Постанова
від 26.10.2017 по справі 757/51633/17-п
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/51633/17-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2017 року суддя Печерського районного суду м. Києва Карабань В.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України,голови Політичної партії "Соціальна справедливість", проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 за ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №60-23/194 від 04 вересня 2017 року, ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру.

До Національного агентства з питань запобігання корупції 03.05.2017 надійшов Звіт політичної партії Соціальна справедливість ( код ЄДРПО 36464349) про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру - за І квартал 2017 року за підписом Голови політичної партії Соціальна справедливість ОСОБА_1

За результати аналізу Звіту встановлено, що ОСОБА_1, займаючи посаду Голови Партії допустила грубе порушення встановлених вимог абзацу шостого пункту 3 розділу ІІ Положення про аналіз звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 08.09.2016 №26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 за №1264/29394. Так, ОСОБА_1 подала Звіт Партії без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру місцевих організацій Партії в таблиці Місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи , зазначено наявність місцевих організацій, що є порушенням пункту 1 частини дев'ятої статті 17 закону та підпункту 1 пункту 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 №2, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315.

Окрім того, у пункті 1.1. розділу IV Звіту, не відображено відомості по платежам, що стосуються комісії за обслуговування рахунку та комісії за виконання платежів в національній валюті згідно виписок банку від 01.02.2017, 28.02.2017, 03.04.2017, в наступні дати та суми: 04ю01.2017 - 100 грн., 11.01.2017 - 100 грн., 13.01.2017 - 3,00 грн., 13.01.2017 - 3,00 грн., 18.01.2017 - 3,00 грн., 26.01.2017 - 3,00 грн., 26.01.2017 - 1,02 грн., 01.02.2017 - 100 грн., 08.02.2017 - 3,00 грн., 09.02.2017 - 3,00 грн., 09.02.2017 - 3, 00 грн., 01.03.2017 - 100 грн., 09.03.2017 - 3, 00 грн., 09.03.2017 - 3,00 грн., 10.03.2017 - 3,00 грн., на загальну суму 431,02 грн., що є порушенням пункту 4 частини дев'ятої статті 17 Закону.

В судове засідання з'явився адвокат ОСОБА_1 - ОСОБА_2, вину у вчиненому ОСОБА_1 адміністративному правопорушенні не визнала та вказала, що остання не може бути суб'єктом відповідальності.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру у виді штрафу, але при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.

Отже, у тексті статті 212-21 КУпАП не визначено суб'єкта адміністративного правопорушення, який може бути підданий штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.

Системний аналіз норм глави 2 Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність та ст. 27 КУпАП дають підстави вважати, що суб'єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.

Якщо виходити з аналізу об'єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб'єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов'язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру.

Обов'язок подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характерупокладено на політичну партію, що передбачено ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України .

Пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28 липня 2016 року № 2 (Реєстр Мін'юсту від 25 серпня 2016 року № 1185/29315) також передбачено подання звіту політичною партією.

За відсутності у ст. 212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб'єктами правопорушення, виходячи з аналізу об'єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України та п.1 Розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру щодо обов'язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч. 1 ст. 27 КУпАП адміністративного стягнення у виді штрафу, можна дійти до висновку про те, що суб'єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.

Отже, аналіз чинних законів доводить, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру у виді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб'єктом правопорушення за вказаною статтею.

Згідно з ст. 14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв'язані з недодержанням установлених правил в сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи охорони здоров'я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов'язків.

Законом України Про політичні партії України не передбачено обов'язку керівника політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (ч. 7 ст. 17 цього Закону передбачено, що звіт у паперовій формі подається за підписом керівника партії, засвідченим печаткою політичної партії, що відноситься до порядку оформлення документу, а не обов'язку подачі документу до НАЗК).

Не передбачено обов'язку керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру й іншими нормативно-правовими документами.

Зокрема, у Положенні про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28 липня 2016 року № 2 немає норми, яка б зобов'язувала керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт (по аналогії з ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України у п. 1 розділу ІІ Положення передбачено, що керівник партії підписує звіт у паперовій формі).

Отже, в силу вимог ст. 14 КУпАП, ОСОБА_1, як голова політичної партії Соціальна справедливість , не може бути суб'єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і як посадова особа.

Оскільки ОСОБА_1 не є суб'єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КупАП, то в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення.

Згідно п.1 ст.247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. ст. 247, 283-284 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення до Апеляційного суду м. Києва через Печерський районний суд м. Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя В.М. Карабань

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.10.2017
Оприлюднено27.10.2017
Номер документу69803943
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —757/51633/17-п

Постанова від 26.10.2017

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Карабань В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні