Постанова
від 17.10.2017 по справі 815/2165/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2165/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2017 року м.Одеса

09год.05хв.

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

Суддів Завальнюка І.В.

ОСОБА_1

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Судом розглядається адміністративна справа за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 , в якій позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного Управління ДФС в Одеській області по незабезпеченню автоматичного збільшення на рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 (ІПН 371140115531) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість показника суми, на яку ТОВ ДІОНІС 2010 має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від'ємного значення, у розмірі 2 169 299,00 грн. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість; зобов'язати Державну фіскальну службу України та Державну податкову інспекцію у Приморському районі м. Одеси Головного Управління ДФС в Одеській області збільшити на рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 (ІПН 371140115531) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість показник суми, на яку ТОВ ДІОНІС 2010 має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення 2 169 299,00 грн. (Два мільйони сто шістдесят дев'ять тисяч двісті дев'яносто дев'ять гривень 00 копійок) та відобразити відповідне збільшення у витягу з систему електронного адміністрування ПДВ; стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України судовий збір у сумі 1600грн.; стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного Управління ДФС в Одеській області судовий збір у сумі 1600грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 07 вересня 2015 року рішенням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС України № 1283 реєстрацію ТОВ ДІОНІС 2010 , як платника податку на додану вартість, було анульовано на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України. ТОВ ДІОНІС 2010 звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції та Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного Управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису, визнання протиправним та скасування рішення. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2016 року по справі № 815/5897/15 було скасовано: реєстраційний запис Одеського міського управління юстиції в особі відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №915561430011039103 від 04.09.2015 року про відсутність ТОВ ДІОНІС 2010 за його місцезнаходженням; рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року , прийняте Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС України в Одеській області. 22 листопада 2016 року ТОВ ДІОНІС 2010 звернулось до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з проханням направити прийняте рішення із копіями відповідних документів до ДФС України для внесення відповідних змін до Реєстру, а також відновити стан електронного рахунку ТОВ ДІОНІС 2010 в системі адміністрування ПДВ на дату анулювання реєстрації ТОВ ДІОНІС 2010 , як платника податку на додану вартість - 07 вересня 2015 року. У березні 2017 року директором ТОВ ДІОНІС 2010 , ОСОБА_2, було отримано лист Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області № 2659/10/15-53-08-01 від 21.02.2017 р. згідно якого позивачу було повідомлено, що на підставі листа ГУ ДФС в Одеській області від 21.02.2017р. № 1103/7/15-32-08-01-12 Про внесення до реєстру платників ПДВ змін щодо скасування анулювання реєстрації на виконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року по справі № 815/5897/15 (з урахуванням Ухвали Одеського Апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2016 року), яка набрала законної сили, шляхом внесення відповідних змін до реєстру платників ПДВ по ТОВ ДІОНІС 2010 про скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 07.09.2015 р. № 1283 щодо анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ ДІОНІС 2010 , а саме: дата реєстрації платником ПДВ 01.05.2012р., індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість - 371140115531. Як зазначає позивач, у зв'язку з протиправним позбавленням статусу платника ПДВ він втратив право реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 2 169 299,00 грн. внаслідок обнуління електронного рахунку Позивача №37512000147356 в системі електронного адміністрування ПДВ. На думку позивача, вищевказані дії та бездіяльність Відповідачів призвели до негативного впливу на господарську діяльність Позивача, а саме втрату права Позивача вільно розпоряджатись сумою податку, на яку платник податку мав право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважає, що має право на відновлення даної суми на своєму рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ. Також, позивач зазначає, що через бездіяльність відповідачів ТОВ ДІОНІС 2010 позбавлене права використати право на реєстрацію податкових накладних на суму у розмірі 2169299,00 грн.

Представник позивача письмово 20.09.2017 року заявив клопотання про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідачів не заперечував проти задоволення клопотання представника позивача.

В матеріалах справи наявні письмові заперечення відповідачів проти задоволення позовних вимог ТОВ ДІОНІС 2010 , в яких зазначено наступне. Відповідно до фактичних обставин справи ТОВ Діоніс 2010 17.07.2015 року було подано звітну декларацію з податку на додану вартість до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області № НОМЕР_1 за червень 2015 року, платником було відображено значення рядка 24 Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду) у розмірі 2169299 грн. Дані показники й були враховані під час збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ. В свою чергу, відповідно до рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року позивач був позбавлений статусу платника податку на додану вартість. Так в зв'язку із скасування свідоцтва платника податку на додану вартість, ТОВ Діоніс 2010 звернулось до Одеського окружного адміністративного суду. Між тим, постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.12.2015 року по справі № 815/5897/15 у задоволенні позовних вимог ТОВ Діоніс 2010 відмовлено. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року апеляційну скаргу товариства було задоволено, скасовано постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25.12.2016 року та скасовано рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №1283 від 07.09.2015 року, прийняте ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області. Представник Відповідачів зазначає, що відповідно до п. 200-1.8. ст. 200-1 ПК України, після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України , якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.

Враховуючи наведене, у зв'язку із відсутністю необхідності надання додаткових доказів та пояснень, відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд 20.09.2017р. ухвалив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі письмовими доказами, про що постановлено ухвалу, занесену до журналу судового засідання.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 21.05.2010 року зареєстровано Виконавчим комітетом Одеської міської ради за № 1 556 102 0000 039103, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

01 травня 2012 року ТОВ ДІОНІС 2010 зареєстровано Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси як платник податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом № 200041850.

04 вересня 2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції було внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про відсутність ТОВ ДІОНІС 2010 за його місцезнаходженням.

07 вересня 2015 року рішенням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 07.09.15 року № 1283 реєстрацію ТОВ ДІОНІС 2010 , як платника податку на додану вартість, було анульовано на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Це рішення було скасоване постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016р. у справі №815/5897/15.

20 липня 2016 року в зв'язку набранням законної сили Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року по справі № 815/5897/15 ТОВ ДІОНІС 2010 звернулось до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Вих. № 06/07 (Вх. 16697) з проханням направити прийняте рішення із копіями відповідних документів до ДФС України для внесення відповідних змін до Реєстру, а також відновити стан електронного рахунку ТОВ ДІОНІС 2010 в системі адміністрування ПДВ на дату анулювання реєстрації ТОВ ДІОНІС 2010 , як платника податку на додану вартість - 07 вересня 2015 року.

Листом ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Вих. № 20497/10/15-53-08-01 від 12 вересня 2016 року повідомило ТОВ ДІОНІС 2010 про виявлення описки в резолютивній частині постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року по справі № 815/5897/15 та неможливості через виявлену описку розгляду питання скасування анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ ДІОНІС 2010 .

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2016 року була виправлена описка в резолютивній частині постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року по справі №815/5897/15, змінивши в четвертому абзаці з невірного - Скасувати рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 1283 від 07.09.2015 року, прийняте Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС України на вірне - Скасувати рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість № 1283 від; 07.09.2015 року, прийняте Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС України в Одеській області .

22 листопада 2016 року ТОВ ДІОНІС 2010 повторно звернулось до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з проханням направити прийняте рішення із копіями відповідних документів до ДФС України для внесення відповідних змін до Реєстру, а також відновити стан електронного рахунку ТОВ ДІОНІС 2010 в системі адміністрування ПДВ на дату анулювання реєстрації ТОВ ДІОНІС 2010 , як платника податку на додану вартість - 07 вересня 2015 року.

Як убачається з матеріалів справи, у березні 2017 року директором ТОВ ДІОНІС 2010 було отримано лист Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС України в Одеській області № 2659/10/15-53-08-01 від 21.02.2017р., де повідомлено, що на підставі листа ГУ ДФС в Одеській області Про внесення до реєстру платників ПДВ змін щодо скасування анулювання реєстрації на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2016 року по справі №815/5897/15 (з урахуванням Ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2016 року), яка набрала законної сили, шляхом внесення відповідних змін до реєстру платників ПДВ (надалі за текстом - Реєстр) по ТОВ ДІОНІС 2010 про скасування рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 07.09.2015 р. № 1283 щодо анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ ДІОНІС 2010 , до реєстру внесено запис, а саме: дата реєстрації платником ПДВ 01.05.2012 р., індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість - 371140115531.

Як встановлено судом, 17.07.2015 року Позивачем було подано звітну декларацію з податку на додану вартість до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області № НОМЕР_1 за червень 2015 року, з відображенням значення рядка 24 Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду) у розмірі 2169299 грн.

Після початку роботи системи електронного адміністрування податку на додану вартість у штатному режимі на постійній основі, ДФС України відображено в системі електронного адміністрування ПДВ суму в розмірі 2 169 299,00 грн., як суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних, що підтверджується витягом № 1 від 17.07.2015 року та як суму від'ємного значення, яка бере участь у формулі розрахунку сум для реєстрації податкових накладних, що підтверджується витягом № 18321015 від 18.08.2015 року.

Відповідно до витягу з системи електронного адміністрування ПДВ № 5322461 від 05.10.2015 року, показник сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних , електронного рахунку позивача № 37511001147356, який мав значення 2 169 299,00 грн. було обнульовано.

Враховуючи викладе позивач зазначає, що обнуління даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість в частині показника Сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з закриттям електронного рахунку через протиправне позбавлення позивача статусу платника ПДВ грубо порушує права ТОВ ДІОНІС 2010 , зокрема, право мирно володіти своїм майном та не узгоджується з закріпленими в Україні, як в правовій державі, принципами юридичної визначеності та законних (легітимних) очікувань.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України: з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі; з 1 липня 2015 року - на постійній основі.

Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі ПДВ) визначено статтею 200-1 розділу V Податкового кодексу України, якою було доповнено вказаний Кодекс згідно Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , що набрав законної сили з 01.01.2015 р.

Згідно п. 200-1.1, п. 200-1.2 ст. 200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015 р.) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

На виконання приписів вказаної норми Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок № 569) було затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

29 липня 2015 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість від 16 липня 2015 року № 643-VII, яким внесено зміни щодо порядку реєстрації суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (в редакції від 29 липня 2015 року) встановлено, що платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника; SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пп. 4 п. 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зареєстрованим платникам податку суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) автоматично збільшується контролюючим органом до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених ст. 200 ПКУ, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ, за червень 2015 року.

На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).

Згідно п. 9 2 Порядку № 569 після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку: 1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. Сума такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення; 2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.

За змістом приписів п. 10 Порядку № 569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.

Так, 30 липня 2015 року Державна фіскальна служба України повідомила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України № 643-VIII з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі III якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:

- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА" Накл), сформовану відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників "СУМА" НаклОтр, "СУМА" Митн та "СУМА" НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;

- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом N 643) сума "СУМА" Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:

- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали ("СУМА" овердрафт);

- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 ("СУМА" Перепл);

- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;

- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1.6 статті 200 1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року;

- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом N 643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА" Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 2001.6 ст. 2001 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному ст. 200 ПК України.

Отже, за звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 ПК України, лише з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

Крім того, платник податків не має права самостійно розпоряджатися коштами, які знаходяться на такому рахунку.

Вказана процедура також передбачена п. 9-1 Порядку №569 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до якого сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до п. 9 цього Порядку, за рішенням платника податку може бути збільшена на суму непогашених залишків сум податку, заявлених ним до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 01 лютого 2015 року, задекларованих до бюджетного відшкодування за такі періоди в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку наступних звітних (податкових) періодів, від'ємного значення суми, розрахованої згідно з п. 200-1 ст. 200 ПК України, та залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларованих платником податку за звітні (податкові) періоди до 01 лютого 2015 року.

Таке рішення платник податку відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації за звітний (податковий) період після 01 лютого 2015 року, в якому воно прийняте.

ДФС після проведення камеральної перевірки зазначеної податкової декларації автоматично збільшує суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, на відповідну суму та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення.

Сума такого збільшення відображається платником податку у складі податкового кредиту податкової декларації за звітний (податковий) період, в якому воно здійснене.

У зв'язку з цим Міністерством фінансів України затверджена нова форма декларації з ПДВ згідно наказу від 23 вересня 2014 року №966, в якій для суми залишків від'ємного значення, непогашених станом на 01 грудня 2015 року, передбачено окремий розділ IV.

За змістом ж приписів п. 10 Порядку №569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.

Виходячи із системного аналізу викладених вище норм, у зв'язку з набранням 29 липня 2015 чинності Законом №643-VIII, яким зазначені положення ПК України були викладені в наведеній редакції, всім зареєстрованим в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платникам податків, в тому числі й позивачу, було "обнулено" значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, зареєстрованим платникам податку значення суми, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягало автоматичному збільшенню у визначених в п. 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України випадках.

Відповідно до п. 200-1.8. ст. 200-1 ПК України, після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Відповідно до п.7 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Для закриття електронного рахунка ДФС надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.

Згідно з п. 27 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість у разі анулювання реєстрації платника податку податкові зобов'язання визначаються на підставі податкової звітності з податку за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, визначеного пунктом 184.6 статті 184 Кодексу. Залишок коштів на електронному рахунку платника податку після розрахунків з бюджетом за результатами останнього звітного (податкового) періоду перераховується до бюджету.

Якщо після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на електронному рахунку недостатній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з податку на підставі поданих контролюючому органу податкових декларацій з податку, остаточний розрахунок з бюджетом таким платником здійснюється з власного поточного рахунка на електронний рахунок.

Якщо залишок коштів на електронному рахунку, який після анулювання реєстрації платника податку перераховано до бюджету, перевищує суми узгоджених податкових зобов'язань з податку за результатами останнього звітного (податкового) періоду, такі суми повертаються з бюджету в порядку, передбаченому статтею 43 ПК України, за заявою платника податку.

Отже після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на електронному рахунку платника перераховується до бюджету на підставі реєстру, складеного ДФС України.

Позивач не обґрунтував в чому саме полягає протиправна бездіяльність відповідачів та на підставі яких норм податкового законодавства відповідачі мають вчинити дії, що вказані в позовній заяві.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що для відновлення своїх прав позивач може заявити в судовому порядку вимогу про відшкодування з бюджету збитків, завданих незаконним рішенням ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області №1283 від 07.09.2015 року про анулювання реєстрації платника ПДВ відповідно до ст.ст. 1173, 1174 ЦК України, оскільки спірна сума ПДВ як залишок коштів на електронному рахунку у разі його закриття перерахована до бюджету.

Стосовно заявленої позивачем вимоги про зобов'язання ДФС України збільшити на рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 (ІПН 371140115531) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість показник суму, на яку ТОВ ДІОНІС 2010 має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на величину від'ємного значення 2169299,00 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу із системи електронного адміністрування ПДВ, слід зазначити, що зазначений ліміт був збільшений на суму 2169299,00 грн. відповідно до поданої декларації платника ПДВ від 17.07.2017 року №9151311726, що підтверджується витягом з системи електронного адміністрування ПДВ №7431644, який надав сам позивач, а вимога відновити стан шляхом збільшення показника суми ПДВ не обґрунтована з позиції нормативного обов'язку ДФС України вчинити такі дії після скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 , ч. 1 ст. 2 , ст. 104 КАС України судовому захисту в порядку адміністративного судочинства підлягає лише порушене право. Так, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється. Підставою для звернення особи за захистом до суду з позовом є її суб'єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод, однак обов'язковою умовою здійснення такого захисту судом є об'єктивна наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

При цьому слід зазначити, що неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб'єктивних прав та обов'язків, тобто припинення можливості чи неможливість реалізації її законного права та/або виникнення додаткового обов'язку.

А тому рішення (дії або бездіяльність) суб'єкта владних повноважень є такими що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо воно, по-перше, прийняті (вчинені) з перевищенням визначених законом повноважень, та, по-друге, є юридично значимим, тобто мають безпосередній вплив та стан суб'єктивних прав та обов'язків особи.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Бездіяльність відповідачів, яку позивач вважає протиправною, ним не обґрунтована виходячи з необхідності пояснення, на якій підставі, визначеній законодавством, мали вчинятись відповідні дії, а судом встановлено, що після скасування в судовому порядку рішення №1283 від 07.09.2015р. ДПІ у Приморському районі м.Одеси внесено запис стосовно позивача щодо дати реєстрації платника ПДВ - 01.05.2012 та ІПН платника ПДВ, тобто вчинено дії, передбачені законодавством як наслідки скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог та з урахуванням наявних доказів у матеріалах справи, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги ТОВ ДІОНІС 2010 не підлягають задоволенню за їх невідповідністю законодавству.

Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ДІОНІС 2010 до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий суддя М.М. Аракелян

Судді І.В. Завальнюк

ОСОБА_1

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено20.10.2017
Номер документу69626367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2165/17

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 24.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 24.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 17.10.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні