Постанова
від 13.10.2017 по справі 401/1719/17
СВІТЛОВОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження по справі № 2-а/401/147/17

Справа № 401/1719/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 жовтня 2017 року Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі головуючого судді Гонтаренко Т.М., за участю секретаря судового засідання Герко Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Світловодську адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області про визнання рішення Великоандрусівської сільської ради від 19 червня 2017 року № 112 Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів незаконним та його скасування,-

В с т а н о в и в:

В липні 2017 року позивач звернулась з вищевказаним позовом до суду і просить визнати рішення Великоандрусівської сільської ради від 19.06.2017 року за № 112 Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів незаконним та скасувати.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 19.06.2017 року на дев'ятій сесії Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області винесено рішення про Прийняття у власність та вхід до складу засновників навчального закладу . Рішення стосувалось і прийняття Подорожненського НВК ОСОБА_2 ступенів-дошкільний навчальний заклад у власність Великоандрусівської територіальної громади. Дане рішення прийняте з суттєвим порушенням вимог Законів України, Регламенту Великоандрусівської сільської Ради, а тому є протиправним і підлягає скасуванню виходячи з наступного.

Вона є працівником зазначеного учбового закладу, депутатом Великоандрусівської сільської ради, тобто представляє інтереси в раді своїх виборців-громадян с. Подорожнє Світловодського району Кіровоградської області. 16.06.2017 року як депутат вказаної сільської ради по телефону отримала запрошення на чергову дев'яту сесію восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради, а також розпорядження голови про призначення даної сесії з вказівкою дати, часу і місця її проведення, а також переліку питань до порядку денного. Прибувши на сесію 19.06.2017 року, в сесійній залі сільської ради вона публічно вказала голові - ОСОБА_3 про те, що порушено вимоги ст.10, ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації , (відсутність інформації з питань обговорення проектів рішень на стенді). Незважаючи на зауваження, голова сільської ради запросила депутатів до свого кабінету і почала проводити бесіду з депутатами,зазначивши,що вона вважає за можливе недотримання законодавства, адже сільську раду змушують прийняти деякі рішення.

Ні в сесійній залі, ні в кабінеті сільського голови не було оголошено про початок сесії, не звучав Державний гімн України, не затверджувався порядок денний сесії, сесія не закривалась. Під час розмови депутатів з сільським головою в її кабінеті, було з імітовано голосування за проект рішення Великоандрусівської сільської ради Прийняття у власність Великоандрусівської об'єднаної громади Подорожненського НВК та Великоандрусівської школи . Частина депутатів не знала про це зібрання в кабінеті сільського голови,оскільки не були запрошені, хоча і перебували в приміщенні сільської ради. Відтак дев'ята сесія восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради не відбулась.

В судовому засіданні як позивач так і її представник підтримали позовні вимоги та додали, що вже 20.06.2017 року, в телефонному режимі ОСОБА_1 отримала запрошення на десяту сесію восьмого скликання даної сільської ради, незважаючи, що дев'ята сесія сільської ради не відбулась. Пізніше вона отримала копію рішення сесії, яке вважає незаконним і наполягає на його скасуванні, оскільки при його прийнятті не були дотримані норми чинного законодавства, а саме: ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування , п. 6 ст. 24 , ч. 2 ст. 29, ч. 1 ст. 30 Регламенту. Звернули увагу суду, що відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. Одночасно вважає наданий відповідачем на її вимогу протокол дев'ятої сесії сільської ради восьмого скликання сфальшованим та таким,що не відповідає фактичним обставинам. Просять задовольнити позов у повному обсязі.

Представник Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області ОСОБА_4 позов ОСОБА_1 не визнав, вважає його таким, що не підлягає задоволенню, обставини, викладені у заяві позивача є такими, що не відповідають дійсності, а вимога про визнання оскаржуваного рішення протиправним є необґрунтованою та безпідставною.

В судовому засіданні представник відповідача пояснив,що 19.06.2017 року у визначений час початку сесії сільської ради до приміщення Великоандрусівської сільської ради прибули майже усі працівники Подорожненського НВК, представники політичної партії Свобода та громадського телебачення на чолі з депутатами ОСОБА_1, ОСОБА_5 і з невідомих причин заявили,що не дадуть провести дев'яту сесію восьмого скликання сільської ради і прийняття рішення з питання порядку денного-прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів. Прийняття рішень з інших питань порядку денного їх не цікавило. Дії цих осіб були наскільки неадекватними, що сільському голові довелося викликати наряд поліції. Зазначена сесія сільської ради відбулась в приміщенні адмінбудинку Великоандрусівської сільської ради, з дотриманням належної процедури та кворуму депутатів. Крім того, представник відповідача зазначив, що оприлюднити проект оскаржуваного рішення на сайті Великоандрусівської сільської ради не було технічної можливості оскільки сайт не працював з вини його адміністратора , хоча послуги були оплачені ще за півроку до подання позову. Звертає увагу суду на те, що позивачем додано до позову акт у якому зазначено, що станом на 10 годину 31.05.2017 року в інформаційному куточку відсутні проекти рішень, що виносяться на розгляд сесії Великоандрусівської сільської ради. Даний акт не може бути підтвердженням того, що інформацію не було вчасно оприлюднено. Саме на момент складання акту зазначені матеріали не знаходились на місці так як депутати чи інші особи беруть проекти рішень на ознайомлення(буває і не повертають), доводиться виготовляти нові екземпляри, чим і скористалась позивач. Просить відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Вислухавши пояснення позивача та її представника, представника відповідача, свідчення свідків, дослідивши та вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

В судовому засіданні достовірно встановлено:

19 червня 2017 року Великоандрусівська сільська рада Світловодського району Кіровоградської області дев'ята сесія восьмого скликання ухвалила рішення № 112 Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів , згідно якого вирішено:

1.Прийняти у власність Великоандрусівської об'єднаної територіальної громади Світловодського району Кіровоградської області та ввійти до складу засновників наступних юридичних осіб:

Великоандрусівська Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області(код ЄДРПОУ - 32994599. Юридична адреса: 27520, Кіровоградська область, Світловодський район, село Велика Андрусівка, вулиця Дикого, будинок № 1);

2.Подорожненський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Дошкільний навчальний заклад Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 33331785, юридична адреса:27522,Кіровоградська область, Світловодський район, село Подорожнє, вулиця Миру, будинок № 10).

11.Перейменувати наступні юридичні особи:

1.Великоандрусівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області в Великоандрусівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області.

2.Подорожненський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Дошкільний навчальний заклад Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області в Подорожненський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Дошкільний навчальний заклад Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області.

111.

Затвердити статути наступних юридичних осіб:

Великоандрусівська Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області.

Подорожненський Навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - Дошкільний навчальний заклад Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області.

1V.

Доручити керівникам юридичних осіб згідно з чинним законодавством подати документи державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб підприємців для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу , що міститься в Єдиному державному реєстрі у тому числі змін до установчих документів наступних юридичних осіб:

Великоандрусівська Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області;

Подорожненський Навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-Дошкільно-навчальний заклад Великоандрусівської сільської ради Кіровоградської області.

V.

Передачу бюджетних установ здійснити одночасно з майном, яке належить, в термін до 25 червня 2017 року.

V1.

Контроль за виконанням даного рішення покласти на Сільського голову ОСОБА_3 (а.с. 79-80).

Зазначене рішення ухвалено відповідно до вимог ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та відповідно до вимог п. 7 розділу 1V Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , рішення Світловодської районної ради Кіровоградської області від 24.02.2017 року № 191, листа відділу освіти Світловодської районної Держадміністрації від 23.05.2017 року вих..№01-29/46/2 Про прийняття рішення щодо зміни засновників закладів освіти .

З протоколу дев'ятої сесії восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області від 19 червня 2017 року слідує, що сесія розпочалася о 16 годині 30 хвилин. У зв'язку з порушенням громадського порядку та блокування роботи депутатами ОСОБА_1, ОСОБА_6 разом з членами педагогічного колективу Подорожненського НВК (внаслідок дій яких було викликано наряд поліції), за спільним рішенням більшості депутатів та сільського голови пленарне засідання перенесено до кабінету сільського голови. Засідання даної сесії відкрила голова Великоандрусівської сільської ради ОСОБА_3 Протокол засідання сесії вела секретар сільської ради ОСОБА_7 З 14 депутатів сільської ради присутні 8 депутатів. Кворум необхідний для проведення дев'ятої сесії наявний, збори вирішено вважати правомочними. Оголошено, затверджено, обговорено порядок денний Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів . Проект рішення підтримано : за 9, проти 0, утримались 0. Рішення прийнято. Зауважень щодо ведення та порядку сесії не надходило. Дев'яту сесію оголошено закритою (а.с.77-78).

Зі списку депутатів (а.с. 81) слідує, що присутніми на дев'ятій сесії восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради були депутати: ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_7, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14

З акту від 31.05.2017 року (а.с.14) вбачається, що ОСОБА_15, ОСОБА_1 та ОСОБА_12 засвідчили, що в інформативному куточку для розміщення інформації публічного характеру на вищезазначену дату, відсутні проекти рішень, що виносяться на розгляд чергової сесії Великоандрусівської сільської ради.

З відповіді Світловодського відділу поліції ГУНП в Кіровоградській області слідує, що подані 22.06.2017 року до Світловодського ВП заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_5 розглянуті в порядку Закону України Про звернення громадян , складені відповідні висновки та до ЄРДР не вносились (а.с.90).

Допитані в судовому засіданні свідки: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_16, ОСОБА_17 пояснили, що дев'ята сесія восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради була призначена з порушенням Закону Про доступ до публічної інформації . Вони, як депутати, пропонували зняти питання Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів з порядку денного, але голова сільської ради не погодилась з їхньою думкою. В сесійній залі тільки обговорювали це питання. Потім, голова сільської ради ОСОБА_3 запросила до свого кабінету декілька депутатів. Сесія не відкривалась, за оскаржуване рішення не голосували, але потім дізнались, що воно було прийняте.

Відповідно до ч. 1, 3 ст.24 Закону України про місцеве самоврядування в Україні , правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України.

Згідно ч. 1 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та області ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України Про освіту місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування здійснюють державну політику в галузі освіти і в межах їх компетенції забезпечують розвиток мережі навчальних закладів та установ, організацій системи освіти,зміцнення їх матеріальної бази, господарське обслуговування.

Пункт 2 ч. 1 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачає обов'язкове оприлюднення тільки тих проектів рішень, які підлягають обговоренню. Оскаржуване рішення обговоренню не підлягало, оскільки це рішення прийняте на виконання вимог п. 7 розділу 1Y Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та рішення Світловодської районної ради Кіровоградської області від 24.02.2017 року № 191 Про передачу майна спільної власності територіальних громад сіл району у власність Великоандрусівської сільської ради (об'єднаної територіальної громади) з подальшими змінами .

Відповідно до ст. 24 Закону України Про доступ до публічної інформації порушення оприлюднення проектів рішень тягне за собою відповідальність посадових осіб, а ніяк не визнання недійсним рішення.

Суд не приймає за належний доказ акт про відсутність станом на 10 годину 31.05.2017 року в інформаційному куточку Великоандрусівської сільської ради проектів рішень, що виносились на розгляд сесії сільської ради (а.с. 14) так як він не може бути підтвердженням того, що інформацію не було вчасно оприлюднено.

Суд також критично оцінює свідчення свідків ОСОБА_17, ОСОБА_5, ОСОБА_16, ОСОБА_6 оскільки вони спростовуються вищезазначеними матеріалами справи.

З огляду на вказане суд приходить до висновку, що позивачем не наведено обґрунтованого доводу щодо протиправності рішення відповідача, яке прийнято останнім у межах своєї компетенції, у спосіб та в порядку, визначеному законом.

Крім того, суд звертає увагу на те, що зі змісту ст. 6 КАС України вбачається, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає,що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи чи інтереси.

Водночас суб'єктивна оцінка порушення права не є абсолютною.

Позивач ОСОБА_1 наголошує на порушенні як її прав так і прав працівників Подорожненської НВК внаслідок ухвалення дев'ятою сесією восьмого скликання Великоандрусівської сільської ради оскаржуваного рішення, оскільки припускає майбутнє порушення трудових прав з огляду можливості скорочення штату працівників Подорожненського НВК. Однак рішення, законність якого є предметом судового розгляду,не впливає на кількісний склад штатних одиниць навчального закладу, а стосується майна територіальної громади.

Здійснення представництва інтересів територіальної громади Законом покладений на відповідні представницькі органи-сільські, селищні, міські ради, відповідно звернення до суду в інтересах громади одним із її членів як фізичною особою є неналежним.

Дослідивши в повному об'ємі матеріали справи, оцінивши у сукупності усі докази, суд не знаходить правових підстав для задоволення позову.

Питання про розподіл судових витрат суд вирішує на підставі ст. 94 КАС України.

Керуючись: ст. 17, 71, 72, 90, 94, 98, 158-163 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області про визнання рішення Великоандрусівської сільської ради від 19 червня 2017 року № 112 "Про прийняття у власність та вхід до складу засновників навчальних закладів" незаконним та його скасування - відмовити.

Судові витрати у справі віднести на рахунок позивача.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання копії постанови.

Суддя Світловодського міськрайонного суду

Кіровоградської області ОСОБА_18

13.10.2017

СудСвітловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення13.10.2017
Оприлюднено19.10.2017
Номер документу69598033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —401/1719/17

Постанова від 18.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 13.10.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Гонтаренко Т. М.

Постанова від 13.10.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Гонтаренко Т. М.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Гонтаренко Т. М.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Гонтаренко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні