Постанова
від 24.10.2017 по справі 821/957/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/957/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Мельник О.О., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області до Державного реєстратора Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_2, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Адано" про скасування запису та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Херсонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Херсонській області (далі по тексту - позивач або Херсонська ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_2 (далі по тексту - відповідач), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Адано" (далі по тексту - третя особа або ТОВ "Адано") про скасування запису та зобов'язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідно до витягу з ЄДР, державна реєстрація третьої особи в ЄДР здійснена 09.09.2016 року за № 10701020000064949. Заснування юридичної особи здійснено ОСОБА_3 (97100, АР Крим, Нижньогірський р-н., АДРЕСА_1). Місцезнаходження юридичної особи: 01133, м. Київ, Печерський р-н., бульвар Лесі Українки, 30 "Б", офіс 12.

06 грудня 2016 року відповідачем проведена реєстраційна дія щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах за №10701070002064949, а саме зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників ТОВ "Адано".

Під час проведення позивачем перевірки у зв'язку з постановкою на облік встановлено, що за вказаною адресою ТОВ "Адано" не знаходиться. Відповідно до відомостей Головного територіального управління юстиції у Херсонській області, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1 значиться померлим з 24.03.2013 року. Тобто, ОСОБА_4, фактично не міг прийняти рішення про прийняття корпоративних прав на управління зазначеним товариством та укладення угоди на оренду офісного приміщення за адресою: м. Херсон, пр-т Ушакова, 23.

Крім того вказав, що ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, 07.12.2016 отримано та опрацьовано відомість з унікальним ідентифікатором ЄДР 28433584 про реєстраційну дію від 06.12.2016 за №10701070002064949. За результатами автоматичної перевірки на центральному рівні (ДФС України) щодо коректності використання реєстраційного номера облікової картки платника з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків встановлено, що реєстраційний номер НОМЕР_1 керівника, засновника ОСОБА_4 ТОВ "Адано" був закритим з причини смерті, про що при опрацюванні відомості до державного реєстратора сформовано зауваження "1073 Закрито реєстраційний номер облікової картки", "62 Помилкове значення поля "Керівник юридичної особи: ідентифікаційний номер платника податків за ДРФО", "162 Некоректне значення поля "Найменування або прізвище, ім'я по-батькові засновника".

На підставі вказаного вважає, що на момент здійснення відповідачем дій щодо зміни засновника та керівника йому надходило повідомлення про закриття реєстраційного номера облікової картки ОСОБА_4 з причини смерті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач до суду не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Третя особа до суду не з'явилася. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. До суду повернувся конверт з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Згідно ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне: товариство з обмеженою відповідальністю "Адано" зареєстровано в ЄДР 09 вересня 2016 року за № 10701020000064949 Виконавчим комітетом Печерської районної ради у м. Києві. Засновник: ОСОБА_3 (97100, АР Крим, Нижньогірський р-н., АДРЕСА_2), розмір статутного капіталу на момент реєстрації становив 200 грн. Місцезнаходження юридичної особи: 01133, м. Київ, Печерський р-н., бульвар Лесі Українки, 30 "Б" офіс 12.

Види діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 69.10 Діяльність у сфері права; 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, консультування з питань оподаткування; 73.20 Дослідження коньюктури ринку та виявлення громадської думки.

Основний вид діяльності 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

06 грудня 2016 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державним реєстратором Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_2 проведено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах за №10701070002064949, а саме: зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників ТОВ "Адано" з ОСОБА_3 (засновник, керівник) адреса місцезнаходження юридичної особи: Україна, 01133, м. Київ, Печерський район, бульвар Лесі Українки, будинок 30 "Б", офіс 12 на ОСОБА_4 (засновник, керівник) Україна, 73003, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський р-н, проспект Ушакова, будинок 23.

В ході розгляду справи встановлено, що ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві 07 грудня 2017 року отримано та опрацьовано відомість з унікальним ідентифікатором ЄДР 28433584 про реєстраційну дію від 06.12.2016 р. № 10701070002064949. За результатами автоматичної перевірки Держаної фіскальної служби України щодо коректності використання реєстраційного номера облікової картки латника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податку встановлено щодо коректності використання реєстраційної картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платника податків, реєстраційний номер НОМЕР_1 керівника третьої особи є закритим з причин смерті ОСОБА_4, про що при опрацюванні відомостей до державного реєстру сформовано зауваження "164 Некоректне значення поля засновника", "58 Некоректне значення поля "Керівник юридичної особи: прізвище".

Крім того, Головним територіальним управлінням юстиції у Херсонській області на запит позивача надано відповідь, що у результаті перевірки відомостей, внесених до Державного реєстру цивільного стану громадян виявлені наступні актові записи, зокрема, актовий запис про смерть ОСОБА_4, 17.10.1953 р. від 25.03.2013 р. № 1120, складений Центральним відділом держаної реєстрації актів цивільного стану Симферопольського міського управління юстиції в Автономній Республіці Крим, який помер - 24.03.2013 р. (а.с. 21-22).

Крім того, відповідно до рапорту старшого оперуваженого з ОВС ПДВ ОУ ГУ ДФС у Херсонській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_5 судом встановлено, що посадовими особами позивача здійснено вихід за податковою адресою: м. Херсон, проспект Ушакова, буд. 23. В ході обстеження будинку № 23 не встановлено. Позивачем також направлено запит до Херсонського БТІ щодо власників приміщення за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 23, в отриманій відповіді зазначено, що станом на 31.12.2012 р. технічна та юридична документація відсутня. В результаті вказаного встановити фактичне місцезнаходження ТОВ "Адано" та його службових осіб не надалось можливим (а.с. 39,42).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне: статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV (далі по тексту Закон України № 755-IV) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до п. 4. ст. 1 Закону України № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною 2 статті 6 Закону України № 755-IV встановлено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Отже, державний реєстратор під час здійснення реєстраційних дій перевіряється лише комплектність документів.

Суд зазначає, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб перелік засновників (учасників) юридичної особи, зокрема: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією; місцезнаходження юридичної особи; відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи (пп. 8, 10, 3 ч. 2 ст. 9 Закону України № 755-IV).

Статтею 25 Закону України № 755-IV визначено порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Згідно п. 5, 6 ч. 2 ст. 25 Закону України № 755-IV встановлено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

Частиною 1 статті 28 Закону України № 755-IV передбачені підстави для відмови у державній реєстрації. Підставою для відмови у державній реєстрації документи суперечать вимогам Конституції та законів України

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається (ч. 4 ст. 28 Закону України № 755-IV).

Статтею 31 Закону України № 755-IV встановлено, що у разі якщо під час прийому документів для державної реєстрації або проведення реєстраційних дій у суб'єкта державної реєстрації, державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, вони негайно повідомляють про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів.

Повідомлення правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів не є підставою для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації.

Засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч. 3,4 ст. 35 Закону України № 755-IV).

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження, зміни складу або інформації про засновників та зміни керівника ТОВ "Адано" проведено реєстраційну дію щодо зміни засновника та керівника з ОСОБА_3 (засновник, керівник) адреса місцезнаходження юридичної особи: Україна, 01133, м. Київ, Печерський район, бульвар Лесі Українки, будинок 30 "Б", офіс 12 на ОСОБА_4 (засновник, керівник) Україна, 73003, Херсонська область, м. Херсон, Комсомольський р-н, проспект Ушакова, будинок 23, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Суд зазначає, що Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою та відомостей щодо керівника юридичної особи, тому на думку суду, слід дійти висновку про відсутність з боку державного реєстратора при проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Адано".

При цьому судом встановлено, що державним реєстратором здійснено реєстраційну дію №10701070002064949 та внесено до Державного реєстру запис, який не відповідає дійсності, тому відомості, які містяться в державному реєстрі щодо зміни керівника, засновника третьої особи та зміни місця її знаходження є недостовірними та підлягають скасуванню.

Вказана позиція узгоджується з позицією викладеною в постанові Вищого адміністративного суду України від 13.04.2016 р. К/800/38990/15.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання державного реєстратора комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Адано" (код ЄДРПОУ 40825769) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань суд зазначає, що в матеріалах справи наявний лист третьої особи від 31.07.2017 р. № 108-229/37, відповідно до якого наказом Міністерства юстиції України № 344/5 КП "Солом'янка-Сервіс" з 10.02.2017 р. скасовано акредитацію та звільнено державних реєстраторів (а.с. 78). На думку суду, вказане унеможливлює зобов'язання відповідача скасувати реєстраційну дію.

При цьому суд зазначає, що позивач не позбавлений права звернутися з рішенням по даній справі до будь - якого державного реєстратора для внесення змін щодо місцезнаходження третьої особи, зміни її засновника та керівника.

Частиною 2 статті 4 Закону України № 755-IV встановлено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України № 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" зокрема щодо визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Щодо позовної вимоги про стягнення з відповідача судового збору суд зазначає, що відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Отже, вказана позовна вимога не підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області підлягають частковому задоволенню.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах що проведена державним реєстратором Комунального підприємства "Солом'янка-Сервіс" ОСОБА_2 від 06.12.2016 року за № 10701070002064949, зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 26 жовтня 2017 р.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 5.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2017
Оприлюднено30.10.2017
Номер документу69794859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/957/17

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 07.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 07.07.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні