Ухвала
від 23.10.2017 по справі 918/1079/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОЛЕГІЯ З РОЗГЛЯДУ СПРАВ ПРО БАНКРУТСТВО

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А


УХВАЛА

"23" жовтня 2017 р. Справа № 918/1079/14

Господарський суд Рівненської області у складі судді Войтюка В.Р.,

при секретарі судового засідання В'юненко І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за заявою боржника Дочірнього підприємства "Західно - Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж": 34400, Рівненська обл., м. Вараш, Будмайданчик

про банкрутство

за участі:

ліквідатора Петровського І.А.

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі перебуває в процедурі ліквідації банкрута.

Постановою господарського суду Рівненської області від 14.08.2014 р. визнано банкрутом Дочірнє підприємство "Західно-Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж", відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Петровського І.А.

Строк ліквідаційної процедури боржника та строк повноважень ліквідатора банкрута неодноразово продовжувався на період, вказаний у відповідних ухвалах.

Зокрема, ухвалою Господарського суду Рівненської області від 02.10.2017 р. продовжено строк ліквідаційної процедури Дочірнього підприємства "Західно-Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" та строк повноважень ліквідатора до 14.11.2017 р., призначено розгляд клопотання ліквідатора про зняття податкових застав з майна боржника на 11.10.2017 р., викликано викликано у судове засідання представника Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області.

05.10.2017 року від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області надійшла заява про заміну кредитора у справі Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Вараш правонаступником.

09.10.2017 року ліквідатором боржника подано уточнене клопотання про зняття податкових застав з майна боржника, яке приймається судом до розгляду.

Ухвалою суду від 11.10.2017 року відкладено розгляд клопотання ліквідатора боржника Петровського І.А. про зняття податкових застав з майна Дочірнього підприємства "Західно-Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" та зобов'язано Сарненську ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області надати письмові пояснення. Призначено до розгляду у судовому засіданні заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області про заміну кредитора у справі на 23.10.2017 року.

Розглянувши клопотання ліквідатора про зняття податкових застав з майна боржника у справі №918/1079/14, суд встановив наступне.

Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 17.04.2014 року Кузнецовською ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області на майно платника - Дочірнього підприємства "Західно-Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" накладено публічне обтяження у вигляді податкової застави.

Відповідно до ст. 93 Податкового Кодексу України майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:

93.1.1. отримання органом державної податкової служби підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

93.1.2. визнання податкового боргу безнадійним;

93.1.3. набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

93.1.4. отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

93.1.5. виключено.

93.2. Підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 пункту 93.1 цієї статті.

93.3. Порядок застосування податкової застави встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

93.4. У разі продажу майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до статті 95 цього Кодексу таке майно звільняється з податкової застави (із внесенням змін до відповідних державних реєстрів) з дня отримання органом державної податкової служби підтвердження про надходження коштів до бюджету від такого продажу.

У відповідності до ч. 7 п. 1 ст. 38 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі Закон про банкрутство) з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Юридичний факт банкрутства особи вводить відносно банкрута новий правовий режим, який регулюється спеціальним Законом - Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги якого розповсюджуються на усіх учасників суспільних відносин, що стосуються прав і обов'язків боржника-банкрута. Права та інтереси банкрута і кредиторів у справі реалізуються через ліквідатора, який для їх забезпечення має право подати відповідні заяви (клопотання) до органів та осіб, що наклали арешти чи заборони на майно боржника-банкрута, які, в свою чергу, зобов'язані їх скасувати (припинити, анулювати, зняти, погасити тощо).

Постанова господарського суду Рівненської області від 14.08.2014 р. у справі №918/1079/14 та факт банкрутства, який нею встановлений, для осіб, які наклали обтяження на майно боржника, визнаного банкрутом, є правозмінюючим юридичним фактом, наслідком якого є скасування обтяжень та заборон, що накладені на майно банкрута, будь-якими органами (судами, нотаріусами, органами виконавчої служби, тощо), що їх наклали (вчинили).

Згідно ст. 41 Закону про банкрутство ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Цією ж статтею передбачено повноваження ліквідатора, зокрема, ліквідатор приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; і виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; для подальшої його реалізації та задоволення вимог кредиторів, що кореспондується з статтями 43 та 44 цього Закону.

Відповідно до ст. 42 вищезгаданого Закону ліквідатор формує ліквідаційну масу, проводить оцінку виявленого майна, що належить банкруту та виставляє його на аукціон для реалізації.

Таким чином, накладені обтяження на майно банкрута є перешкодою (обмеженням) у здійсненні ліквідатором ліквідаційних заходів щодо банкрута, а саме, реалізації майна, одержання та накопичення коштів та послідуючому проведенні задоволення вимог кредиторів у порядку, визначеному Законом про банкрутство.

Крім того, наявність зазначених обтяжень порушує права та законні інтереси переможців аукціону відносно права розпорядження об'єктами приватної власності.

Отже, з моменту відкриття щодо боржника ліквідаційної процедури всі без винятку обтяження його активів підлягають скасуванню. Це пов'язано з тим, що у процедурі ліквідації задоволення вимог кредиторів відбувається за рахунок коштів, отриманих від здійсненої у встановленому порядку реалізації майна банкрута.

При цьому, зняття обтяжень з майна боржника у порядку ст.38 Закону про банкрутство є безумовним, і стосується будь-яких органів і посадових осіб.

Існування не скасованих обтяжень на відчуження активів банкрута перешкоджає ліквідатору у виконанні покладених на нього Законом обов'язків.

Згідно п. 9 ст. 19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" активи боржника, які перебувають у податковій заставі, можуть бути звільнені господарським судом з податкової застави, про що виноситься ухвала у судовому засіданні за участю органу доходів і зборів.

Враховуючи все вищенаведене у сукупності, господарський суд приходить до висновку про обґрунтованість клопотання ліквідатора про зняття податкових застав з майна боржника та необхідність його задоволення.

Розглянувши заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області про заміну кредитора у справі, а саме Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Вараш на його правонаступника, суд дійшов до висновку про її задоволення виходячи з наступного.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 07.10.2014 р. визнано грошові вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Кузнецовську Рівненської області (34400, Рівненська обл., м. Кузнецовськ, м-н Будівельників 2, ІК 25930421) до боржника - Дочірнього підприємства "Західно-Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" (34400, Рівненська обл., м. Кузнецовськ, Будмайданчик, ІК 00121347) на суму 2 865 135 грн. 67 коп., як вимоги другої черги із включенням їх до реєстру вимог кредиторів.

На підставі ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 р. № 1105-ХІV реорганізовано шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та утворено Фонд соціального страхування України.

Згідно з п. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 р. № 1105-ХІV Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення.

29.08.2017 р. юридичну особу відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Вараш Рівненській області - припинено шляхом приєднання до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (код ЄДРПОУ 41313357), яке є його правонаступником, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ст. 516 ЦК України, заміна кредитора у зобов'язанні здійснюється без згоди боржника.

У статті 512 Цивільного Кодексу України наведено підстави для заміни кредитора у зобов'язанні, серед яких і правонаступництво.

Відповідно до ст. 25 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

Згідно з ст. 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншої особи, яка бере участь у справі, здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Таким чином, суд вважає за необхідне задовольнити заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області про заміну кредитора у справі №918/1079/14, а саме замінити відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Вараш Рівненської області на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області.

Керуючись ст. ст. 2, 21, 38, 40 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 25, 86 Господарського процесуального кодексу України , суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області про заміну кредитора у справі №918/1079/14 задовольнити.

2. Замінити відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Вараш Рівненської області на правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (33028, м. Рівне, вул. Кавказька, 2).

3. Ліквідатору внести зміни до реєстру вимог кредиторів боржника згідно з пунктом 2 даної ухвали.

4. Клопотання ліквідатора про зняття податкових застав з майна боржника у справі №918/1079/14 задовольнити.

5. Звільнити активи боржника Дочірнього підприємства "Західно - Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" (34400, Рівненська обл., м. Вараш, Будмайданчик, ІК 00121347) з податкової застави, накладеної Кузнецовською ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області на підставі актів опису майна №1 від 17.04.2014 року, №2 від 17.04.2014 року та №3 від 22.04.2014 року.

6. Рівненській філії державного підприємства "Національні інформаційні системи" (33013, м. Рівне, вул. Кавказька, 7) вилучити з Державного реєстру обтяжень рухомого майна наступні записи про обтяження майна Дочірнього підприємства "Західно - Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" (34400, Рівненська обл., м. Вараш, Будмайданчик, ІК 00121347):

- запис №1, зареєстрований 23.04.2014 року №14321534, публічне обтяження, тип обтяження: податкова застава, об'єкт обтяження: майно платника податків згідно акта опису майна №1 від 17.04.2014 року;

- запис №2, зареєстрований 25.04.2014 року №14326218, публічне обтяження, тип обтяження: податкова застава, об'єкт обтяження: майно платника податків згідно акта опису майна № 3 від 22.04.2014 року.

7. Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Вараської міської ради (34400, Рівненська обл., м. Вараш, майдан Незалежності, 2, каб. 1-105) вилучити з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про обтяження майна Дочірнього підприємства "Західно - Українське монтажне управління" Відкритого акціонерного товариства "Південтеплоенергомонтаж" (34400, Рівненська обл., м. Вараш, Будмайданчик, ІК 00121347):

- запис про обтяження №20556343 від 23.04.2014 року, вид обтяження: податкова застава, підстава виникнення обтяження: акт опису майна №2 від 17.04.2014 року виданий Кузнецовською ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області.

Зазначена ухвала відповідно до ст. 4-5 Господарського процесуального кодексу України є обов'язковою для виконання на усій території України та є виконавчим документом.

Дана ухвала набрала законної сили 23 жовтня 2017 року і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох років у порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження".

Ухвалу направити учасникам провадження у справі, Сарненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області (34500, вул. Широка, 18, м. Сарни, Рівненська обл.), Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області (вул. Кавказька, 2, м. Рівне, 33028), Рівненській філії державного підприємства "Національні інформаційні системи" (33013, м. Рівне, вул. Кавказька, 7), Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Вараської міської ради (34400, Рівненська обл., м. Вараш, майдан Незалежності, 2, каб. 1-105).

Суддя Войтюк В.Р.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення23.10.2017
Оприлюднено27.10.2017
Номер документу69726402
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/1079/14

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 06.04.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 04.04.2018

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 23.10.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні