07.09.2017
Справа 431/2641/17
Провадження 2/431/998/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(заочне)
07 вересня 2017 року Старобільський районний суд Луганської області
у складі: головуючого-судді Колядова В.Ю.,
за участю секретаря Савкової Т.Є.,
прокурора Величко Л.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Старобільську цивільну справу за позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури , в інтересах держави в особі органу , уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах - ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області до ОСОБА_2 про стягнення збитків у вигляді неодержаного доходу , завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів ,
ВСТАНОВИВ:
Керівник Старобільської місцевої прокуратури , в інтересах держави в особі органу , уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах - ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення збитків у вигляді неодержаного доходу , завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів у якому просить суд стягнути з відповідача на користь позивача збитки в розмірі 30 737, 42 грн.
В обґрунтування свого позову керівник Старобільської місцевої прокуратури , в інтересах держави в особі органу , уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах - ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської посилається на те , що згідно договору купівлі-продажу нежилого приміщення від 12.01.2009, посвідченого приватним нотаріусом Старобільського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3, громадянину ОСОБА_2 на праві приватної власності належить комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Леніна, 1в.
Рішенням сімнадцятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області № 13/4 від 13.08.2012 ОСОБА_2 надано в оренду земельну ділянку для обслуговування нежитлової будівлі, яка знаходиться за адресою: Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Леніна, 1в.
На підставі вказаного рішення 05.10.2012 між ОСОБА_1 сільською радою Старобільського району Луганської області та ОСОБА_2 укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,4348 га, в тому числі: капітальна одно- та двоповерхова забудова - 0,1063 га, під спорудами - 0,0126 га, під проїздами, проходами та площадками - 0,3159 га, для обслуговування нежитлової будівлі, який зареєстрований у Відділі Держкомзему у Старобільському районі Луганської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 05.10.2012 за № 442510004005251 (далі - Договір).
Пунктом 5 Договору зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 272750,04 грн.
Відповідно до п. 7 орендна плата на земельну ділянку нараховується з дати придбання об'єкта нерухомості, тобто з 12.01.2009.
Згідно п. 9 орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 31284,27 грн., в тому числі: за 2009 рік - 6736,77 грн., 2010 рік - 8182,50 грн., 2011 рік - 8182,50 грн., 2012 рік - 8182,50 грн.
Відповідно до п. 11 договору орендна плата вноситься щомісячно, також пунктом 10 передбачена можливість індексації орендної плати.
Договір укладено на 1 рік. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк.
05.10.2013 строк дії зазначеного договору закінчився.
Рішенням тридцять сьомої сесії шостого скликання ОСОБА_1 сільської ради № 37/02 від 25.04.2014 ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки в оренду та встановлено місячний термін для заключення договору на проведення робіт з проектною землевпорядною організацією.
Крім того, листом № 125 від 22.03.2016 сільський голова ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області повідомив ОСОБА_2 про необхідність оформлення ним відповідно до законодавства права користування на умовах оренди вказаною земельною ділянкою після закінчення терміну дії договору оренди від 05.10.2012.
Однак, ОСОБА_2 для вирішення питання про поновлення або укладення нового договору оренди до сільської ради або до суду не звертався та до теперішнього часу використовує земельну ділянку без правовстановлюючих документів.
Вказаною бездіяльністю ОСОБА_2 порушено права та інтереси держави в особі ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області.
Прокурор Старобільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила суд стягнути збитки у вигляді неодержаного доходу , завдані використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів в розмірі 30 737, 42 грн. Проти винесення заочного рішення не заперечувала.
Представник позивача ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області в судове засідання не з'явилась , - надала до суду заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача, позовні вимоги підтримала та проти винесення заочного рішення не заперечувала.
Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся вчасно та належним чином, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.
07 вересня 2017 року постановлено ухвалу про заочний розгляд справи.
Дослідивши матеріали справи, заяву представника позивача, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав :
Згідно договору купівлі-продажу нежилого приміщення від 12.01.2009, посвідченого приватним нотаріусом Старобільського районного нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3, громадянину ОСОБА_2 на праві приватної власності належить комплекс, розташований за адресою: Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Леніна, 1в.
Рішенням сімнадцятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області № 13/4 від 13.08.2012 ОСОБА_2 надано в оренду земельну ділянку для обслуговування нежитлової будівлі, яка знаходиться за адресою: Луганська область, Старобільський район, с. Шульгинка, вул. Леніна, 1в.
На підставі вказаного рішення 05.10.2012 між ОСОБА_1 сільською радою Старобільського району Луганської області та ОСОБА_2 укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,4348 га, в тому числі: капітальна одно- та двоповерхова забудова - 0,1063 га, під спорудами - 0,0126 га, під проїздами, проходами та площадками - 0,3159 га, для обслуговування нежитлової будівлі, який зареєстрований у Відділі Держкомзему у Старобільському районі Луганської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 05.10.2012 за № 442510004005251 (далі - Договір).
Пунктом 5 Договору зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 272750,04 грн.
Відповідно до п. 7 орендна плата на земельну ділянку нараховується з дати придбання об'єкта нерухомості, тобто з 12.01.2009.
Згідно п. 9 орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 31284,27 грн., в тому числі: за 2009 рік - 6736,77 грн., 2010 рік - 8182,50 грн., 2011 рік - 8182,50 грн., 2012 рік - 8182,50 грн.
Відповідно до п. 11 договору орендна плата вноситься щомісячно, також пунктом 10 передбачена можливість індексації орендної плати.
Договір укладено на 1 рік. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк.
05.10.2013 строк дії зазначеного договору закінчився.
Рішенням тридцять сьомої сесії шостого скликання ОСОБА_1 сільської ради № 37/02 від 25.04.2014 ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки в оренду та встановлено місячний термін для заключення договору на проведення робіт з проектною землевпорядною організацією.
Крім того, листом № 125 від 22.03.2016 сільський голова ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області повідомив ОСОБА_2 про необхідність оформлення ним відповідно до законодавства права користування на умовах оренди вказаною земельною ділянкою після закінчення терміну дії договору оренди від 05.10.2012.
Однак, ОСОБА_2 для вирішення питання про поновлення або укладення нового договору оренди до сільської ради або до суду не звертався та до теперішнього часу використовує земельну ділянку без правовстановлюючих документів.
Вказаною бездіяльністю ОСОБА_2 порушено права та інтереси держави в особі ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області.
Статтею 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно ст. ст. 1, 2, 4 Закону України Про оренду землі , оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Відповідно ст. ст. 13 - 15 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
Згідно ст. ст. 17, 18 Закону України Про оренду землі (в редакції чинній на час укладення договору оренди від 05.10.2012) передача об'єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за актом приймання-передачі. Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Статтею 33 Закону України Про оренду землі встановлено, що у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкоюпісля закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватноївласності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу. Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку. Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді. У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.
Таким чином, за умови продовження використання орендарем земельної ділянки державної або комунальної власності, законодавство передбачає можливість автоматичної пролонгації договору оренди земель державної та комунальної власності, проте за умови обов'язкового укладення між сторонами відповідної додаткової угоди та без прийняття відповідним компетентним органом рішення про поновлення строку відповідного договору. За умови відсутності відповідної додаткової угоди такий договір не може вважатись поновленим.
Сторонами не укладено угоди про поновлення договору оренди на тих самих умовах, які передбачені договором, оскільки ОСОБА_2 після закінчення терміну його дії ухиляється від його продовження.
Згідно ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами. Зобов'язання, в свою чергу, згідно вимог ст. ст . 525 , 526 ЦК України, має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу. Одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається.
Відповідно ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Згідно ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення непов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки (п. "д" ч. 1 ст. 156 Земельного кодексу України).
За змістом ст. 157 Земельного кодексу України відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 284 від 19.04.1993, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Відповідно п. 3 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 284 від 19.04.1993, відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. При цьому неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян.
За ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням абопошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Для настання деліктної відповідальності у вигляді відшкодування збитків необхідна наявність складу цивільного правопорушення, а саме: вина особи, яка заподіяла шкоду; протиправна поведінка заподіювана шкоди; наявність шкоди; причинний зв'язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача.
У даному випадку протиправна поведінка відповідача, полягає у бездіяльності ОСОБА_2 з приводу належного оформлення права користування на умовах оренди щодо спірної земельної ділянки після закінчення терміну дії договору оренди від 05.10.2012.
Згідно ст. 614 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов'язання. Відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов'язання.
Причинний зв'язок між протиправною поведінкою відповідача та понесеними позивачем збитками полягає у тому, що саме використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів призвело до неотримання позивачем доходу від орендної плати за землю, який ОСОБА_1 сільська рада Старобільського району Луганської області отримала б у разі оформлення відповідачем згідно вимог ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України правовстановлюючих документів на спірну земельну ділянку.
Аналогічну позицію висловив Вищий господарський суд України у постанові від 17.08.2016 по справі № 916/4940/15.
Відповідно до листа ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області № 303 від 02.06.2017 розмір неотриманого позивачем доходу від орендної плати за використання ОСОБА_2 земельної ділянки , з урахуванням строків позовної давності, за період з липня 2014 року по травень 2017 року складає 30737,42 грн, виходячи з розміру річної орендної плати, яказастосовувалась за умовами договору оренди від 05.10.2012 та проіндексованій у визначеному законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Статтями 19, 140 Конституції України визначено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України. Місцеве самоврядування визначено як право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно з п. 34 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських рад відносяться питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до п. п. 1 п б ч. 1 ст. 33 вказаного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель.
Відповідно до ст. 83 ЗК України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, а також земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Таким чином, сільські ради, відповідно до закону, від імені та в інтересах територіальної громади села повинні здійснювати контроль за надходженням коштів за використання землі у межах села та не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування.
Частиною 3 ст. 16 цього Закону передбачено, що матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, міст, районів у містах.
Положення ч. 1 та ч. 3 ст. 63 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлює, що доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів.
Склад доходів місцевих бюджетів визначається Бюджетним кодексом України та законом про Державний бюджет України.
У відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду сільських бюджетів належить податок на майно, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.
Ненадходження платежів за використання землі призводить до невиконання прибуткової частини місцевого бюджету, чим порушуються інтереси держави.
Крім того, слід зазначити, що на виконання вимог Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки рішенням другої сесії сьомого скликання ОСОБА_1 сільської ради № 2/02 від 16.11.2015 перейменовано вулицю Леніна в селі Шульгинка на вулицю Центральна. Таким чином, земельна ділянка загальною площею 0,4348 га, яка за договором від 05.10.2012 була надана в оренду ОСОБА_2 для обслуговування нежитлової будівлі, знаходиться за адресою: Луганська область, Старобільський район, село Шульгинка, вул. Центральна, 1в.
Відповідно до ч.1 ст.88 ЦПК України, з відповідача ОСОБА_2 слід стягнути понесенні прокуратурою Луганської області судові витрати в сумі 1600 грн.
Згідно зі ст. 3 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється за подання позовної заяви. Відповідно до п.1 ч. 2 ст. 4 Закону за подання до суду позовної заяви майнового характеру юридичної особою справляється судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет на 2017 рік" встановлено розмір прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб на 2017 рік, який з січня поточного року складає 1600 грн.
За подання позовної заяви прокуратурою Луганської області сплачено судовий збір у розмірі 1600 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень.
Зважаючи на це, ОСОБА_1 сільську раду Старобільського району Луганської області листом від 15.06.2017 року повідомлено про намір прокурора звернутися до суду.
Напідставі викладеного, керуючись ст. ст. 11,10, ч.1 ст. 88, ст. ст. 209, 212, 214-215, 224-225 ЦПК України, суд
вирішив:
Позовні вимоги керівника Старобільської місцевої прокуратури , в інтересах держави в особі органу , уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах - ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області до ОСОБА_2 про стягнення збитків у вигляді неодержаного доходу , завданих використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів у сумі 30 737 , 42 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_2 ( ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь ОСОБА_1 сільської ради Старобільського району Луганської області ( код ЄДРПОУ: 04337593 , р\р 33210815700353 , банк отримувача ГУДКСУ в Луганській області , код банку отримувача 804013) збитки у вигляді неодержаного доходу ,завдані використанням земельної ділянки без правовстановлюючих документів у розмірі 30 737 , 42 грн.( тридцять тисяч сімсот тридцять сім гривень сорок дві ) копійки.
Стягнути з ОСОБА_2 , ідентифікаційний НОМЕР_1 , судові витрати в сумі 1600 грн. , понесені прокуратурою Луганської області , та перерахувати їх на р\р 35211068000839 , банк ДКСУ м. Київ , МФО 820172 , ЄДРПО 02909921, код класифікації доходів бюджету 2800 .
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 10 днів з дня отримання його копії.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення, відповідач може оскаржити заочне рішення в апеляційному порядку до апеляційного суду Луганської області через Старобільський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.
Позивач може оскаржити заочне рішення в апеляційному порядку до Апеляційного суду Луганської області через Старобільський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя В.Ю. Колядов
Суд | Старобільський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2017 |
Оприлюднено | 02.11.2017 |
Номер документу | 69885020 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Старобільський районний суд Луганської області
Колядов В. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні