Постанова
від 17.10.2017 по справі 824/691/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/691/17-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Григораша В.О.,

за участю:

секретаря судового засідання Козак В.Ю.,

представника позивача Угринчук І.В.,

представника відповідача Буздуган П.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Динівці" про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

В поданому до суду адміністративному позові Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (позивач) просить стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Динівці" (відповідач, СТОВ "Динівці") заборгованість по відшкодуванню витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пільгових пенсій за серпень 2017 року в сумі 86494,96 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем обліковується заборгованість перед Пенсійним фондом України по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з урахуванням поштового збору за серпень 2017 року в сумі 86494,96 грн.

Відповідач не погоджуючись з позовними вимогами надав суду письмові заперечення в яких зазначив, що Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що підприємства та організації з коштів призначених на оплату праці вносять до Пенсійного Фонду плату що покриває фактичні втрати на виплату і доставку пенсій. СТОВ "Динівці" з 01.01.2017 року втратило статус платника податків четвертої групи, припинив діяльність і фонд оплати праці, так як немає жодного робітника.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Представник відповідача вважає, що оскільки СТОВ "Динівці" не використовує працю найманих працівників та немає фонду на оплату праці, то згідно п. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" відсутні підстави для відшкодуванню витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пільгових пенсій.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні повністю.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідач є юридичною особою, код ЄДРПОУ 30560817, місцезнаходження: 60331, Чернівецька область, Новоселицький район, с. Динівці та перебуває на обліку в органах Пенсійного фонду України в Чернівецькій області як платник страхових внесків.

Як встановлено з матеріалів справи, у відповідача працювали наймані працівники: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10., ОСОБА_11, які мають всі необхідні підстави для призначення їм пільгової пенсії відповідно до п.п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Дослідженні судом копії протоколів, трудових книжок, актів зустрічної перевірки про підтвердження права працівника на пільгове пенсійне забезпечення, підтверджують право вказаних працівників на пільгову пенсію відповідно до п.п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а.с. 10-126).

Відповідачу направлявся розрахунок з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту другого Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з серпня 2017 року, в якому було обчислено фактичні витрати на виплату та доставку пенсій працівникам, які працювали на підприємстві та мають право на пільгову пенсію. Вказаний, розрахунок отриманий відповідачем, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с. 8).

Згідно розрахунку заборгованості, борг відповідача за січень-серпень 2017 року складає 86494,96 грн (а.с. 6).

Також в судовому засіданні досліджено Довідку Виконавчого комітету Диновецької сільської ради Новоселицького району №1606 від 07.09.2017 року, в якій вказано, що СТОВ "Динівці" у 2017 році не обробляє жодного гектару землі, земельна ділянка площею 7,00 га, яка рахується за ним у цьому році була оставлена як чорний пар (а.с. 130).

Відповідно до Інформації Головного Управління ДФС у Чернівецькій області від 30.05.2017 року №1213/10/24-13-12-03, наданої на запит позивача, СТОВ "Динівці" не подано податкові декларації платників єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та не надано статус платника єдиного податку четвертої групи (а.с. 138-142).

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року №400/97-ВР (Закон України №400/97-ВР).

Відповідно до п.п. 1 та 2 ст. 1 Закону України №400/97-ВР платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник зборів, територіальної громади;

Згідно з п. 1 ст. 2 Закону України №400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

З аналізу вищевказаних норм Закону України №400/97-ВР суд приходить до висновку, що умова використання праці найманих працівників, при сплаті збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, є обов'язковою лише для фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності. Натомість, суб'єкти підприємницької діяльності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації та інші юридичні особи, незалежно від використання ними праці найманих працівників є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Крім того, відповідно до Інформації Головного Управління ДФС у Чернівецькій області від 30.05.2017 року №1213/10/24-13-12-03, наданої на запит позивача, СТОВ "Динівці" не подавались декларації платників єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та не надано статус платника єдиного податку четвертої групи.

Таким чином, відповідач є платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а тому на нього покладено обов'язок по відшкодуванню витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пільгових пенсій своїм найманим працівникам, яким призначена пенсія на пільгових умовах.

Враховуючи наведене суд вважає, що твердження представника відповідача про відсутність підстав для відшкодуванню СТОВ "Динівці" витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пільгових пенсій є безпідставними та неогрунтованими.

Згідно з п. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-ІV (Закон України №1058-IV) страхувальниками є роботодавці, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 2 розділу ХV Прикінцевих положень Закону України №1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення".

Пунктом 6.1 "Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" від 19.12.2003 року № 21-1 (далі - Інструкція № 21-1) передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Згідно з пп. 6.2 п. 6 Інструкції № 21-1 витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи з урахуванням вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Пунктом 6.8 Інструкцією № 21-1 передбачено, що у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.

Відповідно до абз. 1 п. 6.7 Інструкції № 21-1 підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Як встановлено судом, відповідач будучи платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, не виконує свої зобов'язання в частині відшкодування витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пенсій за віком призначених відповідно до п. "б"-"з" ст. 13 Закону "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Крім того судом встановлено, що на адресу відповідача направлявся відповідний розрахунок на загальну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, однак зазначені в розрахунку суми відповідачем не сплачені, у зв'язку із чим за січень-серпень 2017 року утворилась заборгованість в сумі 86494,96 грн.

Відповідач у встановлений законом строк і на момент розгляду справи не сплатив до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області фактичні витрати на виплату і доставку пенсій. У зв'язку з цим, сума боргу підлягає стягненню у судовому порядку.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

В ході судового розгляду позивач, як суб'єкт владних повноважень довів належним чином обгрунтованість позовних вимог, в той час як відповідач не довів суду зворотне.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

У зв'язку із відсутністю судових витрати, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, суд не вирішує питання про їх стягнення.

На підставі викладеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Динівці" (код ЄДРПОУ 30560817, с. Динівці, Новоселицький район, Чернівецька область, 60331) заборгованість по відшкодуванню витрат пов'язаних з доставкою і виплатою пільгових пенсій за січень-серпень 2017 року в сумі 86494 (вісімдесят шість тисяч чотириста дев'яносто чотири) грн 96 коп., на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.

У відповідності до ст.ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.О. Григораш

Постанова в повному обсязі складена 23 жовтня 2017 р. (24.10.2017 року - вихідний день).

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено26.10.2017
Номер документу69709313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/691/17-а

Постанова від 17.10.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні