Постанова
від 20.10.2017 по справі п/811/1428/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2017 року Справа № П/811/1428/17

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом фермерського господарства ОСОБА_1Ю. до Маловисківської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень неправомірною та зобов'язання вчинити дії, -, -

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство ОСОБА_1Ю. звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

-визнати протиправною бездіяльність Маловисківської районної державної адміністрації щодо ненадання відповіді на звернення Позивача від 31.03.2017 р. визначення розміру збитків, нанесених фермерського господарства ОСОБА_1Ю. , як землекористувачу, у зв'язку з неможливістю використання ним у 2016 року земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастрові номери 3523185200:02:000:0522 площею 5,4876 га, 3523185200:02:000:0523 площею 5,4877 га, 3523185200:02:000:0376 6,3649 га, що розташовані на території Плетеноташлицької сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області;

- зобов'язати Маловисківську районну державну адміністрацію розглянути звернення фермерського господарства ОСОБА_1Ю. від 31.03.2017 р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 31.03.2017 р. позивач звернувся до Відповідача з листом, в якому викладено прохання визначити розмір збитків, нанесений Позивачу, як землекористувачу, у зв'язку з неможливістю використання ним у 2016 року земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастрові номери 3523185200:02:000:0522 площею 5,4876 га, 3523185200:02:000:0523 площею 5,4877 га, 3523185200:02:000:0376 6,3649 га, що розташовані на території Плетеноташлицької сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області.

В зазначеному зверненні Позивач виклав обставини нанесення йому збитків. До цього часу Відповідач не надав жодної відповіді на звернення Позивача від 31.03.2017 року щодо формування комісії для визначення розміру збитків, завданих Позивачу, як землекористувачу, що порушує права Позивача та у зв'язку з чим, у Позивача відсутня можливість звернутись з вимогою до СТОВ Кіровоградське про відшкодування завданих збитків, адже розмір їх невизначений.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується щодо оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Преамбулою до Закону України Про звернення громадян передбачено, що цей Закон регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити до органів державної влади, об'єднань громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про звернення громадян громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (ст. 3 Закону України Про звернення громадян ).

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону України Про звернення громадян звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України Про звернення громадян якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України Про звернення громадян органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України Про звернення громадян відповідь за результатами, розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

Згідно зі ст. 19 Закону України Про звернення громадян органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів де усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Закону України Про звернення громадян звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Отже, з аналізу вказаних вище норм права вбачається, що чинним законодавством України встановлений обов'язок керівника відповідного органу повідомляти про наслідки розгляду звернення (заяви, клопотання) та ознайомити особу, яка подала звернення, з рішенням, прийнятим за наслідками звернення із зазначенням інформації по суті викладених у зверненні питань.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, позивачем не було отримано відповіді на його звернення від 31.03.2017 року, а відповідачем не надано суду підтвердження відправки та отримання відповіді позивачем на його звернення у визначений законом строк.

З огляду на викладені вище обставини, суд визнає протиправною бездіяльність Маловисківської районної державної адміністрації щодо ненадання відповіді на звернення Позивача від 31.03.2017 р. визначення розміру збитків, нанесених фермерського господарства ОСОБА_1Ю. , як землекористувачу, у зв'язку з неможливістю використання ним у 2016 року земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастрові номери 3523185200:02:000:0522 площею 5,4876 га, 3523185200:02:000:0523 площею 5,4877 га, 3523185200:02:000:0376 6,3649 га, що розташовані на території Плетеноташлицької сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області.

Згідно з ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167, 183 2 , 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов фермерського господарства ОСОБА_1Ю. - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Маловисківської районної державної адміністрації щодо ненадання відповіді на звернення Позивача від 31.03.2017 р. визначення розміру збитків, нанесених фермерського господарства ОСОБА_1Ю. , як землекористувачу, у зв'язку з неможливістю використання ним у 2016 року земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастрові номери 3523185200:02:000:0522 площею 5,4876 га, 3523185200:02:000:0523 площею 5,4877 га, 3523185200:02:000:0376 6,3649 га, що розташовані на території Плетеноташлицької сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області.

Зобов'язати Маловисківську районну державну адміністрацію розглянути звернення фермерського господарства ОСОБА_1Ю. від 31.03.2017 р.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Маловисківської районної державної адміністрації судовий збір в розмірі 1600,00 грн. на користь фермерського господарства ОСОБА_1Ю. .

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_2

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2017
Оприлюднено24.10.2017
Номер документу69667308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1428/17

Постанова від 20.10.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 28.08.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні