Справа №766/9447/17
н/п 1-кс/766/10641/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.10.2017 року Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого: ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Дніпровського ВП ХВП ГУНП у Херсонській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Херсонської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення перевірки,
встановив:
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: слідчого суддю Херсонського міського суду Херсонської області задовольнити клопотання і винести ухвалу про надання дозволу на проведення спеціалістами управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області позапланової документальної перевірки з дотримання вимог податкового законодавства службовими особами ПВКФ «Маркет» (код ЄДР 21292863) за 2013 2016 роки по взаємовідносинам з підприємствами контрагентами.
В обґрунтування клопотання посилався на те, що Слідчим відділом Дніпровського ВП ГУ НП у Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12017230030000271 від 23.01.2017 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом заволодіння та розтрати бюджетних коштів службовими особами Дочiрнього Пiдприємства "Херсонський Облавтодор" Відкритого Акціонерного Товариства "Державна Акціонерна Компанія "Автомобільні Дороги України" (код ЄДР 31918234) за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.191 КК України.
В ході слідства встановлено, що службові особи ДП „Херсонський Облавтодор ВАТ ДАК Автомобільні дороги України протягом
2013 - 2016 років безпідставно формували податковий кредит з податку на додану вартість, мінімізували податкові зобов`язання та безпідставно формували валові витрати з податку на прибуток, що спричинила державному бюджету збитки у вигляді несплати податків.
Директором підприємства в період з 16.03.2012 по 10.11.2014 був ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , іпн. НОМЕР_1 (наказ про призначення від 14.03.12 № 27-ВК, наказ про звільнення від 10.11.14 №139-ВК), з 10.11.2014 по теперішній час ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , іпн. НОМЕР_2 (наказ про призначення від 10.11.14 № 140-ВК).
В ході досудового розслідування встановлено, що ДП «Херсонський Облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» переможець закупівель за державні кошти протягом 2013-2016 років на ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг (сума тендерів 523 934 806 грн.).
В ході досудового слідства встановлено, що ДП «Херсонський Облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» постачальниками бітуму, мазуту та послуг з перевезення є ПВК фірма «Маркет» (код ЄДР 21292863). Розрахунки між підприємствами ДП „Херсонський Облавтодор ВАТ „ДАК „Автомобільні дороги України та ПВКФ „Маркет в період 2013 - 2015 років здійснювались у безготівковій формі на підставі платіжних доручень на загальну суму 8 975 931,48 грн.
ПВКФ Маркет протягом 2013-2015 років сформувало штучний схемний податковий кредит від СГД, що мають стан відмінний від «0», а саме стан «8» - до ЄДР внесено запис про вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням, а саме: ТОВ"Г ОЛ Л" (код ЄДР 34757157), ТОВ "Глорія Альянс" (код ЄДР 39275796), ТОВ "Антуріум Торг" (код ЄДР 38852395), ТОВ "Мірадон Ін Трейд" (код ЄДР 38891848), ПП "Іраіда" (код ЄДР 30055514), ТОВ "Александров Б.А." (код ЄДР 38493298), ТОВ "Аст-Консалтінг" (код ЄДР 38397327). Враховуюче те, що вказані підприємства задіяні в схемах ухилення від сплати податків шляхом формування безпідставного податкового кредиту іншим СГД, можливо зробити висновок про безтоварні операції.
Підприємство не реєструє податкові накладні в базі ЄРПН, а коли відбувається реєстрація в ЄРПН від контрагента постачальника реєструється один вид товару, а при реалізації зовсім інший, тим самим не можливо підтвердити походження ТМЦ, які реалізуються контрагентам покупцям ПВКФ Маркет.
Вищевказане свідчить, що службові особи ДП «Херсонський Облавтодор», зловживаючи службовим становищем, шляхом використання в податковому обліку підприємств з ознаками фіктивності, викривлення показників податкової звітності та їх маніпулюванням при складанні декларації з ПДВ, додатку №5 до декларації з ПДВ штучно формували податковий кредит з ПДВ по товарах (роботах, послугах) та здійснили оформлення операцій від ПВКФ «Маркет» (код ЄДР 21292863) без наміру фактичного виконання ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг з метою можливого розкрадання державних коштів та їх легалізаціїї на загальну суму 68 538 398,72 грн., а саме:
Проведений аналіз фінансово-господарської діяльності ПВКФ «Маркет» вказує на можливість здійснення діяльності за межами правового поля і може бути спрямоване на проведення операцій з надання податкової вигоди суб`єктам господарювання реального сектору економіки.
Вищевказане свідчить, що службові особи ДП «Херсонський Облавтодор» використовуючи підприємства з ознаками фіктивності, шляхом викривлення показників податкової звітності та їх маніпулюванням при складанні декларації з ПДВ, додатку №5 до декларації з ПДВ, реєстру отриманих та виданих податкових накладних, штучно формували податковий кредиту з ПДВ по товарах (роботах, послуг), походження, рух, а також кількість та якість яких відслідкувати неможливо та внаслідок у період з 01.01.2013 по 30.06.2016 мінімізували податкові зобов`язання, у тому числі при виконанні робіт за бюджетні кошті.
Крім того в ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП «Херсонський Облавтодор» протягом 2013 2016 років безпідставно сформували податковий кредит з ПДВ від підприємств (ліквідованого) «транзитно конвертаційного» центру, тим самим мінімізували податкові зобов`язання по взаєморозрахункам з підприємствами - контрагентами., шляхом штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість без проведення реальної господарської операції за рахунок інших СГД зменшено суму ПДВ, яка підлягала сплаті до бюджету України, внаслідок чого спричинили втрати Державного бюджету України, та ухилились від сплати податку на додану вартість.
Таким чином встановлено, що здійснені операції між ДП «Херсонський Облавтодор» та ПВКФ «Маркет» вчинені без мети реального настання правових наслідків, без економічної вигоди, а виключно з метою формування додаткового ланцюга проходження ТМЦ та формування податкового кредиту та валових витрат. Єдиною метою проведення документування фактично не здійснених господарських операцій є отримання підприємством податкової вигоди. Контрагенти ДП «Херсонський Облавтодор», використовуючи свої реквізити і банківські рахунки, документально оформляли неіснуючі операції на одержання та продаж товарно-матеріальних цінностей, після чого виписані документи передавалися службовим особам ДП «Херсонський Облавтодор» для їхнього відображення в бухгалтерському та податковому обліку, з метою безпідставного формування податкового кредиту та мінімізації податкових зобов`язань та безпідставному формуванню валових витрат з податку на прибуток для СГД реального сектору економіки.
Слідчий в судовому засіданні подане клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Слідчий суддя, заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, приходить до висновку, що воно не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до п.5 ч.2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Дніпровського ВП ГУНП у Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12017230030000271 від 23.01.2017 внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом заволодіння та розтрати бюджетних коштів службовими особами Дочiрнього Пiдприємства "Херсонський Облавтодор" Відкритого Акціонерного Товариства "Державна Акціонерна Компанія "Автомобільні Дороги України" (код ЄДР 31918234) за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.191 КК України.
Разом з тим, слідчий просить надати дозвіл на проведення позапланової документальної перевірки з дотримання вимог податкового законодавства, що виходить за рамки кримінального провадження №12017230030000271 від 23.01.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.191 КК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 84, 91, 93, 99 КПК України, -
ухвалив:
Відмовити в задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Дніпровського ВП ХВП ГУНП у Херсонській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Херсонської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення перевірки.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 69706999 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні