ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 квітня 2010 року (16 год. 11 хв.) Справа № 2а-896/10/0870 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Татаринова Д.В.
при секретарі Сандига В.М.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, м. Запоріжжя
до: Приватного малого підприємства інвалідів Карат , м. Запоріжжя
про: стягнення заборгованості по штрафним санкціям,
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1В, діє на підставі довіреності №486/10-04 від 01.02.2010;
від відповідача: не прибув, -
ВСТАНОВИВ:
16.02.2010 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до Приватного малого підприємства інвалідів Карат , в якому позивач просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету Орджонікідзевського району заборгованість по штрафним санкціям за порушення законодавства про регулювання обігу готівки у розмірі 9 083,38 гривні.
В позові вказано, що 10.06.2009 фахівцями ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці відповідача, якою встановлено порушення відповідачем вимог Закону України Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06.07.1995, позовні вимоги обґрунтовуються зазначеним законом.
Представник позивача в судовому засіданні надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій зазначає, що 08.12.2009 працівниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці - кіоску, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. 12 Квітня, 5а, що належить ПП Карат з питань дотримання порядку ведення розрахунків за товари, вимог з регулювання обігу готівки та наявності торгових патентів і ліцензій, про що складено акт перевірки №0591/08/29/23/22146849 від 08.12.2009, на підставі акту перевірки позивачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001672303 від 18.12.2009, яким до відповідача застосовані фінансові санкції у розмірі 247 гривень. Відповідач відповідно до особової картки сплатив частину фінансових санкцій у розмірі 136 гривень, тому станом на 01.04.2010 податковий борг відповідача складає 9 194,38 гривні.
Заява про уточнення позовних вимог прийнята судом.
Відповідач у судове засідання вдруге не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засіданні не перешкоджає розгляду справи.
Суд вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності вважає необхідним задовольнити позов повністю.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Приватне підприємство інвалідів Карат зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 21 березня 2000 року №30837495 відділом реєстрації та єдиного реєстру Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради за адресою: 69035, АДРЕСА_1 .
Станом на 01.04.2010 року відповідач має борг перед бюджетом за порушення законодавства про регулювання обігу готівки у розмірі 9 194,38 гривні.
Податковий борг перед бюджетом виник на підставі наступного:
10.06.2009 працівниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці - магазину, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. 12 Квітня, 2а, що належить ПП Карат з питань дотримання порядку ведення розрахунків за товари, вимог з регулювання обігу готівки та наявності торгових патентів і ліцензій, про що складено акт перевірки №0277/29/23/22146849 від 10.06.2009. Зазначений акт перевірки підписано продавцем без зауважень.
Під час проведення перевірки встановлені порушення п.1, 2, 11, 13 ст. 3 Закону України Про застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06.07.1995, а саме: не проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій, невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів яка зазначена в денному звіті РРО. Зазначений акт перевірки 11.06.2009 підписаний директором ОСОБА_2 без зауважень.
На підставі матеріалів перевірки начальник ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя керуючись положеннями ст.ст. 17, 22 Закону України Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06 липня 1995 року прийняв рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №000952303 від 18.06.2009 на суму 6 051,25 гривня та на підставі Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки №436 від 12.06.1995 №000962303 від 18.06.2009 на суму 3 296,50 гривень.
Зазначені рішення отримані директором ПП Карат 18.06.2009 особисто.
Зазначені рішення відповідачем не оскаржувались ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
08.12.2009 працівниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено перевірку господарської одиниці - кіоску, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. 12 Квітня, 5а, що належить ПП Карат з питань дотримання порядку ведення розрахунків за товари, вимог з регулювання обігу готівки та наявності торгових патентів і ліцензій, про що складено акт перевірки №0591/08/29/23/22146849 від 08.12.2009, перевіркою встановлено порушення відповідачем п. 12 ст. 3 Про застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06.07.1995, а саме реалізація не оприбуткованого товару на суму 123,50 гривні.
На підставі матеріалів перевірки начальник ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя керуючись положеннями ст.ст. 17, 22 Закону України Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06 липня 1995 року прийняв рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001672303 від 18.12.2009, яким до відповідача застосовані фінансові санкції у розмірі 247 гривень. Зазначене рішення було надіслано на юридичну адресу відповідача, але повернулось до ДПІ з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання , про що складено акт №0031/08/29/23/22146849 від 21.01.2010 та розміщено на дошці податкових оголошень 22.01.2010.
Відповідно до п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідачем часткового сплачені фінансові санкції по зазначеним рішенням. На час розгляду справи заборгованість відповідача складає 9 194,38 гривні.
Суми податкових зобов'язань та застосованих до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у встановлений законодавством строк не сплачено, внаслідок чого, відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3, 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП (далі - Закон 2181), набули статусу податкового боргу.
Перевірка відповідача здійснена на підставі ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні № 509 від 04 грудня 1990 року, Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95 від 06 липня 1995 року, Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95 від 19 грудня 1995 року, Закону України Про патентування деяких видів підприємницької діяльності №98 від 23 березня 1996 року, Закону України Про підприємництво та інших нормативно-правових актів, які регулюють готівковий облік в Україні.
Пунктом 4 ст. 10 Закону України Про державну податкову службу в Україні передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на проведення видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Пунктом 11 ст. 11 Закону України № 509 від 04 грудня 1990 року Про державну податкову службу в Україні передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Таким чином, рішення податкового органу за своєю природою є актом державного органу, який породжує у платника податків певні обов'язки з внесення платежів до бюджету.
Відповідно до ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:
- у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.
Відповідальність за порушення вимог Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг передбачена розділом V цього Закону.
Так ст. 17 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг передбачена відповідальність:
- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи не прошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну.
У разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Адміністративним судом встановлено, що фінансові санкції в розмірі 9 194,38 гривні нараховані Державною податковою інспекцією у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя вірно та з дотриманням норм наведеного Закону.
Статтею 25 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Відповідачем суду не надано доказів сплати суми заборгованості в розмірі 9 083,38 гривні.
Згідно п.п. 4 п. 1 ст. 17 та п.п. 5 п. 4 ст. 50 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до п. 8 ст. 3 КАС України, позивачем у адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Відповідно до ст. 104 КАС України суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках встановлених законом. Компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що рішення про застосування штрафних санкцій є узгодженими та сума штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 9 194,38 гривні відповідачем не сплачена, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про стягнення цієї суми з ПП Карат , підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до приватного малого підприємства інвалідів Карат про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з приватного малого підприємства інвалідів Карат (код ЄДРПОУ 22146849) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р 31118104700007, код платежу 21080900, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, ОКПО 34677145) 9 194 (дев'ять тисяч сто дев'яносто чотири) гривні 38 копійок - штрафних санкцій за порушення законодавства про регулювання обігу готівки.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанову складено у повному обсязі 09 липня 2010 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2010 |
Оприлюднено | 02.11.2017 |
Номер документу | 69888821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні