Герб України

Ухвала від 20.10.2017 по справі 585/3917/17

Роменський міськрайонний суд сумської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № № 585/3917/17

Номер провадження 1-кс/585/855/17

У Х В А Л А

І М Е Н ЕМ У К Р АЇ Н И

20 жовтня 2017 року м.Ромни

Слідчий суддя Роменського міськрайонного суду ОСОБА_1 , секретар - ОСОБА_2 , з участю заступника начальника СВ Роменського ВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання заступника начальника СВ Роменського ВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання податкового та валютного законодавства посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 , -

В С Т А Н О В И Л А:

19 жовтня 2017 року до суду надійшло вказане клопотання, з якого вбачається, що 04.10.2017 року до Роменського ВП ГУНП в Сумській області надійшло повідомлення УСБУ в Сумській області про те, що, зловживаючи своїм службовим становищем в ході здійснення підприємницької діяльності, службові особи ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » заподіяли майнову шкоду інтересам держави.

Дане повідомлення було зареєстроване до ЖЄО Роменського ВП ГУНП в Сумській області за № 6984 від 04.10.2017 року. В ході розгляду матеріалу було встановлено підстави для відкриття кримінального провадження. 05.10.2017 року відомості по даному факту внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017200100000983 та розпочате досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що під час виконання покладених на СБ України завдань, Управлінням отримано дані щодо нанесення шкоди економічним інтересам держави в ході здійснення господарської діяльності службовими особами Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , директором якого являється громадянка України ОСОБА_4 .

Крім цього, під час досудового розслідування перевіряються дані, які вказують на те, що протягом 2015-2017 років службові особи ДП " ІНФОРМАЦІЯ_3 " ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи службовим становищем, діючи за попередньою змовою з службовими особами юридичних осіб ПСП " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код НОМЕР_2 ), ПАФ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_4 ) з метою одержання неправомірної вигоди, використовуючи земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2638 га (ріллі) на території Перехрестівської сільської ради Роменського району Сумської області, не маючи законних підстав, укладали договори про спільний обробіток землі та надання сільськогосподарських послуг, в результаті чого спричинили тяжкі наслідки державним інтересам.

Одночасно, починаючи з 2015 року службові особи ДП ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб, передали зазначені землі для ведення сільськогосподарської діяльності вищезазначеним суб`єктам господарювання, які зареєстровані на території Полтавської області.

З метою прикриття та завуалювання своєї протиправної діяльності в 2017 році між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ПСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПАФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » , ПП « ОСОБА_5 » було укладено ряд договорів, а саме: договір фінансової допомоги на суму 10000000 грн., форвардний договір на постачання насіння кукурудзи на суму 10660000 грн., форвардний договір на постачання насіння соняшника на суму 11000000 грн., договір постачання пшениці на суму 2400000 грн., які фактично не виконуються.

В ході досудового розслідування встановлено, що землі ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » фактично обробляються ПСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПАФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а зібраний врожай з полів відразу транспортується в обхід державного підприємства до приватних структур.

Внаслідок вказаних дій ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » доведено до вкрай скрутного становища, кредиторська заборгованість підприємства складає понад 30 млн. грн., унеможливлюється своєчасна сплата відповідних податкових платежів та заробітної плати.

За таких обставин в діях посадових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Для підтвердження зазначених вище порушень, на виконання завдань кримінально-процесуального законодавства України в частині доказування та встановлення розміру шкоди, завданої злочином, з метою всебічного, повного і неупередженого розслідування кримінального правопорушення є необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства під час здійснення господарської діяльності Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в ході якого з`ясувати чи наявні порушення чинного законодавства в діях посадових осіб даного підприємства під час виконання перелічених вище договорів.

Перевірки державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 віднесені законом до компетенції органів державного фінансового контролю. ДП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є підконтрольною установою ІНФОРМАЦІЯ_5 .

У судовому засіданні заступник начальника СВ Роменського ВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 клопотання підтримала, застосовувати технічні засоби фіксування не просила.

В силу ч. 1 ст. 107 КПК України вказане клопотання розглядається без застосування технічних засобів фіксування.

Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку слідчого, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення, серед іншого, здійснює збирання доказів, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців, здійснюється лише на підставі розпоряджень КМУ або коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК.

Згідно п. 5 ч. 5 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, ІНФОРМАЦІЯ_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Відповідно ч.6 ст.11 цього Закону в редакції від 15.12.2005, та чинної на теперішній час, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.

Згідно з п.6 ст. 11 Закону, позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

У пункті 8 цієї ж статті зазначено, що орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Згідно із ст. ст. 1, 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю. Одним з головних завдань органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за ефективним витрачання коштів і майна на підприємствах, в установах та організаціях, які використовують комунальне майно. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.

Частиною 6 статті 9 КПК України передбачено, що у випадках, коли положення КПК України не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 КПК України.

У свою чергу, така засада як законність передбачає те, що прокурор зобов`язаний, всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження.

Згідно із Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

05.10.2017 року відомості по даному факту внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017200100000983 та розпочате досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Тому для проведення повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вищевказаного кримінального провадження, слідчий суддя вбачає підстави для надання дозволу на проведення позапланової перевірки.

Керуючись ст.ст. 2, 36, 91-94, 110, 369-372 КПК України, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами", слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Клопотання заступника начальника СВ Роменського ВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки дотримання податкового та валютного законодавства посадовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_5 позапланової виїзної перевірки дотримання податкового та валютного законодавства посадовими особами Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташоване за адресою: АДРЕСА_1 під час здійснення фінансово-господарської діяльності за період з 01 січня 2015 року по 01 листопада 2017 року.

Відповідно до вимог ст. 11 Закону України №2939-ХІІ від 26.01.1993 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», визначити строк проведення позапланової ревізії у межах 15 робочих днів починаючи з 06.11.2017 року.

У ході проведення ревізії доручити спеціалістам ІНФОРМАЦІЯ_5 дослідити наступні питання:

-чи маються порушення податкового та валютного законодавства під час виконання договорів між Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 та ПСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ПАФ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ПП « ОСОБА_5 » ( код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01 січня 2015 року по 01 листопада 2017 року?

-чи маються порушення податкового та валютного законодавства під час придбання та реалізації підприємством сільськогосподарських культур, паливно-мастильних матеріалів, засобів захисту рослин, мінеральних добрив, посівного матеріалу та інших матеріальних цінностей за період з 01 січня 2015 року по 01 листопада 2017 року?

-чи мають місце інші факти порушення податкового та валютного законодавства під час фінансово-господарської діяльності підприємства?

-який розмір завданих збитків конкретними службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ІНФОРМАЦІЯ_2 чи іншими особами відповідно до вимог чинного законодавства України?

Ухвала не оскаржується, на неї можуть бути подані заперечення в порядку ч. 3 ст. 309 КПК України.

СЛІДЧИЙ СУДДЯ: підпис ...

КОПІЯ ВІРНА:

СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_1

СудРоменський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення20.10.2017
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу69686313
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —585/3917/17

Ухвала від 29.11.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Сумської області

Матус В. В.

Ухвала від 29.11.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Сумської області

Матус В. В.

Ухвала від 20.10.2017

Кримінальне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Євлах О. О.

Ухвала від 20.10.2017

Кримінальне

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Євлах О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні