ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
28 вересня 2017 року № 826/5836/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до третя особа проДержавного виконавця відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Панкової Олександри Євгеніївни Товариство з обмеженою відповідальністю Комплекс Троїцький скасування державної реєстрації,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Державного виконавця відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Панкової Олександри Євгеніївни (далі по тексту - відповідач), за участі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариства з обмеженою відповідальністю Комплекс Троїцький з урахуванням уточнених позовних вимог про:
- визнання протиправною реєстраційної дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Панкової О.Є. №10681050014021469 від 27.01.2016р. щодо державної реєстрації змін до складу учасників ТОВ Комплекс Троїцький , внаслідок якої зі складу учасників підприємства виключено ОСОБА_3;
- скасування внесеного державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Панковою О.Є. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису №10681050014021469 від 27.01.2016р. щодо державної реєстрації змін до складу засновників (учасників) та керівника ТОВ Комплекс Троїцький , внаслідок якої зі складу учасників підприємства виключено ОСОБА_3;
- зобов'язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості щодо скасування запису №10681050014021469 від 27.01.2016р. щодо державної реєстрації змін до складу засновників (учасників) та керівника ТОВ Комплекс Троїцький , внаслідок якої зі складу учасників підприємства виключено ОСОБА_3.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю внесення відповідачем запису щодо державної реєстрації змін до складу засновників (учасників) та керівника ТОВ Комплекс Троїцький , внаслідок чого було відчужено частину статутного капіталу ТОВ Комплекс Троїцький , який на момент відчуження входив до спадкового майна ОСОБА_3 і право на спадкування якого в порядку першої черги має неповнолітня онука ОСОБА_4, в інтересах якої діє її мати ОСОБА_1.
В судовому засіданні представником позивача позовні вимоги підтримано повністю.
Відповідач до суду не прибув, жодних пояснень з приводу заявлених позовних вимог до суду не надав.
Представник третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечив.
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, суд прийшов до переконання про можливість розгляду справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.
Як вбачається з матеріалів справи, приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Буржинською Д.В. 21.12.2015р. заведено спадкову справу №58397365, за якою право на спадкування в порядку першої черги має неповнолітня онука спадкодавця ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, в інтересах якої діє її мати ОСОБА_1.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_2 померла ОСОБА_3, яка за час свого життя була співзасновником (учасником) ТОВ Комплекс Троїцький , яке, у свою чергу, є власником нежитлового приміщення торгівельного комплексу АДРЕСА_1, площею 4 234,70кв.м.
Станом на момент смерті ОСОБА_3 учасниками даного підприємства були ОСОБА_3 та її донька ОСОБА_6 в рівних долях, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Відтак, об'єктом спадщини, на думку позивача, є 50% частки у статутному капіталі ТОВ Комплекс Троїцький , які належали ОСОБА_3
Однак, відповідачем 27.01.2016р. вчинено реєстраційний запис №10681050014021469 від 27.01.2016р. щодо державної реєстрації змін до складу засновників (учасників) та керівника ТОВ Комплекс Троїцький , внаслідок якої зі складу учасників підприємства виключено ОСОБА_3.
Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням та у зв'язку із цим про зобов'язання вчинити певні дії, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи даний адміністративний спір суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003 року (надалі - Закон №755-IV) (станом на момент прийняття оскаржуваних рішень).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з частинами 1, 2, 3, 6 статті 25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження"; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті: 1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації; 2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення; 3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини); 4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
Порядок державної реєстрації, підготовки та оформлення рішень про реєстрацію громадських формувань, символіки та проведення інших реєстраційних дій визначається Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.
Відповідно до частити 4 статті 17 Закону №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.01.2016р. представником ТОВ Комплекс Троїцький Зіневич В.Е. подано державному реєстраторові заяву про проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи ТОВ Комплекс Троїцький до якої були додані:
- реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- рішення про внесення змін до установчих документів (Примірник оригіналу);
- нова редакція установчих документів (два примірники);
- копія квитанції, виданої банком;
- договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (Примірник оригіналу);
- документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
За результатами розгляду зазначених документів державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Панковою О.Є. 27.01.2016р. вчинено реєстраційний запис №10681050014021469, зміна складу або інформація про засновників, яким виключено зі складу учасників ТОВ Комплекс Троїцький ОСОБА_3.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою вчинення зазначеної реєстраційної дії був Договір купівлі - продажу частки у статутному капіталі ТОВ Комплекс Троїцький від 26.11.2015р., укладеному між ОСОБА_3 (Продавець) та ОСОБА_6 (Покупець).
Згідно з п. 1.1 вказаного Договору Продавець зобов'язується передати у власність Покупця (відступити) належну йому сплачену частку у статутному капіталі (фонді) ТОВ Комплекс Троїцький , у розмірі 50% статутного капіталу (фонду), що становить 25 560,25грн., а Покупець зобов'язується прийняти та сплатити за частку, що відчужується у статутному капіталі (фонді) ТОВ Комплекс Троїцький у порядку та на умовах, передбачених цим Договором.
Вказаний договір посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дудаш Маріанною Мирославівною 26.01.2016р. та зареєстрований в реєстрі за №42.
Крім того, підставою внесення оскаржуваного запису був Протокол загальних зборів учасників ТОВ Комплекс Троїцький від 27.11.2015р., згідно якого виведено ОСОБА_3 зі складу учасників ТОВ Комплекс Троїцький у зв'язку із відступленням належної її частки на підставі Договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі ТОВ Комплекс Троїцький від 26.11.2015р.; перерозподілено долі учасників (засновників) у Статутному капіталі Товариства наступним чином: ОСОБА_6 має частку у розмірі 51120,50грн., що складає 100% Статутного капіталу Товариства та затверджено Нову редакцію Статуту Товариства.
Позивачем не надано суду доказів, що зазначені вище документи у судовому порядку визнанні нечинними чи недійсними, а суд у даному провадженні не встановлює правомірність посвідчення приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дудаш М.М. Договору купівлі - продажу частки у статутному капіталі ТОВ Комплекс Троїцький від 26.11.2015р. та правомірність складання Протоколу загальних зборів учасників ТОВ Комплекс Троїцький від 27.11.2015р.
Таким чином, суд не приймає до уваги доводи представника позивача про неправомірність вчинення реєстраційного запису №10681050014021469 від 27.01.2016р. у зв'язку з тим, що приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Дудаш М.М. протиправно посвідчено Договір купівлі - продажу частки у статутному капіталі ТОВ Комплекс Троїцький від 26.11.2015р.
Інших підстав, які б свідчили про протиправність реєстраційного запису №10681050014021469 від 27.01.2016р., ні позивачем, ні його представником у адміністративному позові не зазначено, а судом таких підстав під час розгляду справи не встановлено.
Отже, на підставі вищевикладеного суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 має бути відмовлено повністю.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
Керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2017 |
Оприлюднено | 20.10.2017 |
Номер документу | 69626803 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні