СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2017 р. Справа № 818/1402/17
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Соколова В.М., розглянувши у скороченому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Сумській області до Державного підприємства "Середино-Будське лісове господарство" про застосування заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В:
Управління Держпраці у Сумській області (далі по тексту - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства "Середино-Будське лісове господарство" (далі по тексту - відповідач, ДП "Середино-Будське лісове господарство") про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме зупинити:
- експлуатацію автонавантажувача інв. № 325, зав. № 57092;
- експлуатацію свердловин №№ 2,3 (с. Зноб-Новгородське та с. Стара Гута);
- використання обладнання, а саме ємностей для зберігання бензину № 1,2,6,7;
- виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: робіт по навантаженню-розвантаженню балонів з киснем і пропан-бутаном.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що за результатами планової перевірки ДП "Середино-Будське лісове господарство" з питань охорони праці та промислової безпеки, виявлено ряд порушень нормативно-правових актів з охорони праці. Про виявлені порушення попереджено керівника підприємства та вказано на необхідність негайного зупинення виконання робіт та експлуатації обладнання. Оскільки вказані вимоги не були виконані, позивач звернувся до суду.
Відповідачу у відповідності з приписами ст. 183-2 КАС України надіслано копію ухвали про відкриття провадження у справі, пропонувалось протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали надати свої письмові заперечення проти позову та докази, якими вони обґрунтовуються або заяву про визнання позову. У визначений строк відповідачем не було надано заперечень, чи заяви про визнання позову.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що на виконання плану проведення перевірок суб'єктів господарювання Управлінням Держпраці у Сумській області на 2017 рік, позивачем був виданий наказ від 07.09.2017 №411 про проведення всебічної комісійної перевірки ДП "Середино-Будське лісове господарство" та складено направлення на проведення перевірки від 25.07.2017 №05-30/109 та від 08.09.2017 №05-29/352 (а.с.11-19). Повідомлення про проведення планової перевірки отримав директор підприємства ОСОБА_1 (а.с.11,19).
В період з 11 по 15 вересня 2017 року Управлінням Держпраці у Сумській області була проведена планова всебічна комісійна перевірка дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці ДП "Середино-Будське лісове господарство", за результатами якої складено акт від 15.09.2017 №05-34/507 (а.с.20-34), яким встановлено 59 пунктів порушень нормативно-правових актів з охорони праці, серед яких є такі, що тягнуть за собою заборону для виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме:
1. У деревообробному цеху Зноб-Новгородського лісництва експлуатується автонавантажувач, інв. № 325, зав. № 57092, на який не представлена технічна документація (паспорт, дані про результати перевірки технічного огляду), що є порушенням вимог пункту 3,6 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 №8 (пункт 9 розділу 5 Акту перевірки № 05-34/507 від 15.09.2017);
2. Відсутній дозвіл на експлуатацію автонавантажувача, інв. № 325, зав. № 57092, що є порушенням вимог пункту 20 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 №1107 (пункт 10 розділу 5 Акту перевірки № 05-34/507 від 15.09.2017);
3. На підприємстві на момент перевірки наявний 1 працівник, який проходив спеціальне навчання і перевірку знань з правом обслуговувати посудини, що працюють під тиском (балони), в той час, як для здійснення вантажно-розвантажувальних робіт з балонами (маса більше 30 кг) необхідно мінімум 2 працівники, що є порушенням вимог пункту 11 частини 3 розділу III НПАОП 0.00-1.75-15 Правила охорони праці під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт (пункт 21 розділу 5 Акту перевірки № 05-34/507 від 15.09.2017);
4. На момент перевірки не надано дозвіл на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки, а саме устаткування, пов'язане з використанням та зберіганням небезпечних або шкідливих речовин (ємності для зберігання бензину № 1,2,6,7), що є порушенням пункту 1 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 № 1107 (пункт 37 розділу 5 Акту перевірки № 05-34/507 від 15.09.2017);
5. Проводяться роботи ДП "Середино-Будське лісове господарство" по експлуатації водозабірних свердловин №№ 2, 3 (с. Зноб-Новгородське та с. Стара Гута), без дозволу на виконання роботи підвищеної небезпеки (експлуатація свердловин), що є порушенням вимог пункту 10 додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 № 1107 (пункт 45 розділу 5 Акту перевірки № 05-34/507 від 15.09.2017).
На підставі виявлених порушень, що несуть загрозу життю та здоров'ю, негайній зупинці підлягають:
- експлуатація автонавантажувача інв. № 325, зав. № 57092;
- експлуатація свердловин №№ 2,3 (с. Зноб-Новгородське та с. Стара Гута);
- використання обладнання, а саме ємностей для зберігання бензину № 1,2,6,7;
- виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи по навантаженню- розвантаженню балонів з киснем і пропан-бутаном.
У зв'язку з виявленими порушеннями попереджено уповноважену особу ДП "Середино-Будське лісове господарство" - директора ОСОБА_1 - про необхідність негайного зупинення експлуатації вищезазначеного обладнання та виконання робіт підвищеної небезпеки, проте вимога не була виконана.
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
За приписами ч. 1 ст. 39 вказаного Закону посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, в тому числі, забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Відповідно ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно пункту 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України: від 11.08.2011 №826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
- порушень вимог законодавства з охорони Праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
- порушень вимог Кодексу України про надра;
- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки:
- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
Частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Судом встановлено, що виявлені в ході перевірки порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Станом на день розгляду справи, порушення, які були встановлені перевіркою, не були усунуті відповідачем в повному обсязі.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги управління Держпраці у Сумській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно з ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).
Отже, після усунення порушень, виявлених управлінням Держпраці у Сумській області щодо порушень нормативно-правових актів з охорони праці, серед яких є такі, що є заборонними для виконання робіт та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, ДП "Середино-Будське лісове господарство" має право звернутися до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Крім того, відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Держпраці у Сумській області до Державного підприємства "Середино-Будське лісове господарство" про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Державного підприємства "Середино-Будське лісове господарство" (код ЄДРПОУ 00992970), а саме зупинити:
- експлуатацію автонавантажувача інв. № 325, зав. № 57092;
- експлуатацію свердловин №№ 2,3 (с. Зноб-Новгородське та с. Стара Гута);
- використання обладнання, а саме ємностей для зберігання бензину № 1,2,6,7;
- виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: робіт по навантаженню-розвантаженню балонів з киснем і пропан-бутаном.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.М. Соколов
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2017 |
Оприлюднено | 24.10.2017 |
Номер документу | 69667774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні