Постанова
від 10.10.2017 по справі 826/245/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 10 жовтня 2017 року                                                 № 826/245/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І. розглянув у скороченому провадженні справу за позовом Державного підприємства  «Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Північному регіоні Відокремленого підрозділу «Державна інспекція енергетичного нагляду України» ТОВ «СЕПСА ОіЛ Україна» до стягнення заборгованості ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Позивач - Державне підприємство «Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Північному регіоні Відокремленого підрозділу «Державна інспекція енергетичного нагляду України» звернувся до суду з вимогою про стягнення з ТОВ «СЕПСА ОіЛ Україна» штрафу в сумі 17  000 грн.           В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем в супереч вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 №1312 у встановлений строк не сплачено штраф у сумі 17  000 грн.           Відповідач – ТОВ «СЕПСА ОіЛ Україна»  - письмових заперечень по суті позову не надав, хоча був повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, ВСТАНОВИВ: Відповідно ст. 5 Закону України “Про електроенергетику”, ст. 6 Закону України “Про теплопостачання” до принципів державної політики в енергетиці, у сфері теплопостачання належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, теплопостачання, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів, суб'єктів теплопостачання. Частина 1 ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” визначає, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (далі - Держенергонагляд) у порядку, визначеному законодавством України, частина 5 ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” надає інспекції повноваження застосовувати в установленому порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. Відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України від 3 листопада 2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 № 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”. Особа, в інтересах якої заявлено позов щодо стягнення штрафних санкцій, є суб'єктом владних повноважень в розумінні ст. 3 КАС України, оскільки здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.           Відокремлений підрозділ «Державна інспекція енергетичного нагляду України» є структурним підрозділом Державного підприємства «Національне енергетична компанія «Укренерго». Згідно з положенням про Відокремлений підрозділ «Державна інспекція енергетичного нагляду України»,  затвердженим директором ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» 28.01.2016 Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Північному регіоні утворено з метою забезпечення функціонування електроенергетичної системи регіону у межах Харківської, Полтавської та Сумської областей, як складової цілісної об'єднаної енергосистеми України. Так, у відповідності з ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.           Як вбачається з матеріалів справи, 28.01.2016 за результатом проведеного заходу з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах ТОВ «СЕПСА ОіЛ Україна»видано припис №07/21-09-43, яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики з терміном виконання до 25.04.2016. Судом встановлено, що 24.06.2016 актом перевірки (протоколом) №07/21-09-119 встановлено факт  невиконання відповідачем вимог припису №07/21-09-43. Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутній доказ оскарження відповідачем зазначеного вище припису. Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України “Про електроенергетику”, споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Як вбачаться з матеріалів справи, постановою від 08.07.2016 №07/20-01-08 за ухилення від виконання припису №07/21-09-43 на відповідача накладено штраф у розмірі 17  000 грн. Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1999 № 1312, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у визначений термін він стягується в судовому порядку. В матеріалах справи відсутні докази оскарження вказаної постанови або сплати відповідачем штрафу. Враховуючи вищевказане, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги  ґрунтуються на положеннях згаданих вище правових актів та є обґрунтованими, з урахуванням чого надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі в порядку скороченого провадження про задоволення адміністративного позову. На підставі вищевикладених норм законодавства та керуючись вимогами ст.ст. 69-71, 94, 160-162, 183-2, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1.          Позов задовольнити. 2.          Стягнути з ТОВ «СЕПСА ОіЛ Україна» (адреса: 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 77, поверх 2, р/р 26003811941 в ПАТ «МАРФІН БАНК», МФО 328168, код 39089306)  у дохід держави штраф в сумі 17  000 (сімнадцять тисяч) грн.. (р/р № 31119106700008 відкритий на Кременчуцьке УК, банк одержувача  ГУ ДКСУ  у Полтавській області, МФО 831019, код ЄДРПОУ 37965850, код платежу до держбюджету 21081100. Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими ч 8 ст. 183-2, ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Суддя                                                                                                                 В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.10.2017
Оприлюднено23.10.2017
Номер документу69588511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/245/17

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 27.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні