Постанова
від 31.03.2010 по справі 2а-957/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2010 року (12 год. 30 хв.)Справа № 2а-957/10/0870 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Татаринова Д.В.

при секретарі Сандига В.М.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя, м. Запоріжжя,

до: Товариства з обмеженою відповідальністю Давид , м. Запоріжжя

про: стягнення податкового боргу,-

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, діє на підставі довіреності №11606/10/10-014 від 23 листопада 2009 року;

від відповідача: не з'явився, -

ВСТАНОВИВ:

18.02.2010 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю Давид , в якому позивач просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету Комунарського району борг у розмірі 8 670,00 гривень.

У позові вказано, що Товариство з обмеженою відповідальністю Давид 01.12.1992 зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа розпорядженням виконкому Комунарської районної Ради народних депутатів м. Запоріжжя №158/12-р (реєстраційний №5516) за юридичною адресою: Оріхівське шосе, б.10, м. Запоріжжя, 69050.

Станом на 19.01.2010 Відповідач, згідно даних особової картки платника податків та наданого розрахунку, має податковий борг у сумі 8 670 гривень, у тому числі: загальна заборгованість по податку на прибуток - 2 550 гривень; загальна заборгованість по комунальному податку - 6 120 гривень.

Заборгованість виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 18.11.2008 №0013761502/0, №0013771502/0, прийнятих за актом перевірки №6324151/13634858 з питання своєчасності подання податкової звітності по податку на прибуток та комунальному податку.

На день подання заяви, позивачем прийнято усі встановлені діючим законодавством заходи щодо погашення заборгованості, однак відповідачем вона не погашена, активи для її погашення відсутні, податкова звітність не подається більше року, за місцезнаходженням відповідач відсутній.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, зокрема зазначив що у відповідача виникла заборгованість на підставі податкових повідомлень-рішень від 18.11.2008 №0013761502/0 та №0013771502/0 прийнятих за актом перевірки №6324151/13634858 від 18.11.2008 року, просить суд позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями. Відповідач відзив на позов не надав, правом участі в судовому засіданні не скористався. Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи, слід розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Давид зареєстровано 01.12.1992 розпорядженням виконкому Комунарської районної ради народних депутатів м. Запоріжжя №158/12-р.

Станом на 19.01.2010 у відповідача існує заборгованість по податку на прибуток у розмірі 2 550 гривень та по комунальному податку у розмірі 6 120 гривень, що підтверджується довідкою про заборгованість ТОВ Давид наданою ДПІ в Комунарському районі м. Запоріжжя.

Фахівцями ДПІ в Комунарському районі м. Запоріжжя проведено невиїзну документальну перевірки відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності, про що складено акти перевірки від 18.11.2009 №6324151/13634858, перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000, п.16.4 ст.16 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств №334 від 28.12.1994, ст. 22 Декрету Кабінету міністрів України Про місцеві податки та збори №56-93 від 20.05.1993, рішення Запорізької міської ради Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори №7 від 09.06.2004, а саме неподання або несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток за період з 01.12.2005 по 18.11.2008 та комунального податку за період з 01.11.2005 по 18.11.2008., що підтверджується копією зазначеного акту в матеріалах справи.

За результатами перевірки прийнято відповідні податкові повідомлення-рішення від 18.11.2008 №0013761502/0 та №0013771502/0, якими ТОВ Давид визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 2 550 гривень та по комунальному податку у розмірі 6 120 гривень, що підтверджується копіями податкових повідомлень-рішень в матеріалах справи.

У зв'язку з відсутністю підприємства відповідача за юридичною адресою, про що складено акт №218 від 18.11.2008, податкові повідомлення-рішення від 18.11.2008 №0013761502/0 та №0013771502/0 поміщені на дошку оголошень податкових повідомлень-рішень, що підтверджується відповідним актом № 702 від 18.11.2008, в матеріалах справи.

Відповідно до п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

В адміністративному чи судовому порядку відповідач згадані вище податкові повідомлення-рішення відповідач не оскаржував, що підтверджується матеріалами справи, тому податкове зобов'язання є узгодженим.

У зв'язку з заборгованістю ТОВ Давид ДПІ в Комунарському районі м. Запоріжжя направлено відповідачу податкові вимоги, перша податкова вимога № 1/727 від 08.12.2008, яка була повернута з відміткою поштового відділення, що за вказаною адресою підприємство не значиться, про що було складено акт № 314/24 від 24.12.2008, що підтверджується копією першої податкової вимоги та актом про неможливість вручення першої податкової вимоги в матеріалах справи. Після першої вимоги, в встановлені законодавством строки, відповідачу була направлена друга податкова вимога №2/166 від 27.01.2009 року, яка була повернута з відміткою пошти про незнаходження підприємства за зазначеною адресою, про що також складено акт №118 від 16.02.2009, що підтверджується копією другої податкової вимоги та актом про неможливість вручення другої податкової вимоги, в матеріалах справи.

16.03.2009 виконуючим обов'язки начальника ДПІ в Комунарському районі м. Запоріжжя прийняте рішення № 41 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків ТОВ Давид в рахунок погашення його податкового боргу, що підтверджується копією зазначеного рішення в матеріалах справи.

Відповідно до пункту 11 статті 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні № 509 від 04.12.1990, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування № 1251 від 25.06.1991, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ст. 11 Закону України Про систему оподаткування відповідальність за правильність обчислення, своєчасність плати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законодавства України.

Підпунктом 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом г підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 16.4 ст. 16 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств №334 від 28.12.1994 передбачено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Статтею 22 Декрету Кабінету міністрів України Про місцеві податки та збори №56-93 від 20.05.1993 встановлено, що Відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування покладається на платників відповідно до чинного законодавства. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється державними податковими інспекціями.

Пунктом 1.2 ст.1 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 встановлено, що податкове, зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 ст.1 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 визначено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 цього Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно п.п.5.4.1. п.5.4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином, податковий борг по податку на прибуток у розмірі 2 550 гривень та по комунальному податку у розмірі 6 120 гривень є узгодженим та підлягає стягненню з відповідача до бюджету.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає встановленим факт наявності у відповідача податкового боргу у визначеній податковим органом сумі.

Відповідачем не спростовано правильність розрахунку його податкової заборгованості, а саме несплата податків у розмірі заявленому до стягнення.

При відсутності сплати податкового боргу, згідно п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 передбачає, що активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами №2181 від 21.12.2000 не сплачено в повному обсязі суму податкового боргу по податку на прибуток та по комунальному податку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю Давид про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Давид (вул. Оріхівське шосе, 50, м. Запоріжжя, 69050, ЄДРПОУ 13634858) на користь державного бюджету Комунарського району м. Запоріжжя (р/р №34128999700005, код платежу 99999999, призначення платежу - податкова застава , банк - ГУДК у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34677119) податковий борг у розмірі 8 670 (вісім тисяч шістсот сімдесят) гривень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанову складено у повному обсязі 07 липня 2010 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2010
Оприлюднено06.11.2017
Номер документу69921729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-957/10/0870

Постанова від 31.03.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 31.03.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 19.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 19.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні