ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/752/17-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Григораш В.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Магалянського дитячого будинку - інтернату про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
В поданому до суду адміністративному позові Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) просить застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання ОСОБА_1 - директора Магалянського дитячого будинку - інтернату (відповідач) зупинити повністю, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, експлуатацію будівель Магалянського дитячого будинку - інтернату шляхом відключення від електромережі, до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Новоселицького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 15.09.2017 року №66, із складанням відповідного підтверджуючого документу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 11.09.2017 року по 15.09.2017 року була проведена перевірка щодо додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки Магалянського дитячого будинку-інтернату, директором якого є ОСОБА_1. За підсумками перевірки складено акт планової перевірки від 15.09.2017 року №66 та Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 15.09.2017 року №66, в яких зафіксовано ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки.
За невиконання протипожежних заходів, 19.09.2017 року директора Магалянського дитячого будинку-інтернату притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн за статтею 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Попередня планова перевірка Магалянського дитячого будинку-інтернату проводилася 17.11.2016 року. За підсумками перевірки складено відповідний акт планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 17.11.2016 року №370 та Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 17.11.2016 року №381.
У відповідності до вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України відповідачу було направлено ухвалу про відкриття скороченого провадження та запропоновано подати заперечення на позов, або заяву про визнання позову. Вказану ухвалу відповідач отримав 20.10.2017 року і ознайомився з вимогами до розгляду справи у порядку скороченого провадження, проте заяву про визнання позову або заперечення на позов до суду не подав.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Магалянський дитячий будинок-інтернат є юридичною особою, код ЄДРПОУ 03190018, місцезнаходження: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Магала, вул. Грігорія Нандріша, буд. 77. Керівник Магалянського дитячого будинку-інтернату - ОСОБА_1 (а.с. 51-53).
У період з 11.09.2017 року по 15.09.2017 року, на підставі Наказу від 20.06.2017 року №6 "Про затвердження план-графіку панових перевірок негосподарюючих суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 року" та Наказу "Про проведення перевірки" від 31.08.2017 року №66, представниками позивача проведено планову перевірку Магалянського дитячого будинку-інтернату щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (а.с. 21-23).
Повідомлення про проведення перевірки за №270 від 31.08.2017 року було отримано відповідачем 31.08.2017 року, що підтверджується підписом представника відповідача скріпленого печаткою Магалянського дитячого будинку-інтернату (а.с. 24).
За результатами проведеної перевірки було складено акт перевірки №66 від 15.09.2017 року, яким зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:
1. Будівлі інтернату не захищені блискавкозахистом (ОСОБА_2 IV, пп. 1.21. НАПБ А.01.001-2014);
2. Відповідальна особа не пройшла навчання з питань пожежної безпеки (ОСОБА_2 ІІІ НАПБ А.01.001-2014);
3. Не виконано обробку дерев'яних конструкцій горищ будівель інтернату (ОСОБА_2 ІІІ НАПБ А.01.001-2014);
4. Двері виходу на горище не виконано протипожежними (Розділ ІІ п. 2.12 п. 2 НАПБ А.01.001-2014);
5. Пожежний щит не укомплектований згідно вимог (ОСОБА_2 V п. 3 пп. 3.11. НАПБ А.01.001-2014);
6. Лампи освітлення у приміщенні інтернату, майстерні, котельні, не захищені захисними ковпаками (плафонами) (ОСОБА_2 ІV п. 1.18 НАПБ А.01.001-2014);
7. Відсутня необхідна кількість первинних засобів пожежегасіння (вогнегасник) (ОСОБА_2 V п. 3 пп. 3.8 НАПБ А.01.001-2014);
8. На шляхах евакуації з приміщення інтернату не прибрано килими та доріжки (ОСОБА_2 ІІІ п. 2 п. 2.28 НАПБ А.01.001-2014);
9. Не поновлено напис на водонапірній башті (ОСОБА_2 V п. 2 пп. 2.4. НАПБ А.01.001-2014);
10. Плани евакуації дітей на випадок пожежі не виконано згідно вимог та не доповнено текстовою частиною (Розділ ІІ п. 5 НАПБ А.01.001-2014);
11. Не для кожного приміщення об'єкта розроблені та затверджені керівником інструкції про заходи пожежної безпеки (Розділ ІІ п. 4. НАПБ А.01.001-2014);
12. Не розроблені відповідно до вимог інструкцію, що визначає дії персоналу для забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей та не проводились практичні тренування всіх задіяних працівників (Розділ ІІ п. 5 НАПБ А.01.001-2014);
13. Для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій визначено їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указано, хто з посадових осіб об'єкта має бути викликаний в нічний час у разі пожежі (Розділ ІІ п. 10 НАПБ А.01.001-2014);
14. Евакуаційні двері біля насосного фільтру зачинені на ключ (ОСОБА_2 ІІІ п. 2.37. НАПБ А.01.001-2014);
15. Не демонтовано комору під сходами в приміщенні інтернату (ОСОБА_2 ІІІ п. 2.37. НАПБ А.01.001);
16. На горищах стінки димарів та вентиляційних каналів не оштукатурені на не побілені (ОСОБА_2 IV п. 1 пп. 2.8. НАПБ А.01.001);
17. Територію об'єкта та приміщення забезпеченні знаками безпеки згідно ДСТУ ISO6309:2007 (ОСОБА_2 п.8. НАПБ А.01.001);
18. Не всі розподільчі коробки у приміщенні інтернату закриті кришками з негорючих матеріалів (ОСОБА_2 IV п. 1.18. НАПБ А.01.001);
19. Окінцювання жил електромережі в приміщенні майстерні не виконано згідно вимог ПУЕ (ОСОБА_2 IV п.1.6. НАПБ А.01.001);
20. Не прибрано саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред'являються до переносних (пересувних) електропроводок (ОСОБА_2 IV п.1.18. НАПБ А.01.001);
21. У приміщенні сторожки перед дверцятами печі не встановлено металевий лист розміром 50 на 70 см (ОСОБА_2 IV, п. 2 пп. 2.6. НАПБ А.01.001);
22. У майстерні не заборонена експлуатація підвищеного світильника безпосередньо на струмові проводи (ОСОБА_2 IV п.1.18. НАПБ А.01.001);
23. Освітлювальну електромережу у реконструйованій будівлі біля центрального корпусу не приведено у відповідність до вимог ПУЕ (ОСОБА_2 IV п.1.18. НАПБ А.01.001);
24. Відсутня ідентифікація щодо наявності потенційної небезпеки (ст. 69 КЦЗ України);
25. Не пройдено навчання діям у надзвичайних ситуаціях в мережі курсів цивільного захисту (ст.ст. 39, 40 КЦЗ України);
26. Відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання у працівників (ст. 35 КЦЗ України);
27. Відсутній план реагування у разі загрози або виникненні надзвичайних ситуацій (ст. 130 КЦЗ України).
Відповідачу було направлено Припис від №66 від 15.09.2017 року, яким вимагалось усунути порушення виявлені перевіркою в строк до 15.10.2017 року. Вказаний припис отримано відповідачем 19.09.2017 року (а.с. 31-32).
У зв'язку з невиконанням вимог припису від №66 від 15.09.2017 року у встановлений строк, Постановою т.в.о. провідного інспектора Новоселицького РС УДСНС України у Чернівецькій області серії ЧВ№000986/32 від 19.09.2017 року, директора Магалянського дитячого будинку-інтернату ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн за статтею 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення (а.с. 34-35).
Сума штрафу у розмірі 34,00 грн, накладена Постановою ЧВ№000986/32 від 19.09.2017 року, сплачена відповідачем у повному обсязі, що підтверджується квитанцією №ПН863229 від 20.09.2017 року (а.с. 35).
В матеріалах справи містяться фотографії приміщення Магалянського дитячого будинку-інтернату, зроблені представникам позивача під час перевірки, які підтверджують порушення зафіксовані в акті перевірки від №66 від 15.09.2017 року (а.с. 37-48).
Попередня планова перевірка Магалянського дитячого будинку-інтернату, щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки проводилась 17.11.2016 року, за результатам якої складено акт від 17.11.2016 року №381 та Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 17.11.2016 року №370 (а.с. 57-62).
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877-V (Закон України №877-V).
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 3 ст. 1 Закону України №877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
В силу ст. 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частин 1-3 ст. 7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України №877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI (КЦЗ України).
Відповідно до ч. 2 ст. 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на його керівника. Відповідно до ч. 3 ст. 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 2. ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до п. 12 ч. 1. ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій , Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20 березня 2017 року №155.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Згідно з ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
З характеру встановлених перевіркою порушень вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища. Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.
Проте, судом встановлено, що на час розгляду та прийняття рішення у даній справі в Чернівецькому окружному адміністративному суді, вимоги щодо усунення порушень відповідачем не виконано. Належних та допустимих доказів усунення порушень, зафіксованих актом перевірки №66 від 15.09.2017 року, відповідачем не надано.
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
З огляду на викладене та беручи до уваги положення частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України та абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до Магалянського дитячого будинку-інтернату заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, експлуатації будівель Магалянського дитячого будинку-інтернату шляхом відключення від електромережі, до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Новоселицького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 15.09.2017 року №66.
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частиною дванадцятою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).
Отже, після усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки, відповідач має право звернутись до суду із заявою про скасування застосованих судом заходів реагування.
Згідно п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 70, 79, 86, 94, 158, 159, 163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення, із залученням спеціалізованої організації з електропостачання, експлуатації будівель Магалянського дитячого будинку-інтернату (код ЄДРПОУ 03190018, місцезнаходження: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Магала, вул. Грігорія Нандріша, буд. 77. Керівник Магалянського дитячого будинку-інтернату - ОСОБА_1) шляхом відключення від електромережі, до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Новоселицького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 15.09.2017 року №66, із складанням відповідного підтверджуючого документу.
3. Постанова підлягає негайному виконанню.
4. Копію постанови направити сторонам.
Порядок і строки оскарження визначаються ст.ст. 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2017 |
Оприлюднено | 03.11.2017 |
Номер документу | 69946164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні