Постанова
від 17.10.2017 по справі 809/1289/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" жовтня 2017 р. Справа № 809/1289/17

14:30 год.

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду заяви про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради, та зобов'язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач протиправно не надав відповідь позивачу на її звернення від 13.08.2017, в якому ОСОБА_1 просила надати копію укладеного договору №457 між ОСОБА_3, ОСОБА_1 та Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради. З огляду на вказане, позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність директора комунального підприємства Земельно-кадастрове госпрозрахункове бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 13.08.2017 та зобов'язати відповідача розглянути та задовільнити вищевказану заяву позивача про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради.

Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України про відкриття скороченого провадження суд виносить ухвалу, копія якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів невідкладно надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу. В ухвалі в обов'язковому порядку зазначаються строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Згідно із пунктом 2 частини 5 вказаної статті Кодексу адміністративного судочинства України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

28.09.2017 суд прийняв ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, копію якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів направив відповідачу.

Судом, 28.09.2017 прийнято ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, копію якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів направлено відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, для подання заперечення або заяви про визнання позову. Надіслані документи представником відповідача отримано 02.10.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Проте, заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду, у строки передбачені статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходили.

Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

14.08.2017 ОСОБА_4 направила поштовим зв'язком на адресу Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради заяву від 13.08.2017, в якій просила директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 надати копію укладеного договору №457 між ОСОБА_3, ОСОБА_1 та Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення вищевказаного поштового відправлення, заява ОСОБА_1 вручена представнику відповідача 16.08.2017. Факт вручення поштового відправлення ОСОБА_1 від 13.08.2017 підтверджується відомостями з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку Укрпошта , роздрукованого 24.09.2017 за штрихкодовим ідентифікатором 7730102093538 (а.с.7).

В позовній заяві ОСОБА_1 зазначила, що відповіді від директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 на своє звернення від 13.08.2017 не отримала.

Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів, регулює Закон України "Про звернення громадян". Вказаний Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Згідно статті 1 Закону України "Про звернення громадян", громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що заява (клопотання) - це звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Стаття 5 Закону України "Про звернення громадян" містить вимоги до звернення. Зокрема, звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань. Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення). У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В матеріалах справи міститься копія звернення ОСОБА_1 від 13.08.2017, яке відповідає вимогам, наведеним в статті 5 Закону України "Про звернення громадян".

Згідно статті 7 Закону України "Про звернення громадян", звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Порядок розгляду заяв (клопотань) втсновлено статтею 15 Закону України "Про звернення громадян". Так, органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Заяви (клопотання) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто. Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про звернення громадян", громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, зокрема, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

В свою чергу, стаття 19 Закону України "Про звернення громадян" містить обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Зокрема, органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Терміни розгляду звернень громадян встановлені статтею 20 Закону України "Про звернення громадян". Так, звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

В даному випадку, відповідач отримав заяву ОСОБА_1 16.08.2017, однак станом на день направлення до суду позовної заяви від 25.09.2017 позивач відповіді так і не отримав.

Відповідно пп. 1, 2 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи на те, що директор Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 правом на подання заперечення на даний позов не скористався, суд дійшов висновку, що нерозгляд заяви ОСОБА_1 від 13.08.2017 та ненаправлення позивачу відповіді на неї, містить ознаки протиправної бездіяльності зі сторони відповідача.

Таким чином, позов ОСОБА_1 до директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 слід задовольнити: визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 13.08.2017; зобов'язати директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.08.2017 про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради, та надати відповідь у порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян".

Щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про судовий збір", судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Суд звертає увагу на те, що стягнення з відповідача розміру судового збору за позовом у випадку звільнення позивача від сплати такого судового збору, свідчить, що розмір його визначається за правилами, встановленими статтею 4 Закону України Про судовий збір . Тобто наявність пільги у вигляді звільнення від сплати судового збору, передбаченої статтею 5 Закону України Про судовий збір , не вважається нульовою ставкою судового збору.

В даному випадку позивач заявила дві позовні вимоги немайнового характеру: визнати протиправною бездіяльність та зобов'язати до вчинення дій

Положенням пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру (частина 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір").

За таких обставин слід стягнути з Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради до спеціального фонду державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходу 22030101 "Судовий збір" на рахунок судового збору 31218206784002 судовий збір в розмірі 1280,00 грн.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.

Дана постанова прийнята в порядку скороченого провадження у адміністративній справі, передбаченій пунктом 1 частини першої вказаної статті Кодексу, якою визначено, що скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію, тому, слід допустити негайне виконання постанови суду в частині задоволення позовних вимог щодо зобов'язання розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.08.2017 та надати відповідь у порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян".

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статями 94, 158, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльності відповідача щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 13.08.2017 про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради.

Зобов'язати директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.08.2017 про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради, та надати відповідь у порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян".

Стягнути з Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради (код 31292472) до спеціального фонду державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходу 22030101 "Судовий збір" на рахунок судового збору 31218206784002 судовий збір в розмірі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 00 коп.

Допустити негайне виконання постанови суду в частині зобов'язання директора Комунального підприємства Земельно-кадастрового госпрозрахункового бюро Калуської міської ради ОСОБА_2 розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.08.2017 про направлення копії договору №457, укладеного між ОСОБА_3, ОСОБА_1 і Комунальним підприємством Земельно-кадастровим госпрозрахунковим бюро Калуської міської ради, та надати відповідь у порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян".

Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено19.10.2017
Номер документу69587566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1289/17

Постанова від 17.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні