви ТОВ "Монаково" про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 заперечує в повному обсязі.

Представники позивачів - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області проти задоволення заяви ТОВ "Монаково" про відстрочку виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 заперечують в повному обсязі.

Розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухав пояснення представників прокуратури, сторін у справі, суд встановив:

Рішенням Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області від 25.11.2016 р. № 440-VII "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка належить на праві власності товариству з обмеженою відповідальністю "Монаково", цільове призначення якої змінюється з ведення садівництва на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів багатоквартирної житлової та громадської забудови, розташованої на території с. Фонтанка Лиманського району Одеської області" вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер 5122786400:01:001:3132 , загальною площею 1,4266 га, яка належить на праві власності ТОВ "Монаково", цільове призначення якої змінюється з ведення садівництва на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів багатоквартирної житлової та громадської забудови, розташованої на території села Фонтанка Лиманського району Одеської області. Зазначеним рішенням вирішено змінити цільове призначення з ведення садівництва на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів багатоквартирної житлової та громадської забудови земельних ділянок: кадастровий номер 5122786400:01:001:3130 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3131 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3132 загальною площею 1,4266 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3133 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3134 загальною площею 2,0 га. та зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Монаково" у двомісячний строк з дня винесення даного рішення відшкодувати втрати сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. із зарахуванням до відповідних бюджетів.

Згідно розрахунків, здійснених Державним підприємством "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" в порядку визначеному Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р. № 1279 "Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", загальна сума втрат сільськогосподарського виробництва складає 823 395 грн. 00 коп., з яких: 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3130); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3131); 124 611 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 1,4266 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3132); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3133); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3134).

Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області зазначає, що відповідно до положень ч. ч. 1, 2 ст. 207 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель. Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області також зазначає, що відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р. № 1279 "Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

Як стверджує Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області станом на дату звернення до господарського суду Одеської області з позовною заявою втрати сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп. ТОВ "Монаково" не сплачено, що призводить до недоотримання коштів бюджетами відповідних органів місцевого самоврядування, а саме: Фонтанською сільською радою Лиманського району Одеської області, Лиманською районною радою Одеської області та Одеською обласною радою.

Прокуратура зазначає, що відповідно до ст. 14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Згідно до ст. 119 Конституції України державні адміністрації на відповідні території забезпечують виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрації віднесено вирішення питання використання земель, природних ресурсів, охорони довкілля. Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 16 зазначеного закону місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за використанням та охороною земель.

Відповідно до п. е ч. 1 ст. 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок.

Відповідно до положень ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до делегованих державою повноважень виконавчих органів сільських рад належить здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням та охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.

Згідно Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за дотриманням порядку визначення відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва. Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженого Наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 р. № 308 "Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру", Головне управління Держгеокадастру в Одеській області є територіальним органом, який розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством, на території Одеської області.

Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області також відмічає, що згідно ч. 1 ст. 209 Земельного кодексу України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, що зараховуються у розмірі: 100 відсотків - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75 відсотків - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.

При цьому, Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області вказує на бездіяльність Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо здійснення контролю за відшкодуванням ТОВ "Монаково" 823 395 грн. 00 коп. втрат сільськогосподарського виробництва, що стало підставою для звернення Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області звернулася до господарського суду Одеської області до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" про стягнення втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

В обґрунтування подачі позову в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області також зазначає, що відповідно до п. 2 ст. 2 Закону України "Про прокуратуру" на прокуратуру покладаються функції з представництва інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених цим Законом. Відповідно до ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Більше того, Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області наголошує, що в порядку п. 1 Перехідних положень Закону України "Про прокуратуру" прокуратура виконує функцію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами виключно у формі представництва інтересів громадян або держави в суді.

З урахуванням зазначеного, Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області просить суд стягнути з ТОВ "Монаково" вартість втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

Позивачі - Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області , Лиманська районна рада Одеської області позов Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області підтримують, просять задовольнити його в повному обсязі.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Монаково" позов Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області визнає в повному обсязі, не заперечує проти його задоволення.

Дослідивши матеріали справи, на підставі норм чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків:

Згідно з п. 3 ст. 131-1 Конституції України на Прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Зазначене конституційне положення знайшло своє відображення в п. 2 ст. 2 Закону України "Про прокуратуру", де зазначено, на прокуратуру покладаються функції з представництва інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених цим Законом.

Відповідно до п. 3 Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. № 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.

Відповідно до ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Частиною 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч. 3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Як зазначено в п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. № 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

За таких обставин, враховуючи матеріали справи, суд вважає, що Комінтернівська місцева прокуратура Одеської області правомірно звернулася з даним позовом в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.

За матеріалами справи, 25 листопада 2016 року сесією Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області прийнято рішення № 440-VII, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка належить на праві власності ТОВ "Монаково", цільове призначення якої змінюється з ведення садівництва на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів багатоквартирної житлової та громадської забудови, розташованої на території села Фонтанка Лиманського району Одеської області. Зазначеним рішенням вирішено змінити цільове призначення з ведення садівництва на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів багатоквартирної житлової та громадської забудови земельних ділянок: кадастровий номер 5122786400:01:001:3130 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3131 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3132 загальною площею 1,4266 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3133 загальною площею 2,0 га; кадастровий номер 5122786400:01:001:3134 загальною площею 2,0 га.

Згідно розрахунків, здійснених Державним підприємством "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" в порядку визначеному Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р. № 1279 "Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", загальна сума втрат сільськогосподарського виробництва складає 823 395 грн. 00 коп., з яких: 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3130); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3131); 124 611 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 1,4266 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3132); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3133); 174 696 грн. 00 коп. на земельній ділянці загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5122786400:01:001:3134).

Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р. № 1279 "Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", відповідно до якого відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

За матеріалами справи судом встановлено, що ТОВ "Монаково" компенсацію втрат сільськогосподарського виробництва на земельних ділянках кадастровий номер 5122786400:01:001:3130 загальною площею 2,0 га, кадастровий номер 5122786400:01:001:3131 загальною площею 2,0 га, кадастровий номер 5122786400:01:001:3132 загальною площею 1,4266 га, кадастровий номер 5122786400:01:001:3133 загальною площею 2,0 га та кадастровий номер 5122786400:01:001:3134 загальною площею 2,0 га у розмірі 823 395 грн. 00 коп. на користь Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області не здійснено.

Статтею 14 Конституції України регламентовано, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Згідно п. 2 ст. 207 Земельного кодексу України, відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом. Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва компенсуються незалежно від відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.

Визначені у Земельному кодексі України норми щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва спрямовані на забезпечення раціонального використання і охорони особливо цінних земель сільськогосподарського призначення та земель лісового фонду з метою збереження їх кількісного і якісного стану. Відшкодування втрат передбачає компенсацію суспільству негативних наслідків соціально-економічного, екологічного характеру, що настають внаслідок переведення особливо цінних земель сільськогосподарського призначення та лісового фонду до інших категорій земель, а також у разі обмеження землекористування чи погіршення якості земель як особливого національного надбання, що перебуває під особливою охороною держави.

Кодекс визначає юридичні факти, з настанням яких мають бути відшкодовані зазначені втрати, а також закріплює умови та регулює порядок відшкодування таких втрат а також порядок використання одержаних коштів.

Так, відповідно до ст. 209 Земельного кодексу України, втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих рад у таких розмірах: Автономній Республіці Крим, обласним радам 25 відсотків; районним радам - 15 відсотків; міським, сільським, селищним радам - 60 відсотків, міським радам Києва та Севастополя - 100 відсотків. Кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою. Використання цих коштів на інші цілі не допускається.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, що зараховуються у розмірі: 100 відсотків - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75 відсотків - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.

За таких обставин, на думку суду, обґрунтованими, та такими, що відповідають нормам законодавства України є вимоги Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області, заявлені в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" про стягнення втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 32 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно зі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Щодо заяви про відстрочку виконання рішення, то на думку суду, вона є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, адже, відповідно до ч.1 ст. 121 ГПК України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони виконавчого провадження або за власною ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.

Отже, заява про відстрочку виконання рішення суду може бути подана стороною виконавчого провадження. Станом на даний час відсутнє виконавче провадження щодо виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно ст.ст.44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49 , 82-85, 121 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" (65039, м. Одеса, вул. Середньофонтанська, б. 19-Б, приміщення 440, код ЄДРПОУ - 35050076) на користь Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області (67571, Одеська область, Лиманський район, с. Фонтанка, вул. Степна, б. 4, код ЄДРПОУ - 04379746) втрати сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" (65039, м. Одеса, вул. Середньофонтанська, б. 19-Б, приміщення 440, код ЄДРПОУ - 35050076) на користь прокуратури Одеської області (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська,3, р/р №35213085000564 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 03528552) витрати по сплаті судового збору у сумі 12 350 грн. 92 коп.

4. У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Одеської області у справі № 916/1976/17 за позовом Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Лиманської районної державної адміністрації Одеської області, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, Лиманської районної ради Одеської області, Одеської обласної ради, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Монаково" про стягнення втрат сільськогосподарського виробництва у розмірі 823 395 грн. 00 коп. до 01 вересня 2018 р. - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 17 жовтня 2017 р.

СУДДЯ Н.В. РОГА

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено18.10.2017
Номер документу69545018
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1976/17

Рішення від 10.10.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 21.09.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 07.09.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 14.08.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні