ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2017 р.Справа №804/4936/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства Агро-Союз до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та у м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3, про про визнання протиправними та скасування наказів на проведення перевірки, визнання дій протиправними, -
ВСТАНОВИВ :
2 серпня 2017 року Приватне акціонерне товариство Агро-Союз звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання дій державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та у м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 щодо здійснення перевірки та складання актів №82-ДК/86/АП/09/01/-17, №83-ДК/86/АП/09/01/-17 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 4 липня 2017 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 4 серпня 2017 року позовну заяву було залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
8 серпня 2017 року на виконання вимог суду позивачем надані докази щодо сплати судового збору в сумі 6400 грн., надано виправлений адміністративний позов, у якому відповідачами визначено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та у м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 та заявлені позовні вимоги про:
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №82-ДК на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства;
- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №83-ДК на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства;
- визнання протиправними дій державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 щодо проведення перевірки на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №82-ДК, за результатами якої складено акт №82-ДК/86/АП/09/01/-17 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 4 липня 2017 року;
- визнання протиправними дій державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 щодо проведення перевірки на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №83-ДК, за результатами якої складено акт №83-ДК/86/АП/09/01/-17 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 4 липня 2017 року.
В обґрунтування позову зазначено наступне:
- відповідно до статті 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюється шляхом, зокрема, проведення перевірок;
- правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ;
- з аналізу статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності вбачається лише вичерпний перелік підстав для проведення позапланової перевірки;
- як зазначено в актах перевірки від 4 липня 2017 року перевірки проводились на підставі наказів Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №82-ДК, від 20.06.2017 року №83-ДК;
- відповідачем не зазначено в актах перевірки жодної правової підстави для проведення позапланової перевірки, вичерпний перелік яких міститься в статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , що свідчить про недотримання відповідачами порядку проведення позапланової перевірки;
- перед початком проведення перевірки посадовою особою не було пред'явлено керівнику або уповноваженій особі ПрАТ Агро-Союз посвідчення (направлення) та службового посвідчення, а також не було надано копії посвідчення (направлення);
- в свою чергу позивач взагалі не знав про проведення перевірки. Жодних запитів та листів від відповідачів позивач не отримував;
- ПрАТ Агро-Союз дізналось про проведення перевірки лише 20 липня 2017 року після отримання поштою актів перевірки від 4 липня 2017 року;
- перевірка, за результатами якої були складені акти від 4 липня 2017 року, була проведена за відсутності керівника підприємства або особи, уповноваженої керівником підприємства;
- в порушення вимог частини 6 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності акти №82-ДК/86/АП/09/01/-17, №83-ДК/86/АП/09/01/-17 від 4 липня 2017 року не містять інформації стосовно типу перевірки (позапланова чи планова), не містять підпису уповноваженої особи ПрАТ Агро-Союз або відповідний запис перевіряючого про відмову від підписання акту. Інформація про надіслання актів поштою, зазначена в актах перевірки, не відповідає даті надіслання поштою;
- в актах перевірки від 4 липня 2017 року зазначено про встановлення в діях ПрАТ Агро-Союз ознак порушення, відповідальність за яке передбачена статтею 197-1 Кримінального кодексу України;
- зі змісту статті 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель вбачається, що посадовій особі відповідача надано вичерпний перелік прав, серед яких відсутнє право державного інспектора встановлювати ознаки кримінальних правопорушень, передбачених статтями Кримінального кодексу України, оскільки такі повноваження належать виключно до компетенції органів досудового розслідування;
- статтею 2 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено до 31 грудня 2017 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, згідно статті 6 вказаного Закону його дія не поширюється на відносини під час проведення заходів нагляду (контролю) певними органами, серед яких відповідачі відсутні;
- державним інспектором здійснено перевірки не на підставі та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством, а висновки, викладені в актах перевірки зроблені з перевищенням повноважень, внаслідок чого дії з проведення перевірок, оформлених актами №82-ДК/86/АП/09/01/-17 від 4 липня 2017 року, №83-ДК/86/АП/09/01/-17 від 4 липня 2017 року, є протиправними.
Відповідач проти позову заперечив:
- адміністративний позов повністю обґрунтовується з позиції порушення вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та статті 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель ;
- однак, Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управлення Держгеокадастру у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність на підставі Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , Закону України Про охорону земель , Положення про Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та Положення про Управління Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з питань контролю за використанням та охороною земель та відповідні перевірки були проведені з дотриманням вимог земельного законодавства та у повній відповідності до наданих законодавством України Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управлення Держгеокадастру у Дніпропетровській області повноважень;
- земельні відносини в Україні регулюються, насамперед, Земельним кодексом України, де в статті 15-2 зазначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю. Аналогічні повноваження закріплені у статтях 5, 6, 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель та статті 19 Закону України Про охорону земель ;
- згідно з частиною 4 статті 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок;
- статтею 10 вищезазначеного Закону визначено повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, зокрема прямо передбачені права стосовно обстеження земельних ділянок, складання матеріалів перевірки (приписи, акти тощо) та передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- реалізація вищевикладених прав та обов'язків законодавчо закріплено за Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру;
- постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України було внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру , зокрема пункт 4 положення було доповнено підпунктом 25-1;
- відповідно до підпункту 25-1 пункту 4 Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) зокрема за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності;
- вищезазначене свідчить, що забезпечення та реалізація держаного контролю, зокрема шляхом проведення перевірок, є прямим обов'язком Держгеокадастру який визначений законодавством;
- алгоритм дій інспектора якими здійснюється перевірка і форми процесуальних документів, які обов'язково мають бути складені в рамках перевірки, також встановлені і офіційно затверджені зокрема наказами Держгеокадастру. Згідно з пунктом 4 положення Про Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області , затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2017 року №308 Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру , Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі: дотримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
- відповідно до Положення про Управління Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з питань контролю за використанням та охороною земель від 20.01.2017 року №6 управління з контролю за використанням та охороною земель є структурним підрозділом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, юрисдикція якого поширюється на територію Дніпропетровської області;
- пунктом 4 вищевказаного Положення передбачено, що Управління відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності;
- Головне управління є уповноваженим органом, що здійснює перевірку дотримання вимог земельного законодавства, а отже, посилання позивача на протиправність дій інспектора, виконання яких на нього прямо покладено нормами чинного законодавства та наказом Головного управління, є безпідставними. Оскарження нормативно-правових актів або їх окремих положень, зокрема, стосовно наданих посадовим особам повноважень, не є предметом розгляду даної судової справи;
- отже, обов'язковою умовою фактичного використання земельних ділянок є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку;
- на час проведення перевірки, документів, які б надавали право на використання ПАТ Агро-Союз земель приватної/комунальної власності не були надані і такі документи відсутні. Будь яких документів які підтверджували законність право користування земельними ділянками які зазначені у наказах відсутні;
- крім цього, слід зазначити, що підставою для проведення відповідних перевірок послуговували ухвали Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області по справі №191/1750/17 від 31.05.2017 та 09.06.2017 року у яких зазначено, що згідно пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки;
- згідно із пунктом 2 частини 1 постанови Кабінету Міністрів України Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами №408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребуються у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України;
- відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності здійснюється у повному обсязі Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, та її територіальними органами. Відповідно до вимог пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 року, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність кого спрямована і координується Кабінетом Міністром України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів;
- акт перевірки не є рішенням суб'єкта владних повноважень у розумінні статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, не зумовлює виникнення будь - яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялася, тому його висновки не можуть бути предметом спору. Відсутність спірних правовідносин, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду, оскільки немає права, що підлягає судовому захисту;
- статтею 188 Земельного кодексу України встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;
- частиною 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру зазначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів;
- за правилами частини другої статті 188 Земельного кодексу України порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом, яким є Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель , методична правова дія вищезазначених актів відображена у Методичних рекомендаціях з питань здійснення державного контрою за дотримання земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, які були надані Головному управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровської області листом від 16.06.2017 року №22-28-0.19-719/63-17 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру;
- у відповідності до наказу Держгеокадастру від 27.12.2016 року №353 Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальними органами Держгеокадастру встановлено право інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель право підписувати документи у тому числі й акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства;
- постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №15, та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів;
- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 року №910-р погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів;
У судових засіданнях сторони підтримали обрані правові позиції.
Після оголошення перерви позивачем подано заяву про розгляд справи за його відсутності.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
З матеріалів справи вбачається, що Слідчим відділом Синельниківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області на адресу в.о.начальника Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_4 направлений лист від 09.06.2017 року №52/2-0897 (вхідний №10-4114/0/1-17 від 12.06.2017 року), в якому зазначено про направлення ухвал Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області у кримінальному провадженні №12017040390000897 (а.с.78).
Лист від 09.06.2017 року №52/2-0897 не містить відомості про додатки або номери судових справ, в судовому засіданні представником відповідача зазначено, що до листа були додані ксерокопії ухвал від 31.05.2017 року та від 09.06.2017 року по справі №191/1750/17, у якості наданій суду для долучення до матеріалів справи (а.с.79-82).
З матеріалів справи та Єдиного державного реєстру судових рішень вбачається наявність ухвал слідчого судді Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області по справі №191/1750/17, провадження №1-кс/191/283/17 від 31 травня 2017 року та від 9 червня 2017 року (реєстраційні номери у ЄДРСР 66833525, 67021553).
Ухвалою Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 31 травні 2017 року, за наслідками розгляду клопотання прокурора Синельниківської місцевої прокуратури про призначення виїзної позапланової перевірки щодо додержання вимог земельного законодавства під час використання земельної ділянки:
- клопотання прокурора Синельниківської місцевої прокуратури задоволено;
- надано дозвіл у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017040390000897 від 14 травня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 197-1 КК України, перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної форми власності з кадастровими номерами 1224883500:01:003:0197; 1224883500:01:003:0193; 1224883500:01:002:0282, які розташовані на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту, право власності на які зареєстровано за Майською сільською радою Синельниківського району Дніпропетровської області;
- проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання вказаних земельних ділянок доручено фахівцям Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;
- визначено термін проведення перевірки тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 5 червня 2017 року.
Ухвалою Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 9 червня 2017 року, за наслідками розгляду клопотання прокурора Синельниківської місцевої прокуратури про призначення виїзної позапланової перевірки щодо додержання вимог земельного законодавства під час використання земельної ділянки:
- клопотання прокурора Синельниківської місцевої прокуратури задоволено;
- надано дозвіл у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017040390000897 від 14 травня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частини 1 статті 197-1 КК України, на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності з кадастровим номером 1224883500:01:003:0182, яка розташована на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області за межами населеного пункту;
- проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання вказаної земельної ділянки доручено фахівцям Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;
- визначено термін проведення перевірки тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 12 червня 2017 року.
20 червня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області винесено накази Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності :
- №82-ДК, на виконання ухвали слідчого судді Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 9 червня 2017 року, наказано здійснити державний контроль шляхом проведення перевірки стосовно законності використання земельної ділянки кадастровий номер 1224883500:01:003:0182 (а.с.98);
- №83-ДК, на виконання ухвали слідчого судді Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 31 травня 2017 року, наказано здійснити державний контроль шляхом проведення перевірки стосовно законності використання земельних ділянок кадастрові номери 1224883500:01:003:0197, 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 (а.с.97).
На підставі наказів про проведення перевірки 4 липня 2017 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та у м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 складені акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки №81-ДК/86/АП/09/01/-17 та №83-ДК/86/АП/09/01/-17.
Актом перевірки №83-ДК/86/АП/09/01/-17, проведеної на підставі наказу від 20.06.2017 № 83-ДК, здійснено державний контроль шляхом проведення перевірки стосовно законності використання земельних ділянок кадастрові номери 1224883500:01:003:0197, 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282, встановлено (а.с.88-89):
- земельна ділянка площею 9,87 га кадастровий номер 1224883500:01:003:0197 на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та відноситься до земель сільськогосподарського призначення, яка перебуває у приватній власності;
- земельна ділянка площею 9,02 га кадастровий номер 1224883500:01:003:0193 на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та відноситься до земель сільськогосподарського призначення, яка перебуває у комунальній власності;
- земельна ділянка площею 9.75 га кадастровий номер 1224883500:01:002:0282 на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та відноситься до земель сільськогосподарського призначення, яка перебуває у комунальній власності;
- згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 інформація відсутня щодо надання земельної ділянки у користування фізичним чи юридичним особам. Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, стосовно земельної ділянки за кадастровим номерам 1224883500:01:003:0197 перебуває у приватній власності фізичній особи, а саме ОСОБА_5;
- за результатами візуального огляду встановлено, що земельні ділянки загальною площею 28,64 га кадастрові номера 1224883500:01:003:0197, 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 використовуються для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (засіяні озимою пшеницею);
- за наявною інформацією земельні ділянки загальною площею 28,64 га кадастрові номера 1224883500:01:003:0197, 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 використовує та обробляє Приватне акціонерне товариство Агро-Союз код ЄДР 24437204 за відсутністю відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду), або за відсутності вчиненого правочину;
- відповідно до статті 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними;
- таким чином земельні ділянки загальною площею 28,64 га кадастрові номера 1224883500:01:003:0197, 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 зайнята, відповідальність за що передбачена пунктом б статті 211 Земельного кодексу України, статтею 53 КУпАП та статтею 197-1 Кримінального кодексу України.
Актом перевірки №81-ДК/86/АП/09/01/-17, проведеної на підставі наказу від 20.06.2017 року №82-ДК, здійснено державний контроль шляхом проведення перевірки стосовно законності використання земельної ділянки кадастровий номер 1224883500:01:003:0182, встановлено (а.с.90):
- земельна ділянка площею 45,5 га кадастровий номер 1224883500:01:003:0182 на території Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та відноситься до земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які ке надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) та належить до державній власності;
- згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 1224883500:01:003:0182 інформація відсутня стосовно надання земельної ділянки у користування фізичним чи юридичним особам;
- за результатом візуального огляду встановлено, що земельна ділянка площею 45,5 га кадастровий номер 1224883500:01:003:0182 використовується для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (засіяна озимою пшеницею);
- за наявною інформацією земельну ділянку площею 45,5 га за кадастровим номером 1224883500:01:003:0182 використовує та обробляє Приватне акціонерне товариство Агро-Союз код ЄДР 24437204 за відсутністю відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину;
- відповідно до статті 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними;
- таким чином земельна ділянка площею 45,5 га за кадастровим номером 1224883500:01:003:0182 самовільно зайнята, відповідальність за що передбачена пунктом б статті 211 Земельного кодексу України, статті 53-1 КУпАП;
- відповідно до пункту б частини 1 статті 112 Земельного кодексу України охоронні зони створюються уздовж ліній електропередачі;
- відповідно до частини 2 статті 197-1 Кримінального кодексу України самовільне зайняття земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель, карається обмеженням волі на строк від двох до чотирьох років або позбавленням волі на строк до двох років;
- у відповідності до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 1224883500:01:003:0182, зазначена земельна ділянка знаходиться в охоронній зони навколо (вздовж) об'єкта енергетичної системи;
- таким чином в діях посадових осіб Приватне акціонерне товариство Агро-Союз встановлені ознаки порушення, відповідальність за яке передбачена частиною 2 статті 197-1 Кримінального кодексу України.
При перевірках не були присутні будь-які особи, запити під час проведення перевірок не направлялись, до участі в їх проведенні будь-які особи не залучались.
Надаючи оцінку наявності достатніх підстав для винесення наказів про проведення перевірки, суд виходить із наступного.
Порядок організації та діяльності органів судової влади, порядок роботи з документами з моменту їх створення в суді врегульовані Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому судів України з розгляду цивільних і кримінальних справ , затвердженою наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року №173 (далі - Інструкція №173).
Відповідно до пункту 12.4. розділу 12 Облік, використання і зберігання печаток, штампів і бланків суду Інструкції №173 відбитком гербової печатки суду засвідчуються копії судових рішень, постановлених судом.
Порядок видачі (надсилання) справ (матеріалів кримінального провадження) для ознайомлення та копій судових документів врегульований розділом 13 Інструкції №173.
Так, згідно з пунктом 13.6 Інструкції №173 копії судових рішень, що набрали законної сили, мають бути підписані відповідальним працівником (особою) суду та суддею, а також скріплені відбитком гербової печатки суду.
На копії судового рішення, що набрало законної сили, зазначається дата набрання ним чинності.
Згідно вимог пункту 13.7 Інструкції №173 копії судових рішень мають бути належним чином оформлені та засвідчені відбитком гербової печатки суду.
Якщо копія судового рішення складається з кількох аркушів, вона має бути прошнурована нитками на п'ять проколів, а на зворотному боці останнього аркуша - скріплена підписом судді, працівника апарату суду, засвідчена відбитком гербової печатки суду, із зазначенням кількості зшитих аркушів.
У судовому засіданні встановлено, представником відповідача підтверджено, що у розпорядженні ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області були лише ксерокопії ухвал слідчого судді, в тій якості та так само оформлені, як надано суду та долучено до матеріалів цієї справи (а.с.80 звор.бік повністю не читається абзац 3 резолютивної частини ухвали, а.с.79-82).
Фактично оскаржувані накази винесені на підставі ксерокопій з оригіналів ухвал суду із попереднім проставленням на кожній сторінці ухвал відбитку печатки суду, однак, такі ксерокопії не є належними копіями судового рішення:
- за відсутності відповідної відмітки про копію;
- кожна ухвала викладена на двох окремих аркушах з надрукованим текстом з обох сторін, однак, ухвали не прошнуровані нитками на п'ять проколів, на зворотному боці останнього аркуша не скріплена підписом судді, працівника апарату суду, не засвідчена відбитком гербової печатки суду, із зазначенням кількості зшитих аркушів;
- ухвали не підписані відповідальним працівником (особою) суду та суддею, та їх підписи не скріплені відбитком гербової печатки суду;
- відсутні дата набрання чинності ухвалою.
Таким чином, суд доходить висновку про передчасність винесення 20.06.2017 року наказів про проведення перевірок, оскільки копії судових рішень мали бути належним чином оформлені та засвідчені відбитком гербової печатки суду, для того, щоб у відповідача виник обов'язок виконання таких судових рішень.
З огляду на викладене, законні підстави для винесення оскаржуваних наказів станом на 20.06.2017 року були відсутні.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля визначені Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель 19 червня 2003 року №963-IV (далі - Закон №963-IV).
Статтею 5 Закону №963-IV визначені органи, які здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, проведення моніторингу родючості ґрунтів, зокрема:
- державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі;
- державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, відповідно до статті 6 Закону №963-IV, належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
Відповідно до статті 9 Закону №963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, у тому числі, шляхом проведення перевірок.
До повноважень державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель статтею 10 Закону №963-IV, зокрема, віднесені права:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.
Згідно абзацу 8 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади було ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну екологічну інспекцію.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482 внесені зміни до постанови від 10 вересня 2014 року №442, відповідно до яких внесено зміни до абзацу 8 пункту 2 та абзацу 1 пункту 3:
- ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру;
- покладено на Міністерство аграрної політики та продовольства функції з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері охорони прав на сорти рослин та функції із забезпечення формування державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482, внесені й зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, відповідно до якого з 05.08.2016 року, дня набрання чинності постановою №482, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Таким чином, суд дійшов висновку про наявність у відповідача повноважень на проведення розглянутої перевірки, а оскільки проведена перевірка не стосується державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, відсутні підстави для застосування Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З наведеної статті вбачається, що всі дії державних органів мають бути підкорені закону.
Наказом Держгеокадастру від 27.12.2016 року №353 запроваджено в діловодство управлінь Держгеокадастру в областях бланк клопотань про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель, бланк акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства, бланк клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства.
16.06.2017 року Департаментом контролю за використанням та охороною земель Держгеокадастру листом №22-28-0.19-719/63-17 до головних управлінь в областях доведено Методичні рекомендації з питань здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості земель.
Таким чином, суд дійшов висновку, що чинним законодавством не врегульований порядок проведення перевірок щодо дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, відсутні визначені законом підстави проведення таких перевірок та їх види.
Щодо доводів відповідача про застосування постанови Кабінету Міністрів України Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами №408 від 13.08.2014 року, відповідно до якого надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України, суд зазначає, що вказана постанова була прийнята на виконання статті 31 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік .
Відповідно до статті 31 вказаного Закону будо установлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.
Отже, наведені норми застосовувались до правовідносин у періоді з серпня по грудень 2014 року.
Необґрунтованим також є посилання на статтю 75 Податкового кодексу України, оскільки розглянуті правовідносини не відносяться до податкових.
Крім того, з ухвали Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області по справі №191/1750/17, провадження №1-кс/191/343/17, від 7 липня 2017 року вбачається, що судом встановлено:
- що земельні ділянки з кадастровими номерами 1224883500:01:003:0193, 1224883500:01:002:0282 після визнання судом відумерлої спадщини перейшли у власність територіальної громади Майської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області та за домовленістю обробляються ПрАТ Агро-Союз , за що останнім сплачується земельний податок в дохід держави та компенсуються втрати від оренди;
- земельна ділянка площею 45,5 га з кадастровим номером 1224883500:01:003:0182 знаходилася у постійному користування ОСОБА_8, який помер і 12.03.2016 року наказом ГУ Держгеокадасту у Дніпропетровській області № 4-1399/15-16-СГ ОСОБА_8 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою для відведення вказаної земельної ділянки в оренду. На даний час ОСОБА_8 розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренди;
- земельна ділянка площею 9,87 га з кадастровим номером 1224883500:01:003:0197 була надана у приватну власність ОСОБА_4 на підставі рішення Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 03.02.2017 року . Державна реєстрації права власності на вказану ділянку була проведена ОСОБА_4 лише 29.06.2017 року. З заявою про вчинення будь-якого кримінального правопорушення, пов'язаного в тому числі з самовільним захватом її земельної ділянки, ОСОБА_4 до правоохоронних органів не зверталася;
- з показів голови Майської сільської ради Синельниківського району, а також наданих представником ПрАТ Агро-Союз копій попередніх договорів оренди, довідок про сплату земельного податку та орендної плати, вбачається, що ні органом місцевого самоврядування, ні іншими органами виконавчої влади не ставилося питання про звільнення ПрАТ Агро-Союз земельних ділянок, які оброблялися ним і раніше, претензій з боку податкового органу також не було;
- таким чином, як судом, так і раніше органом досудового розслідування встановлено, що всі вищезазначені земельні ділянки обробляються ПрАТ Агро-Союз , якому належить засіяний врожай зернових культур. При цьому будь-якого статусу ПрАТ Агро-Союз в кримінальному провадженні не надано, факт самовільного зайняття земельних ділянок саме цим товариством не встановлений, до ЄРДР відомості щодо самовільного використання незаконного використання земельних ділянок внесені без зазначення конкретної особи. Крім того, відомості про вчинення кримінального правопорушення, які внесені до ЄРДР та зазначені у фабулі, не містять навіть дати його вчинення та місця розташування земельних ділянок.
В силу положень статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , суд вважає за правомірне врахувати у контексті розгляду даної справи правову позицію Європейського суду з прав людини, визначену у рішенні від 20.10.2011 року Рисовський проти України , в якому суд підкреслив особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Згідно з пунктом 71 вказаного рішення державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 2 розділу 4 Указу Президента України Про Концепцію вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стан дартів від 10.05.2006 року №361/2006 адміністративне судочинство спрямоване на захист прав особи у публічно-правових відносинах від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
За своїм статусом у суспільстві учас ники таких правовідносин перебувають у нерівних умовах, тому адміністративний суд має вжити всіх передбачених законом заходів, щоб захистити порушені органом влади права особи.
З системного аналізу норм чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідачем оскаржуваними наказами перевірка була призначена передчасно та на підставі ксерокопій судових рішень, без отримання їх належним чином засвідчених та оформлених копій, наслідком виконання таких наказів стало проведення перевірки, без залучення осіб, відносно яких в актах перевірки здійснені висновки, у зв'язку із чим суд зазначає про не встановлення судом додержання суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваних наказів додержання порядку, встановленого чинним законодавством, вчинення оскаржуваних дій небезсторонньо (упереджено), недобросовісно та нерозсудливо, що є підставою для задоволення позову у повному обсязі.
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства Агро-Союз до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та у м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3, про визнання протиправними та скасування наказів на проведення перевірки, визнання дій протиправними - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №82-ДК на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №83-ДК на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства.
Визнати протиправними дії державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 щодо проведення перевірки на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №82-ДК, за результатами якої складено акт №82-ДК/86/АП/09/01/-17 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 4 липня 2017 року.
Визнати протиправними дії державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - заступника начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у Дніпровському, Синельниківському, Солонянському районах та м. Дніпро управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_3 щодо проведення перевірки на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 20.06.2017 року №83-ДК, за результатами якої складено акт №83-ДК/86/АП/09/01/-17 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки від 4 липня 2017 року.
Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства Агро-Союз за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 6400 грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 22 вересня 2017 року.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2017 |
Оприлюднено | 20.10.2017 |
Номер документу | 69623644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні