Постанова
від 23.10.2017 по справі 812/1433/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 жовтня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1433/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засідання Шляхтун М.М.

та

представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 09.10.2017 №43вн-17),

посвідчення від 31.12.2015 № 038414)

від відповідача - не прибув

від третіх осіб - не прибули

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

керівника Луганської місцевої прокуратури № 2

до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області»

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача -

Станично-Луганська районна рада

про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

05 жовтня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, в якому позивач просить:

- визнати незаконною бездіяльність відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту села Комишне Станично-Луганського району Луганської області;

- зобов'язати відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту села Комишне Станично-Луганського району Луганської області.

Ухвалою від 09 жовтня 2017 року відкрито провадження в даній адміністративній справі, до участі у справі залучені комунальний заклад Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача та Станично-Луганська районна рада як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на таке.

Луганською місцевою прокуратурою № 2 Луганської області у межах наданого згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, вивчено інформацію відділу освіти Станично-Луганської державної адміністрації Луганської області від 25.05.2017 № 446 та відділу ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Луганській області від 30.05.2017 № 10-12-0.10-2079/2-17. Вивченням з'ясовано, що на земельну ділянку під комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , юридична адреса: 93644, Луганська область, Станично-Луганський район, село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1, правовстановлюючі документи відсутні. З інформації, наданої ОСОБА_2 управлінням Держгеокадастру в Луганській області, встановлено, що земельна ділянка комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» відноситься до категорії земель «землі житлової та громадської забудови» , кадастровий номер земельної ділянки не визначався, правовстановлюючі документи відсутні.

Відповідно до рішення Станично-Луганської районної ради від 20.12.2013 № 32/11 «Про закріплення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району на праві господарського та оперативного управління за балансоутримувачами» за відділом освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації закріплено будівлю школи, яка розташована за адресою: село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1 (комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» ).

У пункті 1.1 Статуту комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» (далі - Статут) зазначено, що комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» знаходиться у комунальній власності Станично-Луганської районної ради.

Згідно з пунктом 5.2 Статуту майно навчально-виховного комплексу належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування, Статуту навчального закладу та укладених ним угод.

Навчально-виховний комплекс має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та географічний майданчики, навчально-дослідну ділянку, зону відпочинку, господарські будівлі (пункт 5.5 Статуту).

Відповідно до договору від 30.12.2013 № 6 «Про закріплення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району на праві оперативного управління» Станично-Луганська районна рада відповідно до рішення районної ради від 20.12.2013 № 32/11 передала в оперативне управління майно, у тому числі комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , який розташований за адресою: село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1.

Відповідачем заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку не вживались, запити до Станично-Луганської районної ради щодо вирішення вказаного питання не направлялись.

Отже, саме бездіяльність відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила позовні вимоги задовольнити повністю, надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 80). У заяві від 20.10.2017 № 959, яка надійшла через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 23.10.2017 за вхідним реєстраційним № 25363/2017, відповідач визнав позовні вимоги повністю та просив розглянути справу за відсутності їх представника (арк. спр. 85).

Представники третіх осіб у судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином (арк. спр. 81, 82). Станично-Луганська районна рада у поясненнях від 19.10.2017 № 408, які надійшли через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 19.10.2017 за вхідним реєстраційним № 25152/2017, просила розглянути справу за відсутності їх представника (арк. спр. 83-84).

У поясненнях від 19.10.2017 № 408, які надійшли через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 19.10.2017 за вхідним реєстраційним № 25152/2017, Станично-Луганська районна рада зазначила, що на сьогоднішній день відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області не звертався до Станично-Луганської районної ради з запитами щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, розташовану під комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» .

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина перша статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частиною другою статті 18 Закону України від 23.05.1991 № 1060-XII «Про освіту» , який діяв до 28.09.2017 (далі - Закон № 1060) передбачено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

Відповідно до частини першої статті 63 Закону № 1060 матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Згідно з частинами першою, третьою статті 22 Закону від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту» , який діє з 28.09.2017 (далі - Закон № 2145) юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до частини першої статті 80 Закону № 2145 до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Судом установлено, що відповідач - відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (ідентифікаційний код 02141779) зареєстрований юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.09.2017 за № НОМЕР_1 (арк. спр. 66-68).

Відповідно до пункту 1.1. Статуту комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» знаходиться у комунальній власності Станично-Луганської районної ради (арк. спр. 47-61).

Місцезнаходження навчально-виховного комплексу: 93644, Луганська область, Станично-Луганський район, село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1 (пункт 1.4. Статуту).

Рішенням Станично-Луганської районної ради від 20.12.2013 № 32/11 «Про закріплення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Станично-Луганського району на праві господарського та оперативного управління за балансоутримувачами» за відділом освіти, молоді та спорту Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області закріплено на праві оперативного управління нерухоме майно, зокрема, будівлю школи, яка розташована за адресою: село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1 (Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області) (арк. спр. 38-44).

Відповідно до договору від 30.12.2013 № 6 про закріплення майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Станично-Луганського району на праві оперативного управління Станично-Луганською районною радою передано в оперативне управління відділу освіти, молоді та спорту Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області майно, зокрема, Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області, який розташований за адресою: село Комишне, вулиця Шкільна, будинок 1: будівля школи (арк. спр. 25-31, 32-37).

Комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» (ідентифікаційний код 38380507) є юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06.10.2017 за № НОМЕР_2, та має свій статут (арк. спр. 47-61, 72-74).

Згідно з частиною другою статті 63 Закону № 1060 земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Відповідно до частини другої статті 80 Закону № 2145 порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Згідно з частиною першою статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності (пункт ґ частини другої статті 92 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною першою статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною першою статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до частини другої цієї ж статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною першою статті 50 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини третьої вказаної статті проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами третьою та шостою статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України від 01.07.2004 № 1952-VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Луганською місцевою прокуратурою № 2 перевірено стан належного оформлення земельної ділянки під комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , направлено відповідні запити до відділу освіти Станично-Луганської державної адміністрації Луганської області, ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Луганській області.

ОСОБА_2 управління Держгеокадастру у Луганській області від 30.05.2017 № 10-12-0.10-2079/2-17 підтверджується, що комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , який розташований на території села Комишне Комишненської сільської ради Станично-Луганського району, правовстановлюючі документи на землю не виготовлялись, кадастровий номер не визначався (арк. спр. 45-46).

Згідно з листом відділу освіти Станично-Луганської районної військово-цивільної адміністрації Луганської області від 25.05.2017 № 446 правовстановлюючі документи на земельну ділянку комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» не оформлені (арк. спр. 14).

У поясненнях від 19.10.2017 № 408, які надійшли через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) 19.10.2017 за вхідним реєстраційним № 25152/2017, Станично-Луганська районна рада зазначила, що на сьогоднішній день відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області не звертався до Станично-Луганської районної ради з запитами щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, розташовану під комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» (арк. спр. 83-84).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під комунальним закладом «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» було прямо передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності щодо неоформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» в межах населеного пункту село Комишне Станично-Луганського району Луганської області слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» в межах населеного пункту села Комишне Станично-Луганського району Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону № 1952 і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчально-виховним комплексом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

В силу положень статті 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Статтею 112 КАС України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Згідно з частиною першою статті 50 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Суд зазначає, що прокурор у даному випадку, звертаючись до суду з вимогами, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах держави через відсутність суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження. Отже, у даному випадку прокурор є суб'єктом владних повноважень, оскільки виступає в інтересах держави, у зв'язку з відсутністю суб'єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Відповідачем у справі є відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області.

Відповідно до матеріалів справи підставою для звернення слугувало не вчинення відділом освіти дій щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами комунального закладу «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , що прямо передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.

Відповідно до статті 1 Закону України від 09.04.1999 № 586-XIV «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює функції виконавчої влади на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Відповідно до пунктів 1, 2, 15 Положення про відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 16.12.2013 № 416 (у редакції розпорядження голови райдержадміністрації від 01.12.2016 № 310), відділ освіти є структурним підрозділом Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, підпорядковується райдержадміністрації та Департаменту освіти та науки Луганської обласної державної адміністрації, а також є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки (арк. спр. 16-24).

Згідно з вищезазначеним Положенням основними завданнями відділу є, зокрема, здійснення управління навчальними закладами, що знаходяться в межах району і належать до сфери управління райдержадміністрації, та координація діяльності цих навчальних закладів.

Відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (ідентифікаційний код 02141779) є структурним підрозділом Станично-Луганської районної державної адміністрації та зареєстрований юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.09.2017 за № НОМЕР_1 (арк. спр. 66-68), а отже є місцевим органом виконавчої влади та у даному випадку є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За частиною другою зазначеної статті якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Частиною четвертою статті 94 КАС України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Правило, передбачене частиною четвертою статті 94 КАС України, діє незалежно від того, на чию користь ухвалене судове рішення, і незалежно від складу судових витрат, оскільки суб'єкт владних повноважень, який звернувся до суду, повинен доказати правомірність позовних вимог.

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, то суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею (тобто стороною - суб'єктом владних повноважень) документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Інші судові витрати не присуджуються і відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень.

Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню не підлягає.

Оскільки прокурор у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень та виконує функції з представництва інтересів держави в суді, виходячи з аналізу наведених норм, суд дійшов висновку щодо відмови у стягненні з відповідача судового збору на користь прокуратури Луганської області.

На підставі частини третьої статті 160 КАС України у судовому засіданні 23 жовтня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 27 жовтня 2017 року, про що згідно вимог частини другої статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов керівника Луганської місцевої прокуратури № 2 до відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - комунальний заклад «Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Станично-Луганська районна рада про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати незаконною бездіяльність відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту села Комишне Станично-Луганського району Луганської області.

Зобов'язати відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області вжити заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлями та спорудами комунального закладу Комишненський навчально-виховний комплекс Станично-Луганського району Луганської області в межах населеного пункту села Комишне Станично-Луганського району Луганської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Згідно з частиною третьою статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 27 жовтня 2017 року.

Суддя ОСОБА_4

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2017
Оприлюднено01.11.2017
Номер документу69851651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1433/17

Постанова від 23.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні