ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" жовтня 2017 р. Справа № 809/1318/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі
судді Могили А.Б.
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Калуського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до Публічного акціонерного товариства "Калушавтотранс" про стягнення заборгованості в сумі 2118,03 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Калуське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області звернулося в суд із адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Калушавтотранс" про стягнення заборгованості в сумі 2118,03 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення вимог чинного законодавства Публічним акціонерним товариством "Калушавтотранс" не відшкодовано понесених Калуським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано-Франківської області витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах по Списку №2 за період з 01.07.2017 по 30.09.2017 в сумі 2118,03 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. Позивач подав суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника. Позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання в черговий раз не з'явився. Про дату, час та місце судового розгляду відповідач повідомлений належним чином.
Згідно з ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, суд зазначає наступне.
Публічне акціонерне товариство "Калушавтотранс" як юридична особа, перебуває на обліку платників єдиного внеску.
В Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначені принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Статтею 5 вказаного Закону його дію поширено на регулювання відносин, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно Прикінцевих та Перехідних положень Закону з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Процедуру стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, а також відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначає Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 за №21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України за № 64/8663 від 16.01.2004.
Відповідно до п. 6 вказаної Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний здійснювати відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Отже, обов'язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено на позивача, а відповідач зобов'язаний здійснити відшкодування зазначених витрат у розмірах визначених позивачем, підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат, які надсилаються відповідачу.
З розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій вбачається, що колишньому працівнику Публічного акціонерного товариства "Калушавтотранс" призначено та виплачуються пенсія на пільгових умовах відповідно до ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а.с. 17).
Відповідачем допущено заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах по Списку № 2 за період з 01.07.2017 по 30.09.2017 в сумі 2118,03 грн. (а.с. 14).
Калуським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано-Франківської області вказаний розрахунок надсилався відповідачу, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 15-16).
Докази про оскарження відповідачем отриманих розрахунків у суду відсутні.
Пункт 6.7 вказаної Інструкції встановлює, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
У встановлені терміни фактичні суми витрат на виплату і доставку пенсії, вказаного у розрахунку пенсіонера за віком на пільгових умовах, відповідачем позивачу не відшкодовано, внаслідок чого утворилася заборгованість за період з 01.07.2017 по 30.09.2017 в сумі 2118,03 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Калуського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, не внесених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в загальній сумі 2118,03 грн. підлягають до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Калушавтотранс" (код ЄДРПОУ 03117062, вул. Грушевського, будинок 104, м. Калуш, Івано-Франківська область) в користь Калуського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 37824000, вул. Біласа І Данилишина, 2, м. Калуш) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах за період з 01.07.2017 до 01.10.2017 в сумі 2118 (дві тисячі сто вісімнадцять) грн.03 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Могила А.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2017 |
Оприлюднено | 26.10.2017 |
Номер документу | 69708037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні