Ухвала
від 27.10.2017 по справі 171/1929/17
АПОСТОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 171/1929/17

1-кс/171/378/17

Ухвала

Іменем України

27 жовтня 2017 року м. Апостолове

Слідчий суддя Апостолівського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувшиу відкритому судовому засіданні в м. Апостолове винесене в кримінальному провадженні № 12016040410001488 слідчим слідчого відділення Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області старшим лейтенантом поліції ОСОБА_4 , погоджене прокурором Апостолівського відділу Нікопольської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , клопотання про призначення ревізії,

встановив:

26.10.2017 року слідчий СВ Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУ НП України в Дніпропетровській області старший лейтенант поліції ОСОБА_4 звернулася до Апостолівського районного суду Дніпропетровської області з клопотанням про призначення ревізії. В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що 14.12.2016 року гр. невстановлена особа перебуваючи в лісополосі, яка розташована неподалік с. Михайлівка Апостолівського району, Дніпропетровської області, скоїла незаконну порубку лісу, а саме дерев дубу.

Слідчим відділенням Апостолівського відділення поліції Нікопольського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області 15.12.2016 року за вказаним фактом було розпочато досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 246 ч. 1 КК України.

Під час досудового розслідування, 15.12.2016 року слідчим СВ Апостолівського ВП НВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_5 проведено огляд місця події території ділянки місцевості (полезахисної смуги), розташованої за адресою: Дніпропетровська обл., Апостолівський район, полезахисна смуга на околиці с. Михайлівка.

В результаті проведення огляду слідчим виявлено один стовбур дерева породи дуб діаметром на пні 42 см, відділений від кореня до ступеня припинення росту (зі слідами тиснення предметом округлої форми по всій поверхні стовбура), накопичені на оглянутій земельній ділянці об`єми порубкових решток (тирса) в місці виявлення пнів дерева зі свіжими слідами зрізів.

Досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні встановлено, що порубку на вказаній ділянці в порушення встановленого порядку охорони, раціонального використання та відтворення лісу, ст.ст. 4, 24, 69, Лісового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України № 761 від 23.05.2007 року, не маючи спеціального дозволу, який посвідчується відповідним документом (лісорубним квитком, ордером), виданим уповноваженим органом, здійснював громадянин ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . На даний час по кримінальному провадженню виникла необхідність в проведенні позапланової перевірки дотримання особами, що здійснили порубку лісу, вимог природоохоронного законодавства. Керуючись Положенням «Про державну екологічну інспекцію України», ст.ст. 40, 84, 93, 110 КПК України, просить клопотання задовольнити.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав, просить його задовольнити, з підстав, зазначених у клопотанні.

Слідчий суддя, заслухавши прокурора, вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, вважає, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч. 2ст. 9 КПК Українипрокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Зі змістуст. 25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч. 4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.99 КПК України до документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Питання призначення позапланових заходів державного нагляду (контролю) самим Кримінальним процесуальним кодексом України не врегульовано, а врегульовано іншими нормативно-правовими актами, які складають кримінальне процесуальне законодавство, відповідно до ч. 2 ст.1 КПК України.

Так, ч.2 ст.1 КПК України передбачено, що кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Разом з цим, відповідно до ч.6 ст.9 КПК України у випадках, коли положення КПК України не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження.

Ч.1ст.91 КПК України встановлено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат; обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження; обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання; обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, які підлягають спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна, або призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи винагороди за його вчинення, або є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом, або підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення; обставини, що є підставою для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру.

Відповідно до ч.2ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим кодексом.

Відповідно до Положення «Про державну екологічну інспекцію України» вказана інспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр). Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Держекоінспекція має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження; розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, та пред`являти претензії тощо.

Разом з тим на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Зазначеною постановою Кабінет Міністрів України надав дозвіл лише на проведення перевірок за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України, однак положеннями чинногоКПК Українине передбачене поняття вимоги, а регламентовані поняття процесуального рішення, які передбаченіст. 110 КПК України.

Отже, заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки виникла необхідність в проведенні перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства з метою повного, всебічного та об`єктивного проведення досудового розслідування, встановлення суми матеріальних збитків та використання результатів перевірки як доказів у кримінальному провадженні, так як іншим шляхом отримати інформацію, яка може бути використана при доведенні факту вчинення кримінального правопорушення та вини осіб, які вчинили кримінальне правопорушення, тобто сприяти встановленню істини у справі, немає.

Керуючись ст.ст. 1, 9, 36, 91, 93, 92, 372, 376, 110,309 КПК України, п. 2 Постанови КМУ від 13 серпня 2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»,слідчий суддя

постановив:

Клопотання слідчого СВ Апостолівського ВП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 - задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні № 12016040410001488 від 15.12.2017 року перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України.

Проведення перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області (49000 м. Дніпро, вул. Лабораторна, 69).

Перевірку провести у період з 27.10.2017 року по 27.11.2017 року, акт перевірки із матеріалами необхідно направити до слідчого відділу Апостолівського ВП Нікопольського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області для долучення до матеріалів кримінального провадження № 12016040410001488.

У ході проведення перевірки встановити наступне:

- яка сума матеріальних збитків завданих державі в результаті здійснення вирубки дерева у полезахисній лісосмузі, розташованої за адресою: Дніпропетровська обл., Апостолівський район, на околиці с. Михайлівка, полезахисна смуга, котра розташована між земельними ділянками з кадастровими номерами за № 1220386600:04:016:0127, за № 1220386600:04:016:126 та земельними ділянками за № 1220386600:04:001:0104, за № 1220386600:04:016:0128?

- чи знищені вказані види дерев на ділянці захисної лісосмуги, розташованої за адресою: Дніпропетровська обл., Апостолівський район, полезахисна смуга на околиці с. Михайлівка, котра розташована між земельними ділянками з кадастровими номерами за № 1220386600:04:016:0127, за № 1220386600:04:016:126 та земельними ділянками за № 1220386600:04:001:0104, за № 1220386600:04:016:0128?

- чи погіршилися породний склад, якість, захисні, водоохоронні й інші властивості вказаної полезахисної лісосмуги?

- чи вплинула порубка дерев на території полезахисної лісосмуги на ерозію ґрунту, зміну ландшафту чи якість атмосферного повітря?

Ухвала слідчого судді діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Апостолівського районного суду ОСОБА_1

СудАпостолівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.10.2017
Оприлюднено08.03.2023
Номер документу69841706
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —171/1929/17

Ухвала від 27.10.2017

Кримінальне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Хоруженко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні