Постанова
від 18.10.2017 по справі 821/1044/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1044/17 15 год. 56 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Кальченко-Булановій М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ХЕРСОНТРАНСОІЛ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що відповідач надіслав податкове повідомлення-рішення від 06.07.2017 № 0001244003, в якому зобов'язує ТОВ "ХЕРСОНТРАНСОІЛ" сплатити суму штрафної санкції в розмірі 14441,7 грн. за порушення податкового законодавства, що проявилось у відсутності реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний був їх скласти.

Позивач вважає рішення суб'єкта владних повноважень таким, що підлягає скасуванню, за таких підстав.

Фактично мала місце механічна помилка при введенні дати реєстрації акцизної накладної.

Видаткова накладна від 28.07.2016 № РН-0000478 на реалізацію дизельного пального в кількості 9,073 т., товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів №478 від 28.07.2016 фактично не можуть бути датовані пізніше акцизної накладної.

Просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення за № 0001244003, винесеного ГУ ДФС у Херсонській області 06.07.2017 року, яким зобов'язано ТОВ "ХЕРСОНТРАНСОІЛ" сплатити суму штрафних санкцій в розмірі 14441,7 гривень - в повному обсязі, як таке, що не відповідає вимогам Податкового кодексу України та іншим актам законодавства.

У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечувала, просила у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

14.06.2017 року головним державним ревізором інспектором відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Херсонській області проведено камеральну перевірку, за результатами якої було складено акт про результати камеральної перевірки від 14.06.2017 року № 095/21-22-40- 03/37049586 щодо порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ТОВ "ХЕРСОНТРАНСОІЛ" за період серпень 2016 року та квітень 2017 року. В акті вказано, що за результатами камеральної перевірки виявлено порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних, а саме акцизної накладної № 409 від 08.07.2016 р., яку зареєстровано 09.08.2016 р.

23.06.2017 року ТОВ "ХЕРСОНТРАНСОІЛ", на підставі п. 86.7 ст. 86 ПК України, подало свої заперечення до ГУ ДФС у Херсонській області на зазначений акт. Позивач не погодився з висновками акту камеральної перевірки в частині несвоєчасності реєстрації акцизної накладної №409, де, зокрема, зазначено, що вказана акцизна накладна була складена 28.07.2016. а дата "08.07.2016" була надрукована помилково, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000478 від 28.07.2016, яка стала підставою для складання акцизної накладної № 409.

Головне управління ДФС у Херсонській області змінило висновок акту камеральної перевірки від 14.06.2017 № 095/21-22-40-03/3704958 ТОВ "Херсонтрансоіл" (ЄДРПОУ 37049586) в частині порушення абз. 1 п. 231.6 ст. 231 розділу VI Податкового кодексу щодо несвоєчасності реєстрації акцизної накладної № 409 від 08.07.2016 (фактично - від 28.07.2016).

В частині порушень несвоєчасності реєстрації акцизних накладних від 07.04.2017 № 157 та 10.04.2017 № 155 висновок акту камеральної перевірки від 14.06.2017 № 095/21-22-40-03/3704958 ТОВ "Херсонтрансоіл" (ЄДРПОУ 37049586) залишився без змін.

06.07.2017 року відповідач виніс податкове повідомлення-рішення № 0001244003, в якому зобов'язує ТОВ "ХЕРСОНТРАНСОІЛ" сплатити суму штрафної санкції в розмірі 14441,7 грн. за порушення податкового законодавства, що проявилось у відсутності реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний був їх скласти.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Згідно абз. 1 п. 231.1, 231.6 ст. 231 розділу VI Податкового кодексу України платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва не підакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.

Відповідно до вимог п.120-2.2. ст. 120 Податкового кодексу України відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов'язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування.

Згідно ст. 231 Податкового кодексу України в акцизній накладній зазначаються в окремих полях такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер акцизної накладної;

б) дата складання акцизної накладної;

в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реалізує пальне;

г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) особи, що реалізує пальне, та отримувача пального;

ґ) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків, - отримувача пального;

д) код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

е) опис пального;

є) обсяг пального в літрах, приведених до t 15 °C.

ТОВ "Херсонтрансоіл" не вчиняв жодних дій по виправленню ситуації стосовно реєстрації розрахунку коригування в єдиному реєстрі акцизних накладних та реєстрації нової акцизної накладної понад 120 календарних днів, в зв'язку з чим підпадає під відповідальність, передбачену п. 120-2.2 ст. 120-2 Податкового кодексу України.

Форма та порядок заповнення акцизної накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Відповідно до вимог п.231.7. ст. 231 Податкового кодексу України якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України).

Відповідач - суб'єкт владних повноважень довів наявність правових підстав для винесення спірного податкового повідомлення-рішення, тому суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову.

Виходячи з викладеного, на підставі ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України,

постановив :

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23 жовтня 2017 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 8.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69709158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1044/17

Постанова від 18.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні