ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 вересня 2017 року № 826/15817/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Ліра М до проДержавної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві визнання протиправним та скасування рішення від 16.07.2016р.,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Товариство з обмеженою відповідальністю Ліра М (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 16.07.2016р. №2651007885 про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій податковий номер 355761426511, фіскальний номер РРО 2651007885, заводський РРО ПН 54103203, версія програмного забезпечення РРО 02, дата виготовлення РРО 03.10.2011р., дата ведення в експлуатацію РРО 07.11.2011р., модель зовнішнього модема РРО ІКС - М2 Combi, заводський номер зовнішнього модема РРО 092931405, фіскальний номер книги ОРО 2651007885р/7, серія та номер засобу контролю книги обліку розрахункових операцій ВТ828671.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправною прийняття оскаржуваного рішення про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій.
Представником позивача подано клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача через канцелярію суду подав письмові заперечення проти позовних вимог.
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, суд прийшов до переконання про можливість розгляду справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю Ліра М (код ЄДРПОУ 35576140), як платник податків перебуває на податковому обліку у ДПІ у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Під час здійснення господарської діяльності на АЗС, розташованої за адресою: Вінницька область, м. Ладижин, вул. Маркса, 24А, позивач використовував РРО моделі Mini-500.01 АЗС, версія програмного забезпечення РРО 02, модель зовнішнього модема ІКС - М2 Combi, заводський номер зовнішнього модема РРО 092931405, заводський РРО ПН 54103203.
Вказаний РРО був включений до Державного реєстру РРО 13.01.2011р. (фіскальний номер 2651007885).
Рішенням ДПІ у Дарницькому районі Головного управління ДФС у м. Києві від 16.07.2016р. №2651007885 скасовано реєстрацію РРО податковий номер 355761426511, фіскальний номер РРО 2651007885, заводський РРО ПН 54103203, версія програмного забезпечення РРО 02, дата виготовлення РРО 03.10.2011р., дата ведення в експлуатацію РРО 07.11.2011р., модель зовнішнього модема РРО ІКС - М2 Combi, заводський номер зовнішнього модема РРО 092931405, фіскальний номер книги ОРО 2651007885р/7, серія та номер засобу контролю книги обліку розрахункових операцій ВТ828671, у зв'язку з виявленням відсутності моделі РРО МІНІ 500.01 АЗС у Державному реєстрі РРО, затвердженому наказом ДФС України від 16.06.2016р. №535.
В порядку адміністративного оскарження рішення про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій залишено без змін, а скарга без задоволення.
Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи даний адміністративний спір суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг регулює Закон України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі по тексту - Закон), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
За приписами п. 3 ст. 3 Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Відповідно до ст. 12 Закону, на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Згідно зі ст. 13 Закону вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Аналогічні положення щодо застосування РРО містить й Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 року № 547 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 року за № 918/29048 (далі - Порядок № 547).
Відповідно до глави ІІІ Порядок застосування РРО Порядку № 547 на території України у сферах, визначених Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру РРО та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
Порядок застосування РРО поширюється на РРО, які зареєстровані в установленому порядку.
РРО може застосовуватись тільки в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні, відповідно до сфери застосування, установленої Державним реєстром РРО, та за наявності договору про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Суб'єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані, зокрема, застосовувати РРО, включені до Державного реєстру РРО, з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, що є додатком 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 року № 13, встановлюють перелік додаткових вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій - спеціалізованими електронними контрольно-касовими апаратами (далі - ЕККА), що призначені для реєстрації на автозаправних станціях (далі - АЗС) продажу пального (бензину, дизельного пального, скрапленого газу тощо), супутніх товарів і послуг (пункт 1).
За вказаними Технічними вимогами ЕККА повинен відповідати цим вимогам і Вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199 (пункт 2).
Відповідно до п. 15 вказаних вимог у режимі реєстрації відпускання пального ЕККА повинен забезпечувати у єдиному нерозривному технологічному циклі: управління відпусканням пального; реєстрацію об'єму (в літрах) та вартості (у гривнях) відпущеного пального кожного найменування окремо за готівковою та кожною безготівковою формами оплати; відображення на індикаторі оператора стану кожного роздавального крана ПРК (робочий, аварійний), а також для кожної замовленої дози - поточної інформації про об'єм відпущеного пального (у літрах) через цей роздавальний кран: дебетувати платіжних карток; друкування чеків установленої форми, які додатково містять номери ПРК, через які здійснювалося відпускання пального, об'єм (в літрах) і вартість (у гривнях) фактично відпущеного пального.
Таким чином, законодавством чітко визначено, що суб'єкт господарювання зобов'язаний використовувати в процесі здійснення своєї господарської діяльності лише РРО, які належним чином зареєстровані в Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій та мають програмне забезпечення, що відповідає предмету такої діяльності (для ТОВ Ліра М - здійснення господарської діяльності на АЗС). При цьому, контроль за дотриманням вищевказаних вимог покладено саме на суб'єкти господарювання.
Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), встановлюється органом доходів і зборів (ст. 7 Закону).
Згідно із абзацом третім ст. 13 Закону порядок перевірки реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій встановлюється органом доходів і зборів.
Відповідно до пп. 5 п. 1 розділу 4 Порядку № 547, реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли, зокрема, виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО.
Пунктом 2 розділу 4 вищевказаного порядку передбачено, що скасування реєстрації РРО на підставах, визначених у підпунктах 2 - 10, 13 пункту 1 цієї глави, може здійснюватися за заявою суб'єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Рішення про скасування реєстрації РРО оформлюється за формою № 5-РРО (додаток 5).
Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО, визначених у підпунктах 4 - 10 пункту 1 цієї глави, приймає рішення про скасування реєстрації РРО у разі, якщо суб'єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації та такі підстави залишилися актуальними (пп. 5 розділу 4).
Відповідно до ст. 12 Закону, не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі реєстраторів розрахункових операцій, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб'єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів). Строк між первинною реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій та датою їх виключення з Державного реєстру не повинен бути меншим семи років. У разі зміни законодавчих вимог до використання реєстратора розрахункових операцій виробник (постачальник) зобов'язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій.
Отже, у випадку виявлення контролюючим органом невідповідності програмного забезпечення РРО, який використовує суб'єкт господарювання, вимогам чинного законодавства він має право не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО здійснити вказані дії.
Сторонами не заперечувалось, що при проведенні розрахункових операцій з продажу товарів на АЗС позивачем використовуються РРО МІНІ 500.01.
Разом з тим, пунктом 6 Державного реєстру РРО, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 16.06.2016 року № 535 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), визначено спеціалізовані електронні контрольно-касові апарати для автозаправних станцій (АЗС), серед яких з внутрішнім програмним забезпеченням МІНІ 500.01, який використовує позивач, відсутній.
Суд зазначає, що на законодавчому рівні відбулась зміна вимог до РРО, зокрема, версія внутрішнього програмного забезпечення РРО, які використовує позивач, - 01. Однак, вона є застарілою оскільки в неї відсутня можливість подавати електронні копії розрахункових документів, апарат РРО зазначеної версії подає тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті.
Вказана правова позиція також викладена в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 19.01.2017р. у справі №825/1650/16.
Отже, на підставі вищевикладеного суд приходить до висновку про правомірність прийняття контролюючим органом рішення від 16.07.2016р. №2651007885 про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій податковий номер 355761426511, фіскальний номер РРО 2651007885, заводський РРО ПН 54103203, версія програмного забезпечення РРО 02, дата виготовлення РРО 03.10.2011р., дата ведення в експлуатацію РРО 07.11.2011р., модель зовнішнього модема РРО ІКС - М2 Combi, заводський номер зовнішнього модема РРО 092931405, фіскальний номер книги ОРО 2651007885р/7, серія та номер засобу контролю книги обліку розрахункових операцій ВТ828671, а тому у задоволенні позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю Ліра М має бути відмовлено повністю.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
Керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю Ліра М відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2017 |
Оприлюднено | 20.10.2017 |
Номер документу | 69626944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні