Постанова
від 12.10.2017 по справі 816/1556/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1556/17

Полтавський окружний адміністративний суд колегією у складі:

головуючого судді - Шевякова І.С.,

суддів - Клочка К.І. , Алєксєєвої Н.Ю.,

за участю:

секретаря судового засідання - Голубенко В.В.,

представника позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгіндустрія" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов"язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

13 вересня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгіндустрія" (надалі також - позивач, ТОВ "Торгіндустрія") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (надалі також - відповідач, ДФС України) про :

- визнання протиправними та скасування рішень № 41771/36601240 від 04.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 30.06.2017 року; № 60902/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 24.07.2017 року; № 60904/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 24.07.2017 року; № 54790/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 25.07.2017 року; № 60903/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 25.07.2017 року; № 54791/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 26.07.2017 року;

- зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ Торгіндустрія № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ "Торгіндустрія" було зазначено, що відмови в реєстрації податкових накладних № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року є протиправними, а відповідні рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність порушення підприємством податкового законодавства.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі, просили суд їх задовольнити. Надали пояснення по суті справи, а саме: по фінансово-господарським операціям, за якими були виписані податкові накладні № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року. Пояснено, що підприємство займається неспеціалізованою оптовою торгівлею, а також здійснює надання в оренду обладнання. З квитанцій про зупинення реєстрації та рішень про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних незрозуміло, які саме недоліки відповідач виявив у первинних документах та в чому вони не відповідають закону. В ході пояснення представниками позивача надані документи бухгалтерського обліку на підтвердження реальності та правомірності господарських операцій ТОВ "Торгіндустрія" з його контрагентами, зокрема, з ТОВ "Бурова компанія "Регіон", ТОВ "Енергофінанс", ПП "ЄТВ", ДП "Сміт Юкрейн", ПАТ "Укргазвидобування".

Представник відповідача заперечував проти позову з підстав правомірності оскаржуваних рішень. У письмових запереченнях відповідач зазначав, що у зв`язку з виявленням невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 77.39 та 8481 позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, необхідних для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК, про що зазначено в квитанціях. Представником відповідача вказано, що ТОВ "Торгіндустрія" надано документи, які були недостатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію відповідних податкових накладних, через що прийняті рішення № 41771/36601240 від 04.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 30.06.2017 року; № 60902/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 24.07.2017 року; № 60904/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 24.07.2017 року; № 54790/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 25.07.2017 року; № 60903/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 25.07.2017 року; № 54791/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 26.07.2017 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

З матеріалів справи судом встановлено, що юридична особа ТОВ "Торгіндустрія" (код ЄДРПОУ 36601240; місцезнаходження: Полтавська область, м. Полтава, пров. Шевченка, б.20) зареєстроване 20.07.2009 року /а.с. 12-18/.

Позивачем 09 січня 2017 року укладений договір оренди № 09/01-17 з ТОВ "Бурова компанія "Регіон", відповідно до умов якого ТОВ "Торгіндустрія" (орендодавець) передало ТОВ "Бурова компанія "Регіон" (орендар) в платне, тимчасове користування (оренду) обладнання, специфікація якого визначена в додатках до договору.

ТОВ "Торгіндустрія" 30.06.2017 року складено податкову накладну № 27, а також податкову накладну № 15 від 24.07.2017 року та подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - ЄРПН).

Також 29.01.2017 року між позивачем та ТОВ "Енергофінанс" укладений договір оренди № 29/01-17, згідно з умовами якого ТОВ "Торгіндустрія" (орендодавець) передав ТОВ "Енергофінанс" (орендар) в платне, тимчасове користування (оренду) обладнання, яке визначене в додатках до договору.

ТОВ "Торгіндустрія" 24.07.2017року складено податкову накладну № 16 та подано на реєстрацію до ЄРПН.

У зв`язку з виконанням укладеного між ТОВ "Торгіндустрія" та ПП "ЄТВ" договору поставки, позивач реалізував ПП "ЄТВ" обладнання. За наслідками операції ТОВ "Торгіндустрія" складено податкову накладну № 17 від 25.07.2017 року та подано на реєстрацію до ЄРПН.

29.03.2017 року між позивачем та ДП "Сміт Юкрейн" укладений договір продажу № 24-06-17, згідно з умовами якого ТОВ "Торгіндустрія" (продавець) передав ДП "Сміт Юкрейн" (покупець) у власність товар в кількості та за ціною, які визначені в специфікаціях до договору.

ТОВ "Торгіндустрія" 25.07.2017 року складено податкову накладну № 19 та подано на реєстрацію до ЄРПН.

Крім того, 15.05.2017 року між ТОВ "Торгіндустрія" та ПАТ "Укргазвидобування" укладений договір поставки, відповідно до умов якого постачальник (ТОВ "Торгіндустрія") зобов`язався поставити покупцю (ПАТ "Укргазвидобування") товар, зазначений в специфікації.

У зв`язку з цим ТОВ "Торгіндустрія" складено податкову накладну № 20 від 26.07.2017 року та подано на реєстрацію до ЄРПН.

Однак за наслідками подання до реєстрації в ЄРПН усіх перелічених податкових накладних автоматизованою системою ДФС України було направлено платнику квитанції, у яких зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:8481 та 77.39. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання зазначених вимог позивачем на адресу відповідача 27.07.2017 року (по податковій накладній № 27), 03.08.2017 року (по податковим накладним № 17,20), 04.08.2017 року (по податковим накладним № 15,16,19) направлені письмові пояснення з додатками, які включали первинні документи на підтвердження реальності господарської діяльності та відповідних господарських операцій між позивачем та його контрагентами за зазначеними договорами.

Зробивши висновок про недостатність наданих документів для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних, та/або про надання копій документів, які складені з порушенням законодавства, відповідач прийняв рішення № 41771/36601240 від 04.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 30.06.2017 року; № 60902/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 24.07.2017 року; № 60904/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 24.07.2017 року; № 54790/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 25.07.2017 року; № 60903/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 25.07.2017 року; № 54791/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 26.07.2017 року.

Не погоджуючись з такими рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням ДФС України на предмет відповідності зазначеним критеріям, суд виходить із такого.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

В даному разі у спірних правовідносинах квитанції від 14.07.2017 року та 02.08.2017 року щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року містять інформацію про те, що ПН/РК відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:77.39 та 8481. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, що достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Відповідно до запропонованого, позивачем складені та направлені на адресу відповідача письмові пояснення щодо діяльності товариства, а також надана первинна документація на підтвердження реальності господарської операції ТОВ "Торгіндустрія" з ТОВ "Бурова компанія "Регіон", ТОВ "Енергофінанс", ПП "ЄТВ", ДП "Сміт Юкрейн", ПАТ "Укргазвидобування" /а.с. 19-102/.

Позивачем зазначено, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ТОВ "Торгіндустрія" є код КВЕД 77.39: надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. Крім того, позивач здійснює діяльність за код КВЕД 46.90: неспеціалізована оптова торгівля.

Судом встановлено, що 09 січня 2017 року між позивачем та ТОВ "Бурова компанія "Регіон" укладений договір оренди № 09/01-17, відповідно до умов якого ТОВ "Торгіндустрія" (орендодавець) передав ТОВ "Бурова компанія "Регіон" (орендар) в платне, тимчасове користування (оренду) обладнання, специфікація якого визначена в додатках до договору.

На підтвердження реальності виконання зазначеного договору ТОВ "Торгіндустрія" надані копія договору оренди з додатками, акти надання послуг, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за липень 2017 року, первинна документація на підтвердження купівлі переданого в оренду обладнання у ТОВ "Квант-Сервіс", а саме: рахунки на придбання превенторів, платіжні доручення, видаткові накладні, товарно-транспортна накладна /а.с. 127-148/.

29 січня 2017 року між позивачем та ТОВ "Енергофінанс" укладений договір оренди № 29/01-17, згідно з умовами якого ТОВ "Торгіндустрія" (орендодавець) передав ТОВ "Енергофінанс" (орендар) в платне, тимчасове користування (оренду) обладнання, яке визначене в додатках до договору.

Позивачем зазначено, що вказане обладнання (превентор) придбано ним у ТОВ "Інвестгруп", відповідно до договору купівлі - продажу № 04/10-1 від 04.10.2010 року, що підтверджується накладною, рахунком /а.с. 149-155/.

Крім того, на підтвердження дійсності виконання відповідного договору надані товарно-транспортна накладна /а.с. 136/, акт приймання - передачі обладнання в оренду, акт надання послуг, платіжне доручення /а.с. 45-48/.

У зв`язку з виконанням укладеного між ТОВ "Торгіндустрія" та ПП "ЄТВ" договору поставки, позивач реалізував ПП "ЄТВ" обладнання (засувка шиберна в кількості 7 шт.), що підтверджується видатковою накладною /а.с. 60/, договором найму транспортного засобу, товарно-транспортною накладною /а.с. 167-172/, платіжним дорученням № 5 від 26.07.2017 /а.с. 61/.

29.03.2017 року між позивачем та ДП "Сміт Юкрейн" укладений договір продажу № 24-06-17, згідно з умовами якого ТОВ "Торгіндустрія" (продавець) передав ДП "Сміт Юкрейн" (покупець) у власність товар в кількості та за ціною, які визначені в специфікаціях до договору.

На підтвердження реальності виконання зазначеного договору ТОВ "Торгіндустрія" надані копія договору продажу із специфікацією, видаткова накладна /а.с. 67-77/, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, договір на найму транспортного засобу /а.с. 192-198/.

Проданий ДП "Сміт Юкрейн" товар був придбаний ТОВ "Торгіндустрія" відповідно до договору купівлі-продажу № 40/03-у у ПАТ "Конотопський арматурний завод", що підтверджується наявною в матеріалах справи первинною бухгалтерською документацією /а.с. 173- 191/.

Крім того, 15.05.2017 року між ТОВ "Торгіндустрія" та ПАТ "Укргазвидобування" укладений договір поставки, відповідно до умов якого постачальник (ТОВ "Торгіндустрія") зобов`язався поставити покупцю (ПАТ "Укргазвидобування") товар, зазначений в специфікації.

На підтвердження виконання зазначеного договору позивачем надана наступна первинна документація: видаткові накладні, акт вхідного контролю товарно-матеріальних цінностей, специфікація, товарно-транспортна накладна /а.с. 82-99/, рахунок на оплату, платіжне доручення /а.с. 209-210/. Позивачем пояснено, що реалізоване ПАТ "Укргазвидобування" обладнання було придбане ним відповідно до договору поставки № 1001/17 від 10.01.2017 року, укладеного з ТОВ "Квант-плюс" /а.с. 200-205/.

Позивачем пояснено, що вся необхідна первинна документація по відповідним господарським операціям надавалась відповідачу.

Однак, судом встановлено, що не зважаючи на надані пояснення та документи, Комісією ДФС прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зазначає, що абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» № 190 від 29.03.2017р. встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

Проте, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, якого законодавства, в чому полягає порушення, та/або яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Отже, на думку суду, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних. Відтак, не є обґрунтованим та не відповідають критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, що встановлені статтею 2 КАС України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про належне проведення господарських операцій між позивачем та ТОВ "Бурова компанія "Регіон", ТОВ "Енергофінанс", ПП "ЄТВ", ДП "Сміт Юкрейн", ПАТ "Укаргазвидобування", та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року; а платник податку (позивач) має право на належне отримання податкового кредиту за господарськими операціями на підставі спірних податкових накладних.

Відтак, позовна вимога про скасування протиправних рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних підлягає до задоволення.

Також позивач просив зобов'язати ДФС України зареєструвати податкові накладні № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року в ЄРПН.

Згідно з пунктом другим частини четвертої статті 105 КАС України, адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

За приписами пункту 2 частини 2 статті 62 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи дані положення кодексу, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010, (зі змінами), передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Зважаючи на викладене, суд прийшов до висновку про необхідність задля належного захисту порушеного права позивача зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року ТОВ "Торгіндустрія" у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 3200 грн. і суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 3200 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Рішення Державної фіскальної служби України щодо податкових накладних ТОВ Торгіндустрія :

№ 41771/36601240 від 04.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 30.06.2017 року;

№ 60902/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 24.07.2017 року;

№ 60904/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 24.07.2017 року;

№ 54790/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 25.07.2017 року;

№ 60903/36601240 від 10.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 25.07.2017 року;

№ 54791/36601240 від 09.08.2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 26.07.2017 року - визнати протиправними та скасувати.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ Торгіндустрія № 27 від 30.06.2017 року; № 15 від 24.07.2017 року; № 16 від 24.07.2017 року; № 17 від 25.07.2017 року; № 19 від 25.07.2017 року; № 20 від 26.07.2017 року.

Стягнути на користь ТОВ Торгіндустрія за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України витрати зі сплати судового збору у сумі 3 200 грн (три тисячі двісті гривень).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 17 жовтня 2017 року.

Головуючий суддя ОСОБА_4 суддя суддя ОСОБА_5 ОСОБА_6

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2017
Оприлюднено20.10.2017
Номер документу69626482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1556/17

Постанова від 14.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 14.03.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 12.10.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні