Рішення
від 17.10.2017 по справі 925/1037/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" жовтня 2017 р. Справа № 925/1037/17

Господарський суд Черкаської області в складі:

головуючого - судді Єфіменка В.В.,

з секретарем судового засідання Макарченко Н.П.,

за участю прокурора Архипенко В.О.

та представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,

від відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Черкаської області в м. Черкаси справу

за позовом Заступника прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради м.Черкаси

до Приватного підприємства "Альфа-Юре", м.Черкаси

про стягнення коштів та розірвання договору,

ВСТАНОВИВ:

Заступником прокурора Черкаської області заявлено позов про стягнення з відповідача:

- на користь Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради 6342 грн.42 коп. боргу; 134 грн. 99 коп. пені та 850 грн. штрафу за неналежне виконання зобов'язань по грошових розрахунках за договором оренди від 15.07.2014 № 1580 за період з січня 2017 року по липень 2017 року;

- на користь прокуратури Черкаської області витрати по сплаті судового збору в сумі 1600 грн.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримали повністю, просили його задовольнити з мотивів, викладених у позовній заяві.

Відповідач відзиву на позов до суду не надав, його представник в судове засідання повторно не з'явився, вимог, викладених в ухвалах суду від 19.08.2017 та від 05.10.2017 не виконав.

Установою поштового зв'язку ухвала від 19.08.2017 повернута до суду з довідкою ф.20 від 23.09.2017 про те, що поштова кореспонденція відповідачу не вручена за закінченням терміну зберігання (а.с.28).

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що місцезнаходження відповідача: 18009, м.Черкаси, вул.Дахнівська, буд.25А/1 (а.с.22-26).

Копія позовної заяви з доданими до неї матеріалами та ухвали суду від 19.08.2017 та від 05.10.2017 надсилалися відповідачу за адресою, вказаною в позовній заяві та у держреєстрі: 18009, м.Черкаси, вул.Дахнівська, буд.25А/1 (а.с.11).

Суд приходить до висновку, що судом вжиті належні заходи для повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи.

Справа розглядається за наявними матеріалами в порядку передбаченому ст.75 ГПК України.

Суд, вислухавши прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи та подані сторонами докази, приходить до наступного.

За приписами ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Предметом спору є стягнення з відповідача орендної плати і господарських санкцій за неналежне виконання умов договору оренди нежитлового приміщення, що є міською комунальною власністю.

За приписами ст. 2 Закону України Про оренду державного і комунального майна державну політику у сфері оренди здійснюють органи місцевого самоврядування, щодо майна, яке перебуває в комунальній власності та ст. З вищезазначеного закону відносини щодо оренди державного майна, що перебуває у комунальній власності регулюються договором оренди та іншими нормативними актами.

Згідно ч. 1 ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ч. 1 ст. 54 Закону).

Позивач - Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради є орган, на який покладено повноваження щодо здійснення управління комунальним майном, у тому числі щодо передачі його в оренду на договірних засадах, на принципі поєднання державних та місцевих інтересів, та здійснення контролю за виконанням укладених договорів.

Ч.1 ст.62 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб. У випадках, коли доходи від закріплених за місцевими бюджетами загальнодержавних податків та зборів перевищують мінімальний розмір місцевого бюджету, держава вилучає із місцевого бюджету до державного бюджету частину надлишку в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

Доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів.

Відповідно до ч. 1 ст. 66 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеві бюджети мають бути достатніми для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб.

Ч.3 згаданої статті встановлено, що у разі коли вичерпано можливості збалансування місцевих бюджетів і при цьому не забезпечується покриття видатків, необхідних для здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб, держава забезпечує збалансування місцевих бюджетів шляхом передачі необхідних коштів до відповідних місцевих бюджетів у вигляді дотацій та субвенцій відповідно до закону.

Оскільки кошти від оренди комунального майна є доходами міського бюджету міста Черкаси, який на основі принципу єдності поєднаний з державним бюджетом України та бере участь у міжбюджетних відносинах, то ненадходження коштів до міського бюджету за користування комунальним майном створює загрозу порушення балансу міжбюджетних відносин.

З матеріалів справи вбачається, що 15.07.2014 між Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради (далі - позивач) та приватним підприємством АЛЬФА-ЮРЕ (далі - відповідач) укладено договір оренди № 1580 (далі - Договір), відповідно умов якого позивач передав, а відповідач отримав у строкове платне користування нежитлове приміщення загальною площею 117,70 кв. м., яке розташоване за адресою: м. Черкаси, вул. Дахнівська, 25а/1 у термін до 31.05.2024 (а.с.12-15).

П.5.2 договору встановлено, що відповідач зобов'язаний сплачувати орендну плату, яка встановлюється з розрахунку на один місяць.

За умовами п. 5.5 договору орендна плата перераховується щомісячно до 20 числа місяця, за який проводиться розрахунок.

Факт належного виконання позивачем зобов'язань по вищевказаному договору підтверджується, дослідженим у судовому засіданні, Актом приймання-передачі об'єкта нерухомості за адресою м. Черкаси, вул. Дахнівська, 25а/1 (а.с.16).

П. 5.1 договору встановлена орендна плата за місяць в розмірі 860,28 грн., яка в подальшому індексувалась у відповідності до встановленого індексу інфляції.

Станом на серпень місяць 2017 року борг відповідача по орендній платі склав 6 342,42 грн..

Відтак, позивач відповідно до п. п. 5.1, 5.2, 5.5 договору та ст. ст. 526, 530, 629 Цивільного Кодексу України, ч. З ст. 18 Закону України Про оренду державного та комунального майна , має право вимагати від відповідача сплатити прострочену орендну плату за користування орендним майном протягом періоду з січня 2017 року по липень 2017 року, яка відповідно до довідки про стан розрахунків за вказаний період складає 6 342,42 грн.

Зобов'язання у відповідності з ст. 526 Цивільного кодексу України та ст. 193 Господарського кодексу України повинні виконуватись належним чином і в установлений строк, одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається.

Доказів здійснення розрахунку відповідно до умов вищевказаного договору відповідач суду не надав.

За приписами ст.216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

П. 9.2 Договору сторони узгодили, що орендар за порушення строків внесення орендної плати сплачує пеню від суми простроченого платежу за кожен день несплати у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діяла в період, за який сплачується пеня.

Розмір нарахованої позивачем пені становить 134,99 грн.

Проте, за порушення або невиконання умов, передбачених п. 7.1 Договору Орендар сплачує штраф у розмірі 50 неоподаткованих мінімумів за кожен випадок порушень.

Суд приходить до переконання, що п.7.1.2 Договору, яким встановлено обов'язок Орендаря своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендну плату та п.5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України, яким встановлено неоподаткований мінімум у сумі 17 грн., позивачем правомірно нараховано відповідачу штраф у сумі 850 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що прокурор і позивач довели свої позовні вимоги, які підлягають до повного задоволення. З відповідача на користь позивача необхідно стягнути 6342 грн.42 коп. боргу; 134 грн. 99 коп. пені та 850 грн. штрафу за неналежне виконання зобов'язань по грошових розрахунках за договором оренди від 15.07.2014 № 1580 за період з січня місяця 2017 р. по липень місяць 2017 р.

На підставі ст. 49 ГПК України з відповідача на користь прокуратури Черкаської області необхідно стягнути 1 600 грн. витрат по сплаті судового збору.

Керуючись ст. 49, ст.ст. 82-85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути 6342 грн.42 коп. боргу; 134 грн. 99 коп. пені та 850 грн. штрафу з Приватного підприємства "Альфа-Юре" (код 34076753; вул.Дахнівська,25А/1, м.Черкаси, 18009) на користь Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради (код 33457208, вул.Б.Вишневецького, м.Черкаси,18000).

Стягнути 1600 витрат по сплаті судового збору з Приватного підприємства "Альфа-Юре" (код 34076753; вул.Дахнівська,25А/1, м.Черкаси, 18009) на користь прокуратури Черкаської області (код за ЄДРПОУ 02911119) на банківський р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ (МФО 820172) за кодом класифікації видатків бюджету - 2800.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду протягом 10 денного строку з дня складення і підписання повного тексту рішення.

Рішення складено 19.10.2017.

Суддя В.В.Єфіменко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено20.10.2017
Номер документу69619506
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1037/17

Рішення від 17.10.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 05.10.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

Ухвала від 19.08.2017

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні