Постанова
від 17.10.2017 по справі 814/1516/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

17.10.2017 р.

Справа № 814/1516/17

          

          Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Князєва В.С., розглянувши в порядку скороченого провадження справу

за позовом Управління Держпраці у Миколаївській області, вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003

до Фермерського господарства «Росія Н», вул. Петровського, 69, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, 55103

про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду,

в с т а н о в и в:

Управління Держпраці у Миколаївській області (далі – позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства «Росія Н» (далі – відповідач) з вимогами застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом повної заборони експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

В обгрунтування свого позову Управління зазначило, що Фермерського господарства «Росія Н» дозволи на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування не отримано, тобто не створено безпечних умов праці, тому зазначений суб'єкт господарювання не має права на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію устаткування.

Відповідач ухвалу про відкриття скороченого провадження отримав, заперечень на позов суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) справи, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням, розглядаються у скороченому проваджені.

Згідно направлення на проведення перевірки № 209 від 22.06.2017 року, у період з 03.07.2017 року по 13.07.2017 року посадовими особами Управління Держпраці у Миколаївській області було проведено планову перевірку суб'єкта господарювання Фермерського господарства «Росія Н» на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час перевірки виробничих об'єктів виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: відповідачем не одержаний дозвіл на експлуатацію таля ручного козлового типу вантажопідіймальністю 3,2 тони, не проведений позачерговий технічний огляд таля та не одержаний дозвіл на зберігання та експлуатацію металевого балона з киснем.

Детальний опис порушень, виявлених під час проведення планової перевірки здійснено в Акті перевірки суб'єкта господарювання від 13.07.2017 року № 449.

Частиною 4 статті 43 Конституції України кожному гарантовано право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженим постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107, отримання дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки є обов'язком роботодавця, тобто Веселинівською центральною районною лікарнею.

Веселинівською центральною районною лікарнею дозволи на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування не отримано, тобто не створено безпечних умов праці, тому зазначений суб'єкт господарювання не має права на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію устаткування.

Відповідно ст. 39 Закону України «Про охорону праці», посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці мають право, зокрема, забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про охорону праці», роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці та його територіальні органи видають дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково - технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.

Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) є Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V.

Зазначеним законом визначено види державних заходів (планові та позапланові перевірки), процедуру проведення заходів державного нагляду (контролю), види документів, які складаються за результатами наглядової діяльності, права та обов'язки контролюючого органу, права та обов'язки суб'єкта господарювання та інше.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

За таких підстав, суд вважає, що позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 158, 161, 162, 1832, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до Фермерського господарства «Росія Н» (код ЄДРПОУ 33615706), що знаходиться за юридичною адресою: вул. Петровського, 69, смт. Криве Озеро, Кривоозерський район, Миколаївська область, заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повної заборони виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників, а саме:

- експлуатацію вантажопідіймальних кранів і машин, підйомників, зокрема будівельних, а саме: таля ручного козлового типу вантажопідіймальністю 3,2 тони;

- експлуатацію посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа, а саме: балону з киснем (1 од.);

- виконання газонебезпечних робіт та робіт у вибухопожежонебезпечних зонах;

- зберігання балонів із стисненим газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт, а саме: балону з киснем (1 од.).

3. Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                 В.С. Князєв

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено24.10.2017
Номер документу69667442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1516/17

Постанова від 17.10.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Князєв В.С.

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Князєв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні