Справа № 640/11775/17
н/п 1-кп/640/748/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про звільнення від кримінальної відповідальності
"12" жовтня 2017 р.
Київський районний суду м. Харкова:
головуючий - суддя ОСОБА_1 ,
за участю:
секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_5
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові клопотання прокурора відділу 04/4 прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №42017220750000166 внесеного до ЄРДР 13.05.2017 року, про звільнення від кримінальної відповідальності
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Алчевська Луганської області, не судимого, не одруженого, працюючого на посаді директора ПП «Схід-транс-Алчевськ» (код 34621401), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,
який підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст. 258-5 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
28.07.2017 року до Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора відділу 04/4 прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , у якому просив: закрити кримінальне провадження відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України; звільнити від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.258-5 КК України, на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України.
Встановлено, що відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.
При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює: планування, організацію, підготовку та реалізацію терористичних актів; підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях; організацію незаконних збройних формувань, злочинних угруповань (злочинних організацій), організованих злочинних груп для вчинення терористичних актів, так само як і участь у таких актах; вербування, озброєння, підготовку та використання терористів; пропаганду і поширення ідеології тероризму; фінансування та інше сприяння тероризму.
13.04.2014 року Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», яке введено в дію Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» № 405/2014 від 14.04.2014 року, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
07.10.2014 року наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України за № 33/6/а районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
17.03.2015 року Верховна рада України своєю постановою № 254-VIII визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, до яких належать райони, міста, селища, села, що визначаються рішенням Верховної ради України.
17.03.2015 року постановою Верховною радою України № 252-VІІІ визначено, що до окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" тимчасово запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, належать райони або їх частини, міста, селища і села, що знаходяться на територіях, які розташовані між державним кордоном України з Російською Федерацією, урізом води Азовського моря та лінією, яка визначена додатком до цієї Постанови, які згідно до постанови Верховної ради України № 254-VIII водночас є тимчасово окупованою територією, в т.ч. м. Алчевськ Луганської області.
Терористична організація «Луганська народна республіка» (далі «ЛНР») діє на території України незаконно та її учасники вчиняють терористичні акти - захоплення будівель органів державної влади та місцевого самоврядування із застосуванням зброї, вбивства людей, вибухи, підпали та інші дії (зокрема, артилерійські обстріли), які створюють небезпеку для життя та здоров`я людей, завдають значної майнової шкоди та призводять до настання інших тяжких наслідків, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, в тому числі щодо визнання легітимності діяльності «ЛНР» та влади її керівників, а також перешкоджають виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України, військовослужбовцями Збройних Сил України й інших військових формувань України, задіяними у проведенні антитерористичної операції на території Луганської області.
Так, на учасників силового блоку (не передбачених законом збройних формувань та терористичні групи), відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- ведення терористичної діяльності проти органів державної влади, військових підрозділів України та мирного населення, а саме здійснення з використанням невстановленої органами досудового розслідування, військової техніки, в тому числі артилерійського озброєння (самохідні артилерійські установки, реактивні системи залпового вогню, тощо), вогнепальної зброї (кулемети, автомати, гвинтівки, тощо) та боєприпасів (артилерійські снаряди, міни, гранати, тощо) терористичних актів (обстріли з артилерійського озброєння та вогнепальної зброї) відносно військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань України, задіяних в проведенні Антитерористичної операції на території Луганської області, працівників органів влади України та інших осіб, в тому числі і мирного населення, з метою дестабілізації обстановки на території Луганської області та України в цілому, сприяння втрати авторитету органів державної влади України та сприяння подальшому захопленню території Луганської області не передбаченими законом збройними формуваннями терористичної організації «ЛНР»;
- організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;
- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;
- вчинення терористичних актів та диверсій на території України;
- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ЛНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;
- вербування нових учасників до складу силового блоку «ЛНР» (не передбачених законом збройних формувань) та керівництво їхніми діями;
- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Луганської області;
- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;
- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу легітимну владу в Україні;
- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ЛНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;
- організація поставок зброї, бойових припасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації;
- організація виробництва, налагоджування ремонту деяких видів зброї та бойових припасів, створення так званого військово-промислового комплексу «ЛНР».
На учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- створення так званих органів державної влади «ЛНР» та організація їх діяльності;
- видання так званих нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ЛНР»;
- організація та проведення незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного державного утворення «ЛНР»;
- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ЛНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;
- налагодження взаємодії з терористичною організацією «Луганська народна республіка» та її керівниками з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України в порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності терористичної організації «ЛНР», що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним силам України;
- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітації, висвітлення діяльності «ЛНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ЛНР» (не передбачених законом збройних формувань) для забезпечення їх протиправної діяльності;
- забезпечення учасників «ЛНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
Усвідомлюючи, що «ЛНР» є терористичною організацією, наприкінці 2014 року (точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) засновник та директор ПРИВАТНОГО ШДПРИЄМСТВА "СХІД - ТРАНС АЛЧЕВСЬК" (ПП "СХІД - ТРАНС АЛЧЕВСЬК") 34621401, ОСОБА_4 , який є обізнаним про існування у складі «політичного» блоку терористичної організації «ЛНР» так званих «Міністерства фінансів «ЛНР», «Міністерства доходів та зборів «ЛНР», «Центрального Республіканського Банку «ЛНР», діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ЛНР», що в свою чергу забезпечувало безперешкодне отримання підприємством, та ним самим, як засновником та директором, незаконних доходів на тимчасово окупованій території Луганської області України, прийняв рішення про фінансування діяльності терористичної організації «ЛНР» шляхом створення на окупованій території суб`єкта господарської діяльності з назвою ЧАСТНОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ «ВОСТОК-ТРАНС-АЛЧЕВСК» (назва на російській мові) та сплати ним непередбачених чинним законодавством «податків» до «бюджету «ЛНР» через «Центральний Республіканський банк «ЛНР».
Крім того, у вказаний період, терористичною організацією «Луганська народна республіка» заборонено здійснення господарської діяльності суб`єктами господарювання, які мають реєстрацію на території України та не провели реєстрацію у відповідності до встановлених терористичною організацією «ЛНР» правил. Вказані обставини унеможливили ведення господарської діяльності ПП "СХІД - ТРАНС АЛЧЕВСЬК", 34621401 на територіях у зоні проведення АТО, які тимчасово непідконтрольні українській владі.
Оскільки ведення бойових дій та події, які відбувались у м. Алчевську, а також захоплення влади у вказаному місті представниками терористичної організації «ЛНР» ускладнило ведення вказаним підприємством господарської діяльності на території м. Алчевськ, ОСОБА_4 прийнято рішення щодо організації пасажирських перевезень на маршруті Стаханов-Бєлгород-Київ та в зворотному напрямку. В період з моменту реєстрації підприємства у 2014 року ОСОБА_4 від вказаної діяльності пов`язаної з організацією пасажирських перевезень на території у Луганській області, які тимчасово підконтрольні терористичній організації «ЛНР», здійснено відрахування до бюджету терористичної організації «ЛНР» грошових коштів, у вигляді податків, у сумі близько 20 000 рублів Російської Федерації, шляхом переведення вказаних грошових коштів на відкритий фіскальними органами незаконного формування «Луганська народна республіка» Центральному республіканському банку «Луганської народної республіки».
В подальшому, ОСОБА_4 , надавши належну оцінку своїм діям, усвідомивши протиправний характер своїх дій, прийняв рішення про припинення своєї злочинної діяльності, направленої на фінансування терористичної організації «Луганська народна республіка», та 14.07.2017 року добровільно повідомив органи державної влади, а саме Управління СБ України в Харківській області про те, що він здійснював фінансування терористичної організації, шляхом відрахування податків від діяльності пов`язаної з пасажирськими перевезеннями на територію України, яка тимчасово підконтрольна терористичній організації «ЛНР», до бюджету вказаної терористичної організації.
Таким чином, своїми умисними протиправними злочинними діями ОСОБА_4 вчинив фінансування тероризму, дій з метою фінансового або матеріального забезпечення терористичної організації «Луганська народна республіка», тобто вчинив кримінальне правопорушення -злочин, передбачений, ч. 1 ст. 258-5 КК України.
14.07.2017 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-5 КК України.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, підтвердив обставини вказані в клопотанні, які були встановлені в ході досудового розслідування.
В судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_4 вину визнав повністю, щиро розкаявся у вчиненому, підтвердив обставини вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-5 КК України як встановлено вище. ОСОБА_4 надав згоду на звільнення його від кримінальної відповідальності, просив клопотання прокурора задовольнити. йому відомо про звільнення від кримінальної відповідальності по нереабілітуючим підставам.
Адвокат ОСОБА_5 просив задовольнити клопотання прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності та закриття провадження.
Суд, вислухавши клопотання прокурора, думку обвинуваченого, його захисника, перевіривши матеріали справи, вважає, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 286 КПК України встановивши на стадії досудового розслідування підстави для звільнення від кримінальної відповідальності та отримавши згоду підозрюваного на таке звільнення, прокурор складає клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності та без проведення досудового розслідування у повному обсязі надсилає його до суду.
Згідно з ч. 1 ст. 286 КПК України звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
В судовому засідання встановлено, що ОСОБА_4 своїми умисними протиправними злочинними діями вчинив фінансування тероризму, дій з метою фінансового або матеріального забезпечення терористичної організації «Луганська народна республіка», тобто вчинив злочин, передбачений ч. 1 ст. 258-5 КК України
Обвинувачений ОСОБА_4 повністю визнав свою вину у вчиненні інкримінованого злочину, щиро розкаявся, з`явився з повинною, активно сприяв розкриттю цього злочину.
Винуватість ОСОБА_4 повністю підтверджується матеріалами кримінального провадження у їх сукупності, в тому числі:
- заявою ОСОБА_4 від 14.07.2017 року;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_6 від 11.07.2017 року;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 11.07.2017 року;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 11.07.2017 року;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 11.072017 року;
- повідомленням про підозру ОСОБА_4 від 14.07.2017 року;
- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_4 від 14.07.2017 року;
- спецдозволом на надання послуг з перевезення від 01.07.2016.
Відповідно до ч. 4 ст. 258-5 КК України особа, крім організатора або керівника терористичної групи (організації), звільняється від кримінальної відповідальності за дії, передбачені цією статтею, якщо вона добровільно до притягнення до кримінальної відповідальності повідомила про відповідну терористичну діяльність або іншим чином сприяла її припиненню або запобіганню злочину, який вона фінансувала або вчиненню якого сприяла, за умови, що в її діях немає складу іншого злочину.
Встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 добровільно з власної волі до притягнення до кримінальної відповідальності звернувся до Управління СБ України в Харківській області з заявою про повідомлення про зазначені обставини його участі у відрахуванні податків від діяльності пов`язаної з пасажирськими перевезеннями на територію України, яка тимчасово підконтрольна терористичній організації «ЛНР», до бюджету вказаної терористичної організації; добровільно виявив бажання в участі розкриття злочинної діяльності представників терористичної організації «ЛНР», ОСОБА_4 не є організатором або керівником терористичної організації «Луганська народна республіка», не вчинив інших дій, які передбачають відповідальність за інші злочини, тому на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України ОСОБА_4 може бути звільнений від кримінальної відповідальності за дії, передбачені ч.1 ст.258-5 КК України.
На підставі викладеного, суд вважає, що є достатні підстави для звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-5 КК України, на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Враховуючи, що ОСОБА_4 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності, то кримінальне провадження відносно нього підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України.
Процесуальні витрати у кримінальному провадженні відсутні. Потерпілих у кримінальному провадженні немає.
Керуючись ст.ст. 284-288 КПК України, ст. 258-5 КК України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу 04/4 прокуратури Харківської області ОСОБА_3 задовольнити.
Звільнити від кримінальної відповідальності громадянина України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.258-5 КК України, на підставі ч. 4 ст. 258-5 КК України.
Закрити кримінальне провадження №42017220750000166 внесеного до ЄРДР 13.05.2017 року, відносно громадянина України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 258-5 КК України, на підставі п.1 ч.2 ст. 284 КПК України.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Харківської області через Київський районний суд м. Харкова протягом 7-ми діб з моменту її проголошення.
Головуючий ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 69601750 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Київський районний суд м.Харкова
Золотарьова Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні