Постанова
від 18.10.2017 по справі 820/3819/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

          18 жовтня 2017 р.                                                                                 № 820/3819/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Київського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Приватно виробничо-комерційного підприємства "Укрпромсервіс" про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В :

Київське об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Приватно виробничо-комерційного підприємства "Укрпромсервіс" заборгованість по сплаті фінансових санкцій та пені по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 906,89грн. на р/р управління № 25602301671631 в філію ХОУ ПАТ ДОБУ, МФО 351823, код ЄДРПОУ управління 41247819.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Приватно виробничо-комерційне підприємство "Укрпромсервіс" знаходиться на обліку в Київському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова. У зв'язку з наявною у Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрпромсервіс" заборгованістю, начальником Київського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова винесено вимогу про сплату боргу від 14.07.2017 року №Ю-23, відповідно до якої загальна сума боргу платника страхових внесків станом на 13.07.2017 року становить 906,89 грн. Відповідачем вказана сума заборгованості в самостійному порядку сплачена не була.

Адміністративна справа розглядається в порядку скороченого провадження на підставі статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження від 22.09.2017 року була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак, не була отримана з незалежних від суду причин, про що свідчить конверт з позначкою "за зазначеною адресою не проживає", який міститься в матеріалах справи.

Відповідно до приписів ч.11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

У десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачем не надано до суду заперечення проти позову.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Приватно виробничо-комерційне підприємство "Укрпромсервіс", код ЄДРПОУ - 31798289, зареєстровано як суб'єкт господарювання 24.01.2002 року, що підтверджено наявним в матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Приватно виробничо-комерційне підприємство "Укрпромсервіс" знаходиться на обліку в Київському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова.

Правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 року (далі Закон України №1058-IV) та Законом України від 08.07.2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон України № 2464-VI).

Зокрема, вказаним законом запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі, з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення "Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2011 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

          На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Відносини у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування в період після 01.01.2004 року врегульовано Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно з положеннями п.1 ст.14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці, зокрема, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10 статті 11 цього Закону.

Відповідно до ст.ст. 17, 20 Закону України №1058-IV, ст.ст.6,7 №2464-VI страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є, зокрема, для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць.

Статтею 14 Закону України №2464-VI встановлено, що обов'язок здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону покладений на Пенсійний фонд та його територіальні органи, яким згідно п.7 ст.13 Закону надане право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску, а також згідно п.7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону заборгованість по страховим внескам.

З наявного в матеріалах справи розрахунку суми позову вбачається, що заборгованість відповідача зі сплати фінансової санкції та пені складає 906,89 грн.

          Згідно з пунктом 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №8-2 від 30 квітня 2002 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2002 року за №442/6730, одним з основних завдань управління є облік платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку, призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, ефективне та цільове використання коштів Фонду, інших коштів, призначених для виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення, забезпечення функціонування в районі (місті) системи персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

          Відповідно до ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у визначені строки вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки, строки давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

          З матеріалів справи вбачається, що начальником Київського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова відповідно до ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та на підставі картки особового рахунку платника винесено вимогу про сплату боргу від 14.07.2017 року №Ю-23, відповідно до якої загальна сума боргу платника страхових внесків станом на 13.07.2017 року становить 906,89 грн, в тому числі недоїмка із внесків 00,00 грн, фінансові санкції (штрафи) 17,16 грн, пеня 889,73 грн (а.с. 09).

          Суд зазначає, що ч.3 ст.106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" територіальні органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату, після отримання якої страхувальник зобов'язаний протягом десяти робочих днів сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Відповідно до положень абз.8 ч.3 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

З матеріалів справи вбачається, що вимога про сплату боргу від 14.07.2017 року №Ю-23 направлена на адресу відповідача зазначену у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається з відмітки поштової служби на конверті, 19.07.2017 відправлення повернуто у зв'язку із тим, що "за зазначеною адресою не проживає".

На підставі п.8.3 "Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України N 21-1 від 19.12.2003, у разі коли неможливо вручити страхувальнику вимогу поштою у зв'язку з його відсутністю за місцезнаходженням (відсутністю службових осіб страхувальника за його місцезнаходженням), відмовою службових осіб страхувальника прийняти вимогу, вимога вважається врученою страхувальнику у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Отже, вимога вважається врученою відповідачу - 19.07.2017 року.

Доказів оскарження вказаної вимоги відповідачем не надано та судом самостійно вказаних обставин не встановлено. Таким чином, слід дійти висновку, що вимога про сплату боргу є узгодженою.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів сплати відповідачем у встановлений законодавством строк заборгованості по сплаті страхових внесків за вимогою, у зв'язку з чим заборгованість складає 906,89 грн.

З урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Київського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Приватно виробничо-комерційного підприємства "Укрпромсервіс" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Приватно виробничо-комерційного підприємства "Укрпромсервіс" (61093, м. Харків, вул. Муранова, буд. 106, код ЄДРПОУ - 31798289) заборгованість по сплаті фінансових санкцій та пені по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 906 (дев'ятсот шість) грн 89 коп. на р/р Київського об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова № 25602301671631 в філію ХОУ ПАТ ДОБУ, МФО 351823, код ЄДРПОУ управління 41247819.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя                                                                                 Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2017
Оприлюднено23.10.2017
Номер документу69588398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3819/17

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Постанова від 18.10.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 04.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні