Рішення
від 17.10.2017 по справі 595/1405/17
БУЧАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 595/1405/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.10.2017

м.Бучач

Бучацький районний суд Тернопільської області

В складі : головуючого судді Содомори Р.О.,

при секретарі: Пастушаку І.Д.,

з участю представника позивача ОСОБА_1,

відповідачки ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Бучачі справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення неправомірно отриманої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям,

В С Т А Н О В И В:

Управління соціального захисту населення Бучацької РДА звернулося до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що згідно Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям відповідачці ОСОБА_2 була призначена та виплачена державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям за період з жовтня 2014 року по березень 2015 року на підставі особисто поданих документів в сумі 11201,22 грн. Проведеною УПСЗН Бучацької РДА перевіркою правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення соціальної допомоги встановлено, що при заповненні декларації ОСОБА_2 не вказала про наявність у власності її сім'ї ще двох транспортних засобів - ОСОБА_3, 1989 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 та ГАЗ 6601, 1977 р.в., д.н.з. НОМЕР_2, які належать чоловікові ОСОБА_4 Відповідачка була проінформована про припинення виплати державної соціальної допомоги і про необхідність повернення 11210,22 грн. незаконно отриманої нею допомоги, однак добровільно кошти не відшкодувала, що стало підставою для звернення до суду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав викладених у позові, просила суд їх задоволити .

Відповідачка в судовому засіданні позовні вимоги не визнала та суду пояснила, що вона не знала про зареєстровані на чоловіка автомобілі. Просить у позові відмовити.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд прийшов до таких висновків.

Судом встановлено, що 27 жовтня 2014 року ОСОБА_2І звернулась до Управління соціального захисту населення Бучацької РДА із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї за період з жовтня 2014 року по березень 2015 року. До заяви додавалася декларація про доходи та майновий стан осіб, які входять до складу сім'ї, а також інші необхідні документи, визначені законом.

З відповіді на запит Сектора патрульної поліції Теребовлянського відділу поліції Тернопільській області № 791 від 15.02.2016р. вбачається, що за ОСОБА_4, зареєстровані транспортні засоби - ОСОБА_3, 1989 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 (05.01.2001) та ГАЗ 6601, 1977 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 (30.05.2000).

Згідно довідки-розрахунку надмірно виплачених коштів, які підлягають відшкодуванню відповідачці було призначено соціальну допомогу у розмірі 11201,22 грн.

Відповідачка ОСОБА_2 була проінформована про припинення виплати допомоги та необхідність повернення зайво одержаної допомоги, яку зобов'язалась повернути протягом шести місяців, про що свідчить розписка від 23.02.2016 року.

Також відповідачці були надіслані повідомлення від 29.03.2016 року, 14.04.2016 року та 13.05.2016 року про припинення виплати допомоги та необхідність повернення всієї суми незаконно отриманої нею допомоги.

На сьогоднішній день зазначені кошти не повернені.

Реалізація конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім'ям визначається Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям від 01.06.2000 року №1768-III (Закон №1768-III ).

Умови призначення і виплати малозабезпеченим сім'ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям визначаються Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250 (Порядок № 250).

Згідно ст. 1 Закону №1768-III малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до ч. 1ст. 4 Закону №1768-III заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім'ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються: документ, що посвідчує особу; довідка про склад сім'ї; декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім'ї (в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до цього Закону; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім'ї аліменти); довідка про наявність та розмір земельної частки (паю) (ч. 3 ст. 4 Закону №1768-III ).

Місцеві державні адміністрації для мети цього Закону мають право користуватися всіма офіційними джерелами інформації, в тому числі й інформацією органів доходів і зборів (ч. 5ст. 4 Закону №1768-III ).

Статтею 7 Закону №1768-II встановлено, що державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли: з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, а також хто-небудь із її складу протягом 12 місяців перед зверненням за наданням державної соціальної допомоги здійснив покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім'ї.

Якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Відповідно до п. 27 Порядку №250 контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган праці та соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів.

Пунктом 28 Порядку №250 встановлено, що якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Відповідачкою в судовому засіданні зазначалось, що вона не знала про те, що за її чоловіком зареєстровані транспортні засоби. Однак факти вказані відповідачкою у судовому засіданні не були належним чином підтверджені.

Крім того, з декларації поданої відповідачкою для призначення усіх видів соціальної допомоги вбачається, що відповідачка зазначає, що автомобілів за дорученням не продавали, що підтверджує перебування у власності її сім'ї вищевказаних транспортних засобів.

Отже, оскільки Законом №1768-IIта Порядком №250 передбачається, що надміру виплачені кошти підлягають поверненню у разі якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, то у даному випадку, факт подання недостовірних даних про доходи сім'ї ОСОБА_2 знайшло своє підтвердження у судовому засіданні.

Таким чином, аналізуючи вище викладене, дослідивши обставини справи, перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, виходячи з принципів розумності, виваженості та справедливості, суд дійшов висновку про те, що позов Управління соціального захисту населення Бучацької РДА до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям за період з жовтня 2014 року по березень 2015 року в сумі 11201,22 грн. підлягає до задоволення.

Суд, керуючись ст.ст. 1, 4, 7 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" п.п. 6, 10, 12, 27, 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого Постановою КМУ № 250 від 24.02.2003 р ., ст.ст. 10 , 11 , 15 , 60 , 209 , 212 , 214 , 215 ЦПК України , -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Управління праці та соціального захисту населення Бучацької районної державної адміністрації незаконно отриману державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям за період з жовтня 2014 року по березень 2015 року в сумі 11201 (одинадцять тисяч двісті одну) грн. 22 коп., які необхідно перерахувати на р/р 35417011009896, МФО 838012, ГУДКСУ у Бучацькому районі, код 03195553.

Стягнути з ОСОБА_2 1 600 грн. судового збору в дохід держави.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його оскарження. Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного суду Тернопільської області через Бучацький районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя: ОСОБА_5

СудБучацький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.10.2017
Оприлюднено27.10.2017
Номер документу69749156
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —595/1405/17

Рішення від 17.10.2017

Цивільне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Содомора Р. О.

Рішення від 17.10.2017

Цивільне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Содомора Р. О.

Ухвала від 09.10.2017

Цивільне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Содомора Р. О.

Ухвала від 29.09.2017

Цивільне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Содомора Р. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні