Постанова
від 26.11.2009 по справі 2а-5720/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2009 року Справа №2а-5720/09/0870

(14 год. 59 хв.) м.Запоріжжя

Запорізький окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Садов ого І.В.,

при секретарі судового зас ідання - Марченко І.В.,

за участю:

представників позивача: Лазько В.Г., Федорченко А.В .,

представника відповідача: Чернікової В.П.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовною заявою: Това риства з обмеженою відповіда льністю «Герда»

до: Державної податкової ін спекції у Комунарському райо ні м.Запоріжжя

про: визнання протип равним та нечинним рішення п ро застосування

штрафних (фінансових) санкц ій №0000582307/0 від 07.08.2009

13.10.2009 Товариство з обмеженою відповідальністю «Герда» зв ернулося до Запорізького окр ужного адміністративного су ду із позовною заявою до Держ авної податкової інспекції у Комунарському районі м.Запо ріжжя про визнання протиправ ним та нечинним рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій №0000582307/0 від 07.08.2009.

Ухвалою суду від 14.10.2009 позовн у заяву було залишено без рух у на підставі ст.108 КАС України для приведення її у відповід ність до ст.106 КАС України.

Позивач усунув недоліки по зовної заяви, а тому ухвалою с уду від 04.11.2009 відкрито провадже ння в адміністративній справ і №2а-5720/09/0870, закінчено підготов че провадження та призначено справу до судового розгляду на 24.11.2009. У судовому засіданні о голошувалась перерва до 26.11.2009.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу «Камертон».

У судовому засіданні 26.11.2009 на підставі ст.160 КАС України суд ом проголошено вступну та ре золютивну частину постанови .

Представники позивача під тримали вимоги позовної заяв и з підстав, зазначених у позо ві та додаткових поясненнях по справі. На обґрунтування п озову зазначають, що відпові дачем при проведенні перевір ки перевищені повноваження, визначені Законом України «П ро державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ. При з дійсненні перевірки податко вим органом фактично була пр оведена інвентаризація това рно - матеріальних цінносте й, яка знаходиться за межами п овноважень відповідача. Вваж ають висновки податкової щод о порушення позивачем п.12 ст.3 З акону України «Про порядок з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-В Р (із змінами та доповненнями ) неправомірними а спірне ріш ення протиправним. Просять п озов задовольнити.

Представник відповідача з позовними вимогами не погод ився з підстав, зазначених у н аданих запереченнях та додат кових поясненнях. Зазначає, щ о по матеріалам перевірки до ТОВ «Герда» були застосован і штрафні (фінансові) санкції у сумі 9 894 грн. 42 коп. за порушенн я обліку товарних запасів за місцем їх реалізації. Вважає дії податкового органу при п роведенні перевірки законни ми, а рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій №0000582307/0 від 07.08.2009 таким, що винес ено правомірно. Просить у зад оволенні позову відмовити.

Суд, розглянувши матеріали і з' ясувавши обставини адм іністративної справи, заслух авши представників сторін, д ослідивши інші наявні у спра ві докази у їх сукупності

ВСТАНОВИВ:

Головним державним податк овим ревізором - інспекторо м сектору контролю за розрах унковими операціями управлі ння податкового контролю юри дичних осіб Титаренко В.В. 05.05.2009 на підставі наказу №313 від 29.04.2009 та направлення №299/2307 від 05.05.20 09 проведена перевірка щодо ко нтролю за здійсненням розрах ункових операцій у сфері гот івкового та безготівкового о бігу суб' єктами підприємни цької діяльності АЗС, яка зна ходиться за адресою: м.Запорі жжя, пр.Леніна, 3, у якій здійсню є діяльність ТОВ «Герда».

За результатами перевірки складено акт перевірки №2525/08/27/2 3-31823551 від 05.05.2009, в якому зафіксован о порушення п.12 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій в сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» в ід 06.07.1995 №265/95-ВР (із змінами та доп овненнями), а саме:

• порушення обліку товар них запасів за місцем їх реал ізації:

1. нестача пального Преміум 95 - 214,38 л. за ціною 5,83 грн. (нестача з урахуванням похибки 197,41 л. на с уму 2250,87 грн.)

2. нестача пального 95 - 147,88 л. з а ціною 5,28 грн. (нестача з ураху ванням похибки 130,95 л. на суму 691,42 грн.)

3. нестача пального 92 - 278,26 л. за ціною 5,10 грн. (нестача з урахув анням похибки 261,80 л. на суму 1335,18 г рн.)

4. нестача пального 80 - 187,62 л. з а ціною 4,80 грн. (нестача з ураху ванням похибки 171,74 л. на суму 824,35 грн.)

5. нестача пального Дт - 207,13 л . за ціною 5,07 грн. (нестача з урах уванням похибки 186,47 л. на суму 945 ,39 грн.).

Як зазначено в акті перевір ки, вимірювання та розрахуно к фактичних об' ємів нафтоп родуктів у резервуарах прове дено оператором АЗС ОСОБА_5 власноруч за допомогою кон трольного мірника - метршто ку та в присутності директор а ТОВ “Герда” ОСОБА_6 Післ я встановлення нестачі пальн ого згідно відомості про рез ультати перевірки повноти оп рибуткування реалізації та ф актичних залишків запасів (т оварно-матеріальних цінност ей) оператор АЗС та директор з азначили, що підписувати мат еріали перевірки вони відмов ляються. Надати письмові поя снення оператор та директор відмовились.

Надходження та вибуття зап асів були занесені до відомо сті перевірки на підставі на кладних та контрольних стріч ок. Копії документів посадов ими особами ТОВ «Герда» не на дані.

Також матеріалами справи в становлено, що ДПІ у Комунарс ькому районі м.Запоріжжя зве рталася з запитом до Державн ого підприємства «Запорізьк ий науково - виробничий цен тр стандартизації, метрологі ї та сертифікації».

На запит ДПІ у Комунарськом у районі м.Запоріжжя Державн им підприємством «Запорізьк ий науково - виробничий цен тр стандартизації, метрологі ї та сертифікації» надано ду блікати градуювальних табли ць на резервуари №1 - №5 АЗС ТОВ « Герда», які знаходяться за ад ресою пр.Леніна.3, де зазначена похибка визначення об' єму нафтопродуктів в розмірі 0,25%, п охибку було використано для розрахунку нестачі пального на АЗС.

На підставі матеріалів пер евірки податковою винесено р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій №0000392 307/0 від 19.05.2009 на суму 9 894 грн. 42 коп. з п осиланням на ст.20 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» №26 5/95-ВР від 06.07.1995.

Рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій №0000392307/0 від 19.05.2009 було оскаржено п озивачем (скарга №22 від 03.06.2009) до Державної податкової адміні страції у Запорізькій област і, рішенням якої №3190/10/25-020 від 09.07.2009 р озгляд скарги було продовжен о до 06.08.2009.

05.08.2009 рішенням №3678/10/25-020 про резул ьтати розгляду скарги ДПА у З апорізькій області скасувал а рішення відповідача №0000392307/0 в ід 19.05.2009 та застосувала штрафну (фінансову) санкцію до позив ача з посиланням на ст.21 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та по слуг» №265/95-ВР від 06.07.1995 (із змінами та доповненнями) згідно ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій №0000582307/0 ві д 07.08.2009 на суму 9 894 грн. 42 коп.

13.08.2009 позивачем до Державної податкової адміністрації Ук раїни подано скаргу №38 про пер егляд рішення №3678/10/25-020 від 05.08.2009 ДП А у Запорізькій області. Зазн ачена скарга рішенням ДПА Ук раїни №9595/6/250415 від 29.09.2009 залишена б ез задоволення, оскаржуване рішення ДПА у Запорізькій об ласті залишено без змін.

Оцінивши представлені док ази у їх сукупності вважаю, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України.

Суд застосовує інші нормат ивно-правові акти, прийняті в ідповідним органом на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Згідно до ст.19 Конституції У країни, правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та Законами України.

Відповідно до Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ податкові органи здійснюют ь контроль за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежі в), контролю за валютними опер аціями, контролю за додержан ням порядку проведення готів кових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку, а також контрол ю за наявністю свідоцтв про д ержавну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльно сті, що підлягають ліцензува нню відповідно до закону, то ргових патентів.

Стаття 112 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ «Умов и допуску посадових осіб орг анів державної податкової сл ужби до проведення планових та позапланових виїзних пере вірок» передбачає, що п ровед ення перевірок органами держ авної податкової служби не п овинно порушувати нормально го режиму роботи платників п одатків.

Як свідчать матеріали пере вірки та справи під час перев ірки на вимогу перевіряючих оператором АЗС ОСОБА_5 був наданий змінний звіт інвент аризацій залишку нафтопроду ктів (товарно-матеріальних ц інностей) на початок зміни оп ератора станом на 05.05.2009, який ск ладається щоденно. Вимірюван ня обсягів нафтопродуктів у резервуарах проведено опера тором АЗС ОСОБА_5 власнору ч за допомогою контрольного мірника - метрштоку та в при сутності директора ТОВ «Гер да» ОСОБА_6

Надходження та вибуття зап асів були занесені до відомо сті перевірки на підставі на кладних та контрольних стріч ок.

Відповідно до Наказу Мінек ономіки «Про затвердження Ме тодичних рекомендацій щодо в провадження національних по ложень (стандартів) бухгалте рського обліку у сфері грома дського харчування і побутов их послуг, гармонізованих з м іжнародними стандартами» ві д 17.06.2003 № 157, інвентаризація - це періодична перевірка наявн ості товарно-матеріальних ці нностей, стану їх зберігання для підтвердження правильно сті та достовірності даних б ухгалтерського обліку та зві тності.

Із наведеного вище можна з робити висновок, що дані бухг алтерського обліку та звітно сті можуть підтвердитись вик лючно інвентаризацією, прове дення якої знаходиться за ме жами повноважень відповідач а.

Згідно п.15 ст.11 « Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-ХІІ органи державн ої податкової служби у випад ках, в межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України, мають право: вимага ти від керівників підприємст в, установ і організацій, що пе ревіряються в ході планових та позапланових виїзних пере вірок, проведення інвентариз ацій основних фондів, товарн о-матеріальних цінностей та коштів, у разі відмови у прове денні таких інвентаризацій а бо при проведенні адміністра тивного арешту активів - звер нутися до суду щодо спонукан ня до проведення таких інвен таризацій, а до ухвалення від повідного рішення судом - у пр исутності понятих та предста вників підприємств, установ і організацій, щодо яких пров одиться перевірка, опечатува ти каси, касові приміщення, ск лади та архіви на термін не бі льше 24 годин з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі. Порядок опечатува ння кас, касових приміщень, ск ладів та архівів встановлюєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач не вимага в від керівника підприємства проведення інвентаризації.

Наказом Міністерства фіна нсів України від 11.08.1994 №69, зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 26.08.1994 за №202/412 затвер джено Інструкцію по інвентар изації основних засобів, нем атеріальних активів, товарно - матеріальних цінностей, г рошових коштів і документів та розрахунків. Відповідно д о зазначеної Інструкції вста новлений відповідний порядо к проведення інвентаризації на підприємстві, який вимага є створення інвентаризаційн ої комісії у складі керівник а підрозділу, головного бухг алтера, які очолюються керів ником підприємства або його заступником.

Крім того Наказом Міністер ства палива та енергетики Ук раїни, Міністерства економік и України, Міністерства тран спорту та зв'язку України, Дер жавного комітету України з п итань технічного регулюванн я та споживчої політики від 20 травня 2008 року №281/171/578/155, зареєстр овано в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 року за №80 5/15496 затверджено Інструкцію пр о порядок приймання, транспо ртування, зберігання, відпус ку та обліку нафти і нафтопро дуктів на підприємствах і ор ганізаціях України.

Ця Інструкція встановлює є диний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортування м, зберіганням, відпуском та о бліком товарної нафти (далі - н афта) і нафтопродуктів.

Вимоги цієї Інструкції є об ов'язковими для всіх суб'єкті в господарювання (підприємст в, установ, організацій та фіз ичних осіб - підприємців), що з аймаються хоча б одним з таки х видів економічної діяльнос ті, як закупівля, транспортув ання, зберігання і реалізаці я нафти і нафтопродуктів на т ериторії України (далі - підпр иємства).

Відповідно до п.13.5 зазначено ї Інструкції для здійснення інвентаризації розпорядчим документом керівника підпри ємства створюються робочі і постійно діючі інвентаризац ійні комісії, до складу яких з алучаються особи, що мають до свід здійснення інвентариза ції. Забороняється вводити д о складу робочої інвентариза ційної комісії головного бух галтера підприємства та мате ріально відповідальних осіб . Забороняється призначати г оловою робочої інвентаризац ійної комісії у тих самих мат еріально відповідальних осі б одного й того самого праців ника два рази підряд. Розпоря дчим документом керівника пі дприємства установлюються т ерміни початку та завершення робіт з інвентаризації.

Тобто, вимірювання пальног о при проведенні перевірки, а фактично інвентаризація, бу ло здійснено в порушення вищ езазначених нормативних акт ів.

Крім того, як свідчать нада ні позивачем матеріали відп овідальними особами Позивач а 06.05.2009 була проведена інвентар изація цінностей на АЗС, яка п ідтвердила правильність вед ення обліку товару на підпри ємстві та відповідність зали шків матеріальних цінностей даним бухгалтерського облік у, про що свідчить акт контрол ьної перевірки інвентаризац ії цінностей на АЗС від 06.05.2009.

Також, суд вважає за необхід не зазначити, що згідно п.12 ст.3 Закону України «Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (із зм інами та доповненнями) суб'єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (над анні послуг) у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг зобов'язані: вести у по рядку, встановленому законод авством, облік товарних запа сів на складах та/або за місце м їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які в ідображені в такому обліку, з а винятком продажу товарів о собами, які відповідно до зак онодавства оподатковуються за правилами, що не передбача ють ведення обліку обсягів р еалізованих товарів (наданих послуг).

Відповідачем були застосо вані штрафні санкції, відпов ідно до ст.21 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.19 95 №265/95-ВР (із змінами та доповнен нями) згідно якої: до суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, що не ведуть або ведуть з п орушенням встановленого пор ядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, за стосовується фінансова санк ція у розмірі подвійної варт ості необлікованих товарів з а цінами реалізації, але не ме нше десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян .

Проте, на думку суду термін «необліковані товари» у розу мінні ст. 21 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій в сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (із змінами та доповненн ями) має значення виключно у р озрізі факту реалізації това ру не облікованого належним чином, тобто не оприбуткован ого відповідно до правил бух галтерського обліку.

Як свідчать матеріали пере вірки відповідач фактично за стосував штрафну санкцію за відсутність певного товару, тобто відсутній в наявності товар, а отже не має фіксовани х даних про його кількість, ас ортимент, тощо.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

На підставі вищевикладено го суд дійшов висновку, що від повідач не довів правомірніс ть прийнятого ним спірного р ішення та порушення позиваче м п.12 ст.3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (із змінами та доповненнями).

Згідно ч.1 ст.87 КАС України су дові витрати складаються із судового збору та витрат, пов ' язаних з розглядом справи.

Пунктом 3 Розділу VII «Прикінц еві та перехідні положення» КАС України встановлено, що с удовий збір при зверненні до адміністративного суду спла чується у порядку, встановле ному законодавством для держ авного мита. Розмір судового збору визначається відповід но до підпункту “б” пункту 1 ст атті 3 Декрету Кабінету Мініс трів України «Про державне м ито», крім випадків, встановл ених підпунктом 3 цього пункт у (щодо майнових вимог про стя гнення грошових коштів).

Тобто, розмір судового збор у в даному випадку повинен ск ладати 0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а бо 3, 40 грн.

Керуючись ст. ст.161, 162, 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Герда» до Державн ої податкової інспекції у Ко мунарському районі м.Запоріж жя задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій №0000582307/0 від 07.08.2009, винесене Д ержавною податковою інспекц ію у Комунарському районі м.З апоріжжя.

Стягнути з Державного бюдж ету на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю « Герда» (вул.Рекордна, буд.37-Б, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 31823551) 3 (т ри) грн.40 коп. судового збору.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троків подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляц ійної скарги, якщо вони не бул и подані у встановлені строк и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подання в 10-денний строк з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови не у повном у обсязі відповідно до статт і 160 КАС України - з дня складенн я її в повному обсязі, заяви пр о апеляційне оскарження і по дання після цього протягом 20 д нів апеляційної скарги, з под ачею її копії відповідно до к ількості осіб, які беруть уча сть у справі.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя І.В.Сад овий

Постанова складена у повн ому обсязі 01.12.2009.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2009
Оприлюднено03.06.2010
Номер документу6983092
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5720/09/0870

Постанова від 26.11.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні