ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.
Суддя-доповідач:Капустинський М.М.
УХВАЛА
іменем України
"23" жовтня 2017 р. Справа № 817/380/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Капустинського М.М.
суддів: Мацького Є.М.
Шевчук С.М.,
за участю секретаря судового засідання Шведюк М.М.,
представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі апеляційну скаргу Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" квітня 2017 р. у справі за позовом Фермерського господарства "АВМ-С" до Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство "АВМ-С" звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Костопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, а.с.45-48 т.1) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 10.12.2014 року №0000712200.
В обґрунтування позовних вимог зазначали, що не погоджуються з висновками відповідача, які стали підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, оскільки ФГ "АВМ-С" відповідало вимогам норми пп.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, було і є сільськогосподарським підприємством, у зв'язку з чим у періоді з 01.01.2012 по 30.09.2014 використовувало спеціальний режим оподаткування в частині сплати до бюджету податку на додану вартість та звітувалося до Березнівського відділення Костопільської ОДПІ по двох податкових деклараціях з податку на додану вартість: Декларація з податку на додану вартість спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства; Декларація з податку на додану вартість (загальна). Зазначає, що у ФГ "АВМ-С" наявні власні та орендовані земельні ділянки для заготівлі такої продукції як кора крушини, відповідно дана продукція являється продукцією власного виробництва та підпадає під спеціальний режим оподаткування.
В судовому засіданні, відповідно до ст.55 КАС України, суд замінив відповідача Костопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області правонаступником - Рівненська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Рівненській області.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2017 року позов задоволено в повному обсязі.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Костопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області від 10.12.2014 №0000712200.
Присуджено на користь позивача Фермерського господарства "АВМ-С" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області судовий збір у сумі 2250,00грн. (дві тисячі двісті п'ятдесят гривень).
Вислухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суд вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Фермерське господарство "ВМ-С" (ідентифікаційний код юридичної особи 31791965) зареєстроване 22.03.2002; взяте на облік як платник податків 16.04.2002; є платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва №200097739 від 02.01.2013; види діяльності за КВЕД: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; вирощування зерняткових і кісточкових фруктів; вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; вирощування пряних, ароматичних і лікарських культур; вирощування інших багаторічних культур; відтворення рослин; розведення великої рогатої худоби молочних порід; розведення овець і кіз; розведення свиней; допоміжна діяльність у рослинництві; оброблення насіння для відтворення; лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві; лісозаготівлі; збирання дикорослих недеревних продуктів; виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості; лісопильне та стругальне виробництво; оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; вантажний автомобільний транспорт (а.с.82-84 т.1, 152-154 т.7).
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.04.2016 у справі №К/800/6696/14 (а.с.129-132 т.2) встановлено, що ФГ "АВМ-С" мало свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість: №100274833 форми №2-РС на бланку серії НБ №031387 у якому вказано перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства відповідно до КВЕД є, зокрема: одержання продукції лісового господарства; лісівництво та лісозаготівлі; №200038140 форми №2-РС на бланку серії НБ №031397 у якому вказано перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства відповідно до КВЕД є, зокрема: лісівництво та лісозаготівлі (пп.209.17.10 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, КВЕД-2010); одержання продукції лісового господарства (пп.209.17.10 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, КВЕД-2010); обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільськогосподарського та лісового господарства та рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови, якщо така продукція вирощується, відгодовується, відловлюється або збирається (заготовляється) безпосередньо платником податку (крім придбання її в інших осіб (пп.209.17.10 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, КВЕД-2010); №200097739 форми №2-РС на бланку серії НБ №031399 у якому вказано перелік видів діяльності сільськогосподарського підприємства відповідно до КВЕД є, зокрема: лісівництво та лісозаготівлі (пп.209.17.10 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, КВЕД-2010); обробка чи переробка продукції, одержаної в результаті діяльності платника податку у сфері сільськогосподарського та лісового господарства та рибальства, вважається діяльністю у сфері сільського та лісового господарства і рибальства за умови, якщо така продукція вирощується, відгодовується, відловлюється або збирається (заготовляється) безпосередньо платником податку (крім придбання її в інших осіб (пп.209.17.10 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, КВЕД-2010).
Відповідно до вимог ст.209 Податкового кодексу України ФГ "АВМ-С" у періоді з 01.01.2012 по 30.09.2014 використовувало спеціальний режим оподаткування в частині сплати до бюджету податку на додану вартість та звітувалося до Березнівського відділення Костопільської ОДПІ по двох податкових деклараціях з податку на додану вартість:
- декларація з податку на додану вартість спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства;
- декларація з податку на додану вартість (загальна).
Отже, відповідно до ст.72 КАС України, обставини, встановлені зазначеною ухвалою Вищого адміністративного суду України, не підлягають доказуванню при розгляді зазначеної справи.
Встановлено, що на підставі направлення від 12.11.2014 №110, відповідно до ст.20 розділу І, пп.75.1.2 п.75.1. ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України, уповноваженою особою Костопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Рівненській області, проведено позапланову виїзну перевірку фермерського господарства "АВМ-С" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2013, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.12.2013, своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податку на додану вартість за період з 01.01.2013 по 30.09.2014.
За результатами перевірки складено акт №152/22/31791965 від 27.11.2015 (а.с.6-17 т.1), відповідно до висновків якого встановлено порушення п.187.1 ст.187, п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, а саме ФГ "АВМ-С" занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, яке підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 382942,00 грн., в тому числі за травень 2014 року в сумі 99960,00 грн., за червень 2014 року в сумі 413474,00 грн., за липень 2014 року в сумі 142179,00 грн. за вересень 2014 року в сумі 37329,00 грн.
10.12.2014 Костопільською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Рівненській області на підставі акта перевірки №152/22/31791965 від 27.11.2015 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000712200, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" на 574 430,00грн. в тому числі за основним платежем на 382942,00грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями на 191 471,00грн. (а.с.18 т.1).
Не погодившись з вказаним рішенням контролюючого органу позивач оскаржив його до суду.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що ФГ "АВМ-С" в перевіряємий період здійснювало види діяльності, перелічені у п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, та постачало товари, які належать до 06 товарної групи згідно з УКТЗЕД.
Отже, згідно з підпунктом 209.17.11 пункту 209.17 статті 209 Податкового кодексу України дія спеціального режиму оподаткування поширюється, зокрема, на одержання продукції лісового господарства (02.01.2 КВЕД) збирання лісових продуктів (жолудів, каштанів, моху, тощо).
Пунктами 12,13 Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів і здійснення побічних лісових користувань в лісах України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1996 року №449, кора деревних порід заготовляється з метою одержання лікарської та технічної сировини (кора дуба, крушини, калини, ялини тощо), а також - сировини для виробництва дьогтю. Кору для медичних цілей дозволяється заготовляти у весняний період із дерев та чагарників, призначених для рубки в поточному році. Заготівля кори для технічних потреб допускається в терміни і в обсягах, що забезпечують своєчасне відновлення і відтворення її запасів.
Таким чином, суд дійшов висновку, що кора крушини є сільськогосподарським товаром, який реалізовувався сільськогосподарським підприємством, а відтак суми ПДВ від такої реалізації платник податків має право не сплачувати до бюджету, а залишити у своєму розпорядженні, скориставшись спеціальним режимом оподаткування у відповідності до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України.
Суд не прийняв до уваги покликання відповідача на акт перевірки від 04.03.2013 №120/22/31791965, якому надано оцінку у постанові Рівненського окружного адміністративного суду від 22.11.2013 у справі №817/3707/13-а, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000032201 від 18.03.2013, яке прийнято на підставі вказаного акта. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 06.04.2016 №К/800/6696/14 постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 22.11.2013 залишено в силі. Постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 22.11.2013 у справі №817/3707/13-а набрала законної сили 06.04.2016.
Відповідно до ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, судовим рішенням, яке набрало законної сили, спростовані висновків викладені в акті перевірки від 04.03.2013 №120/22/31791965.
Також, суд встановив, що позивач мав у користуванні земельні ділянки згідно з укладеними договорами оренди землі із власниками земельних часток (паїв), Березнівською районною державною адміністрацією, договорів про сумісну діяльність тощо, а також купував лісопродукцію, здійснював надання послуг для регулювання водно-повітряного режиму меліоративних земель, тощо.
Суд дійшов висновку про безпідставність тверджень відповідача про неможливість заготівлі кори крушини позивачем на власних угіддях, а при заготівлі кори крушини на земельних ділянках, які перебували в користуванні ФГ "АВМ-С", останне не зобов'язане було отримувати дозвіл на спеціальне використання природних рослинних ресурсів.
Таким чином, суд дійшов висновку, що Фермерське господарство "АВМ-С" підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, вказане у п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, у періоді, який перевірявся, господарство було зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, про що мало відповідні свідоцтва, до видів діяльності у яких було включено лісівництво та лісозаготівлі, одержання продукції лісового господарства та лісівництво та лісозаготівлі, з огляду на що правомірно відображало у скороченій податковій декларації з податку на додану вартість операції з реалізації кори крушини.
Надаючи правову оцінку правовідносинам сторін, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає за необхідне зазначити наступне.
З акта перевірки слідує, що ФГ "АВМ-С" протягом перевіряємого періоду проводило реалізацію кори крушини для ТОВ "Плант Індастрі" (код ЄДРПОУ 33538852). Податок на додану вартість в розмірі 382941,87 грн., в тому числі за травень 2014 року в сумі 99959,57грн., за червень 2014 року в сумі 103474,20грн., за липень 2014 року в сумі 142178,80грн., за вересень 2014 року в сумі 37329,30грн. підприємство включило в податкові зобов'язання декларації по ПДВ спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства за відповідні періоди.
При цьому податковий орган у акті перевірки №152/22/31791965 від 27.11.2014 покликається на акт від 04.03.2013 року №120/22/31791965 позапланової виїзної перевірки Фермерського господарства "АВМ-С" (СФГ "Відродження"), код за ЄДРПОУ 31791965 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2009 по 31.12.2012, де зазначено, що: "Згідно з довідок управління Держкомзему у Березнівському районі багаторічні насадження у ФГ "АВМ-С" відсутні, що свідчить про те, що підприємство діяльність у сфері лісового господарства (лісівництва) не проводило так як не мало такої можливості. Відповідно дана продукція не являється продукцією власного виробництва та не підпадає під спеціальний режим оподаткування".
Таким чином, податковий орган дійшов висновку про порушення ФГ "АВМ-С" п.187.1 ст.187, п.209.6 Податкового кодексу України, оскільки занижено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, яке підлягає сплаті до бюджету всього у сумі 382942грн., в т.ч. за травень 2014 року в сумі 99960 грн., за серпень 2014 року в сумі 103474 грн., за липень 2014 року в сумі 142179 грн., за вересень 2014 року в сумі 37329 грн.; п.187.1 ст.187, п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, оскільки занижено податок на додану вартість, який підлягає сплаті на спеціальний рахунок всього у сумі 8330 грн., у тому числі за травень місяць 2014 року в сумі 8330 грн., та завищено податок на додану вартість, який підлягає сплаті на спеціальний рахунок всього у сумі 382942 грн., в т.ч. за травень 2014 року в сумі 99960 грн., за червень 2014 року в сумі 103474 грн., за липень 2014 року в сумі 142179 грн., за вересень 2014 року в сумі 37329 грн..
Погоджуючись з доводами суду першої інстанції щодо спростовання вказаних доводів, колегія суддів зазначає, що у відповідності до ст.209 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) сільськогосподарське підприємство, яке обрало спеціальний режим оподаткування, повинно відображати в податковій декларації з податку на додану вартість операції щодо поставки сільськогосподарських товарів/послуг, що стосуються спеціального режиму.
Пунктом 209.17 статті 209 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено вичерпний перелік видів діяльності, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування, а саме: вирощування зернових та технічних культур (01.11.0 КВЕД); овочівництво; декоративне садівництво та вирощування продукції розсадників (01.12.0 КВЕД) (підпункт 209.17.2); вирощування фруктів, ягід, горіхів, культур для виробництва напоїв і прянощів (01.13.0 КВЕД) (підпункт 209.17.3); розведення великої рогатої худоби (01.21.0 КВЕД) (підпункт 209.17.4); розведення овець, кіз, коней (01.22.0 КВЕД) (підпункт 209.17.5); розведення свиней (01.23.0 КВЕД) (підпункт 209.17.6); розведення птиці (01.24.0 КВЕД) (підпункт 209.17.7); розведення інших тварин (01.25.0 КВЕД) (підпункт 209.17.8); змішане сільське господарство (01.30.0 КВЕД) (підпункт 209.17.9); лісівництво та лісозаготівлі (02.01.1 КВЕД) (підпункт 209.17.10); одержання продукції лісового господарства (02.01.2 КВЕД) (підпункт 209.17.11); рибництво (05.02.0 КВЕД) (підпункт 209.17.12); надання послуг у рибальстві, рибництві (05.01.0, 05.02.0 КВЕД) (підпункт 209.17.13); надання послуг у рослинництві, облаштування ландшафту (01.41.0 КВЕД) (підпункт 209.17.14); надання послуг у тваринництві (01.42.0 КВЕД) (підпункт 209.17.15); надання послуг у лісовому господарстві (02.02.0 КВЕД) (підпункт 209.17.16).
Відповідно до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) спеціальний режим оподаткування поширюється також і на операції щодо поставки сільськогосподарським підприємством сільськогосподарських товарів.
Виходячи з аналізу наведених норм законодавства суд дійшов висновку, що спеціальний режим оподаткування поширюється як на діяльність, яка відповідає видам діяльності, переліченим у п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України та зазначеним у свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, так і на діяльність з постачання сільськогосподарських товарів (послуг), про яку йдеться у п.209.2 ст.209 цього Кодексу.
Зі змісту пункту 209.7 статті 209 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) слідує, що для віднесення товарів до сільськогосподарських необхідними є наявність двох умов: належність їх до товарних груп 1-24, товарних позицій 4101, 4102, 4103, 4301 згідно з УКТЗЕД та безпосереднє вирощування, відгодовування, виловлювання або збирання (заготівля) платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування таких товарів.
Відповідно до Закону України "Про митний тариф України" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) живі дерева та інші рослини відносяться до групи 06.
Судом встановлено, що ФГ "АВМ-С" в перевіряємий період здійснювало види діяльності, перелічені у п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України, та постачало товари, які належать до 06 товарної групи згідно з УКТЗЕД.
Отже, згідно з пп.209.17.11 п.209.17 ст.209 Податкового кодексу України дія спеціального режиму оподаткування поширюється, зокрема, на одержання продукції лісового господарства (02.01.2 КВЕД) збирання лісових продуктів (жолудів, каштанів, моху тощо).
Пунктами 12,13 Порядку заготівлі другорядних лісових матеріалів і здійснення побічних лісових користувань в лісах України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1996 року № 449, кора деревних порід заготовляється з метою одержання лікарської та технічної сировини (кора дуба, крушини, калини, ялини тощо), а також - сировини для виробництва дьогтю. Кору для медичних цілей дозволяється заготовляти у весняний період із дерев та чагарників, призначених для рубки в поточному році. Заготівля кори для технічних потреб допускається в терміни і в обсягах, що забезпечують своєчасне відновлення і відтворення її запасів.
Таким чином, кора крушини є сільськогосподарським товаром, який реалізовувався сільськогосподарським підприємством, а відтак суми ПДВ від такої реалізації платник податків має право не сплачувати до бюджету, а залишити у своєму розпорядженні, скориставшись спеціальним режимом оподаткування у відповідності до пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України.
Крім того, суд вірно зазначив, що судовим рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 22.11.2013 у справі №817/3707/13-а, яке набрало законної сили, спростовані висновків викладені в акті перевірки від 04.03.2013 №120/22/31791965, тому покликання відповідача на вказаний акт є недоречним.
Також, в акті перевірки №152/22/31791965 від 27.11.2014 зазначено, що відповідно до довідок управління Держкомзему у Березнівському районі по земельно-кадастровому обліку земель ФГ "АВМ-С" за господарством рахуються землі станом на:
- 01.01.2010 загальною площею 803,61 га, в т.ч. сільськогосподарських угідь - 803,61 га, з них: - рілля -597,87 га, сіножаті - 17,75 га, пасовища - 187,99 га.;
- 01.01.2011 загальною площею 90,66 га, з них згідно договорів оренди земельних ділянок з власниками земельних часток (паїв) - 73,25 га, в т.ч. сільськогосподарських угідь - 73,25 га, з них: рілля - 55,74 га, пасовища - 17,51 га.
Крім того, в оренді СФГ "Відродження", згідно з договору оренди землі від 26.10.2010 зареєстрованого в державному реєстрі земель за №041058700001, укладеного між Березнівською райдержадміністрацією та СФГ "Відродження" для риборозведення знаходиться земельна ділянка загальною площею 17,4276 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Великопільської сільської ради.
- 01.01.2012 загальною площею 485,38 га, з них згідно договорів оренди земельних ділянок з власниками земельних часток (паїв) - 167,95 га, з них: рілля - 129,89 га, сіножаті - 4,13 га, пасовища - 33,93 га; згідно договору оренди землі - 300,0 га, з них: рілля - 215,57 га, пасовища - 84,43 га.
Крім того, в оренді СФГ Відродження , згідно договору оренди землі від 26.10.2010 зареєстрованого в державному реєстрі земель за №041058700001, укладеного між Березнівською райдержадміністрацією та СФГ Відродження для риборозведення знаходиться земельна ділянка загальною площею 17,4276 га., яка розташована за межами населеного пункту на території Великопільської сільської ради.
Згідно з додатком 1 до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності "Відомості із договору оренди землі" СФГ "Відродження" мало в користуванні землі сільськогосподарського призначення: 2007 рік - 32,94 га, 2008 рік - 53,74 га..
Таким чином, твердження відповідача про неможливість заготівлі кори крушини позивачем на власних угіддях - безпідставні.
Відповідно до ст.8 Закону України "Про рослинний світ" використання природних рослинних ресурсів здійснюється в порядку загального або спеціального використання.
Загальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється громадянами з додержанням правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, без надання їм відповідних дозволів.
Відповідно до ст.10 Закону України "Про рослинний світ" спеціальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється за дозволом юридичними або фізичними особами для задоволення їх виробничих та наукових потреб, а також з метою отримання прибутку від реалізації цих ресурсів або продуктів їх переробки.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання природних рослинних ресурсів: збирання лікарських рослин; заготівля деревини під час рубок головного користування; заготівля живиці; заготівля кори, лубу, деревної зелені, деревних соків тощо; збирання квітів, ягід, плодів, горіхів, насіння, грибів, лісової підстилки, очерету тощо; заготівля сіна; випасання худоби.
Законодавством України можуть передбачатися й інші види спеціального використання природних рослинних ресурсів.
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення здійснюється за дозволом, що видається в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України.
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення здійснюється за дозволом, що видається в порядку, який визначається Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Заготівля деревини під час рубок головного користування, живиці на земельних ділянках лісового фонду здійснюється в порядку, що встановлюється Лісовим кодексом України. Інші види спеціального використання рослинних ресурсів на земельних ділянках лісового фонду здійснюються в порядку, що встановлюється цим Законом, Лісовим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.
Не потребують дозволу на спеціальне використання природних рослинних ресурсів: власники земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти рослинного світу, крім тих, що занесені до Червоної книги України та Зеленої книги України; користувачі (в тому числі орендарі) земельних ділянок, які їм надано для цільового призначення (ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства, колективного садівництва, городництва, сінокосіння, випасання худоби), за винятком використання ними дикорослих судинних рослин, мохоподібних, водоростей, лишайників, а також грибів, види яких занесені до Червоної книги України, та природних рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України.
Таким чином, при заготівлі кори крушини на земельних ділянках, які перебували в користуванні ФГ "АВМ-С", останне не зобов'язане було отримувати дозвіл на спеціальне використання природних рослинних ресурсів.
Виходячи із вище наведеного, Фермерське господарство "АВМ-С" підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, вказане у п.209.6 ст.209 Податкового кодексу України, у періоді, який перевірявся, господарство було зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, про що мало відповідні свідоцтва, до видів діяльності у яких було включено лісівництво та лісозаготівлі, одержання продукції лісового господарства та лісівництво та лісозаготівлі, з огляду на що правомірно відображало у скороченій податковій декларації з податку на додану вартість операції з реалізації кори крушини.
Колегія суддів вважає безпідставними і покликання апелянта на те, що саме як лікарську сировину придбану в позивача кору крушини в подальшому було експортовано до країни Польща ТОВ ""Плант Індастрі", так як у Фітосертифікатах зазначається, що кора крушини експортувалася як рослинна сировина, а не як лікарська.
Таким чином, апелянтом не надано суду беззаперечних доказів та не наведено розрахунків з приводу правомірності донарахування позивачу податкових зобов"язань та штрафних (фінансових) санкцій по податку на додану вартість.
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, апеляційна скарга не підлягає до задоволення, а постанова суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Рівненської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "19" квітня 2017 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя М.М. Капустинський
судді: Є.М. Мацький
С.М. Шевчук
Повний текст cудового рішення виготовлено "25" жовтня 2017 р.
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Фермерське господарство "АВМ-С" вул. Шевченка,24,с. Замостище,Березнівський район, Рівненська область,34631
3- відповідачу/відповідачам: Рівненська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Рівненській області вул.Відінська,8,м.Рівне,33023
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2017 |
Оприлюднено | 27.10.2017 |
Номер документу | 69762278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні