Постанова
від 26.10.2017 по справі 805/3367/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2017 р. Справа № 805/3367/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія Профіт» про стягнення штрафу у розмірі 17 000 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія Профіт» про стягнення штрафу у розмірі 17 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за не подання відповідачем до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за січень - травень 2016 року, 30.08.2016 року Комісією у відношенні відповідача була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 8 000 грн. В зв'язку з повторним не поданням відповідачем інформації до Комісії адміністративних даних торгівця цінними паперами за червень-вересень 2016 року, Комісією за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2017 № 88-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000,00 грн. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена. Оскільки протягом п'ятнадцяти днів сума штрафу була не сплачена, позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фондова компанія Профіт" штраф у розмірі 17 000 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про розгляд справи був своєчасно повідомлений, надав заяву про розгляд справи у його відсутність в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про розгляд справи був своєчасно повідомлений. На адресу суду відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією з повідомленням про вручення була направлена судова повістка, проте поштове відправлення було повернуто на адресу суду з відміткою поштового підприємства за закінченням встановленого строку зберігання .

Відповідно до ч. 11 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач вважається повідомленим про дату, час та місце судового розгляду належним чином. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Згідно з ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що перешкод для розгляду справи, передбачених ст. 128 КАС України не має, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.

Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Діє на підставі Положення "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної ОСОБА_1 України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням.

Статус Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, її функції та правові основи діяльності, визначені Положенням "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку", затвердженим Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно здійснення державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Фондова компанія Профіт , зареєстроване в якості юридичної особи за кодом ЄДРОПУ 36640164 за адресою: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, будинок 116-А, що вбачається з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

30 серпня 2016 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складена постанова № 497-ЦА-УП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 8 000 грн. відносно відповідача за неподання Комісії адміністративних даних торгівця цінними паперами за січень, лютий, березень, квітень та травень 2016 року.

06 лютого 2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів складена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо неподання відповідачем до Комісії адміністративних даних торгівця цінними паперами за червень-вересень 2016 року.

16 лютого 2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №104-ЦА-УП-ЮО, яким встановлено порушення ТОВ Фондова компанія Профіт вимоги пункту 1 розділу IІІ Положення про порядок складання та подання адміністративних даних в частині неподання до Комісії адміністративних даних торгівця цінними паперами за червень-вересень 2016 року.

07 березня 2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи про правопорушення у відношенні ТОВ Фондова компанія Профіт призначений на 16 березня 2017 року.

16 березня 2017 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову № 88-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої на ТОВ Фондова компанія Профіт накладено санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн.

Про своєчасність відправлення постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 16 березня 2017 року №88-ЦА-УП-ЮО свідчить реєстр рекомендованих листів від 21.03.2017 року.

Відомостей щодо оскарження постанови про накладення штрафу суду не надано.

Відносини, що виникають у сфері державного регулювання та контролю за емісією і

обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України регулюються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, відповідно Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448 від 30.30.1996 р.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі, інформації та/або подання недостовірної інформації на національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з пунктом 14 частини першої статті 8 зазначеного Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року "Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за №1855/22167 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше, ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частинами другою та третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У відповідності до ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що відповідач штрафних санкцій, визначених постановою позивача від 16 березня 2017 року №88-ЦА-УП-ЮО, не сплатив, а також те, що постанова про накладення штрафу відповідачем не оскаржувалась, суд доходить висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 98, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія Профіт» про стягнення штрафу у розмірі 17 000 грн., - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія Профіт» (код ЄДРПОУ 36640164) штраф у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч грн. 00 коп.), який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Бабаш Г.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2017
Оприлюднено01.11.2017
Номер документу69851174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3367/17-а

Постанова від 26.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 01.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні