Постанова
від 20.10.2017 по справі 820/4342/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 жовтня 2017 р. № 820/4342/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Мар'єнко Л.М., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" про стягнення штрафу ,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС", у якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" (код за ЄДРПОУ 35289835) штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було вчинено правопорушення у сфері законодавства про цінні папери, у зв'язку з чим позивачем прийнято рішення про накладення на підприємство штрафних санкцій у розмірі 1700 грн., які станом на час розгляду справи відповідачем не сплачені.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Відповідно до ч. 4 ст. 183- 2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу. До суду повернувся конверт разом з вищезазначеною ухвалою з довідкою відділення поштового зв'язку із зазначенням причини невручення поштового відправлення "адресат не знайдено", тобто ухвала не вручена адресату з незалежних від суду причин.

Враховуючи положення ч. 11 ст. 35 КАС, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" зареєстроване як юридична особа, яка має право надавати фінансові послуги, зареєстровано в Державному реєстрі фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом нагляду.

З матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 07.02.2017 р. прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ ФК ВЕЛЕС (а.с.10).

Пунктом 2 вказаної постанови запропоновано керівнику або уповноваженому представнику з'явитись на підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до комісії 17.02.2017 р.

Судом встановлено, що представник юридичної особи до комісії не прибув, пояснень не надав, тому позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.02.2017 р. №116-ЦА-УП-ЮО, яким встановлено, що ТОВ ФК ВЕЛЕС порушило вимоги пункту 1 розділу III Положення про Порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 р. № 1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2012 р. за №1737/22049, в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за червень-липень 2016 року(а.с.13).

Розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" було призначено на 17.03.2017 р., про що свідчить постанова від 06.03.2017 р.(а.с.12).

Як вбачається з списку рекомендаційних відправлень, 07.03.2017 р. відповідачу направлена постанова від 06.03.2017 р.(а.с.14).

На підставі вказаного акту Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.03.2017 р. №92-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 1700,0 грн.

Слід вказати, що вказану постанову від 17.03.2017 р. супровідним листом від 24.03.2017 р. направлено на адресу відповідача(а.с.15).

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» .

Статтею 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів ( ст.2 Закону).

Частиною 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених тішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись положеннями ст. ст. 160, 165, 186, 254, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "ВЕЛЕС" (код ЄДРПОУ 35289835, вул. Краснодарська, 171-Б, м. Харків) до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106, штраф у розмірі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Мар'єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2017
Оприлюднено24.10.2017
Номер документу69667874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4342/17

Постанова від 20.10.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні