ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"01" листопада 2017 р. Справа № 903/935/15 за заявою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, м. Луцьк
до товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Феміда-Інтер", м. Луцьк
про банкрутство
Суддя Кравчук А. М.
Представники:
від заявника: ОСОБА_1, довіреність №36 від 23.05.2017 року
від кредиторів: ПАТ "БМ Банк" - ОСОБА_2, довіреність №05-5/28 від 15.06.2017 року.
ліквідатор: ОСОБА_3
Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено право відводу судді. Відводу судді не заявлено. На підставі ст. 22 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки учасників судового процесу.
встановив: ухвалою господарського суду Волинської області від 28.09.2015 року порушено провадження у справі про банкрутство боржника товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Феміда-Інтер", введено процедуру розпорядження майном боржника строком на 115 календарних днів, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3, встановлено розмір його грошової винагороди.
Ухвалами суду від 18.01.2016 року, 21.03.2017 року, 03.10.2017 року, 21.11.2016 року, 16.02.2017 року строк процедури розпорядження майном продовжувався до 21.03.2016 року, 21.05.2016 року, 22.11.2016 року, 21.01.2017 року, 21.04.2017 року відповідно.
Ухвалою суду від 16.02.2017р. затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Феміда-Інтер".
Відповідно до п.п. 2.3.50, 2.3.52 Положення про автоматизовану систему документообігу суду та на підставі розпорядження керівника апарату господарського суду Волинської області від 15.05.2017 року № 01-3/61 у зв'язку з припиненням повноважень судді Гарбара І.О. щодо здійснення ним правосуддя проведено автоматизований перерозподіл справи № 903/935/15.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу справи між суддями від 15.05.2017 року справу № 903/935/15 призначено судді Кравчук А.М..
Ухвалою суду від 17.05.2017 року справу № 903/935/15 за заявою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області до ТОВ фірма "Феміда-Інтер" про банкрутство прийнято до розгляду, провадження у справі поновлено.
Постановою господарського суду Волинської області від 14.06.2017 року ТОВ фірму "Феміда-Інтер" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3.
Повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено на офіційному веб - сайті ВГС України 20.06.2017 року, встановлено граничний строк на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Відповідно до ч.8 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" поточні кредитори з вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство, можуть пред'явити такі вимоги після прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури. До визнання боржника банкрутом спори боржника з кредиторами, які мають поточні вимоги до боржника, вирішуються шляхом їх розгляду у позовному провадженні господарським судом, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство.
В двохмісячний термін з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом на адресу суду надійшли заяви Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області від 09.08.2017 року, Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області від 14.08.2017 року про визнання кредиторських вимог.
Ліквідатор ОСОБА_3 подав реєстр вимог кредиторів боржника з врахуванням поточних кредиторських вимог, згідно якого визнано вимоги Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області в сумі 160 579 грн. 92 коп. - третя черга, 3 200 грн. 00 коп. - перша черга; Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області в сумі 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 299 269 грн. 34 коп. - третя черга, 4 404 490 грн. 28 коп.
У судовому засіданні ліквідатор, представник ініціюючого кредитора реєстр вимог кредиторів просили затвердити.
Представник кредитора ПАТ "БМ "Банк" затвердження реєстру вимог кредиторів боржника не заперечив.
Відповідно до п. 19, ч. 6 ст. 29 Інформаційного листа Вищого господарського осуду України від 28.03.2013 року № 01-06/606/2013 Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI) особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в ліквідаційній процедурі у шосту чергу. Такі кредитори не беруть участі в представницьких органах кредиторів (зборах та комітеті кредиторів). Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону. За результатами розгляду грошових вимог кредиторів господарський суд заново затверджує реєстр вимог кредиторів (з урахуванням визнаних конкурсних вимог) та зобов'язує ліквідатора сформувати представницькі органи кредиторів (збори кредиторів та комітет кредиторів) у порядку, передбаченому статтею 26 Закону. Подальший рух справи в ліквідаційній процедурі має відбуватися тільки за участю новостворених представницьких органів кредиторів. Зокрема, це стосується переходу з ліквідаційної процедури до процедури санації або затвердження мирової угоди, прийняття рішення щодо реалізації активів банкрута, надання оцінки діяльності ліквідатора, затвердження звіту ліквідатора.
Згідно ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитор (у будь-якому випадку: конкурсний, поточний, заставний) - це юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.
Відповідно до п.14.1.157 ст.14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - це письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності; податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, податковий борг, а, отже, і грошове зобов'язання, в розумінні ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", виникає у разі узгодження грошового зобов'язання, тобто, не оскарження такого повідомлення-рішення платником податків.
За приписами п.56.15 ст.56 Податкового кодексу, скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Таким чином, у платника не виникає зобов'язання сплатити до бюджету неузгоджену суму.
Відповідно до п.56.18 статті 56 Податкового кодексу України (ПКУ), з урахуванням строків давності 1095 днів, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення. В іншому разі суб'єкт господарювання має сплатити нараховану йому контролюючим органом суму податкового зобов'язання протягом 10 календарних днів (п. 57.3 статті 57 ПКУ).
У відповідності до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, -починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.
Згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України, на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідно до п.129.5. ст.129 Податкового кодексу України, зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
За приписами підпункту 129.3.3 п.129.3 ст.129 Податкового кодексу України, нарахування пені, зокрема, закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань, а також у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Тоді як відповідно до п.1 розділу 5 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №422 від 07.04.2016р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016р. за №751/28881 (Порядок), після надходження до органу ДФС відповідного рішення (ухвали, постанови) господарського суду (про затвердження плану санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, про припинення провадження у справі про банкрутство, про введення процедури санації, про затвердження мирової угоди та припинення провадження у справі про банкрутство, про визнання мирової угоди недійсною та/або поновлення провадження у справі про банкрутство, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури) дані судового рішення реєструються підрозділом судового оскарження в інформаційній системі органів ДФС, яка забезпечує відображення результатів судового оскарження, днем отримання від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції органу ДФС, або відповідальної особи, визначеної керівником органу ДФС для виконання таких функцій, із занесенням дати ухвали/постанови суду.
Станом на дату винесення ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів в ІКП платника-банкрута здійснюється остаточний розрахунок суми податкового боргу (заборгованості з єдиного внеску), що складається із: суми несплачених зобов'язань; суми штрафних санкцій; суми пені; плати за податковий кредит, та відображаються облікові показники (операції), що фіксують (виділяють) суми боргу (заборгованості).
У відповідності до підпункту 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
З урахуванням викладеного, несплачені у встановленому законом строки суми податкового зобов'язання набули статусу податкового боргу.
Згідно заяви №б/н від 09.08.2017 року Ковельська ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області просить визнати її поточні грошові вимоги до боржника в сумі 161 107 грн. 69 коп.
Грошові вимоги в сумі 161 107 грн. 69 коп. є обгрунтованими, підтверджені довідкою про наявність/відсутність податкового боргу у платника по Україні в цілому станом на 03.07.2017 року, розрахунком заборгованості станом на 03.07.2017 року, податковими деклараціями, обліковою карткою боржника, а тому правомірно внесені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів ТОВ фірми "Феміда-Інтер" в сумі 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 160 579 грн. 92 коп. - третя черга.
Нараховані заявником 527 грн. 77 коп. штрафних санкцій не підлягають задоволенню та включенню до реєстру вимог кредиторів, оскільки нараховані в період дії мораторію (ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ фірми "Феміда-Інтер від 28.09.2015 року).
У заяві №б/н від 14.08.2017 року Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області просить визнати її грошові вимоги до боржника в сумі 4 703 759 грн. 62 коп..
Грошові вимоги в сумі 4 703 759 грн. 62 коп. є обгрунтованими, підтверджені розрахунком суми податкового боргу, податковими деклараціями боржника, довідкою про наявність боргу, а тому правомірно внесені ліквідатором до реєстру вимог кредиторів в сумі 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 299 269 грн. 34 коп. - третя черга, 4 404 490 грн. 28 коп. - шоста черга (в т.ч. основна сума конкурсної заборгованості, заявлена з пропуском встановленого строку).
Керуючись ст. ст. 25, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
У Х В А Л И В :
1. Визнати грошові вимоги Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області в сумі 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 299 269 грн. 34 коп. - третя черга, 4 404 490 грн. 28 коп. - шоста черга.
2. Визнати грошові вимоги Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області в сумі 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 160 579 грн. 92 коп. - третя черга.
3. У задоволенні вимог Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області в сумі 527 грн. 77 коп. відмовити.
4. Затвердити реєстр вимог кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Феміда-Інтер" (м. Луцьк, вул. Дубнівська, 36, офіс 4, код ЄДРПОУ 20136463) згідно якого вимоги кредиторів визнані в розмірі:
- Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області на суму 3 200 грн. 00 коп. - перша черга, 17 046 555 грн. 72 коп. - третя черга, 4 404 490 грн. 28 коп. - шоста черга;
- Публічного акціонерного товариства "БМ Банк" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга; 281 847 грн. 06 коп. - четверта черга; 28 063 грн. 48 коп. - шоста черга;
- Публічного акціонерного товариства "Банк Форум" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга;
- Приватного підприємства "Мега-Транс-Авто" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга; 41 039 541 грн. 64 коп. - четверта черга;
- Державного комунального підприємства "Луцьктепло" на суму 2 756 грн. 00 коп. - перша черга; 232 797 грн. 87 коп. - шоста черга;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Органіка" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга;
- Публічного акціонерного товариства "Комерційний Банк "Надра" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга, 12 640 995 грн. 18 коп. (497 865,40 євро) - четверта черга, 401 395 грн. 20 коп. - шоста черга;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Екзітос" на суму 2 436 грн. 00 коп. - перша черга, 159 063 019 грн. 16 коп. - четверта черга).
Окремо внесені вимоги кредиторів, як такі, що погашаються в позачерговому порядку за рахунок майна боржника, що є предметом забезпечення:
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Третій Регіон" на суму 462 282 грн. 24 коп.;
- Публічного акціонерного товариства "КБ "Надра" на суму 137 014 463 грн. 72 коп.;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Органіка" на суму 3 302 239 грн. 98 коп..
5. У зв'язку зі звільненням Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області від сплати судового збору на моменту подачі заяв про порушення справи про банкрутство судовий збір в сумі 6 090 грн. 00 коп. підлягає сплаті боржником в доход Державного бюджету України - перша черга.
6. Ухвалу надіслати:
- ПАТ "Комерційний банк "Надра" (04053, м. Київ, вул. Артема, 15);
- ТОВ "Екзітос" (43000, м.Луцьк, вул. Дубнівська, 36, каб. 8);
- ПАТ "Банк Форум" (м.Київ, бульвар Верховної ради, 7, 02100);
-ТОВ "Науково-виробнича компанія "Органіка" (45100, м. Рожище, пров. Граничний,1);ф
- ДКП "Луцьктепло" (43021, м. Луцьк, вул. Г. Артемовського, 20);
- ПП «Мега-Транс-Авто» (м.Луцьк, вул.. Ковельська, 2, каб. 417);
- ТОВ «Третій Регіон» (с.Облапи, Ковельський р-н, вул. Лісова, буд.1, 45023);
- Ковельській ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області;
- Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.
Суддя А. М. Кравчук
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2017 |
Оприлюднено | 03.11.2017 |
Номер документу | 69948205 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Кравчук Антоніна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні