ПОСТАНОВА
Іменем України
19 листопада 2009 року Справа № 2а- 26720/09/1270
Категорія 6.6.4
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Судді: Качурі ної Л.С.,
При секретарі: Смі шливій І.М.,
в присутності
представника позивача - Лишкович І.І.
відповідач - не з' явився .
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної пода ткової інспекції в м. Красний Луч Луганської обл. до Місько го комунального підприємств а «ЖЕРУ № 4» про стягнення пода ткового боргу з податку на до дану вартість за рахунок акт ивів, -
В С Т А Н О В И В:
15 жовтня 2009 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції в м. Красний Луч Луганської обл. до Місько го комунального підприємств а «ЖЕРУ № 4» про стягнення пода ткового боргу з податку на до дану вартість за рахунок акт ивів.
Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що у зв'язку з несвоєч асною сплатою податкового зо бов'язання у МКП «ЖЕРУ № 4» ста ном на 25 вересня 2009 року виник п одатковий борг перед бюджето м з податку на додану вартіст ь, у розмірі 236 790 грн .
Згідно статті 6 Закону Украї ни від 21.12.2000 року №2181 „Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” підприємству направ лено 2 податкові вимоги:
- перша № 1/150 від 21.08.2003 року з по відомленням про податковий б орг у сумі 4100,00 грн. - вручено 26.08.2003 р оку.
- друга № 2/202 від 29.09.2003 року з по відомленням про податковий б орг у сумі 3959, 88 грн. - вручено 30.09.2003 року.
Але до теперішнього часу бо рг так і не був сплачений.
У зв' язку з чим позивач пр осив:
Стягнути з Міського комуна льного підприємства «ЖЕРУ № 4» податковий борг з податку н а додану вартість у загальні й сумі 236 790 грн. звернувши стягн ення на його активи .
19 листопада 2009 року під час су дового засідання представни к позивача уточнив позовні в имоги та зазначив, що у зв' яз ку з частковою сплатою подат кового боргу за період з 25.09.2009 р оку по 16.11.2009 року за декларацією № 3055 від 17.01.2008 року на суму 9408 грн. т а виникненням боргу за декла рацією № 25661 від 15.10.2009 року на суму 13 306 грн. у відповідача станом н а 16.11.2009 року виник податковий бо рг перед бюджетом з податку н а додану вартість у розмірі 240 688 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі.
Представник відповідача у судовому засіданні не з' яв ився, від нього надійшло клоп отання в якому він визнав поз овні вимоги у повному обсязі та просив провести судове за сідання за його відсутністю.
Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши поясненн я представника позивача, дій шов до висновку про задоволе ння адміністративного позов у з наступних підстав.
Судом встановлено, що Місь ке комунальне підприємство « ЖЕРУ № 4» зареєстровано викон комом "Краснолуцької міської ради від 13.05.2003 року № 04051945Ю0010256 та вз ято на податковий облік в дер жавній податковій інспекції в м. Красний Луч.
Міське комунальне підприє мство «ЖЕРУ № 4» є юридичною ос обою, має самостійний баланс та розрахункові рахунки (дов ідка про розрахункові рахунк и додається).
У зв'язку з несвоєчасною спл атою податкового зобов'язанн я у Відповідача станом на 16 ли стопада 2009 року виник податко вий борг перед бюджетом:
з податку на додану вартіс ть , у розмірі 240 688 грн. , що підтверджується деклар аціями з ПДВ №3151 від 20.02.2008 р.,№4662 ві д 20.03.2008 р., №9005 від 21.04.2008 р., №12072 від 20.05.2008 р ., №13663 від 20.06.2009 р., №17740 від 18.08.2008 р., №21335 ві д 21.04.2008 р., №22935 від 19.09.2009 р., № 27254 від 17.10.2008 р ., № 30899 від 19.11.2008 р., № 32432 від 17.12.2008 р., № 3711 8 від 19.01.2009 р., № 2703 від 19.02.2009 р., № 3646 від 19. 03.2009 р., № 7623 від 16.04.2008 р., № 11090 від 18.05.2009 р., № 12173 від 16.06.2009 р., № 1734 від 20.07.2009 р., № 20583 ві д 19.08.2009 р., № 21344 від 14.09.2009 р. та № 25661 від 15. 10.2009 р.
Згідно статті 6 Закону Украї ни від 21.12.2000 року №2181 „Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” підприємству направ лено 2 податкові вимоги:
- перша № 1/150 від 21.08.2003 року з по відомленням про податковий б орг у сумі 4100,00 грн. - вручено 26.08.2003 р оку.
- друга № 2/202 від 29.09.2003 року з по відомленням про податковий б орг у сумі 3959, 88 грн. - вручено 30.09.2003 року.
Крім того, ДПІ у м. Красний Лу ч вживалися інші заходи, напр авлені на погашення податков ого боргу, а саме:
- складений акт опису активі в, майно підприємства зареєс троване в податкову заставу ;
- ухвалено рішення про прод аж активів, віднесених до дод аткових джерел погашення под аткового ;
- описана в податкову заста ву дебіторська заборгованіс ть .
Прийняті заходи не надали р езультату , до наступного час у борг не сплачено.
Ч.1, 2 ст. 136 КАС України визначе но, що позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву. Як що відмову від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову виклад ено в адресованій суду письм овій заяві, ця заява приєднує ться до справи. Судове рішенн я у зв' язку з відмовою від ад міністративного позову, визн анням адміністративного поз ову чи примиренням сторін ух валюється за правилами, вста новленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 112 КАС У країни, позивач може відмови тися від адміністративного п озову повністю або частково, а відповідач - визнати адмі ністративний позов повністю або частково. Відмова від адм іністративного позову чи виз нання адміністративного поз ову під час підготовчого про вадження мають бути викладен і в адресованій суду письмов ій заяві, яка приєднується до справи. У разі повного визнан ня відповідачем адміністрат ивного позову і прийняття йо го судом приймається постано ва суду про задоволення адмі ністративного позову.
Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Відповідно до п.2 ст. 121 Консти туції України на прокуратуру покладено обов'язки по предс тавництву інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Згідно ч.2 ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" під ставою представництва інте ресів держави в суді є наявні сть порушень або загрози пор ушень економічних, політични х та інших державних інтерес ів внаслідок протиправних ді й (бездіяльності) фізичних аб о юридичних осіб.
Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.
Пунктом 11 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” зазначено, що о ргани державної податкової с лужби мають право стягувати заборгованість перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Згідно п. 5.1. ст. 5 Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” №2181 пода ткове зобов'язання, самостій но зазначене платником подат ків у податковій декларації вважається узгодженим з дня подання такої податкової дек ларації.
Згідно п.5.3 ст.5 Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” від 21 .12.2000р. № 2181, який є спеціальним Законом з питань оподаткуван ня, та регламентує, поряд з інш ими, порядок погашення зобов 'язань юридичних осіб або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з обов'язкових платежів, пл атник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму под аткового зобов'язання протяг ом десяти календарних днів, н аступних за останнім днем ві дповідного граничного строк у.
Узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені цією статтею, визнаю ться сумою податкового боргу платника податків.
При самостійному нарахува нні суми податкового зобов'я зання платником зарахування пені розпочинається від пер шого робочого дня, наступног о за останнім граничного стр оку сплати податкового зобов 'язання, визначеного ЗУ № 2181 та закінчується у день прийнятт я банком, обслуговуючим плат ника податків, платіжного до ручення на сплату суми подат кового боргу ( п. 16.3.1 ст. 16). Одноча сно, відповідно до п. 3.2 Інструк ції „Про порядок нарахування та погашення пені”, затвердж еної наказом ДПА України від 01.03.2001р. № 77 і зареєстрованої Мін' юстом України 16.03.2001р. за № 240/5431, я кщо сплати податкового зобо в' язання збігається з вихід ним (святковим ) днем, то остан нім днем граничного строку с плати вважається перший робо чий день після вихідного (свя ткового) дня.
Крім того відповідач визна в позовну заяву у повному обс язі, про що виклав у письмовом у зверненні до суду.
На підставі вищевикладено го у суду не має підстав для не прийняття визнання адмініст ративного позову, так як дії в ідповідача не суперечать зак ону та не порушують чиї-небуд ь права, свободи або інтереси .
Питання про розподіл судов их витрат, відповідно до ст. 94 К АС України вирішується таким чином. Так як судове рішення у хвалене на користь сторони - суб' єкта владних повноваже нь, суд присуджує з іншої стор они всі здійснені нею докуме нтально підтверджені судові витрати, пов' язані із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз. Відповід но до ч.4 ст. 94 КАС України, у спра вах, в яких позивачем є суб' є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юрид ична особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії в м. Красний Луч Луганської обл. до Міського комунальног о підприємства «ЖЕРУ № 4» про с тягнення податкового боргу з податку на додану вартість з а рахунок активів задовольни ти повністю.
Стягнути з Міського комуна льного підприємства «ЖЕРУ № 4» (94534, Луганська обл., м. Красний Луч, м-н 4/4, код ЄДРПОУ 32446572) в доход державного бюджету податков ий борг з податку на додану ва ртість у сумі 240 688 грн. (двісті со рок тисяч шістсот вісімдесят вісім гривень) шляхом зверне ння стягнень на активи підпр иємства.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку частини 5 статті 1 86 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 24 листо пада 2009 року.
СУДДЯ Л.С . Качуріна
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2009 |
Оприлюднено | 03.06.2010 |
Номер документу | 6986743 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Людмила Сагідбатдалівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні