5/118-2027
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" травня 2007 р.Справа № 5/118-2027
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрушків Г.З.
Розглянув справу
За позовом: Прокурора Гусятинського району в інтересах держави в особі Державної податкової адміністрації України в особі державної податкової інспекції в Гусятинському районі, вул. Суходільська, 2а, смт. Гусятин, Тернопільської області, 48200
до відповідача: Хоростківського комбінату комунальних підприємств, вул. Кн. Володимира, 23, м. Хоростків, Тернопільської області
Представники сторін:
Позивача: не з'явився
Відповідача: не з'явився
Прокурора: Свачій М.І.- прокурор обласної прокуратури (посвідчення№58)
Суть справи:
Прокурор Гусятинського району звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі Державної податкової адміністрації України в особі державної податкової інспекції в Гусятинському районі про стягнення з Хоростківського комбінату комунальних підприємств - 1784грн.32коп. податкового боргу по збору за забруднення навколишнього природного середовища, в тому числі 900грн.86коп. основного платежу, 802грн.99коп. штрафних санкцій та 80грн.47коп.пені.
Відповідач відзиву на позов суду не надав, його повноважний представник в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду спору був повідомлений належним чином (повідомлення про вручення поштового відправлення –ухвали суду про порушення провадження у справі, знаходиться в матеріалах справи).
Відповідно до ст. 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку прокурора, суд встановив наступне:
- Хоростківський комбінат комунальних підприємств, як платник загальнодержавного збору за забруднення навколишнього природного середовища відповідно до ст. 44 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та п. 9 „Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього середовища і стягнення цього збору” затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.1999р. № 303, підп. 7.2. п. 7 „Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища” затвердженої наказом Мінекобезпеки України від 19.07.1999р. № 162/379, зобов'язаний подавати органам державної податкової служби, за місцем податкової реєстрації, податковий Розрахунок збору протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду яким є календарний квартал;
- Хоростківський комбінат комунальних підприємств перебуває на обліку в податковій інспекції з 17.02.1992 року №4124, що підтверджується довідкою Гусятинської державної податкової інспекції №6 від 29.01.2007р. і відповідно до ст. 67 Конституції України, п.3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»зобов'язано сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
- Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи державної податкової служби наділені функціями по контролю за додержанням законодавства про податки та правильністю їх обчислення і своєчасного надходження.
- Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) регулюється нормами спеціального закону з питань оподаткування, яким є Закон України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (далі –Закон №2181).
Згідно з п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання;
Згідно з нормами цього ж Закону податкове зобов'язання платника податків може бути нараховано контролюючим органом та узгоджено шляхом прийняття відповідного рішення.
Згідно підпункту 2.1.4., 2.3.1. п. 2.1. ст. 2 Закону № 2181-ІІІ контролюючим органом стосовно сплати податків є податкові органи, які уповноважені здійснювати заходи з погашення податкового боргу.
Позивач, здійснюючи контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань (податкове зобов'язання –зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки визначені законодавством) встановив за даними розрахунків збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2003р., 2004р. та 2006р., що відповідачем несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувались узгоджені суми податкових зобов'язань, у зв'язку з чим станом на 28.03.2007р. за підприємством рахується податковий борг, а саме: 900грн.86коп. основного платежу, 802грн.99коп. штрафних санкцій та 80грн.47коп.пені –всього на загальну суму 1784грн.32коп.
Як випливає із матеріалів справи, прийняті податкові повідомлення-рішення №0004951500/0 від 01.07.2005р., №0007581500/0 від 12.07.2006р. та №0008171900/0 від 14.08.2006р. про нарахування штрафних санкцій доведені до відома відповідача у визначеному Законом №2181 порядку, ним не оскаржені, а тому визначені в даних повідомленнях-рішеннях штрафні санкції визнаються згідно п. 1.3. ст. 1 Закону №2181 сумою податкового боргу.
Несплачене у встановлений строк податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання, визнається згідно п. 1.3. ст.1 Закону №2181 сумою податкового боргу і до нього застосовуються заходи з погашення податкового боргу, визначені даним законом.
Приймаючи до уваги, що заходи з погашення податкового боргу застосовані податковою інспекцією в порядку, передбаченому нормами Закону №2181 позитивних результатів не дали, відповідач станом на день розгляду спору відповідно до вимог ст.ст.33.34 ГПК України не надав суду будь-яких доказів, які б свідчили про погашення податкового боргу, а тому позов підлягає до задоволення як такий, що заявлений на підставі п.п. 3.1.1.п.3.1. ст.3. Закону 2181, відповідно до якого активи платника податку можуть бути стягнуті в примусовому порядку виключно за рішенням суду.
Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, згідно ст.49 ГПК України, покладаються на відповідача.
На підставі наведеного, керуючись ст.4-3,33,43,44,49,75,82-85 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Хоростківського комбінату комунальних підприємств, вул. Кн. Володимира, 23, м. Хоростків, Тернопільської області, код 21135495 :
- в доход бюджету на рахунки, зазначені Державною податковою інспекцією в Гусятинському районі, вул. Суходільська, 2а, смт.Гусятин, Тернопільської області, код 34036616 - 1784грн.32коп. податкового боргу по збору за забруднення навколишнього природного середовища, в тому числі 900грн.86коп. основного платежу, 802грн.99коп. штрафних санкцій та 80грн.47коп.пені;
- в доход Державного бюджету України - 102грн. 00коп. державного мита;
- 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на р/р 31214259700002 у ГУДКУ у Тернопільській області, МФО 838012, ЄДРПОУ 23588119, одержувач: УДК у м. Тернополі.
3. Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.
На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор –апеляційне подання, протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення “____”
Суддя Г.З. Андрушків
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 697156 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрушків Г.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні