Категорія 2.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 жовтня 2009 року Справа № 2а-26104/09/1270
Луганський окружний ад міністративний суд у складі:
судді Твердохліб а Р.С.,
при секретарі Лустіной Т .В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Упр авління праці та соціального захисту населення Ленінсько ї районної у м. Луганську ради до Підрозділу примусово го виконання рішень відділу Державної виконавчої служби Головного управління юстиці ї у Луганській області про ос карження дій державного вико навця, -
ВСТАНОВИВ:
23.09.2009 року позивач УПСЗН Лені нської районної у м. Луганськ у ради звернувся до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до відповідача Під розділу примусового викон ання рішень відділу державно ї виконавчої служби Головног о управління юстиції у Луган ській області, в якому зазнач ив, що 14 вересня 2009 року на адрес у управління від головного д ержавного виконавця Овчарен ко Ю.С підрозділу примусовог о виконання рішень відділу Д ержавної виконавчої служби Г оловного управління юстиції у Луганській області надійш ла повторно постанова про ар ешт коштів управління від 07.09.20 09 року, що був знятий за рішенн ям Луганського окружного адм іністративного суду від 05.05.2009 р оку №2а-22035/09/1270, за виконавчим лис том №2а-308/08 виданим Ленінським районним судом міста Лугансь ка 17.03.2009 року на ім' я ОСОБА_1 , про стягнення грошових кошт ів до 5 травня з цільового раху нку управління у загальній с умі 7016,51 грн., з яких 6368,48 грн. за ріш енням суду, 636,84 грн. виконавчий збір, 11,19 грн. витрати на провед ення виконавчих дій. Позивач посилається на той факт, що за значеною постановою накладе но арешт на кошти, що знаходят ься на цільовому розрахунков ому, які належать управлінню праці та соціального захист у населення Ленінської район ної у м.Луганську ради для одн оразової матеріальної грошо вої допомоги інвалідам та ве теранам війни до 5 травня, звер нення стягнення на кошти на в казаному рахунку призведе до нецільового використання сп еціальних бюджетних коштів т а зробить неможливим виплати поточних платежів за 2009 рік ві дповідній категорії пенсіон ерів. У зв' язку з вищенаведе ним, позивач просить скасува ти постанову Підрозділу примусового виконання рішен ь відділу Державної виконавч ої служби Головного управлін ня юстиції у Луганській обла сті від 07.09.2009 року про арешт гро шових коштів управління прац і та соціального захисту нас елення Ленінської районної у м.Луганську ради.
У судовому засіданні пре дставник позивача підтримав позовні вимоги, дав суду пояс нення, аналогічні викладеном у в позові.
Представник відповідача в судовому засіданні проти п озовних вимог заперечував, п осилаючись, що державний вик онавець діяв у межах повнова жень, наданих йому Законом Ук раїни «Про виконавче провадж ення», ним були вжиті заходи п о виконанню рішення протягом шести місяців з дня винесенн я постанови про відкриття ви конавчого провадження. Проси в у задоволенні позову відмо вити.
Вислухавши пояснення ст орін, дослідивши надані дока зи, суд приходить до наступно го.
Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Відповідно до ст. 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та Законами У країни. Суд вирішує справи на підставі Конституції та Зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України.
У відповідності зі ст. 181 КА С України учасники виконавчо го провадження та особи, які з алучаються до проведення вик онавчих дій, мають право звер нутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією, а бо бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадово ї особи державної виконавчої служби порушено їхні права, с вободи чи інтереси, а також, як що законом не встановлено ін ший порядок судового оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті таких осіб.
Судом встановлено, що на в иконанні у відповідача знахо диться виконавчий лист № 2а-308/08 , виданий 17.03.2009 року Ленінським районним судом м. Луганська п ро стягнення з позивача грош ових коштів на користь ОСОБ А_1, на виконання якого держа вним виконавцем відповідача відкрито виконавче провадже ння, та у рамках якого у зв' яз ку з відмовою добровільного виконання судового рішення д ержавним виконавцем винесен о постанову від 07.09.2009 року ВП № 119 99133 про накладення арешту на ви конання вищевказаного викон авчого листа, у межах суми 7016,51 грн., з яких 6368,48 грн. за рішенням суду, 636,84 грн. виконавчий збір, 1 1,19 грн. витрати на проведення в иконавчих дій. Грошові кошти знаходяться на цільовому ро зрахунковому рахунку позива ча № 35212004000901, код ЄДРПОУ 03196742, МФО 804013 у ГУДКУ у Луганській області.
Вказані обставини підтв ерджуються копіями виконавч ого листа, постанови про відк риття виконавчого проваджен ня, постанови про накладення арешту.
Відносини щодо здійснен ня примусового виконання ріш ень судів та інших органів (по садових осіб) врегульовані З аконом України «Про виконавч е провадження» та за своєю пр иродою є адміністративно-пра вовими.
Статтею 5 Закону України « Про виконавче провадження» ( далі - Закон № 606-XIV) передбачен о, що державний виконавець пр и здійсненні виконавчого про вадження має право на викона ння рішення суду про стягнен ня коштів або накладення аре шту в порядку, встановленому цим Законом, накладати арешт на грошові кошти та інші цінн ості боржника, в тому числі на кошти, які знаходяться на рах унках та вкладах в установах банків, інших кредитних уста новах, на рахунки в цінних пап ерах, а також опечатувати кас и, приміщення і місця зберіга ння грошей.
Порядок звернення стягн ення на грошові кошти боржни ка визначено статтею 50 зазнач еного Закону, пунктом 4 якої ви значено, що за наявності дани х про кошти та інші цінності б оржника, що знаходяться на ра хунках і вкладах та на зберіг анні в банках чи інших кредит них організаціях, на них накл адається арешт.
Відповідно до частини пе ршої статті 59 Закону України « Про банки і банківську діяль ність», арешт на майно або кош ти банку, що знаходяться на йо го рахунках, а так само арешт н а кошти та інші цінності юрид ичних або фізичних осіб, що зн аходяться в банку, накладаєт ься виключно за санкціонован ою прокурором постановою слі дчого, за постановою державн ого виконавця у випадках, пер едбачених законами України, або за рішенням суду.
Крім того, частиною шосто ю статті 59 зазначеного Закону було передбачено, що стягнен ня на грошові кошти та інші ці нності фізичних чи юридичних осіб, що знаходяться у банку, може бути звернене за викона вчими документами, передбаче ними законами України.
Відповідно до ст. 1071 Цивіль ного кодексу України банк мо же списати грошові кошти з ра хунку клієнта на підставі йо го розпорядження. Грошові ко шти можуть бути списані з рах унку клієнта без його розпор ядження на підставі рішення суду, а також у випадках, встан овлених договором між банком та клієнтом.
Суд вважає позовні вимог и такими, що підлягають частк овому задоволенню, а постано ву відповідача про накладенн я арешту в частині включення до постанови суми виконавчо го збору та суми витрат на про ведення виконавчих дій такою , що підлягає скасуванню.
Ураховуючи положення ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 1 ч . 3 ст. 2, ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, відповідно до яких органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України, с уд приходить до висновку, що д ії відповідача щодо включенн я до постанови про накладенн я арешту на кошти боржника в у станові банку суми виконавчо го збору та суми витрат на про ведення виконавчих дій не ґр унтуються на законі.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 72, 94, 158-163, 167, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Управлінн я праці та соціального захис ту населення Ленінської райо нної у м. Луганську ради задов ольнити частково.
Постанову Підрозділу п римусового виконання рішень відділу Державної виконавчо ї служби Головного управлінн я юстиції у Луганській облас ті від 07.09.2009 року ВП № 11999133 у частин і включення до постанови сум и виконавчого збору в розмір і 636,84 грн. та суми витрат на пров едення виконавчих дій у розм ірі 19,31 грн. - скасувати.
У задоволенні решти позовн их вимог - відмовити за необ ґрунтованістю.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повном у обсязі. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом два дцяти днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.
Повний текст постанови с кладено та підписано 30 жовтня 2009 року.
Суддя
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2009 |
Оприлюднено | 03.06.2010 |
Номер документу | 6986600 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Твердохліб Роман Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні